Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Tydligen lite OPK att säga att Ingves inte är bäst i Sverige inom sitt område. Hehe...
Problemet var när stor-kapitalet drev på räntesänkningarna, det var då Ingves skulle hållit emot.

Nu är skadan skedd.

Huspriserna har redan skenat.
Belåningen är stor hos hos privatpersoner.
Räntehöjningar kommer berika bankerna grymt mycket (enligt deras plan)

Svårt läge.
Man ändrade regler för utlåning.
Fick stop på ökningen.
Drabbade unga människor.
Nu måste man vänta tills inflationen betar av skuldberget sedan höja räntan (eventuellt).


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Fritz:

Om man tittar på Ingves meritlista så kan man klart konstatera att han är betydligt mer respekterad utomlands än vad han är på MPR. Men som sagt, MPR vet ju bäst som vanligt. :crazy:

Du får för min del fortsätta tro (som det verkar) att Ingves är bäst. 

 

Själv är jag som tvärsäker på två saker; de som är bäst inom sitt område arbetar alltid inom den privata sektorn - och "det finns alltid nån/nåt som är bättre". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Jag påpekade bara att om inte Astrid varit en bona-fide rättstrogen socialdemokrat vet ingen vart hennes karriär tagit vägen.

Svårligen hade det producerats romantiska filmer om folkhemmet baserat på hennes blcker om hon röstat på högern.

Bilden av Sverige skulle då som nu målas av dom med rätt "patos"

Typ wirtanen på Aftonbladet.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ändå så sänkte hon den socialdemokratiska regeringen 1976 med sin satir ”Pomperipossa i Monismanien”. I Att hon sympatiserat med socialdemokraterna var väl inte offentligt innan hennes brev till Ingvar Karlsson 1995 och då var väl filmerna redan gjorda?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå så sänkte hon den socialdemokratiska regeringen 1976 med sin satir ”Pomperipossa i Monismanien”. I Att hon sympatiserat med socialdemokraterna var väl inte offentligt innan hennes brev till Ingvar Karlsson 1995 och då var väl filmerna redan gjorda?
 
Hon påpekade bara att herr sträng inte kunde räkna.

Han godtog initialt inte det då han var "staten".

Därav följde ytterligare rättningar från Lindgren vilket tog av honom brallorna.
En viss ödmjukhet hade undvikit allt detta.
Men makten är sällan ödmjuk, speciellt inte i form av gamla gubbar.


Tage Danielsson klagade på kärnkraften.
Leif GW klagar på polisen.
Göran greider klagar på bygget vid årsta fältet.

Ingen av dom kommer lämna in partiboken.

Den är nämligen en guldgruva för dom (som ännu lever) .



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Nja, det var nog bland annat dig och dina tvärsäkra expertutlåtanden på 2-3 rader jag tänkte på när jag gjorde mitt inlägg. T.ex det om att Astrid Lindgren bidrog till SVT:s vänstervridning är en klassiker. :crazy:

Väldigt lamt och en översittarmetod att kalla andras åsikter ”expertutlåtanden” etc så fort det inte stämmer med sin egna agenda, TV-varning på det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Hon påpekade bara att herr sträng inte kunde räkna.

Han godtog initialt inte det då han var "staten".

Därav följde ytterligare rättningar från Lindgren vilket tog av honom brallorna.
En viss ödmjukhet hade undvikit allt detta.
Men makten är sällan ödmjuk, speciellt inte i form av gamla gubbar.


Tage Danielsson klagade på kärnkraften.
Leif GW klagar på polisen.
Göran greider klagar på bygget vid årsta fältet.

Ingen av dom kommer lämna in partiboken.

Den är nämligen en guldgruva för dom (som ännu lever) .



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ja det var ju en underhållande utsvävning men faktan i mitt inlägg kvarstår. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju en underhållande utsvävning men faktan i mitt inlägg kvarstår. 
Ja du tror att Svensk Filmindustri skulle gjort film av hennes böcker utan att försäkra sig om att hon var av rätta virket.

Dream on.

Lika sannolikt som att SD sympatisörer skulle få anställning på SVT som programledare.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
30 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ja du tror att Svensk Filmindustri skulle gjort film av hennes böcker utan att försäkra sig om att hon var av rätta virket.

Dream on.

Lika sannolikt som att SD sympatisörer skulle få anställning på SVT som programledare.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

A420E0C0-275F-4BAC-AC13-12ACD994ABEA.jpeg.12d0d3d1f7efc74689b55745d96b76fd.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Väldigt lamt och en översittarmetod att kalla andras åsikter ”expertutlåtanden” etc så fort det inte stämmer med sin egna agenda, TV-varning på det.

Och det ska komma från dig, jaja så kan det gå när inte haspen är på. :huh:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag är väl en obotlig optimist i detta fall och vill tro att han inte är Sveriges spetskompetens inom sitt område. 

Född i Åbo 1953 så det är väl en del av förklaringen ...............

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hobbe:

Född i Åbo 1953 så det är väl en del av förklaringen ...............

 

Mvh Hobbe

Rent så där babytekniskt, så tror jag inte födelseort har någon större inverkan på en persons framtida yrke eller kompetens inom det yrket.

Jag är relativt säker på att det har med andra faktorer att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2019‎-‎03‎-‎27 at 07:00, skrev Nineteen68:

Nu har stollen öppnat käften igen...

 

https://www.di.se/live/ingves-riksbanken-ska-inte-starka-kronan/

Jag är bara nyfiken på en sak . Hur får vi fart på Sveriges ekonomi.  Ekonomin består av konsumtion. När vi får mindre att konsumera . Ingves tala om det för mig hur du löser det. Att tro att inflationen löser allt är idi*ti eller ren dumhet 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Surin P3:

Rent så där babytekniskt, så tror jag inte födelseort har någon större inverkan på en persons framtida yrke eller kompetens inom det yrket.

Jag är relativt säker på att det har med andra faktorer att göra.

Då blir det bra att vi fått en massa folk från andra födelseorter som kan bli hur duktga som helst😮

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag är bara nyfiken på en sak . Hur får vi fart på Sveriges ekonomi.  Ekonomin består av konsumtion. När vi får mindre att konsumera . Ingves tala om det för mig hur du löser det. Att tro att inflationen löser allt är idi*ti eller ren dumhet 

jobba mer svart   da snurrar ekonomin pa   nu sparar svensson     svarta pengar konsumeras

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Rent så där babytekniskt, så tror jag inte födelseort har någon större inverkan på en persons framtida yrke eller kompetens inom det yrket.

Jag är relativt säker på att det har med andra faktorer att göra.

I normala fall skulle jag kunna hålla med dig .

MEN då det gäller finnar kan jag med den bästa viljan inte göra det ...............

 

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev hobbe:

I normala fall skulle jag kunna hålla med dig .

MEN då det gäller finnar kan jag med den bästa viljan inte göra det ...............

 

 

Mvh Hobbe 

 

Det är ju upp till var och en vad man tycker om olika nationers medborgare. 

 

Själv så tycker jag till exempel att kanadensare är trevliga, medan de där öborna på Northern Sentinel Island verkar vara lite udda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Det är ju upp till var och en vad man tycker om olika nationers medborgare. 

 

Själv så tycker jag till exempel att kanadensare är trevliga, medan de där öborna på Northern Sentinel Island verkar vara lite udda. 

Danskar är rätt trevliga oxå,de kan ju säga nej till dumheter som Sverige jublande godtar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev måne:

Danskar är rätt trevliga oxå,de kan ju säga nej till dumheter som Sverige jublande godtar.

 

Att danskar skulle vara trevligare än svenskar är enbart en myt.  Lika osant som att alla Göteborgare är goa gubbar.

 

Danskar är möjligen lite mer öppna och sociala ungefär som tyskar är.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

ALLA Göteborgare ÄR goa gubbar!

go i hövvet eller?

 

;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Att danskar skulle vara trevligare än svenskar är enbart en myt.  Lika osant som att alla Göteborgare är goa gubbar.

 

Danskar är möjligen lite mer öppna och sociala ungefär som tyskar är.

 

BTT

Ja det är en riktigt friskt dålig myt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danskar har aldrig gillat svenskar.

Efter kronfallet skrattar de skadeglatt åt sin, i deras tycke, förut så avundsamma, granne.

Vad gäller tyskar så har de inte så mycket till övers för svenskar.

De har ett uttryck, säkert allom bekant, för detta. 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-29 at 00:18, skrev broder tuk tuk:

 

Att danskar skulle vara trevligare än svenskar är enbart en myt.  Lika osant som att alla Göteborgare är goa gubbar.

 

Danskar är möjligen lite mer öppna och sociala ungefär som tyskar är.

 

BTT

Off topic...

Bara för att man inte gillar mytomaner som ältar samma skit, år efter år, så innebär det inte att man inte är en "Go gubbe".

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får hoppas Ingves tar av skygglapparna och slutar stirra sig blind på en inflation som faktiskt är hyfsat hög jämfört med omvärlden och höjer räntan men det är väl att hoppas för mycket.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...