Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Nu får ju S.I. som han vill,svenskarna kan inte(har inte råd) att spendera pengar utomlands,stålarna spenderas hemma och stannar i Sverige

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Nu får ju S.I. som han vill,svenskarna kan inte(har inte råd) att spendera pengar utomlands,stålarna spenderas hemma och stannar i Sverige

Tror jag inte, kanske de med lägst inkomst stannar hemma men de flesta åker nog som vanligt på sina semestrar. Och ja, det blir lite dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev M33:

Tror jag inte, kanske de med lägst inkomst stannar hemma men de flesta åker nog som vanligt på sina semestrar. Och ja, det blir lite dyrare.

Är väl de högljudda klassiska pensionärena som får vara hemma. Surt för dem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, M33 said:

Tror jag inte, kanske de med lägst inkomst stannar hemma men de flesta åker nog som vanligt på sina semestrar. Och ja, det blir lite dyrare.

Fattiga ska ändå stanna hemma, gör det trevligare för oss andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.svd.se/ingves-dyrare-semester-far-man-leva-med?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2019-04-25

 

Det handlar inte om att vara kung i baren 3veckor om året, om ni orkar läsa hela. Det är inte bara Volvo som börjar bli bekymrad. Den enda som inte är det minsta oberörd är ju då stollen själv!!

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Undrar om Ingves har ett konto I utlänsk valuta utomlands. För han har inte hela Svenska folket med sig. I detta dåraktiga forsök  . Ni som bor I Sverige och tycker detta är bra och har lönen I Svenska kronor. Vad är det som är bra??????

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev John Khonken:

Undrar om Ingves har ett konto I utlänsk valuta utomlands. För han har inte hela Svenska folket med sig. I detta dåraktiga forsök  . Ni som bor I Sverige och tycker detta är bra och har lönen I Svenska kronor. Vad är det som är bra??????

Blir ingen bostadskollaps och export företagen kan fortsätta exportera så länge de har svenskt material samt att tillväxten hålls uppe. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, John Khonken said:

Undrar om Ingves har ett konto I utlänsk valuta utomlands. För han har inte hela Svenska folket med sig. I detta dåraktiga forsök  . Ni som bor I Sverige och tycker detta är bra och har lönen I Svenska kronor. Vad är det som är bra??????

Vore märkligt om han har ett konto utomlands i SEK. 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Undrar om Ingves har ett konto I utlänsk valuta utomlands. För han har inte hela Svenska folket med sig. I detta dåraktiga forsök  . Ni som bor I Sverige och tycker detta är bra och har lönen I Svenska kronor. Vad är det som är bra??????

Det enda som är "bra" är att börsen går ju bra, det finns inte så många alternativ till schysst avkastning. Det som stör mig är R.B's inflationsmål på 2% som kom till efter -90 talskrisen, vilket säkert var helt rätt då. Men det finns knappt något västland som har någon inflation idag. Men R.B med S.I i spetsen har gett sig fan på att Sverige SKA ha 2% inflation. Kosta vad det kosta vill...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
7 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Det enda som är "bra" är att börsen går ju bra, det finns inte så många alternativ till schysst avkastning. Det som stör mig är R.B's inflationsmål på 2% som kom till efter -90 talskrisen, vilket säkert var helt rätt då. Men det finns knappt något västland som har någon inflation idag. Men R.B med S.I i spetsen har gett sig fan på att Sverige SKA ha 2% inflation. Kosta vad det kosta vill...

Det är problemet. Inflationen ska vara 2%. Var finns det I grundlagen. Enligt info jag läst(vet ej om det stämmer) så står det  att I Usa ska sträva efter noll inflation.  Men våra äldre får det bara värre och värre. Runt 300' fattigpensionärer I Sverige. Det blir inte mindre I antal när Ingves får härja.

Jo börsen och bolånen går bra. Vilka gynnar det????????

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det är problemet. Inflationen ska vara 2%. Var finns det I grundlagen. Enligt info jag läst(vet ej om det stämmer) så står det  att I Usa ska sträva efter noll inflation.  Men våra äldre får det bara värre och värre. Runt 300' fattigpensionärer I Sverige. Det blir inte mindre I antal när Ingves får härja.

Jo börsen och bolånen går bra. Vilka gynnar det????????

Alla miljoner svenskar som sparar i aktier och fonder och de miljoner svenskar som har bolån. Observera att pensionen inte går upp bara för att räntan höjs.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Helt riktigt att pensionerna inte höjs.  Med Ingves politik så minskar dom I en väldigt fart. Minskar I värde för att överleva .

När det gäller bolån . Skulle dessa gå I putten om räntan var 1-2 %. När det gäller aktier. Måste alla bli aktieklippare eller ska inte människan kunna spara på banken till en vettig ränta för att trygga sin pension.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl inget som är så inflationsdrivande som höga löneökningar. Det borde då betyda att vi kan dra på lite i nästa avtalsrunda?

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Helt riktigt att pensionerna inte höjs.  Med Ingves politik så minskar dom I en väldigt fart. Minskar I värde för att överleva .

När det gäller bolån . Skulle dessa gå I putten om räntan var 1-2 %. När det gäller aktier. Måste alla bli aktieklippare eller ska inte människan kunna spara på banken till en vettig ränta för att trygga sin pension.

Pensionen har väl inget med räntehöjningar eller nåt annat utan det är dom inkänade pensions poäng du har gjort i ditt liv

Dålig lön lite pension, stor lön bättre pension. Eget sparande ger helt klar mera som alltid

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Helt riktigt att pensionerna inte höjs.  Med Ingves politik så minskar dom I en väldigt fart. Minskar I värde för att överleva .

När det gäller bolån . Skulle dessa gå I putten om räntan var 1-2 %. När det gäller aktier. Måste alla bli aktieklippare eller ska inte människan kunna spara på banken till en vettig ränta för att trygga sin pension.

Vi har väl ingen inflation? Då minskar inte pensionerna heller. Om det hade varit 5 % inflation och 0 % ökning av pensionen så betyder det i reala termer att pensionen minskar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Vi har väl ingen inflation? Då minskar inte pensionerna heller. Om det hade varit 5 % inflation och 0 % ökning av pensionen så betyder det i reala termer att pensionen minskar. 

Sen lite guld och tvivelaktiga aktier på det så klart jag är bitter 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det är problemet. Inflationen ska vara 2%. Var finns det I grundlagen. Enligt info jag läst(vet ej om det stämmer) så står det  att I Usa ska sträva efter noll inflation.  Men våra äldre får det bara värre och värre. Runt 300' fattigpensionärer I Sverige. Det blir inte mindre I antal när Ingves får härja.

Jo börsen och bolånen går bra. Vilka gynnar det????????

Nej det är ingen grundlagsfråga, mer en trovärdighetsfråga över R.B's penningpolitik men den härstammar från -90 talet när dom släppte kronan fri. Det är ju det som alla träter om. Inflationen kanske bara ska vara 1% eller 1.5%. Men R.B kör stenhårt med 2%... resultatet ser vi. Frågan är vad som händer på lång sikt med vår krona? Där har nuvarande R.B ledning ett stort ansvar. Den som lever får se.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev måne:

Nu får ju S.I. som han vill,svenskarna kan inte(har inte råd) att spendera pengar utomlands,stålarna spenderas hemma och stannar i Sverige

Tvärt om, jag skickar ett par tusen extra varje månad..

5 timmar sedan, skrev Khonis:

Är väl de högljudda klassiska pensionärena som får vara hemma. Surt för dem. 

Sitta i Sverige och käka kattmat eller i Thailand och äta nudlar. Valet är enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev rolba:

Tvärt om, jag skickar ett par tusen extra varje månad..

Sitta i Sverige och käka kattmat eller i Thailand och äta nudlar. Valet är enkelt.

Hade valet varit mitt. Kattmat varje dag i veckan 🤣🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Tvärt om, jag skickar ett par tusen extra varje månad..

Sitta i Sverige och käka kattmat eller i Thailand och äta nudlar. Valet är enkelt.

 

Du är i Sverige nu va ;)

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Vi har väl ingen inflation? Då minskar inte pensionerna heller. Om det hade varit 5 % inflation och 0 % ökning av pensionen så betyder det i reala termer att pensionen minskar. 

Vi har ingen inflation. Enligt vår vän Ingves . Men fråga våra gamla som går och handlar. Hur mycket mindre dom får för samma pengar. Hur mycket har bensinen ökat. Jag skulle gissa att våra priser på basvaror och tjänster ökat minst 5 % sedan årsskiftet. Till stor del på  kronans minskade värde som Ingves medvetet kör i botten .

Njut nu av helgens alla sköna saker ni gör

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...