Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

3,24.

Fan, nedgången mot bahten verkar inte gå att få stopp på.

 

Efter påbud från överheten kallar jag det inte för ras, men det är iaf en j*vligt trist och lång trend som jag inte ser nåt stopp på. Och som ovanstående skribenter påtalat ser det inte ljusare ut för Sve i framtiden med en allt latare ungdomsgeneration som toppas med analfabeter från några av världens minst produktiva områden.

 

Snart kanske man får 3,24 kronor för en baht…...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon artikel eller krönika som spår en stärkning av SEK?

Jag läser det mesta jag hittar i ämnet, men har inte sett något positivt skrivet...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

Finns det någon artikel eller krönika som spår en stärkning av SEK?

Jag läser det mesta jag hittar i ämnet, men har inte sett något positivt skrivet...

 

Vi är ju näst sämst i Europa, endast turkarna är ju sämre. Så nu trummar väl Aftoblaskan på med "Svenska kronan starkare än turkpengen!".....

Ändrades av frogfish
Korrigerat grova felaktigheter
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Vi är ju sämst i Europa, endast turkarna är ju sämre. Så nu trummar väl Aftoblaskan på med "Svenska kronan starkare än turkpengen!".....

Vilket på ren svenska skulle göra oss näst sämst .............:wink:

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev hobbe:

Vilket på ren svenska skulle göra oss näst sämst .............:wink:

 

Mvh Hobbe

Glömde ett "näst". Bra att du är på hugget så att det inte sprids fake news. Vi måste tänka på Sverigebilden👍

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Så kan det nog gå långsiktigt i ett land där alltför många gnäller för mycket och arbetar för lite. Konkurrenskraften mot Kina, Indien och länder i Sydostasien blir dålig. I-land blir till U-land och vice versa. 

Spooncreek. Nu hade du helt rätt. Fortsätt så.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev John Khonken:

Får man ställa en fråga. Är det normalt med minusränta och QE. Det har världen hållit på med sedan 2008. 

 

Fråga två. Vilka tjänar på detta?????

Du och jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu börjar till och med pulverkaffet bli dyrt 😉

Bath.JPG.2d8e997556389b1350d3ac0280387d2e.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Nu börjar till och med pulverkaffet bli dyrt 😉

Bath.JPG.2d8e997556389b1350d3ac0280387d2e.JPG

Ajabaja, tänk på sverigebilden!!!

 

Kronan är inte alls svag eller sjunker. Sverige har ALDRIG gått så bra som nu......😄

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nu börjar till och med pulverkaffet bli dyrt 😉

Bath.JPG.2d8e997556389b1350d3ac0280387d2e.JPG

 

17 minuter sedan, skrev frogfish:

Ajabaja, tänk på sverigebilden!!!

 

Kronan är inte alls svag eller sjunker. Sverige har ALDRIG gått så bra som nu......😄

Han är väl en sån där "sverigevän" de ser ju allt så negativt...... tänk på den låga stadskulden :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Han är väl en sån där "sverigevän" de ser ju allt så negativt...... tänk på den låga stadskulden :)

Börjar ju bli lite tradigt nu. Finns det nån nedre gräns för seken? Förutom 0..... Börjar bli tärande med inkomst i sek och utgifter i baht.

 

Om planen är att sänka kronan till nivåer som gör att vi kan konkurrera med Bangladesh och Kambodja på arbetsmarknaden, så vore det väl kul om det kommunicerades så att de som kan göra nåt åt det hela får chansen.

(Och ja, jag vet att jag överdrev med Bangladesh och Kambodja. Pty-maffian behöver inte sätta kaffet i halsen så att ni missar geriatrikgymnastiken.....)😎

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Om planen är att sänka kronan till nivåer som gör att vi kan konkurrera med Bangladesh och Kambodja på arbetsmarknaden, så vore det väl kul om det kommunicerades så att de som kan göra nåt åt det hela får chansen.

 

Saken är nog att det inte finns någon plan, det enda är att hålla folk nöjda i dem mån det går och lossas som ingenting.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Saken är nog att det inte finns någon plan, det enda är att hålla folk nöjda i dem mån det går och lossas som ingenting.

Men vi får se det positivt. De kommer ju nu tydligen att börja med riktiga utredningar vid brott i Sverige. Först i raden är ju dagens stora händelse i sthlm, en utredning på 600 sidor och en förväntad nota på 5-10 miljoner för lite tuppfäktning verkar inte vara några problem. Så nu förutsätter jag att alla brottsoffer får samma service.

 

Så lite goda nyheter finns ju. Intressant bara att de har dolt att dessa resurser fanns tillgängliga😎 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev frogfish:

Börjar ju bli lite tradigt nu. Finns det nån nedre gräns för seken? Förutom 0..... Börjar bli tärande med inkomst i sek och utgifter i baht.

 

Om planen är att sänka kronan till nivåer som gör att vi kan konkurrera med Bangladesh och Kambodja på arbetsmarknaden, så vore det väl kul om det kommunicerades så att de som kan göra nåt åt det hela får chansen.

(Och ja, jag vet att jag överdrev med Bangladesh och Kambodja. Pty-maffian behöver inte sätta kaffet i halsen så att ni missar geriatrikgymnastiken.....)😎

Ja, det är rena jävla Sekenjärvipolkan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är som ett gigantiskt Löjliga familjen. Vi har gått från fars till tragedi och tillbaka till fars igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
9 minuter sedan, skrev frogfish:

Jaja, vi kan väl vara överens om att våldtäkt är ett fruktansvärt brott.

Ja, och gruppvåldtäkter, som jag skrivit om i alla mina inlägg ovan, är ännu värre. Men  du har  helt PK- riktigt undvikit att diskutera detta for att inte

stota dig med forumets PK grupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Kronkursen har ju inget med politik att göra......

 

Hoppas OffTopic-städningen fortsätter i andra trådar och även gäller forumadeln👍

 

PS: För att bli On Topic, 3,21 nu på XE.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Ja, och gruppvåldtäkter, som jag skrivit om i alla mina inlägg ovan, är ännu värre. Men  du har  helt PK- riktigt undvikit att diskutera detta for att inte

stota dig med forumets PK grupp.

Nu får du ge dig. Och jag ber moderatorer på off topic-jakt om ursäkt, men när man anklagas för saker bör det bemötas.

 

Jag undviker inte att diskutera nåt. Jag har skrivit att jag anser att den stora anledningen till att våldtäkter utreds dåligt är att det saknas resurser.

Om det är PK i din värld så är det upp till dig. Jag trodde vi hade en normal diskussion där vi var relativt överens om att det finns brister i brottsbekämpningen, men du kan tydligen inte hålla dig från att vara otrevlig.

 

Ska du kalla mig mer otrevliga saker så kan du låta bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
9 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Städat bort onödigt politik prat.

 

 

 

På vilket sätt är vår diskussion om polisens resurser  for Rocky-fallet contra det okande antalet gruppvåldtäkter, och massinvandring i Sverige  ``politiskt prat?

Enligt min mening är det en av de storre orsakerna till att Sveriges frtroende i omvärlden minskar, och kronnan faller.

I vilken tråd är det tillåtet att diskutera detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

På vilket sätt är vår diskussion om polisens resurser  for Rocky-fallet contra det okande antalet gruppvåldtäkter, och massinvandring i Sverige  ``politiskt prat?

Enligt min mening är det en av de storre orsakerna till att Sveriges frtroende i omvärlden minskar, och kronnan faller.

I vilken tråd är det tillåtet att diskutera detta?

Vill du diskutera invandring är väl älgtråden att rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
11 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu får du ge dig. Och jag ber moderatorer på off topic-jakt om ursäkt, men när man anklagas för saker bör det bemötas.

 

Jag undviker inte att diskutera nåt. Jag har skrivit att jag anser att den stora anledningen till att våldtäkter utreds dåligt är att det saknas resurser.

Om det är PK i din värld så är det upp till dig. Jag trodde vi hade en normal diskussion där vi var relativt överens om att det finns brister i brottsbekämpningen, men du kan tydligen inte hålla dig från att vara otrevlig.

 

Ska du kalla mig mer otrevliga saker så kan du låta bli.

Jag känner dig inte och har inte kallat dig fr någonting.  Sorry om du tog illa vid dig personligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Jag känner dig inte och har inte kallat dig fr någonting.  Sorry om du tog illa vid dig personligen.

Nja, när du kallar mig PK och säger att jag skriver saker för att inte stöta mig med andra kan du väl inte tro att det ska ses som en komplimang?

 

Ett tips för framtiden, när du diskuterar med nån, försök att inte förolämpa nån bara för att de inte skriver de orden som du vill att de ska skriva. Det blir trevligare då. Det går jättebra att diskutera utan att gapa "PK" så fort nån skriver nåt.

 

Och kursen är fortfarande 3,21.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...