Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Är just i Berlin. Ville växla svenska kronor till Euro på Deutsche Bank. Till min stora förvåningville de inte ha svenska kronor. Den faller för snabbt. De hänvisade till någon turkisk växlingskontor på Potsdamer strasse. Nej tack.

Tack Löfven.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Är just i Berlin. Ville växla svenska kronor till Euro på Deutsche Bank. Till min stora förvåningville de inte ha svenska kronor. Den faller för snabbt. De hänvisade till någon turkisk växlingskontor på Potsdamer strasse. Nej tack.

Tack Löfven.

Är det ingen som vill ha dem längre så kan du till exempel skänka dem till ett eldfängt reklamkollektiv så att Gudrun och Fi kan få till ett ordentligt bål.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

Är det ingen som vill ha dem längre så kan du till exempel skänka dem till ett eldfängt reklamkollektiv så att Gudrun och Fi kan få till ett ordentligt bål.

Jag bodde faktisk på Gotland i Visby på den tiden och såg det hon gjorde. Folk spottade på henne.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Tallviking said:

En ny nivå har nåtts i handelskriget efter att USA på måndagen officiellt kallade Kina valutamanipulatör. Det fick börserna runt om i världen att rasa.

 

https://www.svd.se/darfor-rasade-borserna-av-valutabraket--pa-3-minuter

Slappna av...MPRs självutnämnda orakel avseende finansiella kriser och ekonomisk omvärldsanalys har ju i en annan tråd upplyst  oss om att handelskriget bara är en lek.... 🤣 😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev JJC:

Är just i Berlin. Ville växla svenska kronor till Euro på Deutsche Bank. Till min stora förvåningville de inte ha svenska kronor. Den faller för snabbt. De hänvisade till någon turkisk växlingskontor på Potsdamer strasse. Nej tack.

Tack Löfven.

Sån löjlig kommentar, tack Löven han är som alla i regeringsställning inte ensam och vem f-n bryr sej om du inte kan

växla bra när du är i Berlin inte jag i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

Jag bodde faktisk på Gotland i Visby på den tiden och såg det hon gjorde. Folk spottade på henne.

Det hade gett mer förtjänst om de spottat på elden...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Slappna av...MPRs självutnämnda orakel avseende finansiella kriser och ekonomisk omvärldsanalys har ju i en annan tråd upplyst  oss om att handelskriget bara är en lek.... 🤣 😉

Och det finns ingen oro på marknaden ! :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Sån löjlig kommentar, tack Löven han är som alla i regeringsställning inte ensam och vem f-n bryr sej om du inte kan

växla bra när du är i Berlin inte jag i alla fall

Bara så du vet att tjeckiska kronor gick att växla till Euro utan problem.

Vem ska man tacka för att den svenska kronan faller som en sten, är det kanske dig ska vi tacka?

Jag klarar mig i alla fall med bankkort och kan alltid göra uttag i Geldautomat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför alla de som spottar på Trump och hans tullar mot Kina inte spottar samtidigt på tullar som EU har och utökar mot Kina???

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har noterat att sen handelsoron mellan Kina-USA återigen bröt ut så har de hårdvalutor i Asien som flyter fritt dvs JPY (Japan) SGD (Singapoordollar) och THB jämfört med den hårdast i Europa  CHF (swissie). Mycket riktigt har de större asiatiska hårdvalutorna försvagats mot CHF.

 

Helt rimligt när den kinesiska valutan försvagas mot dollar.  Det land som tydligen verkar minst påverkad verkar vara bahten som troget inte bara håller dollarn stången utan förstärks. Den enda valutan som bahten inte kan slår  är CHF (min favorit) som för stunden skiner starkast av dem alla.

 

Rimligt eftersom detta är den valuta som är längst ifrån stormens öga. Kronan har jag inte ens bemödat mig att följa.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev j43:

Thailand sänkt räntan med 0,25 idag.

Och inte ett smack händer med kursen :(

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Och inte ett smack händer med kursen :(

 

Du måste jämföra den mot dollarn och dess grannländers valutor naturligtvis.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lucifer711:

Du måste jämföra den mot dollarn och dess grannländers valutor naturligtvis.

 

För mig är det mest intressant med THB/SEK.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

För mig är det mest intressant med THB/SEK.

Bahten försvagades mot dollarn med vad hjälper det när sen den svenska valutan följer relationen USDEUR.

 

Bahten är som en måne som snurrar runt dollarn och utifrån den relateras bahtens styrka rent allmänt. Vår valuta relateras främst mot euron  och i viss mån mot USD och följer euron i dess rörelser mot dollarn.  När då bahten wobblar mot dollarn åt ett håll  så hjälper det ju inte om kronan i sin tur är stabil mot euron om då euron i sin tur wobblar motsvarande håll mot dollarn. Lite komplext men du är ju inte dum så du fattar.

USD/EUR är ofta förklaringen till att kronan i sin tur rör sig mot bahten.

 

NOK och SEK brukar följa varandra i sina rörelser mot både EUR och USD då vi är varandras största handelsparters.

 

Till syvende och sist är det ju mot den valuta man har sina inkomster det är mest relevant och då THB/SEK för den absolut merparten här.

 

Jag har dock inkomster i USD CAD EUR NOK och SEK och har min hushållskassa på ett debitkort i CHF men konsumerar i SEK/EUR och i viss mån i THB.

 

Dessutom är jag intresserad rent allmänt av finansiella spörsmål. 😎

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-02 at 09:22, skrev Fritz:

Vi kan ha olika uppfattningar om detta men fortfarande visa varandra respekt. Det jag reagerar på är hur ofta Stefan Ingves brutalt sågas jäms med fotknölarna här på MPR. Själv skulle jag aldrig ens snudda vid tanken på att idi*tförklara en riksbankschef bara för att han för en räntepolitik som missgynnar just mig och mina vänner här i Thailand, det finns ju många andra Svenskar som är vinnare i den räntepolitik som han för.

Hans meritlista imponerar på mig i alla fall. https://www.riksbank.se/sv/om-riksbanken/organisation/direktionen/stefan-ingves/

 

Hej Fritz.

Såhär ett år senare, är du fortfarande lika imponerad av Stefan Ingves?

 

image.jpeg.93596f8de2836fc2aafd714333e2abed.jpeg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Då kan säker Fritte även svara på alla framgångar kort sikt har inneburit såsom

Våldtäkter ökat

gruppvåldtäkter ökat

mord ökat

9000 afganer som inte skulle vara här

Kronan i botten 

Men en sak blev mycket bättre tråkig nog bara för batikhäxorna. Dom fick en toyboy till egna bidrag. Dom behövde inte ens betala för dom

 

LÄNGE LEVE SVERIGE OCH SOSSARNA

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Då kan säker Fritte även svara på alla framgångar kort sikt har inneburit såsom

Våldtäkter ökat

gruppvåldtäkter ökat

mord ökat

9000 afganer som inte skulle vara här

Kronan i botten 

Men en sak blev mycket bättre tråkig nog bara för batikhäxorna. Dom fick en toyboy till egna bidrag. Dom behövde inte ens betala för dom

 

LÄNGE LEVE SVERIGE OCH SOSSARNA

Nja, egentligen har det alltid varit såhär (om inte värre). Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat...….

Tycker du nåt annat är du (valfritt mellan rasist, nazist, svärjevän eller breivikare (eller allt samtidigt)).

 

Troligtvis var siffrorna egentligen betydligt högre pre 2015.

 

Så sluta sabba Sverigebilden nu direkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, ArneMorales said:

Hej Fritz.

Såhär ett år senare, är du fortfarande lika imponerad av Stefan Ingves?

 

image.jpeg.93596f8de2836fc2aafd714333e2abed.jpeg

 

 

33 minutes ago, John Khonken said:

Då kan säker Fritte även svara på alla framgångar kort sikt har inneburit såsom

Våldtäkter ökat

gruppvåldtäkter ökat

mord ökat

9000 afganer som inte skulle vara här

Kronan i botten 

Men en sak blev mycket bättre tråkig nog bara för batikhäxorna. Dom fick en toyboy till egna bidrag. Dom behövde inte ens betala för dom

 

LÄNGE LEVE SVERIGE OCH SOSSARNA

 

21 minutes ago, frogfish said:

Nja, egentligen har det alltid varit såhär (om inte värre). Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat...….

Tycker du nåt annat är du (valfritt mellan rasist, nazist, svärjevän eller breivikare (eller allt samtidigt)).

 

Troligtvis var siffrorna egentligen betydligt högre pre 2015.

 

Så sluta sabba Sverigebilden nu direkt!

MPR när det är som allra sämst. Ni borde skämmas, men har antagligen i er bitterhet vare sig vett eller förståelse för att begripa varför.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

 

MPR när det är som allra sämst. Ni borde skämmas, men har antagligen i er bitterhet vare sig vett eller förståelse för varför.

Du som brukar prata om ironi borde känna igen när floskler återanvänds. Jag skäms inte ett dugg över min kommentar, ffa för att det inte är mina ord, bara återgivning av "den goda sidans" argument om hur det ser ut och hur det sett ut.

 

Så ärligt talat, vad är det jag ska skämmas över? Jag har läst allt det jag skrev i min kommentar i msm angående hur det ser ut. Är det inte de som använde argumenten från början som ska skämmas?

 

Sen kommer en fråga till dig, varför är alla (enligt dig) bittra som skriver nåt du inte gillar? Jag har redan förklarat för dig tidigare att jag inte är ett dugg bitter, men det verkar som du inte anser min åsikt relevant i hur jag känner mig. Viktigare att du får sätta epitet på andra.

 

Och om jag inte minns fel var det nån som skrev nåt om att om man inte gillar ett inlägg, så scrolla bara vidare. Men återigen är det tydligen "do as I say, don't do as I do" som gäller.....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...