Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev ItaMar:

Måste fråga igen till dig Soengsang, vad tjänar du i månaden utan att ha dina traktamenten som vi andra betalar för dig? Är själv statlig anställd och vet vad du tjänar. Vi har flera sjömän som har stannat iland och arbetar med mig och för mig. Du har ju flera gånger här talat om hur du flyger flott och du tycker om olika flygbolag som inte passar dig, du är inte inkonsekvent.  För övrigt tycker jag om vad du skriver men sluta vara så viktigt, någon har alltid mer än vad du har`OK

 

Vad tjänar du, om du tar bort pengarna som andra skattebetalare får betala för dig :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, ItaMar said:

Har man inga barn så förstår man inte oron.

Löfven har inga barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev ItaMar:

vad tjänar du i månaden utan att ha dina traktamenten som vi andra betalar för dig?

Vad jag tjänar har faktiskt inte du något att göra med.

Hur tänkte du nu om du(ni) skulle betala något traktamente till mig. 1 har inget traktamente, 2 även om jag skulle haft traktamente skulle det inte rört dig, då vi troligen inte jobbar i samma land.

6 timmar sedan, skrev ItaMar:

Är själv statlig anställd och vet vad du tjänar.

Hm, varför frågar du då vad jag tjänar?

Dina kolegor har troligen inte heller någon aning, då jag och många med mig idag har inviduella förhandlade kontrakt, där ersättning givetvis sätts efter tillgång och efterfrågan, som allt annat i den fria världen :)

 

6 timmar sedan, skrev ItaMar:

Du har ju flera gånger här talat om hur du flyger flott

Nja, jag bryr mig inte särskilt mycket om det flotta, men det är viktigt att jag har det bekvämt på min resa till jobb, börjar ofta med rätt ansvarsfulla uppgifter några timmar efter jag kommer ombord, ett misstag kan bla få betydande konsekvenser för bla miljön.

För övrigt var det rätt roligt nu här om dagen då jag for på jobb, var en B777 med lite trist 2+2+2(visserligen bekväma 180gr stolar)....kort transfer i Doha, så jag är bland de sista ombord, slår mig ned och har en stolsgranne som säger hej, och inleder en konversation.......mycket trevlig man som bla säger att han gärna träffas om jag besöker den asiatiska stad han nu bor i, hans firma har samma policy som min visar det sig, de betalar eco, han lägger själv till för att sitta bättre.

Under konversationen förstår jag att han jobbar för ett av Sveriges större exportföretag(hör inte riktigt den engelska titeln han säger), när vi stigar av på Arlanda ger han mig sitt kort för att jag ev. ska kunna kontakta han, DÅ ser jag att han är VD för det svenska exportföretaget i det land han jobbar i, man kan säga att vi spelar i otroligt olika division, förvånade mig lite att inte ens han betalas av sitt företag för lite bättre flygande.

6 timmar sedan, skrev ItaMar:

Ja men du är väl en av dom som alltid försöker vara den bra personen och tycka helt riktigt och ha helt riktiga kommentarer o avsett vad som tråden handlar om? Precis vad jag skrev, har man pengar så är allt lite lättare. Eller vad tycker du själv?

Hmm......vad har det att göra med att SEK har fallit ca 30% mot THB, medan EUR fallit ca 20% mot THB de senaste 5 åren, hur tänkte du nu när du citerade, jag har i huvudtaget inte ifrågasatt vad du skrivit?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Soengsang said:

Jag har också Euro, men inte har den fallit mer än SEK de senaste 5 åren...

Sek har fallit drygt 32% medans EUR fallit lite drygt 19% på 5 år.

Det har du givetvis helt rätt i, my bad. Jag får antingen skylla på att jag var mitt i en hop tjoande Kineser som skulle boarda planet till Bangkok, eller så börjar jag helt enkelt bli gammal. Däremot så har Euron tappat mer mot THB än vad SEK gjort på 10 års horisont. Hjälper givetvis inte de som sitter trångt idag, men kan ändå ge lite perspektiv till alla som är säkra på att Sverige som vi känner det kan vara borta nästa onsdag.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎3‎/‎1‎/‎2019 at 4:21 PM, SWED THAI said:

Bra tankar där.

Många på Mpr som skruvar sig nu när du skriver så positvt om både kronan och Sverige.

Den som lever får se vad som händer.

 

Mvh. SWED THAI

Tackar för omdömet, fast egentligen ser jag inte särskilt positivt på vare sig Kronan eller den svenska ekonomin; jag har bara svårt för fanatiska domedagsprofeter.

 

Kronan kommer stärkas på kort och medellångsikt men runt 4 mot Bahten är nog normaltillståndet inom överskådlig framtid och efter det förmodligen lägre.

 

Ekonomin kommer nog fortsätta puffa på med en BNP-tillväxt på 1-2% de närmaste årtionden; med en inflation på runt 1% innebär det att tillväxten kommer vara närmast 0. Jag skulle tro att en 18-åring som går ut gymnasiet i sommar utan några ambitioner om vidare studier eller någon extrem talang för sport, musik etc nog aldrig kommer uppleva en reallöneökning i sitt liv; men förmodligen inte heller kommer få det direkt sämre.

 

Låter det dystert? Kanske det men jag tror ändå Sverige kommer stå sig relativt väl kontra de flesta andra utvecklade länder där nog de flesta kommer få uppleva en reallönesänkning. De 10% i toppen kommer dock få det betydligt bättre och hela Västeuropa blir alltmer som USA där drömmen om en klassresa redan dött. Alla pendlar slår tillbaka men det är tveksamt om någon här kommer vara i livet när det händer nästa gång. Så länge det inte finns visionära ledare som både vågar berätta den bistra sanningen men också kan visa på ett lockande alternativ så ser jag ingen annan framtid. Vi måste inse att vi redan lämnat den industriella eran men fortfarande har politik och lagar anpassade för den och en sådan mismatch kan aldrig fungera, vilket framstående IT-företag redan gjort och slår mynt av.

 

Nej, dags för veckan första IPA. Då blir det muntrare inlägg :)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vad jag tjänar har faktiskt inte du något att göra med.

Hur tänkte du nu om du(ni) skulle betala något traktamente till mig. 1 har inget traktamente, 2 även om jag skulle haft traktamente skulle det inte rört dig, då vi troligen inte jobbar i samma land.

Hm, varför frågar du då vad jag tjänar?

Dina kolegor har troligen inte heller någon aning, då jag och många med mig idag har inviduella förhandlade kontrakt, där ersättning givetvis sätts efter tillgång och efterfrågan, som allt annat i den fria världen :)

 

Nja, jag bryr mig inte särskilt mycket om det flotta, men det är viktigt att jag har det bekvämt på min resa till jobb, börjar ofta med rätt ansvarsfulla uppgifter några timmar efter jag kommer ombord, ett misstag kan bla få betydande konsekvenser för bla miljön.

För övrigt var det rätt roligt nu här om dagen då jag for på jobb, var en B777 med lite trist 2+2+2(visserligen bekväma 180gr stolar)....kort transfer i Doha, så jag är bland de sista ombord, slår mig ned och har en stolsgranne som säger hej, och inleder en konversation.......mycket trevlig man som bla säger att han gärna träffas om jag besöker den asiatiska stad han nu bor i, hans firma har samma policy som min visar det sig, de betalar eco, han lägger själv till för att sitta bättre.

Under konversationen förstår jag att han jobbar för ett av Sveriges större exportföretag(hör inte riktigt den engelska titeln han säger), när vi stigar av på Arlanda ger han mig sitt kort för att jag ev. ska kunna kontakta han, DÅ ser jag att han är VD för det svenska exportföretaget i det land han jobbar i, man kan säga att vi spelar i otroligt olika division, förvånade mig lite att inte ens han betalas av sitt företag för lite bättre flygande.

Hmm......vad har det att göra med att SEK har fallit ca 30% mot THB, medan EUR fallit ca 20% mot THB de senaste 5 åren, hur tänkte du nu när du citerade, jag har i huvudtaget inte ifrågasatt vad du skrivit?

Jag skrev kanske lite för rakt på, ber om ursäkt för det. Alla har vi olika förutsättningar ekonomiskt.
Man behöver inte tala om hur bra man har det när det finns många andra som får det tufft om
kronan bara skjunker lite som påverkar mycket för dom. Förstår att ditt arbete kräver att du är utvilad därför viktigt att 
du reser bra. Ibland tycker jag det lyser igenom lite för mycket, man behöver inte tala "flasha" om allt för alla.
Annars som jag skrev, du har sunda och bra inlägg, håller med i det mesta. 

Som sagt jag ber om ursäkt för mina hårda ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev samet:

 

Utveckla gärna. Jag förstår inte. 

 

1. Du är statligt anställd, så du vet vad @Soengsang tjänar..? Okay. Förklara gärna det. 

 

2. @Soengsang jobbar på ett privatägt utlänskt bolag, han är skriven i Thailand. Vad får han från Sverige? 

 

3. Mig veterligen har sjömän som @Soengsang vederlag när de är hemma, dessa har de jobbat in medans de jobbade. 

 

4. Traktamente trodde jag var en ersättning som företaget betalade till sina anställda när de var på resande fot. Vilka "andra" betalar dessa för @Soengsang

 

5. @Soengsang flyger flott, troligtvis betalar rederiet delar av hemresan, lägga på lite för att sitta och sova bekvämt kan det absolut vara värt. Speciellt om man som @Soengsang har 10-15 långflygningar per år. 

 

Jag är uppenbart för ung, för dum, för oerfaren och inte statligt anställd för att förstå. Så vore du vänlig och förklarade ovanstående frågor så jag kan lära mig. 

Behöver inte förklara mig för dig. Är det någon så är det Soensang isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎3‎/‎1‎/‎2019 at 4:28 PM, John Khonken said:

Atom du är väldigt duktig på att skriva. Håller med om mycket av det du skriver. Men som vanligt inte allt. Att vi diskuterar vår ekonomi(världens) är väl bara bra. Olika tankar kan aldrig vara fel.

Varför är vi då missnöjda med Sverige. Många ser att vi sakta går åt fel håll. Det ska vi lämna till våra barn och barnbarn. Inte bra enligt mig.

 

Som du skriver finns bade bra och dåliga saker I Sverige. Det bra överväger betydligt.  Man ska alltid söka förbättra det dåliga.

Dom sista två styckena har du helt rätt  I.

Frågan vi borde då ställa oss. Ska vi acceptera saktliga försämringar eller ska vi redan nu annama det asiatiska skolsättet och arbetslinje.  Frågan är mycket viktig

Tackar för omdömet. Jag är uppriktigt imponerad över hur ofta du berömmer mig med tanke på hur ofta jag ifrågasätter dig; så stor är jag rädd att jag aldrig skulle vara 🙏

 

Jag uttryckte mig förmodligen oklart men jag vill klargöra att jag absolut inte är emot att alla kan framföra sina egna analyser, oavsett teoretiska förkunskaper. Jag skulle till och med säga att det är bredden av förkunskaper och erfarenheter som för min del är själva värdet med MPR. Jag har bara svårt för när, till synes, sinnesslöa personer skriver "det är helt självklart", "man är korkad om man inte fattar" etc angående subjektiva uppfattningar som inte ens Nobelpristagare kan enas om.

 

Ska vi acceptera att vi så sakteliga förlorar i konkurrensen mot Asien? Det är, historiskt sett, den naturliga vägen men personligen tycker jag inte vi bara ska lägga oss på rygg och låta Takamoto, Kim, Li och Singh k**lla oss i röven.

 

Personligen tycker jag vi ska försöka försvara det övertag vi har och jag tycker nog att jag föregår med gott exempel; inte många veckor under 50 arbetstimmar under min 23-åriga arbetskarriär. Dottern lägger också 12 timmar om dagen på skolan måndag-fredag samt 6 timmar lördag-söndag. Jag är dock tveksam till hur stor andel av svenskar och andra europeer som är beredda på samma uppoffring. För två år sedan kom en svensk familj till dotterns internationella skola. Farsan som Asienchef för ett av Sveriges största företag och Morsan som varit kommunchef i en av Sveriges största städer. Tre år som ex-pats i London tidigare och privatskola i Sverige. Deras 3 år i Thailand avbröts dock efter ett år; de tre ungarna var så långt efter, framförallt i matte och science, att det inte var någon ide att fortsätta. När morsan pratade med min fru och frugan föreslog extra tuitors för att komma ifatt så blev hon helt förskräckt; det vore ju närmast barnmisshandel. Om inte ens den svenska "eliten" är beredda att lägga på ett "extra kol" så har jag inga illusioner att familjer som kämpar för att betala av på huslånet ska vara beredda att lägga extra timmar och pengar på sina barns studier.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Man ska alltid ge beröm till bra inlägg. Återkommer senare med ett längre svar. Det är trav nu

Link to comment
Dela på andra sajter

I gårdagens Rapport så handlade ett inslag om kronans dåliga värde. Turkiet är ett land man ska åka till om man vill ha valuta för pengarna. Inslaget börjar ungefär 12 min in i programmet.

https://www.svtplay.se/video/20966156/rapport/rapport-2-mar-19-30-4?start=auto&tab=2019

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkiet liksom många andra tappar turister och inkomster av turism, 

Skulle nästan tro att inslaget sponsrades av Turkiet. 

Samtidigt som UD varnar och avråder från resor till Turkiet just pga. oroligheter.

Detta medför att händer det något s får man ingen hjälp från staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev JJC:

Turkiet liksom många andra tappar turister och inkomster av turism, 

Skulle nästan tro att inslaget sponsrades av Turkiet. 

Samtidigt som UD varnar och avråder från resor till Turkiet just pga. oroligheter.

Detta medför att händer det något s får man ingen hjälp från staten.

Nja de avråder väl på samma nivå som de fortfarande avråder för resor till Thailand....

 

Turkiet:

"Med anledning av säkerhetsläget avråder Utrikesdepartementet tills vidare från alla resor till Turkiets närområde mot Syrien, upp till ett avstånd om 10 kilometer från den syriska gränsen, samt till Diyarbakir stad. 

Vidare avråder Utrikesdepartementet från icke nödvändiga resor till övriga delar av gränsprovinserna Hatay, Kilis, Gaziantep, Mardin, Sanliurfa, Sirnak, Diyarbakir samt provinserna Van, Siirt, Tunceli, Bingöl, Igdir, Agri och Hakkari i sydöstra Turkiet."

 

Thailand:

"Med anledning av säkerhetsläget i södra Thailand avråder Utrikesdepartementet tills vidare från icke nödvändiga resor till de fyra provinserna Narathiwat, Yala, Pattani och Songkhla."

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
20 minuter sedan, skrev JJC:

Turkiet liksom många andra tappar turister och inkomster av turism, 

Skulle nästan tro att inslaget sponsrades av Turkiet. 

Samtidigt som UD varnar och avråder från resor till Turkiet just pga. oroligheter.

Detta medför att händer det något s får man ingen hjälp från staten.

Varningen gäller bara gränsprovinserna mot Syrien !!

 

Massor av svenskar reser till Turkiet i övrigt ungefär som förut eftersom ställen som Alanya, Side, Bodrum, Cesme, Istanbul etc är väldigt populära bland svenskar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
17 timmar sedan, skrev Atom:

Tackar för omdömet. Jag är uppriktigt imponerad över hur ofta du berömmer mig med tanke på hur ofta jag ifrågasätter dig; så stor är jag rädd att jag aldrig skulle vara 🙏

 

Jag uttryckte mig förmodligen oklart men jag vill klargöra att jag absolut inte är emot att alla kan framföra sina egna analyser, oavsett teoretiska förkunskaper. Jag skulle till och med säga att det är bredden av förkunskaper och erfarenheter som för min del är själva värdet med MPR. Jag har bara svårt för när, till synes, sinnesslöa personer skriver "det är helt självklart", "man är korkad om man inte fattar" etc angående subjektiva uppfattningar som inte ens Nobelpristagare kan enas om.

 

Ska vi acceptera att vi så sakteliga förlorar i konkurrensen mot Asien? Det är, historiskt sett, den naturliga vägen men personligen tycker jag inte vi bara ska lägga oss på rygg och låta Takamoto, Kim, Li och Singh k**lla oss i röven.

 

Personligen tycker jag vi ska försöka försvara det övertag vi har och jag tycker nog att jag föregår med gott exempel; inte många veckor under 50 arbetstimmar under min 23-åriga arbetskarriär. Dottern lägger också 12 timmar om dagen på skolan måndag-fredag samt 6 timmar lördag-söndag. Jag är dock tveksam till hur stor andel av svenskar och andra europeer som är beredda på samma uppoffring. För två år sedan kom en svensk familj till dotterns internationella skola. Farsan som Asienchef för ett av Sveriges största företag och Morsan som varit kommunchef i en av Sveriges största städer. Tre år som ex-pats i London tidigare och privatskola i Sverige. Deras 3 år i Thailand avbröts dock efter ett år; de tre ungarna var så långt efter, framförallt i matte och science, att det inte var någon ide att fortsätta. När morsan pratade med min fru och frugan föreslog extra tuitors för att komma ifatt så blev hon helt förskräckt; det vore ju närmast barnmisshandel. Om inte ens den svenska "eliten" är beredda att lägga på ett "extra kol" så har jag inga illusioner att familjer som kämpar för att betala av på huslånet ska vara beredda att lägga extra timmar och pengar på sina barns studier.

Atom. Du bryr dig. Det tycker jag om. 

Nu till sakfrågan om skolan. Att gå som din dotter tror jag inte är en framkomlig väg. För skolan i landet Sverige. Själv gick jag 6 dagar i veckan. Men vi måste redan nu hitta en modell som fungerar. Vår Svenska skola är i kris och ingen gör något.  Det bara pratas. Vissa saker är bra i skolan. Läxhjälp för dom som har problem. 

Dom stora frågan som visste måste lösa är följande. Hur får vi upp nivån på dom som har sämre förutsättningar. Andra saken som vi gör just nu i Sverige är.  Vi sänker nivån på kunskaperna för att alla ska med. Vilket inte fungerar. Vi måste låta skolbarnen få utmaningar efter sina förutsättningar. Alltså dom som vill studera måste man utmana så dom också får sin stimulans. Hur vi ska lösa det praktiskt vet jag ej. Sedan måste eleverna ha stöd från hemmet. Sedan måste lärarnas makt stärkas. I klassrummet bestämmer läraren inte eleven. Läraren måste få stöd i sitt arbete så hon slipper allt bråk runtomkring. Till exempel 2 personer per skola som tar tag i alla klasser problem gentemot föräldrar . Alltså sätter ner foten

Lärarens uppgift ska vara att stimulera och lära skoleleverna kunskap som dom behöver.

Personligen så skulle jag vilja ändra på saker. Ingen religion- se över NO. Satsa på gymnastik. Ändra matten så den blir mer som världen. Alltså om världsekonomin . Språk utökas ordentligt. Bra mat. Längre skoldagar.  

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Apropå tidigare diskussion om hur turismen till Thailand påverkas av stark THB. Nya siffror visar att det går riktigt bra, mer kineser än någonsin i januari 2019 och rejält upp från en del andra länder också, tex Indien.

 

Men, nedanstående citat ur artikeln skulle kunna tolkas som att svenska turister minskat med nästan 15%:

"For non-Asian arrivals, Russia retains its place as the largest source market for Thailand with 229,518 arrivals in January, a small rise year-on-year. At the same time German, French, Finnish and Swedish arrivals declined, between 3.5 and 14.6%, respectively."

 

https://thethaiger.com/news/national/chinese-resurgence-russian-stability-feature-in-tourist-arrivals-for-the-start-of-2019

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Apropå tidigare diskussion om hur turismen till Thailand påverkas av stark THB. Nya siffror visar att det går riktigt bra, mer kineser än någonsin i januari 2019 och rejält upp från en del andra länder också, tex Indien.

 

Men, nedanstående citat ur artikeln skulle kunna tolkas som att svenska turister minskat med nästan 15%:

"For non-Asian arrivals, Russia retains its place as the largest source market for Thailand with 229,518 arrivals in January, a small rise year-on-year. At the same time German, French, Finnish and Swedish arrivals declined, between 3.5 and 14.6%, respectively."

 

https://thethaiger.com/news/national/chinese-resurgence-russian-stability-feature-in-tourist-arrivals-for-the-start-of-2019

Detta stämmer bra överens med svenska resebolagens rapporter också. Svenskarna som stor turistgrupp var relativt tidiga till Thailand. Så nu söker vi andra resmål, både i asien men även i Karibien. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore intressant att veta om det finns nån statistik på hur många battingar turister i genomsnitt spenderar under sin tid i Thailand jämfört med tidigare år. Jag har en känsla av att det har blivit mindre, och/eller kortare vistelser.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
33 minuter sedan, skrev Fritz:

Vore intressant att veta om det finns nån statistik på hur många battingar turister i genomsnitt spenderar under sin tid i Thailand jämfört med tidigare år. Jag har en känsla av att det har blivit mindre, och/eller kortare vistelser.

Kanske också många nollbahtturister från Kina påverkar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Efter kronans fall – så räddas semesterkassan

Kronan har dykt under årets första månader och fallet väntas fortsätta. Det betyder att semesterkassan blir lidande – men det finns knep att ta till. Här listar SvD några av dem.

 

https://www.svd.se/expert-smarta-resmalet-efter-att-kronan-har-fallit#sida-6

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

3,41 idag när frugan förde över slantar från Swedbank 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Swedbank 

Svarta stålar förmodar jag 😎Annars ska väl Nordea vara duktiga på det,själv har jag Handelsbanken och dom är inte lätta att övertyga att pengarna jag ska föra över tillkommit i mitt anletes svett.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev måne:

Svarta stålar förmodar jag 😎Annars ska väl Nordea vara duktiga på det,själv har jag Handelsbanken och dom är inte lätta att övertyga att pengarna jag ska föra över tillkommit i mitt anletes svett.

De svarta växlas i källaren på suvan 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev måne:

Svarta stålar förmodar jag 😎Annars ska väl Nordea vara duktiga på det,själv har jag Handelsbanken och dom är inte lätta att övertyga att pengarna jag ska föra över tillkommit i mitt anletes svett.

Du ska inte smådutta. Försök med en par hundra miljoner i taget så har de nog inga invändningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Somliga skickar pengar till sina utländska släktingar. Andra behöver göra betalningar till ett hotell eller en resebyrå.

Oavsett vilket är det dyrt att föra över pengar till länder utanför EU. Går du exempelvis in på Nordea och för över en tusenlapp till Thailand så försvinner 300 kronor i avgift!

 

Sida som jämför kostnader för att skicka pengar

 

https://www.moneyfromsweden.se/en/prices/Thailand?sort=cheapest&amount=3&product=0

 

Sidan för den billigaste tjänsten.

 

https://www.betalo.com

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...