Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, att Björn tycker att är bra för Sverige med svag krona och att Finland gjorde fel som införde Euron för att de nu inte kan parera med lägre växelkurs. 

 

Jaså Ingves "parerar" bara lite grann, går väl sådär :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Lyssna och få lite info

 

 

Bara man ser han förstår man att det är en sd gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Boa allas våran spågubbe från yttre rymden som vet och kan allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Boa allas våran spågubbe från yttre rymden som vet och kan allt.

Du och dina konsperationsteorier 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Ett jävla gnäll om Bahten går upp eller ner men det är väl bara att prioitera, köp en låda soda i stället för en lårda öl, leta efter billigaste flygbiljetten, ta in på hotell som kostar 500- 1000 Baht i stället för 1000-2000 Baht, ät på billiga ställen inte Beefeater och ät absolut inte en köttbullemiddag för 250-300 Baht, fökorta thailandresan 2-3 dagar mm, mm.

Jag har prioriterat bort en Udonresa även om jag haft råd som jag tänkt göra den närmsta tiden  men det är ju bara acceptera.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ett jävla gnäll om Bahten går upp eller ner men det är väl bara att prioitera, köp en låda soda i stället för en lårda öl, leta efter billigaste flygbiljetten, ta in på hotell som kostar 500- 1000 Baht i stället för 1000-2000 Baht, ät på billiga ställen inte Beefeater och ät absolut inte en köttbullemiddag för 250-300 Baht, fökorta thailandresan 2-3 dagar mm, mm.

Jag har prioriterat bort en Udonresa även om jag haft råd som jag tänkt göra den närmsta tiden  men det är ju bara acceptera.

Underligt resonemang, är du i Thailand för att bara överleva, eller ha det bra?

Finns faktiskt dem som är nära gränsen för att i huvudtaget kunna vara kvar i Thailand pga den starka THB och svaga kronan!

 

Den dag jag inte har råd med en "köttbullemiddag", en låda öl eller en tripp till granbyn då jag känner för det, då lovar jag att gränsen är nådd!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Underligt resonemang, är du i Thailand för att bara överleva, eller ha det bra?

Finns faktiskt dem som är nära gränsen för att i huvudtaget kunna vara kvar i Thailand pga den starka THB och svaga kronan!

 

Den dag jag inte har råd med en "köttbullemiddag", en låda öl eller en tripp till granbyn då jag känner för det, då lovar jag att gränsen är nådd!

Jag har haft det jäkligt bra men nu är det sämre och det får jag acceptera men jag klara mig mycket bättre på min inkomst i Thailand än jag skulle gjort iSverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jag har haft det jäkligt bra men nu är det sämre

Jo, leva på minnen är väl en punkt man kommer till, men jag hoppas det tar 20-30 år till innan det blir så illa, än så länge ser jag det som att det bara kan bli bättre.

Men helt sant, du har det säkert bättre i Thailand än i Sverige på samma inkomst, så länge den räcker till de finansiella kraven som ställs för visum vill säga, just där har nog många det tufft nu.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
On 2019-05-11 at 11:04, skrev Kenneth4618:

Inte så stor skillnad men kanske ska prova den snabba så har hon pengarna på måndag

Transfer01.JPG.4be341d2b0c2c0e8e21aa87dd25d2f16.JPG

Transfer02.JPG.826d14c16dfe18cd1d0eea84c7174f20.JPG

Funkade bra det här. Klockan 12:20 idag thaitid satt pengarna på thaikontot och inga avgifter dragna av thaibanken heller 👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Ähhh de där begriper inget, enl mpr:s expertpanel 🤣

 

Sverige går bra som aldrig förr!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Ingves som sitter vid rodret längre.
Riksbanken kanske började sänka kronan men dom är inte skyldiga längre, det är politikerna som har skulden nu.
Öppna era hjärtan/skattemedel.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ähhh de där begriper inget , allt enl TV.... och mpr:s experter :)

 

Sverige går bra som aldrig förr!

oja

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Inte Ingves som sitter vid rodret längre.
Riksbanken kanske började sänka kronan men dom är inte skyldiga längre, det är politikerna som har skulden nu.
Öppna era hjärtan/skattemedel.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det är fortfarande Ingves som sänker kronan med underminerande uttalanden och en konstig räntepolitik. Sen tror jag också att förtroendet för framtida svensk ekonomisk utveckling har en stor del i detta tyvärr.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu vill riksbanken tillsätta en utredning att se över Svenskarnas skulder.  Det borde väl Ingves ha full koll på . Hur fan ska han annars kunna ta ett bra och rätt beslut.

 Enligt mig köper han tid för han inser att han gjort bort sig totalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte roligt detta... Själv kommer jag behöva i runda slängar lite över hundrafemtio papp på kontot i Thailand till min nästa resa till hösten. Men med alla orosmoln man hör om svenska kronan så börjar jag nu överväga starkt att föra över dom redan nu, så att jag inte riskerar en ännu sämre kurs senare. Tvi...

 

För om kursen skulle fortsätta sjunka i samma takt som den gjort de senaste 30 dagarna även de kommande 6 månaderna, då handlar det om närmare 150.000 baht man förlorar! Om jag nu räknade rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev batanun:

Ja inte roligt detta... Själv kommer jag behöva i runda slängar lite över hundrafemtio papp på kontot i Thailand till min nästa resa till hösten. Men med alla orosmoln man hör om svenska kronan så börjar jag nu överväga starkt att föra över dom redan nu, så att jag inte riskerar en ännu sämre kurs senare. Tvi...

 

För om kursen skulle fortsätta sjunka i samma takt som den gjort de senaste 30 dagarna även de kommande 6 månaderna, då handlar det om närmare 150.000 baht man förlorar! Om jag nu räknade rätt...

Enda jag ser som kan göra skr. starkare är om Bathen skulle börja sjunka, lika osanolikt som att skr. skulle bli starkare

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...