Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Att exporten går bra gör ju inte R.B och stollen S.I mer trovärdiga i sitt ränte och valutaprojekt...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ingves har sina orders från IMF.

Inte bara Ingves utan hela Riksbankens styrelse alltså, källa på det?

Finns bara en sak att göra . RÖSTA BORT PACKET INK SD

Vilka blir då kvar?

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv hajar jag inte vad det är för bra med ett ökande handelsunderskott, minus 36 miljarder, för ett exportberoende land som Sverige. 

Hajar inte heller varför volymen skulle vara så viktig, om man inte jobbar inom shippingindustrin förstås.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför räkna i USD om bara 10% av handeln går till USA och ca 80% inom Europa ?
Vi handlar i väldigt många fler valutor än så. (t.ex brittiska pund, norska och danska kronor samt en hel drös andra valutor) Enda gemensamma valutan man kan räkna i avseende svensk handel är svensk valuta

Och det mest intressanta är att titta på den procentuella förändringen i värde och inte minst volymer.
Ok, bryt ner Europa på icke EUR nivå också. GBP NOK etc.

Vad får du då?

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ingves har sina orders från IMF. Förstöra Sverige till varje pris. Att ha minusränta i en högkonjuktur är vansinne. Allt för att krossa meddel svensson och låginkomsttagarna.

Det är bara Makt och Pengar som gäller. Den vanliga Svensken är totalt lurat av våra springpojkar till politiker. Våra politiker ser sin framtiden i den större syltburken.  För tänk om dom skulle få uppleva det dom beslutat om själva. Dom ser sig själva som den nya adeln.

Finns bara en sak att göra . RÖSTA BORT PACKET INK SD

Där ser man, men det är ju i så fall inte bara Ingves utan hela Riksbanksfullmäktige som är 11 stycken som utsatts för utpressning av IMF. Huh?

En sak till som jag funderar över, om man ska rösta bort packet inklusive SD vilka blir då kvar att styra landet enligt din menig?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev apknug:

Ok, bryt ner Europa på icke EUR nivå också. GBP NOK etc.

Vad får du då?

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Föreslår att du själv läser det du vill veta (främst punkt 4.1 och 4.2) istället för att bara ställa en massa frågor

 

http://kommers.se/Documents/dokumentarkiv/Verksamhetsområden/Utrikeshandel/Handelsutveckling och statistik/Kvartalsrapporter/Sveriges utrikeshandel med varor och tjänster samt direktinvesteringar - Helåret 2018.pdf

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänkte att du inte ville skriva ut resultatet rensat för valutaeffekter och skulle ducka för frågan i evighet.

Det skulle ju kunna bli nåt annat resultat om man räknade om

Om om det är så att du inte kan räkna fram det så kan du väl skriva det?



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Misstänkte att du inte ville skriva ut resultatet rensat för valutaeffekter och skulle ducka för frågan i evighet.

Det skulle ju kunna bli nåt annat resultat om man räknade om

Om om det är så att du inte kan räkna fram det så kan du väl skriva det?



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Vad hindrar dig att ta fram siffrorna du är intresserad av själv ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hindrar dig att ta fram siffrorna du är intresserad av själv ?
Bra argument, det stärker ditt case. Samtidigt läsare av denna tråd är nu fullständigt övertygad om att valutaeffekten inte påverkar resultatet det minsta.o sannerligen inte materiellt.





Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Bra argument, det stärker ditt case. Samtidigt läsare av denna tråd är nu fullständigt övertygad om att valutaeffekten inte påverkar resultatet det minsta.o sannerligen inte materiellt.





Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Men så ta fram siffrorna då !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så ta fram siffrorna då !
Du blev pawned.
Igen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så ta fram siffrorna då !
Det går från bra till bättre argument för min herre. Kanske läge att satsa på en karriär som politiker? På topp nivå.

Först tjafsar du om att man inte kan räkna i USD för vi har 80% export till Europa, Vikta om till EUR säger jag, nä finna andra valutor, Ta hänsyn till dem och TCW index säger jag, men nä sen vill du inte ens belägga dina egna argument i siffror. Jag försöker hjälpa dig att visa att du kanske har rätt!

Det är är värre än Trump klass. Känner mig sviken som han Mueller....

Man får sig ett gott skratt i alla fall tack för det TV.

Nu ska jag krångla mig ut i slutfasen på Wan Lai festivalen o äta mig nåt riktigt starkt o gott så skål på dig!



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Nicholas:

Du blev pawned.
Igen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Kan du förklar för en som int begrip?

Bildresultat för ingemar stenmark bilder

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fritz:

Men vi är väl ändå på ett svenskt forum eller ? Ähh..skit samma.

Från han som hoppas att alla trådar blir låsta för att dom inte handlar om Thailand eller när han inte får gehör för hans egna vänstervridna åsikter.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev apknug:

Det går från bra till bättre argument för min herre. Kanske läge att satsa på en karriär som politiker? På topp nivå.

Först tjafsar du om att man inte kan räkna i USD för vi har 80% export till Europa, Vikta om till EUR säger jag, nä finna andra valutor, Ta hänsyn till dem och TCW index säger jag, men nä sen vill du inte ens belägga dina egna argument i siffror. Jag försöker hjälpa dig att visa att du kanske har rätt!

Det är är värre än Trump klass. Känner mig sviken som han Mueller....

Man får sig ett gott skratt i alla fall tack för det TV.

Nu ska jag krångla mig ut i slutfasen på Wan Lai festivalen o äta mig nåt riktigt starkt o gott så skål på dig!



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Så du lägger påståenden i min mun och kräver att jag skall ta fram siffror som bevisar dom påståendena (du lagt i min mun) och om jag inte gör det är det därmed bevisat att jag ljuger ?

 

Snacka om att du snurrar till det ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Från han som hoppas att alla trådar blir låsta för att dom inte handlar om Thailand eller när han inte får gehör för hans egna vänstervridna åsikter.

Jag tycker faktiskt att det är lite skojigt med dina påhopp på mig här på MPR när man tänker på dom gånger som man träffat dig IRL här i Pattaya då du alltid ignorerat  mig helt. Men för all del, keep up the good work Mankan! :thumbsup:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tycker faktiskt att det är lite skojigt med dina påhopp på mig här på MPR när man tänker på dom gånger som man träffat dig IRL här i Pattaya då du alltid ignorerat  mig helt. Men för all del, keep up the good work Mankan! :thumbsup:

Jag har ju som sagt varit med ett tag och blivit ratad av dig. Jag har vänligt frågat om jag får sitta vid ditt bord varvid du bestämt lämnat stället. Så jag har aldrig ignorerat dig innan dess.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vi handlar i väldigt många fler valutor än så. (t.ex brittiska pund, norska och danska kronor samt en hel drös andra valutor) Enda gemensamma valutan man kan räkna i avseende svensk handel är svensk valuta

Och det mest intressanta är att titta på den procentuella förändringen i värde och inte minst volymer.

I bolagsredovisningar brukar man även presentera t.ex tillväxt i jämförbara valutor. Klart relevant.

Link to comment
Dela på andra sajter



Så du lägger påståenden i min mun och kräver att jag skall ta fram siffror som bevisar dom påståendena (du lagt i min mun) och om jag inte gör det är det därmed bevisat att jag ljuger ?
 
Snacka om att du snurrar till det ! :whistle:


Nä jag försökte bara hjälpa dig när du sa att det var fel valuta och jag gav tips för hur du kunde räkna om för att styrka din tes, inte en utan två gånger. Blir nästan dubbelinmålning i hörn från din sida.




Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:


 

 


Nä jag försökte bara hjälpa dig när du sa att det var fel valuta och jag gav tips för hur du kunde räkna om för att styrka din tes, inte en utan två gånger. Blir nästan dubbelinmålning i hörn från din sida.




Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

Vilken "tes" menar du att jag har ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Tallen drar en motfråga.
Klassiker.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Om någon påstår att jag har en tes utan att jag vet vad den tesen skulle vara. Är det då konstigt att jag frågar om det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon påstår att jag har en tes utan att jag vet vad den tesen skulle vara. Är det då konstigt att jag frågar om det ?
Kom igen nu tallen, fram med räknestickan, valutakurser hittar du på www.riksbank.se

Själv skall jag dra mig tillbaka till Jomtien o sätta mig på stranden och lösa Melodikrysset.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...