Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Den som är satt i skuld är icke fri 😉

Sosse språk 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
"Tron är överdriven på att ekonomin går att styra utifrån ett enda mål, den inhemska inflationen. "
 
Vad händer när ingves tvingas erkänna att har varit ute och cykla alla dessa år?


Han bara trampade. Regeringen styrde
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, andrejsdenruskige said:

 


Han bara trampade. Regeringen styrde

Men dom är fortfarande igång. Och nu är cykeln rostig, punkterad och de har inte kommit någon vart, jo förresten, ner i diket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 timmar sedan, skrev Dolle:

Sosse språk 55555

Ja det var HSB som skrev en bok med den titeln 😀

 

För övrigt var kursen på Transfer Wise 3,31 nyss

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är Soros som är ute efter kronan igen,den jäveln har ju ställt till ett helvete för europa förut.

 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Måne den personen hyllar vår vän Cecilia Malmström. Det är en hemsk människa

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Måne den personen hyllar vår vän Cecilia Malmström. Det är en hemsk människa

Hon är ju oxå en av hans adepter,konstigt att hon med den s.k. värdegrunden kan samarbeta med en nazistsympatisör,att vilja förslava ett helt folk för att det gynnar sig själv är för mig en konstig politik men förvånad,nej.

Men hela Rothscild(stavning?)familjen är ju penninggalen,det sägs ju att han har mer pengar utlånade än vad som finns kontanter i hela världen så mina pengar i madrassen ligger tryggt.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Trots att Storbritannien saknar både Yngves och Löfven har pundet samma problem som kronan gentemot thai bahten

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1104740-this-pound-to-baht-exchange-rate-prediction-is-enough-to-make-you-cry/

 

Ingves heter han väl?

 

Dock saknar väl pundet just det problemet mot Sek?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Trots att Storbritannien saknar både Yngves och Löfven har pundet samma problem som kronan gentemot thai bahten

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1104740-this-pound-to-baht-exchange-rate-prediction-is-enough-to-make-you-cry/

Nä dom har ju en kille som heter Brexit i stället. Och en j-a röra politiskt, värre än Sverige.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ska bli spännande om landet följer folkviljan och går ur. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ska bli spännande om landet följer folkviljan och går ur. 

Tyvärr var det inte en juste omröstning.

Vi får hoppas för UK:s och europas del att folkomröstngen görs om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
52 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tyvärr var det inte en juste omröstning.

Varför var inte omröstningen OK, enligt din mening?

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Varför var inte omröstningen OK, enligt din mening?

 

Folk var helt enkelt inte tillräckligt upplysta om konsekvenserna.

Omröstningen var i en turbulent tid med massinvandring, som en av EU:s stora nackdelar, så klart det påverkade opinionen.

Personligen tycker jag fördelarna med EU överväger nackdelarna idag, samt är kritisk till att sverige inte har euro. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev Soengsang:

Folk var helt enkelt inte tillräckligt upplysta om konsekvenserna.

Omröstningen var i en turbulent tid med massinvandring, som en av EU:s stora nackdelar, så klart det påverkade opinionen.

Personligen tycker jag fördelarna med EU överväger nackdelarna idag, samt är kritisk till att sverige inte har euro. 

Håller helt med, gör de en ny idag så tror jag att de röstar för att stanna. 

Tror också att Sverige skulle må bättre av euro som valuta.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Folk var helt enkelt inte tillräckligt upplysta om konsekvenserna.

Omröstningen var i en turbulent tid med massinvandring, som en av EU:s stora nackdelar, så klart det påverkade opinionen.

Personligen tycker jag fördelarna med EU överväger nackdelarna idag, samt är kritisk till att sverige inte har euro. 

Det borde också ha varit minst 2/3 majoritet för att lämna. Då hade det inte varit troligt att opionen hade förändrats, såvida det inte framkommit något grovt generalfel. Nu var det 4 % majoritet  ur just det tillfället, nu kan det säkert vara 2 % majoritet för stanna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Det borde också ha varit minst 2/3 majoritet för att lämna. Då hade det inte varit troligt att opionen hade förändrats, såvida det inte framkommit något grovt generalfel. Nu var det 4 % majoritet  ur just det tillfället, nu kan det säkert vara 2 % majoritet för stanna.

Kan även tycka att man borde väga ålder så att de yngre som ska leva länge med beslutet får ”tyngre” röster. 

Bland dem vill jag minnas att det var en majoritet för att stanna.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Kan även tycka att man borde väga ålder så att de yngre som ska leva länge med beslutet får ”tyngre” röster. 

Bland dem vill jag minnas att det var en majoritet för att stanna.

Å andra sidan har ju äldre mera erfarenhet att bilda sin uppfattning på.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Enligt min mening handlade valet om Storbritaniens  rätt att själv bestämma sina lagar om tex massinvandringen, fisket mm.

 

Storbritanien tillhör definitivt de länder som, liksom Sverige, där landet  förlorat  sin frihet till självbestämmande,  genom att vara medlem i EU.

 

Dessutom betala enorma medlemsavgifter för att finansiera toppstyrningen,  byråkratin, globalisterna i Bryssel.

 

Jag menar att demokrati skall byggas upp underifrån, och EU är odemokratiskt och toppstyrt.

 

Liksom Schweiz och Norge, som är starka och framgångsrika demokratier, och har bra ekonomi,  utan att vara med i  EU, kan man öka  samarbetet  med vilka länder man vill, och minska massinvandringen om man vill, utan att betala enorma medlemsavgifer för att finansiera  byråkratin i EU.

 

Storbritaniens folk var definitivt inte mindre upplysta än oss svenskar när de röstade för utträde ur EU, enligt min mening.

 

Det handlar, i en demokrati, om att förankra makten hos folket.

 

Det nybildade Brexit partiet i Storbritanien, liksom Orban i Ungern, Salvini i Italien, och Trump i USA, har mycket större stöd hos sina befolkningar än Merkel i Tyskland, Macron i Frankrike och Löfven i Sverige.

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Enligt min mening handlade valet om Storbritaniens  rätt att själv bestämma sina lagar om tex massinvandringen, fisket mm.

 

Storbritanien tillhör definitivt de länder som, liksom Sverige, där landet  förlorat  sin frihet till självbestämmande,  genom att vara medlem i EU.

 

Dessutom betala enorma medlemsavgifter för att finansiera toppstyrningen,  byråkratin, globalisterna i Bryssel.

 

Jag menar att demokrati skall byggas upp underifrån, och EU är odemokratiskt och toppstyrt.

 

Liksom Schweiz och Norge, som är starka och framgångsrika demokratier, och har bra ekonomi,  utan att vara med i  EU, kan man öka  samarbetet  med vilka länder man vill, och minska massinvandringen om man vill, utan att betala enorma medlemsavgifer för att finansiera  byråkratin i EU.

 

Storbritaniens folk var definitivt inte mindre upplysta än oss svenskar när de röstade för utträde ur EU, enligt min mening.

 

 

Just ditt första stycke är problemet.

Massinvandringen speglade Europa just då, och det blev naturligtvis avgörande, folk tönkte inte längre än näsan räckte.

EU frågan var och är mycket större än så.

Personligen är jag positiv till öppna gränser och öppen handel inom europa.

Men anser att vi skulle bygga en 6m hög mur runt hela Europa, med jävligt hårt bevakade dörrar!

Ett enat starkt Europa är den enda möjligheten att stå upp mot Kina, Ryssland, USA och Afrika...etc.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, Norge betalar mer för att stå utanför EU än Finland gör för att vara med och "– Statsminister Erna Solberg och utrikesminister Børge Brende (bägge från partiet Høyre) har tidigare varnat Storbritannien för att välja en liknande EU-anknytning som Norge har. "Vi betalar, men har inget att säga till om", har varit en återkommande motivering, säger seniorforskaren Kristin M. Haugevik på utrikespolitiska institutet i Norge."

https://www.hbl.fi/artikel/norge-vacklar-inte-i-eu-fragan-2/

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
19 minuter sedan, skrev Soengsang:

Just ditt första stycke är problemet.

Massinvandringen speglade Europa just då, och det blev naturligtvis avgörande, folk tönkte inte längre än näsan räckte.

EU frågan var och är mycket större än så.

Personligen är jag positiv till öppna gränser och öppen handel inom europa.

Men anser att vi skulle bygga en 6m hög mur runt hela Europa, med jävligt hårt bevakade dörrar!

Ett enat starkt Europa är den enda möjligheten att stå upp mot Kina, Ryssland, USA och Afrika...etc.

EU motståndarna i Storbritanien, under ledning av Nigel Farage, bildade Brexit partiet detta år 2019, och har redan flera väljare bakom sig än något av de andra partierna avseende att gå ur EU.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...