Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

I en undersökning visade sig 23 procent av Sveriges femtonåringar vara så dåliga när det gäller läsförståelse att de endast kunde ta till sig enklare texter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev thomas001:

Han mådde förträffligt även när han kom till vårt möte.....vi startade nyktra för att gemensamt ta klivet in i dimman!

 

Tro fan.

Han såg ju fram emot bärsen och groggarna...             ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Alarik:

Du ska inte vara så väldigt negativ.

Snart kommer t ex de nära två miljoner som beviljats uppehållstillstånd i Sverige sedan millennieskiftet i arbete och då kan kanske till och med pensionsåldern sänkas...…..

 

Humor på hög nivå om du inte menar 20-25 år som snart, utbildningsnivån på nyanlända är inte särskilt hög och jobben som dom är kvalificerade är nedgående så det är nog deras barn vi får lita till om vi får ordning på skolan i utsatta områden vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått mig några hembryggda IPA's i världens mest kapitalistiska kommunistregim. En anakronism kanske, men förekomsten är åtminstone en delförklaring till varför det ser ut som det gör idag.

 

Jag anser att folk som snittar under 50 timmar i veckan ska hålla käften och gå och jobba istället. Det är inte svårare än så; som land får vi vad vi förtjänar och vi förtjänar inte mer. 50 timmar i veckan, 2 veckors semester och ungar som gör läxor till klockan 10 på kvällen, sex dagar i veckan. Kan dessutom våra politiker belöna ungar och anställda som är duktiga och jobbar hårt samt bestraffa invandrade Afghaner och inavlade Lesjöforsbor som inte vill jobba så är vi en bra bit på vägen.

 

Gunder Hägg var världsmästare på 1500 meter och Björn Borg var bäst i världen i tennis. Vad hade de varit idag? Glada amatörer och distriktsmästare på sin höjd. De hade sin framgång då världen bara bestod av Västeuropa och USA. Nu är nästan hela världen med och våra bästa tennisspelare ligger runt 150; dessutom invandrade ungar från Eritrea. Sitta 37 timmar i veckan på någon jävla kontorsstol eller truck; då har man fan inte bidragit, på sin höjd tagit upp en plats som första bästa Neger från senaste gummiflotte kunde tagit.

 

Är Sverige unikt? Inte fan. Dottern gick tre veckor på Central for Talent Development på Northwestern University i somras. Enda utlänningen och 19 amerikanska ungar. 15 amerikanskfödda asiatiska ungar, 2 hispanics, och två vitingar med östeuropeiska namn. Var finns ambitionen bland västerländska ungar och föräldrar?

 

Om någon tar illa upp så kommer jag imorgon hävda att allt var ironi; är ni tröga typ.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Atom:

Nu har jag fått mig några hembryggda IPA's i världens mest kapitalistiska kommunistregim. En anakronism kanske, men förekomsten är åtminstone en delförklaring till varför det ser ut som det gör idag.

 

Jag anser att folk som snittar under 50 timmar i veckan ska hålla käften och gå och jobba istället. Det är inte svårare än så; som land får vi vad vi förtjänar och vi förtjänar inte mer. 50 timmar i veckan, 2 veckors semester och ungar som gör läxor till klockan 10 på kvällen, sex dagar i veckan. Kan dessutom våra politiker belöna ungar och anställda som är duktiga och jobbar hårt samt bestraffa invandrade Afghaner och inavlade Lesjöforsbor som inte vill jobba så är vi en bra bit på vägen.

 

Gunder Hägg var världsmästare på 1500 meter och Björn Borg var bäst i världen i tennis. Vad hade de varit idag? Glada amatörer och distriktsmästare på sin höjd. De hade sin framgång då världen bara bestod av Västeuropa och USA. Nu är nästan hela världen med och våra bästa tennisspelare ligger runt 150; dessutom invandrade ungar från Eritrea. Sitta 37 timmar i veckan på någon jävla kontorsstol eller truck; då har man fan inte bidragit, på sin höjd tagit upp en plats som första bästa Neger från senaste gummiflotte kunde tagit.

 

Är Sverige unikt? Inte fan. Dottern gick tre veckor på Central for Talent Development på Northwestern University i somras. Enda utlänningen och 19 amerikanska ungar. 15 amerikanskfödda asiatiska ungar, 2 hispanics, och två vitingar med östeuropeiska namn. Var finns ambitionen bland västerländska ungar och föräldrar?

 

Om någon tar illa upp så kommer jag imorgon hävda att allt var ironi; är ni tröga typ.  

Roligt som vanligt. Det som gör det roligt är att det är sant.

Samtidigt borde jag ha vett att gråta, men det gör jag inte.

 

Här försöker man jobba så gott det går, men man blir aktivt hindrad från att föra landet (Norge) framåt.

Bifogar en liten bild av hur min vardag ser ut när Norges bästa resurs försöker jobba och allt dom gör är att klaga på mina komptimmar.

 

 

 

image.png.254d7fd195a0b5c065b9f6f2807f9a6d.png

 

EDIT: Varför i helvete kör man med smileys? och två dessutom....på så lite text? Tror dom att jag har problem med norskan.

 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Roligt som vanligt. Det som gör det roligt är att det är sant.

Samtidigt borde jag ha vett att gråta, men det gör jag inte.

 

Här försöker man jobba så gott det går, men man blir aktivt hindrad från att föra landet (Norge) framåt.

Bifogar en liten bild av hur min vardag ser ut när Norges bästa resurs försöker jobba och allt dom gör är att klaga på mina komptimmar.

 

image.png.254d7fd195a0b5c065b9f6f2807f9a6d.png

Och jag älskar den amerikanska versionen av The Office; hela ideen om hur man lyckas få en timmes arbetsdag att vara i åtta timmar är fantastiskt roligt.

 

Trump, Boris och Lövfen är också fantastiskt roliga.

 

Ähmm. Nu blir jag osäker på min poäng. Att jag tycker The Office, Trump, Boris och Löfven är ungefär lika roliga kan inte vara bra; det blir lite som "gissa den tredje" och så visar det sig vara Jörgen Brink eller Doktor Alban.

 

Kör så det ryker. Av alla bortskämda västländer så står Norge först i kön; när de kollapsar så har du nog 5 år av Rock N Roll kvar i Sverige. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Atom:

Och jag älskar den amerikanska versionen av The Office; hela ideen om hur man lyckas få en timmes arbetsdag att vara i åtta timmar är fantastiskt roligt.

 

Trump, Boris och Lövfen är också fantastiskt roliga.

 

Ähmm. Nu blir jag osäker på min poäng. Att jag tycker The Office, Trump, Boris och Löfven är ungefär lika roliga kan inte vara bra; det blir lite som "gissa den tredje" och så visar det sig vara Jörgen Brink eller Doktor Alban.

 

Kör så det ryker. Av alla bortskämda västländer så står Norge först i kön; när de kollapsar så har du nog 5 år av Rock N Roll kvar i Sverige. 

Ja, latare människor är ju svåra att hitta.

Studerat har många...tydligen. Men att omsätta teorin till praktik får dom inte ihop.

Som sagt, en utbildad idi*t är fortfarande en idi*t, om än en utbildad sådan. Jobiga typer att handskas med.

 

 

Tre copy/paste om dagen så har man producerat nog för att folk önskar en tillbaka på jobb så fort som möjligt. Dock så vill dom ha en på jobb, men jobba får man inte då det genererar en massa timmar.

Att dom sedan ligger efter plan med allt möjligt gör att det måste jobbas, men sånt får inte jag lov till och inte fan får dom tag på någon som har lust att jobba heller.

 

Nu har vi avhandlat lite av Norska kronan VS alla andra valutor.

Det ska betalas och det ska kosta, men det ska absolut inte produceras. Man höjer bara priser, löner och annat....eller något sådant.

 

Tror jag måste komma upp med en bild lite senare. Dom har nämligen slängt upp en "femstegsraket" på en halv vägg, över en FPSO som går dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev bambam:

Humor på hög nivå om du inte menar 20-25 år som snart, utbildningsnivån på nyanlända är inte särskilt hög och jobben som dom är kvalificerade är nedgående så det är nog deras barn vi får lita till om vi får ordning på skolan i utsatta områden vill säga.

Jag tror nog de allra flesta förstod vad jag menade...………..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Nu har jag fått mig några hembryggda IPA's i världens mest kapitalistiska kommunistregim. En anakronism kanske, men förekomsten är åtminstone en delförklaring till varför det ser ut som det gör idag.

 

Jag anser att folk som snittar under 50 timmar i veckan ska hålla käften och gå och jobba istället. Det är inte svårare än så; som land får vi vad vi förtjänar och vi förtjänar inte mer. 50 timmar i veckan, 2 veckors semester och ungar som gör läxor till klockan 10 på kvällen, sex dagar i veckan. Kan dessutom våra politiker belöna ungar och anställda som är duktiga och jobbar hårt samt bestraffa invandrade Afghaner och inavlade Lesjöforsbor som inte vill jobba så är vi en bra bit på vägen.

 

Gunder Hägg var världsmästare på 1500 meter och Björn Borg var bäst i världen i tennis. Vad hade de varit idag? Glada amatörer och distriktsmästare på sin höjd. De hade sin framgång då världen bara bestod av Västeuropa och USA. Nu är nästan hela världen med och våra bästa tennisspelare ligger runt 150; dessutom invandrade ungar från Eritrea. Sitta 37 timmar i veckan på någon jävla kontorsstol eller truck; då har man fan inte bidragit, på sin höjd tagit upp en plats som första bästa Neger från senaste gummiflotte kunde tagit.

 

Är Sverige unikt? Inte fan. Dottern gick tre veckor på Central for Talent Development på Northwestern University i somras. Enda utlänningen och 19 amerikanska ungar. 15 amerikanskfödda asiatiska ungar, 2 hispanics, och två vitingar med östeuropeiska namn. Var finns ambitionen bland västerländska ungar och föräldrar?

 

Om någon tar illa upp så kommer jag imorgon hävda att allt var ironi; är ni tröga typ.  

Visst har du rätt, försöker man idag jobba över 50 timmar i veckan, så säger facket ifrån du orkar inte det. jag har haft det problemet i många år.

Du får inte jobba mer än 200 timmar övertid per år. 

Var är felet vi är för lata eller ska dela med dom inte vill jobba övertid.

Men nu har jag slutat jobba övertid och undertid eller all tid.

Bara att hoppas att Svenska kronan vänder lite, så jag får lite mera resor dom år jag har kvar.

 

   FF

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Alarik:

190 tjejer!

Vad trevligt för Pelle, Nisse, Olle, Kalle, Lasse, Bosse, Valle, Ville, Viktor...…..

Det tror jag inte alla på att det blir trevlig för grabbarna med den tjejen

fatemeh-khavari4-foto-elin-bjorklund.jpg.9fe333ddfa3661a519268bb3df216ded.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskarnas ekonomi kommer inom den närmaste tiden förbättras mycket avsevärd. Minst 100 tusen mera på banken för var och en.

EAWoSePX4AAgZsf.jpg.719d79a7a0b4dff5db9ad489886cc42c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
16 timmar sedan, skrev Atom:

Och jag älskar den amerikanska versionen av The Office; hela ideen om hur man lyckas få en timmes arbetsdag att vara i åtta timmar är fantastiskt roligt.

 

Trump, Boris och Lövfen är också fantastiskt roliga.

 

Ähmm. Nu blir jag osäker på min poäng. Att jag tycker The Office, Trump, Boris och Löfven är ungefär lika roliga kan inte vara bra; det blir lite som "gissa den tredje" och så visar det sig vara Jörgen Brink eller Doktor Alban.

 

Kör så det ryker. Av alla bortskämda västländer så står Norge först i kön; när de kollapsar så har du nog 5 år av Rock N Roll kvar i Sverige. 

Kul att Norge är först med något. Jag brukar säga att om jorden ska gå under imorgon, flytta till Norge. Där händer allt 10 år efter resten av världen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Fredman said:

Kul att Norge är först med något. Jag brukar säga att om jorden ska gå under imorgon, flytta till Norge. Där händer allt 10 år efter resten av världen! 

Fast Lypsyldoping var de nog ändå först med; om inte Katrin Krabbe hann med att prova.

 

Även Sverige ligger minst 2 år efter verkligheten, som i ett parallellt universum; hur kan vi annars förklara att Bankkrisen 2017 fortfarande inte registrerats?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek har ju iaf stärkts mot Turkiska pengar i år, man måste vara positiv :)

EB0D0A68-D0B1-4E53-BB5F-2F6F6CA6BA72.jpeg.947470c49408e869922e28c398126652.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Soengsang said:

Sek har ju iaf stärkts mot Turkiska pengar i år, man måste vara positiv :)

EB0D0A68-D0B1-4E53-BB5F-2F6F6CA6BA72.jpeg.947470c49408e869922e28c398126652.jpeg

Vem sänkte kronan, frågar DN. För dom har ju inte varit delaktiga?  Nej, Sverige går nu till historien som I landet som blev ett U land.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Atom bankkrisen började redan 2007.  Och bankernas lösning har varit QE . Så bankkrisen är inte löst och är riktigt illa just nu. Bara hoppas rätt saker händer på onsdag. 

Tycker du bankkrisen är över?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev John Khonken:

Atom bankkrisen började redan 2007.  Och bankernas lösning har varit QE . Så bankkrisen är inte löst och är riktigt illa just nu. Bara hoppas rätt saker händer på onsdag. 

Tycker du bankkrisen är över?

Hur kan man se den sk pågående bankkrisen?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev John Khonken:

Atom bankkrisen började redan 2007.  Och bankernas lösning har varit QE . Så bankkrisen är inte löst och är riktigt illa just nu. Bara hoppas rätt saker händer på onsdag. 

Tycker du bankkrisen är över?

 

Nu är inte jag Atom. 

Men jag tycker det går ganska bra...för att vara en kris. 

Vi började dö när vi föddes, men jag lever i allra högsta grad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blev notan för statens bankstöd under finanskrisen 2008–09?

3. Slutsatser 

I denna artikel har beräkningar över skattebetalarnas kostnader för direkta bankstödsåtgärder under finanskrisen 2008–09 redovisats. Det kan konstateras att krishanteringen var lyckosam i den meningen att det finansiella systemet snabbt återfick sin styrka och ännu större statsfinansiella och samhällsekonomiska kostnader kunde undvikas. Våra beräkningar ger vid handen att staten erhållit ett överskott för bankstödsåtgärderna på 12,4 miljarder eller 0,4 procent av 2008 års BNP när hänsyn tagits till finansieringskostnaderna.

https://www.nationalekonomi.se/sites/default/files/NEFfiler/43-8-dbhp.pdf

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Får man ställa en fråga. Är det normalt med minusränta och QE. Det har världen hållit på med sedan 2008. 

 

Fråga två. Vilka tjänar på detta?????

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herluf:

Sverige går nu till historien som I landet som blev ett U land.

Nja....

 

Benämningen U-land är en förkortning med två möjliga utläsningar.

Den ursprungliga betydelsen var "underutvecklat land", men har ändrats till "utvecklingsland".

 

Borde rätta benämningen för Sveriges del kanske istället vara A-land (Avvecklingsland)?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Herluf said:

Vem sänkte kronan, frågar DN. För dom har ju inte varit delaktiga?  Nej, Sverige går nu till historien som I landet som blev ett U land.

Så kan det nog gå långsiktigt i ett land där alltför många gnäller för mycket och arbetar för lite. Konkurrenskraften mot Kina, Indien och länder i Sydostasien blir dålig. I-land blir till U-land och vice versa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...