Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts



Tja för att finansiera utlåning så krävs inlåning och andra markets produkter. Och om de inte är en bank så måste de ha en husbank.
 
Undrar hur Enkla finansierar upplåning till deras bolån?
Enkla verkar bara ha bundet i 3 år??? Rörlig är bäst över tid om du inte lyckas binda till låg nivå i 5-10 år strax före ränte uppgång. Och bundet i 3 år så kan du inte flytta utan att betala ränteskillnadsersättning. Dubbel Huva. 


Enkla är intressant som utmanare till storbanker. Just deras finansiering kommer bli stötesten om de ska få detta att lyfta. Tiden då man kunde ta lånestocken o lägga den i en påse, skaka om, och sälja den vidare dyrare förvann med Fannie Mae och Freddie Mac.

Håller helt med om att rörligt ränta i 99,9 % av fallen är bäst man vet aldrig vad som händer i livet. Men kan man överblicka 3 år kan 0,95% under tre år bara en bra affär. Det intressanta är ju att de erbjuder marknadens lägsta boränta för vanligt folk.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev apknug:

När det gäller svenska företag som behöver en ofta internationell helhetslösning så är situationen ännu värre. Endast storbanker "kan" erbjuda en vettig produkt, och då kan man nog räkna bort Swedbank som är sämst. Att gå till ING, ABN amro eller bnp Paribas funkar i praktiken inte heller.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ja, företag som behöver en bank i Sverige har inte många alternativ. Men det är konkurrens till viss del. Wall enberg företagen har sin husbank t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:


 

 


Enkla är intressant som utmanare till storbanker. Just deras finansiering kommer bli stötesten om de ska få detta att lyfta. Tiden då man kunde ta lånestocken o lägga den i en påse, skaka om, och sälja den vidare dyrare förvann med Fannie Mae och Freddie Mac.

Håller helt med om att rörligt ränta i 99,9 % av fallen är bäst man vet aldrig vad som händer i livet. Men kan man överblicka 3 år kan 0,95% under tre år bara en bra affär. Det intressanta är ju att de erbjuder marknadens lägsta boränta för vanligt folk.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

Det är väl bra att "vanligt"folk får en bra ränta vid bolån, anser du att du inte är vanligt folk, vilket folk är du då

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev apknug:


 

 


Enkla är intressant som utmanare till storbanker. Just deras finansiering kommer bli stötesten om de ska få detta att lyfta. Tiden då man kunde ta lånestocken o lägga den i en påse, skaka om, och sälja den vidare dyrare förvann med Fannie Mae och Freddie Mac.

Håller helt med om att rörligt ränta i 99,9 % av fallen är bäst man vet aldrig vad som händer i livet. Men kan man överblicka 3 år kan 0,95% under tre år bara en bra affär. Det intressanta är ju att de erbjuder marknadens lägsta boränta för vanligt folk.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

Ja, men det är säkert så att det är lockpriser för att komma in på markanden.  Du glömde nämna Lehman Brothers. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är säkert så att det är lockpriser för att komma in på markanden.  Du glömde nämna Lehman Brothers. 
Allt som kan sätta press på de befintliga drakarna är bra för villkoren. Sen är ju räntan fast så det blir svårt att skruva upp räntan i smyg under löptiden något som dessvärre händer när den är rörlig.



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bra att "vanligt"folk får en bra ränta vid bolån, anser du att du inte är vanligt folk, vilket folk är du då
Presix, här skulle alla få 0,95% i ränta. Inte bara fint folk från Djursholm som är duktiga på att pruta på räntan.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev apknug:

Allt som kan sätta press på de befintliga drakarna är bra för villkoren. Sen är ju räntan fast så det blir svårt att skruva upp räntan i smyg under löptiden något som dessvärre händer när den är rörlig.



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

LF och Nordea skickar inte ut notiser när ränterabatten på rörliga bolån upphör. Skulle tro att det är samma hos andra banker? Det ändras automatiskt till listränta och sen hoppas dom att man inte ska märka det. Det kallar jag bilhandlarfasoner.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev apknug:

Allt som kan sätta press på de befintliga drakarna är bra för villkoren. Sen är ju räntan fast så det blir svårt att skruva upp räntan i smyg under löptiden något som dessvärre händer när den är rörlig.



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Villkoren är väl samma eller åtminstone likadana. En stor del av dom är reglerade i lagar och förordningar samt FI beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Nu är snart 3,30 passerat, surt sa räven :(

ACA6D532-CDFC-49B7-BC93-9B2E488E1AE5.jpeg.e97ad49e0e7fcd226d9a3e945994e85f.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Ja än är det en bit ner till 287 Baht för 1 hundring som är det lägsta jag har varit med om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
5 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja än är det en bit ner till 287 Baht för 1 hundring som är det lägsta jag har varit med om.

Mmm...det vore surt, men ingen omöjlighet..

”konstigt” att det kan bli så här när MPR:s röda expertpanel ständigt hävdar att Svensk ekonomi är så bra?

Tydligen finns det dem som inte tror på Svensk ekonomi?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3,25 innan dagen är slut?

Underligt att inte omvärlden tror på landet med den urstarka och välskötta ekonomin?

7255E483-FC2F-47ED-BE9F-6336298C2296.jpeg.2d93037e228e781baea315e93aea2666.jpeg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
21 minuter sedan, skrev Soengsang:

3,25 innan dagen är slut?

Underligt att inte omvärlden tror på landet med den urstarka och välskötta ekonomin?

7255E483-FC2F-47ED-BE9F-6336298C2296.jpeg.2d93037e228e781baea315e93aea2666.jpeg

 

Alltså, skärpning. Har du inte hört talas om Greta effekten?

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, HuaHindinnge said:

Alltså, skärpning. Har du inte hört talas om Greta effekten?

Ja, i ska vara stolta svenskar. 🤪

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är klart att man är stolt over att vara Svensk. Även fast våra förtroendevalda gör allt för att förstöra för oss Svenskar. Det nya härliga är dom nya straffskatterna.

Vi ska inte flyga. Vi ska inte åka på bilsemester. Vi ska cykla till affären . Allt för miljön . Då blir det fart på Sverige.

Packet sager vi har inget med höjningen av bensinpriset att göra.  Vi sjunger alla tillsammans We shale overcome

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det är klart att man är stolt over att vara Svensk. Även fast våra förtroendevalda gör allt för att förstöra för oss Svenskar. Det nya härliga är dom nya straffskatterna.

Vi ska inte flyga. Vi ska inte åka på bilsemester. Vi ska cykla till affären . Allt för miljön . Då blir det fart på Sverige.

Packet sager vi har inget med höjningen av bensinpriset att göra.  Vi sjunger alla tillsammans We shale overcome

Nja, inte är väl det första man erkänner längre om man blir tillfrågad från vilket land man kommer.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev scorpio63:

Nja, inte är väl det första man erkänner längre om man blir tillfrågad från vilket land man kommer.

 

Sant, jag undviker att säga det också....särskilt till våra Nordiska grannar, de är fullkomligt oförstående och häpna till hur korkat ett fint land som Sverige blivit!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Halleluljah Gud ske pris!!!!!!!     Kronan blev starkare idag 🙏🙏🙏

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sant, jag undviker att säga det också....särskilt till våra Nordiska grannar, de är fullkomligt oförstående och häpna till hur korkat ett fint land som Sverige blivit!

 

Ja det får jag ofta höra från danskar, va fan håller Sverige på med frågar dom.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
5 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja det får jag ofta höra från danskar, va fan håller Sverige på med frågar dom.

 

/ SatanG

Alla hela javla varlden fragar ju vad fan svenskarna haller pa med..

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Alla hela javla varlden fragar ju vad fan svenskarna haller pa med..

Nja kanske inte Svenskarna utan svenska politiker! Jag kan ju inte göra mer än att rösta ja ja skulle kunnat blivit politiker men nu blev det ju inte så blev ju bara en röst på rätt parti 🙃 å vilket det va kan du fundera på 5555

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Ja det får jag ofta höra från danskar, va fan håller Sverige på med frågar dom.

 

/ SatanG

Om du läser tidningar så är det flera som undrar vad fan håller Danskarna på med, där har dom dubbelt så stora

problem som sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
17 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du läser tidningar så är det flera som undrar vad fan håller Danskarna på med, där har dom dubbelt så stora

problem som sverige

Konstigt🤔

Har man lite koll så borde man veta att danskarna tillhör ett av världens lyckligaste folk, enligt en undersökning FN gjort😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Konstigt🤔

Har man lite koll så borde man veta att danskarna tillhör ett av världens lyckligaste folk, enligt en undersökning FN gjort😀

Visa den undersökningen då, men den finns inte eller hur, sen är väl svenskarna också lyckliga åtminsone dom jag känner

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...