Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Guest Fredman
30 minuter sedan, skrev Esspe:

Å andra sidan har ju äldre mera erfarenhet att bilda sin uppfattning på.

Det är också sant men det är så stor skillnad mellan att leva med det beslutet i 5 år eller 55 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
14 minuter sedan, skrev ArneMorales:

EU motståndarna i Storbritanien, under ledning av Nigel Farage, bildade Brexit partiet detta år 2019, och har redan flera väljare bakom sig än något av de andra partierna avseende att gå ur EU.

Det är främst Tory väljare som har gått dit. Se igen hur fördelningen blev totalt Brexit partier vs Remain. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är främst Tory väljare som har gått dit. Se igen hur fördelningen blev totalt Brexit partier vs Remain. 

Visst, Labours medlemmar stannar kvar i Labur, men vid folkomröstningen röstade många av dem för att gå ur EU.

Anser att folkomröstningens resultat är ett demokratiskt beslut.

 

Tror att , om Sverige skulle hålla en folkomröstning om EU idag, dvs direkt demokrati, skulle majoriteten rösta för utträde, liksom i Storbritanien.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
51 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Enligt min mening handlade valet om Storbritaniens  rätt att själv bestämma sina lagar om tex massinvandringen, fisket mm.

 

Storbritanien tillhör definitivt de länder som, liksom Sverige, där landet  förlorat  sin frihet till självbestämmande,  genom att vara medlem i EU.

 

Dessutom betala enorma medlemsavgifter för att finansiera toppstyrningen,  byråkratin, globalisterna i Bryssel.

 

Jag menar att demokrati skall byggas upp underifrån, och EU är odemokratiskt och toppstyrt.

 

Liksom Schweiz och Norge, som är starka och framgångsrika demokratier, och har bra ekonomi,  utan att vara med i  EU, kan man öka  samarbetet  med vilka länder man vill, och minska massinvandringen om man vill, utan att betala enorma medlemsavgifer för att finansiera  byråkratin i EU.

 

Storbritaniens folk var definitivt inte mindre upplysta än oss svenskar när de röstade för utträde ur EU, enligt min mening.

 

Det handlar, i en demokrati, om att förankra makten hos folket.

 

Det nybildade Brexit partiet i Storbritanien, liksom Orban i Ungern, Salvini i Italien, och Trump i USA, har mycket större stöd hos sina befolkningar än Merkel i Tyskland, Macron i Frankrike och Löfven i Sverige.

 

 

 

33 minuter sedan, skrev Fritz:

Haha, Norge betalar mer för att stå utanför EU än Finland gör för att vara med och "– Statsminister Erna Solberg och utrikesminister Børge Brende (bägge från partiet Høyre) har tidigare varnat Storbritannien för att välja en liknande EU-anknytning som Norge har. "Vi betalar, men har inget att säga till om", har varit en återkommande motivering, säger seniorforskaren Kristin M. Haugevik på utrikespolitiska institutet i Norge."

https://www.hbl.fi/artikel/norge-vacklar-inte-i-eu-fragan-2/

 

Pastorn har helt rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Visst, Labours medlemmar stannar kvar i Labur, men vid folkomröstningen röstade många av dem för att gå ur EU.

Anser att folkomröstningens resultat är ett demokratiskt beslut.

 

Tror att , om Sverige skulle hålla en folkomröstning om EU idag, dvs direkt demokrati, skulle majoriteten rösta för utträde, liksom i Storbritanien.

 

Och Labor Brexit röstade för ett annat utträde än vad Tory Brexit gjorde.

Anser att det borde varit minst 2/3 majoritet för att vara giltigt. Är bara att anordna en till omröstning så kanske Remain vinner. 4 % ändras fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Visst, Labours medlemmar stannar kvar i Labur, men vid folkomröstningen röstade många av dem för att gå ur EU.

Anser att folkomröstningens resultat är ett demokratiskt beslut.

 

Tror att , om Sverige skulle hålla en folkomröstning om EU idag, dvs direkt demokrati, skulle majoriteten rösta för utträde, liksom i Storbritanien.

 

Och Labour väljare gick faktiskt till LibDem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tror att , om Sverige skulle hålla en folkomröstning om EU idag, dvs direkt demokrati, skulle majoriteten rösta för utträde.

Då tror du fel. "Sedan i våras har andelen svenskar som i huvudsak är för Sveriges EU-medlemskap ökat från 52,4 procent till 58,6 procent i november. Det är det största EU-stöd som uppmätts i Sverige." https://www.europaportalen.se/2018/12/rekordstod-eu-bland-svenskarna

Visserligen från dec förra året men det har nog inte svängt så mycket sen dess,

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
9 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Visst, Labours medlemmar stannar kvar i Labur, men vid folkomröstningen röstade många av dem för att gå ur EU.

Anser att folkomröstningens resultat är ett demokratiskt beslut.

 

Tror att , om Sverige skulle hålla en folkomröstning om EU idag, dvs direkt demokrati, skulle majoriteten rösta för utträde.

Alla undersökningar som jag har hittat visar på att majoriteten av svenskarna är för ett medlemsskap i EU. Den senaste som jag såg var 65 % för. Det är högre än genomsnittet i EU som är 57 %.

Grundar du din tro på något eller är det din subjektiva uppfattning eller en förhoppning?

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
37 minuter sedan, skrev Fritz:

Haha, Norge betalar mer för att stå utanför EU än Finland gör för att vara med och "– Statsminister Erna Solberg och utrikesminister Børge Brende (bägge från partiet Høyre) har tidigare varnat Storbritannien för att välja en liknande EU-anknytning som Norge har. "Vi betalar, men har inget att säga till om", har varit en återkommande motivering, säger seniorforskaren Kristin M. Haugevik på utrikespolitiska institutet i Norge."

https://www.hbl.fi/artikel/norge-vacklar-inte-i-eu-fragan-2/

 

Visst, Fritz och Hua Huddinge,  avseende Norge och Finland, men det handlar inte bara om pengar. Många människor anser demokratifrågan är viktigare än pengarb avseende medlemskat i EU, som är en toppstyrd  organisation.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Visst, Fritz och Hua Huddinge,  avseende Norge och Finland, men det handlar inte bara om pengar. Många människor anser demokratifrågan är viktigare än pengarb avseende medlemskat i EU, som är en toppstyrd  organisation.

Liksom andra anser att kommunen är toppstyrd, eller fackförbundet, eller landstinget m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
4 minuter sedan, skrev Fritz:

Då tror du fel.

Sorry Fritz, men hur man tror kan inte vara rätt eller fel. Alla kan tro vad dom vill.  En frihet vi har  som inte kan styras .

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Sorry Fritz, men hur man tror kan inte vara rätt eller fel. Alla kan tro vad dom vill.  En frihet vi har  som inte kan styras .

Visst får du tro på vad du vill. Men att tro är att inte veta. Ibland blir det fel.

 

Som på travet, jag tror en massa hästar ska vinna men så visar det sig att de inte vann. Och inte jag heller. 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Sorry Fritz, men hur man tror kan inte vara rätt eller fel. Alla kan tro vad dom vill.  En frihet vi har  som inte kan styras .

Nu blev det avancerat, jag är av den bestämda uppfattningen att man kan tro rätt eller man kan tro fel. Ofta hittar man facit på nätet så slipper man tro fel vilket kan vara lite pinsamt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
11 minuter sedan, skrev Fredman:

Alla undersökningar som jag har hittat visar på att majoriteten av svenskarna är för ett medlemsskap i EU. Den senaste som jag såg var 65 % för. Det är högre än genomsnittet i EU som är 57 %.

Grundar du din tro på något eller är det din subjektiva uppfattning eller en förhoppning?

Tror att majoriteten är mot toppstyrningen från globalisterna i EU-eliten, som mest verkar  tänka på egen ekonomi, men eftersom SD nu ändrat sig och vill stanna kvar för att liksom Orban, Salvani mfl, minska globalisternas makt, så hoppas jag att detta lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Tror att majoriteten är mot toppstyrningen från globalisterna i EU-eliten, som mest verkar  tänka på egen ekonomi, men eftersom SD nu ändrat sig och vill stanna kvar för att liksom Orban, Salvani mfl, minska globalisternas makt, så hoppas jag att detta lyckas.

Det svänger snabbt i hockey! 😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tror att majoriteten är mot toppstyrningen från globalisterna i EU-eliten, som mest verkar  tänka på egen ekonomi, men eftersom SD nu ändrat sig och vill stanna kvar för att liksom Orban, Salvani mfl, minska globalisternas makt, så hoppas jag att detta lyckas.

Ja. Orban m.fl. tänker bara på sin egen ekonomi och makt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
4 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu blev det avancerat, jag är av den bestämda uppfattningen att man kan tro rätt eller man kan tro fel. Ofta hittar man facit på nätet så slipper man tro fel vilket kan vara lite pinsamt.

 Vem tror du vinner fotbollsalsvenskan i år?

 

Eller lite mera avancerat. Vem tror du har rätt tro, Kristna, Muslimer, Buddister?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 Vem tror du vinner fotbollsalsvenskan i år?

 

Eller lite mera avancerat. Vem tror du har rätt tro, Kristna, Muslimer, Buddister?

 

Jag tror många fler tror att det är bra nu än de som tror att det inte är bra nu.

 

Jag tror också att många fler tror att det inte är toppstyrning än de som tror att det är det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Åter till trådens ämne. 

När jag flyttade till Thailand fick jag 5,25 baht per SEK.

 

Tror  aldrig jag kommer att få över  4 SEK igen.

 

Är 69

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Åter till trådens ämne. 

När jag flyttade till Thailand fick jag 5,25 baht per SEK.

 

Tror  aldrig jag kommer att få 4 SEK igen.

 

Är 69

Inte omöjligt att Thailand trasslar till det igen och vi kan få bra vk mot bahten om ett tag. Men att vi lirar i valutakorpen får vi nog vänja oss vid. Det vi kan hoppas på är att tex bahten blir sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
36 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Liksom andra anser att kommunen är toppstyrd, eller fackförbundet, eller landstinget m.m.

Jovisst, men om demokratin fungerar är din röst värd mycket mera där, om du vill argumentera eller rösta bort pamparna.

 

Makteliten inom EU, och i Sveriges regering också,  har tyvärr inte förankrat sig tillräckligt, när det gäller framförallt den viktiga frågan om massinvandring av muslimer.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, ArneMorales said:

Åter till trådens ämne. 

När jag flyttade till Thailand fick jag 5,25 baht per SEK.

 

Tror  aldrig jag kommer att få över  4 SEK igen.

 

Är 69

3,30 kanske är riktigt bra. Om några år ser vi tillbaka på dessa glansdagar....

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
26 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Jovisst, men om demokratin fungerar är din röst värd mycket mera där, om du vill argumentera eller rösta bort pamparna.

 

Makteliten inom EU, och i Sveriges regering också,  har tyvärr inte förankrat sig tillräckligt, när det gäller framförallt den viktiga frågan om massinvandring av muslimer.

 

 

Så vad är det pamparna bestämmer då om min röst i ett kommunal val är mera värd än i ett europaparlamentsval?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu blev det avancerat, jag är av den bestämda uppfattningen att man kan tro rätt eller man kan tro fel. Ofta hittar man facit på nätet så slipper man tro fel vilket kan vara lite pinsamt.

När det gäller tro besitter säkerligen Pastorn en gedigen kunskap.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...