Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev JJC:

Somliga skickar pengar till sina utländska släktingar. Andra behöver göra betalningar till ett hotell eller en resebyrå.

Oavsett vilket är det dyrt att föra över pengar till länder utanför EU. Går du exempelvis in på Nordea och för över en tusenlapp till Thailand så försvinner 300 kronor i avgift!

 

Sida som jämför kostnader för att skicka pengar

 

https://www.moneyfromsweden.se/en/prices/Thailand?sort=cheapest&amount=3&product=0

 

Sidan för den billigaste tjänsten.

 

https://www.betalo.com

 

 

Verkar inte som de räknar med mottagninskostnaden på minst 200 B till thailändska banken.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

Somliga skickar pengar till sina utländska släktingar. Andra behöver göra betalningar till ett hotell eller en resebyrå.

Oavsett vilket är det dyrt att föra över pengar till länder utanför EU. Går du exempelvis in på Nordea och för över en tusenlapp till Thailand så försvinner 300 kronor i avgift!

 

Sida som jämför kostnader för att skicka pengar

 

https://www.moneyfromsweden.se/en/prices/Thailand?sort=cheapest&amount=3&product=0

 

Sidan för den billigaste tjänsten.

 

https://www.betalo.com

 

Nordea tar 50 kr och Bangkok bank 200 THB när jag för över. Det blir inte 300 kr i avgift

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

Somliga skickar pengar till sina utländska släktingar. Andra behöver göra betalningar till ett hotell eller en resebyrå.

Oavsett vilket är det dyrt att föra över pengar till länder utanför EU. Går du exempelvis in på Nordea och för över en tusenlapp till Thailand så försvinner 300 kronor i avgift!

 

Sida som jämför kostnader för att skicka pengar

 

https://www.moneyfromsweden.se/en/prices/Thailand?sort=cheapest&amount=3&product=0

 

Sidan för den billigaste tjänsten.

 

https://www.betalo.com

 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.608821/skicka-pengar-utomlands

 

Är det möjligen denna artikel du har klippt din text från? Eller är det bara en tillfällighet att de har formulerat sig exakt som dig?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordea tar 50 kr och Bangkok bank 200 THB när jag för över. Det blir inte 300 kr i avgift
I exemplet så nämndes att man "går in" på Nordea och gör överföring över disk så att säga. Det bör man akta sig för om man kan.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

I exemplet så nämndes att man "går in" på Nordea och gör överföring över disk så att säga. Det bör man akta sig för om man kan.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Då jämför man äpplen och päron 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herluf:

Då ska vi ner igen, 3,39. Man skrattar ju inte direkt.

Dollarn stärks mot euron idag, gissar att det har med det att göra.....

Surt sa räven.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag ser och jämför med alla år jag var med i branschen så kan jag konstatera 

att låg konjunktur är på gång. Mindre, billigare båtar säljs mycket mindre av samt. de stora och dyra med mycket extra allt på kommer fler order på.

Verkar så att de som tjänat pengar tar ut sina vinster och köper kapitalvaror istället för att de ska ligga och tappa värde. De som har mindre pengar 

eller behöver låna håller i pengarna.

Alla sådana år följdes alltid av låga konjunkturer och ekonomiska kriser.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Enligt SEB har kronan även ytterligare två kämpiga månader framför sig när vårens utdelningsregn till utländska investerare innebär stora utflöden i kronor. 

 

https://www.di.se/live/ny-kronkollaps-svagaste-nivan-sedan-2002/

Ja, det där var en ordentlig käftsmäll mot min prognos som säger 4,30 thb/SEK vid årets slut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jive:

Ja, det där var en ordentlig käftsmäll mot min prognos som säger 4,30 thb/SEK vid årets slut.

Verkligen surt, lider med många som ligger på gränsen för sina extensions.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Verkligen surt, lider med många som ligger på gränsen för sina extensions.

Pratade nyligen med bekanta som planerat att flytta tillbaka till Sverige. Tyvärr så räcker inte pensionen att få längre visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

2 hours ago, JJC said:

Pratade nyligen med bekanta som planerat att flytta tillbaka till Sverige. Tyvärr så räcker inte pensionen att få längre visum.

Jag tror tyvärr många får flytta hem om det håller i sig, inklusive jag själv. Tänk på dom som flyttade hit med 1Sek= 5Baht och med små marginaler, det är en chockartad nedgång.  För dom som ska flytta till Thailand nu skulle jag rekommendera att räkna på 1 Sek= 3 Baht. Om kursen blir bättre är det bonus, men det är farligt att vara för optimistisk. Frågan är bara hur många som är intresserade av att flytta hit som det ser ut just nu.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Ytterligare sågning av Riksbanken och våran lilla pussgurka "S Ingves"

 

 

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
3 hours ago, JJC said:

Pratade nyligen med bekanta som planerat att flytta tillbaka till Sverige. Tyvärr så räcker inte pensionen att få längre visum.

Surt läge, men om det hänger främst på att få visum, så verkar det finnas visum-agenter som kan lösa det. En marknad som lär växa nu när amerikaner och britter inte kan få inkomstintyg överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
36 minutes ago, Herluf said:

 

Jag tror tyvärr många får flytta hem om det håller i sig, inklusive jag själv. Tänk på dom som flyttade hit med 1Sek= 5Baht och med små marginaler, det är en chockartad nedgång.  För dom som ska flytta till Thailand nu skulle jag rekommendera att räkna på 1 Sek= 3 Baht. Om kursen blir bättre är det bonus, men det är farligt att vara för optimistisk. Frågan är bara hur många som är intresserade av att flytta hit som det ser ut just nu.

 

 

Jag sätter mitt hopp till att den övervärderade bahten sjunker under året, ett rätt troligt scenario som det verkar. Du får hålla ut minst till 24 mars 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Surt läge, men om det hänger främst på att få visum, så verkar det finnas visum-agenter som kan lösa det. En marknad som lär växa nu när amerikaner och britter inte kan få inkomstintyg överhuvudtaget.

Du menar typ detta?

002.JPG.201739287061efaaf669d1731991fc39.JPG

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
3 minutes ago, Fritz said:

Du menar typ detta?

002.JPG.201739287061efaaf669d1731991fc39.JPG

Det står ju inte tydligt om de löser själva inkomstintygs-biten/pengar på banken, men om de gör det, svar ja.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det står ju inte tydligt om de löser själva inkomstintygs-biten/pengar på banken, men om de gör det, svar ja.

Har man pengar så det räcker till för ett Retirement så går det på totalt drygt 2000 om man anlitar konsulten vid Immigration för att hjälpa till med att fylla i en ansökan och sen lämna in den själv. Så 20.000 får mig att ana ugglor i mossen men så är jag ju konspiratoriskt lagd. :crazy:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...