Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev JJC:

Det stämmer med en liten anmärkning. Endast den industri gynnas som tillverkar allt i Sverige även råvaror är svenska.

De industrier som köper material till sin produktion utomlands tyvärr är inte gynnat på något sätt.

 

Argumentet av Björn att det var fel av Finland att införa EUR är det inte går att få konkurrensfördel av lägre växelkurs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Det finns två svenskar med förnamn Stefan som jag tycker väldigt illa om. Löfven och Yngves.

 

Växlingskursen i  Pattaya idag   3,09 !

 

Vilken förnedring av oss svenskar. Danska kronan har under hela mitt liv tidigare  varit mindre värd än svenska kronan.

 

Nästa gång någon frågar var jag kommer ifrån kommer jag att svara  DANMARK, eftersom jag är skåning.

 

 

IHbiOupLuP0pHcAxdLgfKpftZqR-wZ6UxUOaqjOCe3B7TB4C4VaVX9a5tMqYDHNGq59AfiAClpBEdNt7l8Y86M8KEHCOMPz-ubDg-f1xUQgzeoUyOVVZrRn08MVjaoRoOrS1f9j8jV5DF45caz-6DdyjbeneFiI2.jpg.2551b3a28058ed90bf4f8f0762c772bd.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev scorpio63:

QUE?????

Som svaret från Manuel i Faulty Towers.

Eftersom det tydligen är så bra hos dig så söker jag jobb där då.

Finns det en avancerad mekanisk industri där så kan du lägga länken här.

Min vän som år sjuksköterska vill oxå ha ett jobb i tavelsjö om vi ska flytta.

Ingen av oss vill pendla mer än 30 minuter per dag till arbete.

 

Men inget av det är väl något problem, glesbygdsbidrag, ingen behöver jobba just nu...

 

I umeå finns det jobb för er båda, Universitets sjukhuset NUS skriker efter sjuksköterskor. Ålö maskiner tillverkar traktorlastare,

Komatsu skogs maskiner, volvo tillverkar sina lastbilshytter här så nog finns det jobb åt er båda utan glesbygdsbidrag

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

I umeå finns det jobb för er båda, Universitets sjukhuset NUS skriker efter sjuksköterskor. Ålö maskiner tillverkar traktorlastare,

Komatsu skogs maskiner, volvo tillverkar sina lastbilshytter här så nog finns det jobb åt er båda utan glesbygdsbidrag

Länkar på det, eller gissar du bara?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

allt är orkeristrerat ! och av vilka,,, ? vi vanliga löntagare kommer inte att få det bättre ! det är en väldigt lång nedförsbacke,,,   dessa jävla freemasons,, frimurarna,, mkt långt gånget och stort,! väldigt stort,, förkovra er och läs !

 

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev sweeex:

allt är orkeristrerat ! och av vilka,,, ? vi vanliga löntagare kommer inte att få det bättre ! det är en väldigt lång nedförsbacke,,,   dessa jävla freemasons,, frimurarna,, mkt långt gånget och stort,! väldigt stort,, förkovra er och läs !

 

Så är det, och vilka runnar Frimurarna?

Vill egentligen inte tro på konspirationer, men ligger nära till hands. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Länkar på det, eller gissar du bara?

Att NUS söker sjuksköterskor är helt klart, sjuksköterskor är en bristvara här. Han söker avanserat industri jobb

och då nämde jag dom tre största företagen finns även i lilla Vindeln en mekaniskt företag, kommer inte ihåg vad

det heter och där är det lungt men pub och pizeria finns

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Att NUS söker sjuksköterskor är helt klart, sjuksköterskor är en bristvara här. Han söker avanserat industri jobb

och då nämde jag dom tre största företagen finns även i lilla Vindeln en mekaniskt företag, kommer inte ihåg vad

det heter och där är det lungt men pub och pizeria finns

Så inget befog för dina påståenden?

Bara vad du tror?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Så inget befog för dina påståenden?

Bara vad du tror?

NUS betalar dubbla löner nu under sommaren och som skrivits förut man måste söka jobben dom kommer inte

av sej själv

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Så är det, och vilka runnar Frimurarna?

Vill egentligen inte tro på konspirationer, men ligger nära till hands. 

Det är inte frågan om vilka de är,,, fråga istället om bilderberga gruppen, fråga om vilka av usa presidenter som är/varit freemasons,  tänk sen,, varför,, ? vilka har varit är med på dessa möten, ,, vad har de för uppdrag idag ? vilka är "trådhållarna" i den gruppen tex,,   nä man blir mörkrädd ! tur jag bor i skogen!

 

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

NUS betalar dubbla löner nu under sommaren och som skrivits förut man måste söka jobben dom kommer inte

av sej själv

Så jobb i Umeå annonseras inte ut?

Tänkte mer på alla de mekaniska företag du nämnde som sökte arbetskraft, var det nått du bara trodde alltså?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bathen har aldrig sett en så dålig kurs personligen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan behöver mer pengar så jag kollade Swedbank nyss och just nu var det 3,26

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Näääää euro vill jag inte ha. Har man en lön nu på 20000 Kr så får man bara ca 2000 med  euro 😲

Det är ju en riktigt dålig affär 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Näääää euro vill jag inte ha. Har man en lön nu på 20000 Kr så får man bara ca 2000 med  euro 😲

Det är ju en riktigt dålig affär 😉

Har du veckolön? ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har du veckolön? ;)

Gör som våra avdankade politiker. Tar bara ut pension och låter firmans pengar vara kvar på firmakontot 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan behöver mer pengar så jag kollade Swedbank nyss och just nu var det 3,26

TransferWise testa  dom 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev chevrolet-48:

TransferWise testa  dom 👍

Inte så stor skillnad men kanske ska prova den snabba så har hon pengarna på måndag

Transfer01.JPG.4be341d2b0c2c0e8e21aa87dd25d2f16.JPG

Transfer02.JPG.826d14c16dfe18cd1d0eea84c7174f20.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Det finns två svenskar med förnamn Stefan som jag tycker väldigt illa om. Löfven och Yngves.

 

Växlingskursen i  Pattaya idag   3,09 !

 

Vilken förnedring av oss svenskar. Danska kronan har under hela mitt liv tidigare  varit mindre värd än svenska kronan.

 

Nästa gång någon frågar var jag kommer ifrån kommer jag att svara  DANMARK, eftersom jag är skåning.

 

 

IHbiOupLuP0pHcAxdLgfKpftZqR-wZ6UxUOaqjOCe3B7TB4C4VaVX9a5tMqYDHNGq59AfiAClpBEdNt7l8Y86M8KEHCOMPz-ubDg-f1xUQgzeoUyOVVZrRn08MVjaoRoOrS1f9j8jV5DF45caz-6DdyjbeneFiI2.jpg.2551b3a28058ed90bf4f8f0762c772bd.jpg

https://eurokurs.nu/valutakurs/dkk-dansk-krona

 

Kolla grafen längst ned . 

 

 

Mvh Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Argumentet av Björn att det var fel av Finland att införa EUR är det inte går att få konkurrensfördel av lägre växelkurs. 

Det är förfarande frågan om företaget importerar råvaror för tillverkning eller allt finns i landet. Vi som exporterar det mesta av vår produktion tjänar nästan ingenting på den låga kronkursen då vi köper det mesta för tillverkning utomlands. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

NUS betalar dubbla löner nu under sommaren och som skrivits förut man måste söka jobben dom kommer inte

av sej själv

 

Det skulle du förklarat för din tvillingsyster, eller om det var ex-frun (same same) som gick 25 år på HM och klagade över att hon fick jobba tre timmar på lördagar :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev JJC:

Det är förfarande frågan om företaget importerar råvaror för tillverkning eller allt finns i landet. Vi som exporterar det mesta av vår produktion tjänar nästan ingenting på den låga kronkursen då vi köper det mesta för tillverkning utomlands. 

Undrar varför du lade in artikeln?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Undrar varför du lade in artikeln?

Intressant att läsa från alla vinklar inte bara din eller bara min egen.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
14 minuter sedan, skrev JJC:

Intressant att läsa från alla vinklar inte bara din eller bara min egen.

Ja, att Björn tycker att är bra för Sverige med svag krona och att Finland gjorde fel som införde Euron för att de nu inte kan parera med lägre växelkurs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han drar en del intressanta slutsatser, även om han förenklar och har en övertro på att "Marknaden. Men nog har han rätt i att våra politiker har vägrat se att kejsaren har nya kläder, följaktligen så sjunker svenska kronan som en sten.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...