Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

John Khonken

Det kliar hos våra politiker att sno även våra pensioner.  Det gör dom redan genom att höja pensionsåldern. Det är skönt att veta att våra politiker värnar om sina slavar(befolkningen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är främst vid bensinpumpen vi ser hur kronan fallit i värde var gång vi ska fylla på bränsle eller reser utomlands med vår krona. Stackars de svenskar som lever på sin lilla pension

utomlands. De blir ju rånade efter ett fullt liv som skattebetalare.

 

Dessutom den yngre generationen som får spara alltmer för att kunna köpa sig sin första bostad i städerna där jobben finns. Att ta en hyresrätt är inte

att tänka på såvida du inte vill ha öppen narkotikaförsäljning vid trappuppgången samt skottlossningar utanför där dina barn ska växa upp.

 

Även om räntan faller så får de betala alltmer i ränta då bostadspriserna alltid ökar mer i värde än vad som kompenseras med fallande ränta.

 

Var årskull som köper sin bostad blir en vinnare då nästa årskull får betala än mer i pris för bostaden än den föregående. Det växande egna kapitalet i bostaden hos de årskullar

som tidigare gick in i bostadsmarknaden brukas därefter till konsumtion på kredit. Medelklassen använder sin bostad som bankomat och använder sin ökande kreditvärdighet till lyxresor, flotta bilar

men få sparar och investerar. De som gör det är tyvärr alltför mycket exponerade mot den svenska marknaden och kronan.

 

Vad händer den dag räntorna slutar falla och bostadspriserna då stagnerar runt de större städerna?

 

Är detta en "hållbar utveckling" som allt så populärt kallas idag? Kan vi alla hörande till de äldre generationerna sluta jobba och på sikt leva på att den fallande räntan alltid fyller på med nya årskullar som driver upp bostadspriserna för de äldre

 som därefter får konsumtionsutrymme på kredit?  Vi har visserligen bostadsbrist eftersom vi har en stark befolkningstillväxt och en bas att ta ifrån för att fylla på pipeline underifrån till bostadsmarknaden.

Vad händer när arbetslösheten då ökar som vid en lågkonjuktur?

 

 

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det kliar hos våra politiker att sno även våra pensioner.  Det gör dom redan genom att höja pensionsåldern. Det är skönt att veta att våra politiker värnar om sina slavar(befolkningen).

Du ska inte vara så väldigt negativ.

Snart kommer t ex de nära två miljoner som beviljats uppehållstillstånd i Sverige sedan millennieskiftet i arbete och då kan kanske till och med pensionsåldern sänkas...…..

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Alarik:

Du ska inte vara så väldigt negativ.

Snart kommer t ex de nära två miljoner som beviljats uppehållstillstånd i Sverige sedan millennieskiftet i arbete och då kan kanske till och med pensionsåldern sänkas...…..

 

Och nu ska ju även de 9000 barnen som Annie släppte in få ta hit sina fruar, barn, farmödrar (inga försörjnings- eller bostadskrav här inte, det vore ju elakt...) mm. Det har ju pratats om kompetensbrist i Sverige, men nu ska väl det ordnas till iom detta. Utgår från att alla är läkare, ingenjörer, sjuksköterskor mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Precis nyss, skrev frogfish:

Och nu ska ju även de 9000 barnen som Annie släppte in få ta hit sina fruar, barn, farmödrar (inga försörjnings- eller bostadskrav här inte, det vore ju elakt...) mm. Det har ju pratats om kompetensbrist i Sverige, men nu ska väl det ordnas till iom detta. Utgår från att alla är läkare, ingenjörer, sjuksköterskor mm.

Annie gjorde en humanitär åtgärd när hon lätt 9000 afganer bli knarkare och bo på gatan. Vilken tur att Annie finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, John Khonken said:

Annie gjorde en humanitär åtgärd när hon lätt 9000 afganer bli knarkare och bo på gatan. Vilken tur att Annie finns.

Det var som fan. Knarkar de allihop, och inte en endaste har fått bostad? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Annie gjorde en humanitär åtgärd när hon lätt 9000 afganer bli knarkare och bo på gatan. Vilken tur att Annie finns.

Jo. Och det är ju verkligen synd att dessa mönstermänniskor ska behöva springa omkring och bli helt oprovocerat slagna i Sthlm.

 

Tycker nog Annie ska gå in och ta sitt ansvar här och ge de dumma pojkarna som bråkat med "hennes barn" lite smisk. Sen kan hon återgå till sitt elfenbenstorn....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var som fan. Knarkar de allihop, och inte en endaste har fått bostad? 

Tar man andelen heroinmissbrukare/langare och jämför mellan afghaner i Sverige och folk uppväxta i Sverige, så är det nog en markant skillnad.

Det är iaf vad jag tror.

 

Sen är det ju inte förvånande att det uttrycks att de "fått" bostad, att SKAFFA sig nåt är ju inte att tänka på.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, frogfish said:

Tar man andelen heroinmissbrukare/langare och jämför mellan afghaner i Sverige och folk uppväxta i Sverige, så är det nog en markant skillnad.

Det är iaf vad jag tror.

 

Sen är det ju inte förvånande att det uttrycks att de "fått" bostad, att SKAFFA sig nåt är ju inte att tänka på.

Det tror jag också. Men inte att alla knarkar och att alla är bostadslösa. I sak tycker jag för min del att de 9000 som åsyftas inte skulle fått stanna. Det försvarar dock inte JKs vanliga överdrifter. Hade jag vart på retfullt humör hade jag kallat åsikterna för bittra. Men eftersom det är fredag eftermiddag avstår jag från det.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det tror jag också. Men inte att alla knarkar och att alla är bostadslösa. I sak tycker jag för min del att de 9000 som åsyftas inte skulle fått stanna. Det försvarar dock inte JKs vanliga överdrifter. Hade jag vart på retfullt humör hade jag kallat åsikterna för bittra. Men eftersom det är fredag eftermiddag avstår jag från det.

Ja, generalisera ska man akta sig för. Men nu är det som det är, det är bara att leva med det.

 

Men lite bättre blev det när du påminde om att det är fredag👍

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev John Khonken:

Annie gjorde en humanitär åtgärd när hon lätt 9000 afganer bli knarkare och bo på gatan. Vilken tur att Annie finns.

Tror summan blev 10300st vara 190 tjejer eller något sånt:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
33 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var som fan. Knarkar de allihop, och inte en endaste har fått bostad? 

Förlåt spooncreek att du skulle förstå ironi var ingen överraskning. Så dåligt som du verkar må. Hoppas du snart mår bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, John Khonken said:

Förlåt spooncreek att du skulle förstå ironi var ingen överraskning. Så dåligt som du verkar må. Hoppas du snart mår bättre

"Ironi och sarkasm kan missbrukas, vilket är vanligt inom politiska uttalanden på sociala medier. En person skriver vad denne tycker, och om det blir hårdare kritik mot det, försöker komma undan med att det var ironi eller sarkasm."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

"Ironi och sarkasm kan missbrukas, vilket är vanligt inom politiska uttalanden på sociala medier. En person skriver vad denne tycker, och om det blir hårdare kritik mot det, försöker komma undan med att det var ironi eller sarkasm."

Det kan jag nog hålla med om👍

 

Sen blir det ju ren autosatir ibland när man ser vem den första att ge karma till dig var (apropå din mening ovan)...….😂

 

Men nu är klockan strax efter 13 här i Sveriges huvudstad, och det är snart dags för en fredagsstänkare. Skål🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tror summan blev 10300st vara 190 tjejer eller något sånt:)

190 tjejer!

Vad trevligt för Pelle, Nisse, Olle, Kalle, Lasse, Bosse, Valle, Ville, Viktor...…..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Alarik:

190 tjejer!

Vad trevligt för Pelle, Nisse, Olle, Kalle, Lasse, Bosse, Valle, Ville, Viktor...…..

Batik-klubben firade stort. Iom kronfallet var Gambiaresorna i fara, men nu kan de ha hemester istället (om inte (batik)berget kan komma till Muhamed, så får Muhamed komma till (batik)berget istället)😂

 

Dock tyckte de att det var 190 tjejer för mkt......😎

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev frogfish:

Sen är det ju inte förvånande att det uttrycks att de "fått" bostad, att SKAFFA sig nåt är ju inte att tänka på.

Nej, så kan du ju inte tänka ...…..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, John Khonken said:

Förlåt spooncreek att du skulle förstå ironi var ingen överraskning. Så dåligt som du verkar må. Hoppas du snart mår bättre

Har ju träffat Spoocreek live över några bärs och groggar. Och han verkar må förträffligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev thomas001:

Har ju träffat Spoocreek live över några bärs och groggar. Och han verkar må förträffligt bra.

 

Han kanske har kontroll på den ekonomiska marknaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev thomas001:

Har ju träffat Spoocreek live över några bärs och groggar. Och han verkar må förträffligt bra.

Vem mår inte förträffligt bra över några bärs och groggar?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, lucifer711 said:

 Bostadssektorn och allmänhetens skulder är ju välkända men det finns ju mer. Troligen därför kronan hade en sättning i april.

Vad jag orar mig för är just våra framtida pensioner.

 

Det mest skrämmande är utlåningstakten till kommunerna från Kommuninvest och hur ofta kommunerna har att omförhandla lånen.

Ha inte era besparingar i SEK om ni har några utan placera i fonder med minimal exponering mot Sverige, Tsunamin syns i horisonten.

 

 

Kul med en ny medlem. Ännu roligare att han tar sig tid att skriva mer än tre rader och dessutom helt utan överdrifter och otrevligheter. Allra mest fantastiskt är dock att han fick karma av både Soengsang och Tallviking; två snubbar som i tråden inte varit överens om en endaste kommatering eller bisats.

 

Det går uppenbarligen att få ut sitt budskap utan extrema överdrifter och utan att man står mitt i klacken och skriker. Hoppas det håller i sig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni verkar väldigt polariserade i tråden. Går Sverige i rätt riktning eller inte?

 

Tron på Sverige dess framtid och kronan har verkligen fått sig en törn. Är det välförtjänt och är det nu  råttorna som lämnar skeppet?

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, lucifer711 said:

Ni verkar väldigt polariserade i tråden. Går Sverige i rätt riktning eller inte?

 

Tron på Sverige dess framtid och kronan har verkligen fått sig en törn. Är det välförtjänt eller är det råttorna som lämnar skeppet?

Sverige går inte i någon riktning alls, och det är det stora problemet. Sverige och västvärlden i stort har inte haft någon tydlig inriktning sedan 70-talet, men det funkade då det inte fanns någon konkurrens. Nu har vi 5 miljarder asiater som jobbar hårt (nja, inte alla givetvis) och då får vi betala priset för vår bekvämlighet.

 

Våra ungar pluggar för lite, vi jobbar för lite och våra folkvalda har fel prioriteringar. Det kostar, har kostat och kommer kosta betydligt mycket mer. Det går givetvis att vända på men jag ser inga tendenser att självinsikten finns där; det är alltid någon annans fel och det är klart att jag ska ha mitt fredagsmys och 5 veckors semester.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Alarik said:

Vem mår inte förträffligt bra över några bärs och groggar?

Han mådde förträffligt även när han kom till vårt möte.....vi startade nyktra för att gemensamt ta klivet in i dimman!

 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...