Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Nu väntar vi bara på Hobbe så är klanen komplett.

Hur lågt ska du sänka dig? Jag hade lite högre tankar om dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev MickeN:

Hur lågt ska du sänka dig? Jag hade lite högre tankar om dig.

Vad har fått dig att generera sådana höga tankar?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu väntar vi bara på Hobbe så är klanen komplett.

Om att tillhöra klanen innebär att man ställer sig tveksam till en massa teorier du har så får jag väl medge att jag tillhör den.

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/17/2019 at 8:20 PM, John Khonken said:

Absolut inte. Men nivån hos vissa här är begränsad. Svansen jag har orkar inte med så långa filmer.

Svans..eller måhända drev...är det vad du anser dig vara utsatt för? Intressant. Jag skulle nog snarare hävda att det är ett friskhetstecken på MPR att en del medlemmar,  dock inte så himla många egentligen, ger dig svar på tal när du kommer med dina uppenbara lögner alternativt jävligt risigt underbyggda påståenden i för oss alla rätt viktiga frågor.  

 

Du är dessutom som det verkar inget troll som mest är ute för att irritera de mest lättretade i mindre viktiga ämnen. Du verkar ju också vara en rätt trevlig prick i verkliga livet, vad man har hört. Men fortsätter du att ständigt hysta ur dig lätt avslöjade lögner och felaktiga påståenden här på MPR så får du nog fortsatt räkna med mothugg från mig och andra. Svans eller inte.

 

Åsikten är ju däremot givetvis fri, till skillnad från lögnen. Hoppas du förstår skillnaden.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag skulle nog snarare hävda att det är ett friskhetstecken på MPR att en del medlemmar,  dock inte så himla många egentligen, ger dig svar på tal när du kommer med dina uppenbara lögner alternativt jävligt risigt underbyggda påståenden i för oss alla rätt viktiga frågor.

Det kallas dock ibland för mobbing här på MPR har jag hört.  ;)

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hur vet man om man ingår i Svansen eller Klanen? Kan man vara medlem i båda?

Ölargänget har fått konkurrens.

 

:crazy::crazy:

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mankan:

Det kallas dock ibland för mobbing här på MPR har jag hört.  ;)

 

Nu hängde jag inte med. Vad är det som är mobbing och var har du hört det? Kan du förklar för en som int begrip?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

World-Beating Currency Is a Big, Big Headache for Thailand's Tourism

 

Thailand’s tourism minister has blamed a surge in the baht for sapping tourist arrivals into Southeast Asia’s second-largest economy and says he’ll take up the matter with the central bank, highlighting rising concern over the currency’s gains.

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1112599-strong-baht-a-big-big-headache-for-Thailand’s-tourism/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek det är inte lätt att hänga med. När du sitter där du är. Men du kämpar bra. Så njut nu av dagen och tank på hjärtat

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek det är inte lätt att hänga med. När du sitter där du är. Men du kämpar bra. Så njut nu av dagen och tank på hjärtat

 

Med tanke på hans ålder så sitter han ju jävligt trevligt till där i Thailand och verkar klara sig bra. 

Det kanske är han som har hängt med och inte du. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu hängde jag inte med. Vad är det som är mobbing och var har du hört det? Kan du förklar för en som int begrip?

Då är det nog inte lönt att förklara.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, många skriker om mobbing då de får motargument eller om några inte tycker det samma?

 

Har inte sett JK skrika, eller godhetssvansen komma till undsättning?????

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Soengsang:

Konstigt, många skriker om mobbing då de får motargument eller om några inte tycker det samma?

Snöflingor?

Det är tydligen inte bara bortskämda pubertetsynglingar som har detta problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, John Khonken said:

Spooncreek det är inte lätt att hänga med. När du sitter där du är. Men du kämpar bra. Så njut nu av dagen och tank på hjärtat

Jo för fasen, där jag håller till går det att hänga med rätt bra om det allra mesta som händer såväl i världen som stort och i Sverige som smått. På det stora hela skulle jag säga att man framförallt får vidgade vyer av att bo i en sådan internationell stad som Sin City är. Ena dagen en diskussion med en britt om Brexit och t.ex. , för att inte helt avvika från trådämnet, hur det påverkar deras valuta. Nästa dag en Indier om utvecklingen i vad som snart är världens (folk)rikaste land. Skulle hemlängtan bli för stark finns närmsta svenska bittergubbe lyckligtvis alltid nära till hands. 

Och tack för omtanken, hjärtat mår bra, och hjärnan får som sagt ständigt nya intryck att bearbeta. Klart bättre hjärngymnastik än när man var insnöad i inskränkt svensk småstad. 😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fredman:

En intressant analys av kronkursen som kan sammanfattas med att kronan är något försvagad men inte svag.

Nu är det nog bara forumets orakel Kånken som orkar se hela men vi andra kan ju nöja oss med en snutt!

https://www.efn.se/bors-finans/kronan-svag-eller-forsvagad/

 

Tittade på hela :) Mycket intressant och ytterligare argument för att Ingves varit för fixerad vid KPI. Skulle vara intressant att se hur en sån uppställning hade sett ut för något annat land som haft samma usla växelkursutveckling. Sen kan man ju undra varför Enhetsarbetskostnaden haft en sån uppgående linje, avtalen har väl inte varit speciellt höga? Brist på kvalificerad arbetskraft?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordbajseri på hög nivå, skulle svenska löner vara en orsak ? har svensk löneutveckling vart för hög ? skulle inte tro det snarare att det rör sej om statliga pålagor för företagen. sen är nog allt inte bara ekonomi utan lite om hur omvärlden ser på Sveriges framtid och där dissas det friskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jo för fasen, där jag håller till går det att hänga med rätt bra om det allra mesta som händer såväl i världen som stort och i Sverige som smått. På det stora hela skulle jag säga att man framförallt får vidgade vyer av att bo i en sådan internationell stad som Sin City är. Ena dagen en diskussion med en britt om Brexit och t.ex. , för att inte helt avvika från trådämnet, hur det påverkar deras valuta. Nästa dag en Indier om utvecklingen i vad som snart är världens (folk)rikaste land. Skulle hemlängtan bli för stark finns närmsta svenska bittergubbe lyckligtvis alltid nära till hands. 

Och tack för omtanken, hjärtat mår bra, och hjärnan får som sagt ständigt nya intryck att bearbeta. Klart bättre hjärngymnastik än när man var insnöad i inskränkt svensk småstad. 😉

Det finns de i svenska småstäder som begriper fan så mycket mer än många andra.....

Om inte annat så visar senaste valresultatet att fler och fler förstår att det barkar åt helvete.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...