Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu är ju 7000 svenska kronor baserat på en person och utan en massa hundar och andra husdjur.

 

Är man fyra i hushållet ökar givetvis omkostnaderna.

 

Är ju inte säkert att barnen och frugan gillar att äta thaimat varenda dag och sen ska ju damerna ha smink och kläder och annat som kostar.

 

Men som sagt som singelgubbe pensionär vid stenbordet klarar man sig hyfsat på 25000 baht i månaden med visum om man inte sätter i system att supa och k**lla varenda natt.

 

BTT

Du har nu gått från 7000 till 25000, man skall inte argumentera med en dåre för då är risken att man sänker sig till deras nivå. Du är dum på riktigt fatta det. Bilder från senaste resa och inte google så kan jag ta lite hänsysn. 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu är ju 7000 svenska kronor baserat på en person och utan en massa hundar och andra husdjur.

 

Är man fyra i hushållet ökar givetvis omkostnaderna.

 

Är ju inte säkert att barnen och frugan gillar att äta thaimat varenda dag och sen ska ju damerna ha smink och kläder och annat som kostar.

 

Men som sagt som singelgubbe pensionär vid stenbordet klarar man sig hyfsat på 25000 baht i månaden med visum om man inte sätter i system att supa och k**lla varenda natt.

 

BTT

Ja att klara mig själv på cirka 1000 baht per dag skulle inte jag ha några problem med, förutom då att fixa visum.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Du har nu gått från 7000 till 25000, man skall inte argumentera med en dåre för då är risken att man sänker sig till deras nivå. Du är dum på riktigt fatta det. Bilder från senaste resa och inte google så kan jag ta lite hänsysn. 

 

Eh om du läser vad jag skriver så är det 7000 svenska kronor och 25000 baht.

 

Om vi räknar att kronan står i ca 3,40 så blir det ju ca 25000 baht för 7000 svenska kronor.  Enkel matematik även för en tredjeklassare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja att klara mig själv på cirka 1000 baht per dag skulle inte jag ha några problem med, förutom då att fixa visum.

Nu är du uppe på 30000 baht, det verkar lite mer rimligt, varför försöker du folk att tro att man klarar sig på 7000 baht?

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Eh om du läser vad jag skriver så är det 7000 svenska kronor och 25000 baht.

 

Om vi räknar att kronan står i ca 3,40 så blir det ju ca 25000 baht för 7000 svenska kronor.  Enkel matematik även för en tredjeklassare.

 

BTT Har du gått ur den klassen, det tror jag inte du sitter  o svamlar som en som fortfarande går i klass 1.

 

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Nu är du uppe på 30000 baht, det verkar lite mer rimligt, varför försöker du folk att tro att man klarar sig på 7000 baht?

Cirka 30 000 Baht, har väl inte skrivit att folk ska klara sig på 7000 baht.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Nu är du uppe på 30000 baht, det verkar lite mer rimligt, varför försöker du folk att tro att man klarar sig på 7000 baht?

Du läser som, vet inte vad och dina svar blir därefter. 10;30 på morgonen och redan full ????

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Cirka 30 000 Baht, har väl inte skrivit att folk ska klara sig på 7000 baht.

Nej men jag citerade BTT trodde jag. Men fel av mig svaret var till BTT.

 

Ändrades av nissehult_13

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Du läser som, vet inte vad och dina svar blir därefter. 10;30 på morgonen och redan full ????

Och det skall du säga din feluppfattande papegoja. Inte redan full men du är redan dum.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu har jag ju inte påstått att 7000 kronor i månaden innebär något jet-set liv i Thailand däremot ser jag inga problem att leva ett gott liv på 23000 baht i månaden.

 

Dom flesta thailändare lever hur bra som helst på dom pengarna så varför kan inte Nisse och Noi göra det med??

 

BTT

 

Kanske för att nisse kan behöva en försäkring samt visum, men visst kan man skita i försäkring om man har en hygglig buffert. Annars kanske man kan be veterinären hjälpa en om man bryter benet eller nåt, se bara upp så han inte överdoserar antibiotikan :-)

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Kanske för att nisse kan behöva en försäkring samt visum, men visst kan man skita i försäkring om man har en hygglig buffert. Annars kanske man kan be veterinären hjälpa en om man bryter benet eller nåt, se bara upp så han inte överdoserar antibiotikan :-)

 

/ SatanG 

Försäkring o visum behöver jag, vill inte som BTT tillbringa tid bakom galler. Det som förvånar mig är att alla underskattar de kostnader som det är att leva här. Klart vill jag sitta på samma ställe hela tiden och inget göra så skulle nog jag kunna klara mig på 25000 baht men vad är det för något liv.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Försäkring o visum behöver jag, vill inte som BTT tillbringa tid bakom galler. Det som förvånar mig är att alla underskattar de kostnader som det är att leva här. Klart vill jag sitta på samma ställe hela tiden och inget göra så skulle nog jag kunna klara mig på 25000 baht men vad är det för något liv.

Jo men jag är pensionär som vill sitta och ta det lungt, har varken lust eller ork att fara omkring hela tiden. det räcker med några resor till Pattaya och Udon om året.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

Jo men jag är pensionär som vill sitta och ta det lungt, har varken lust eller ork att fara omkring hela tiden. det räcker med några resor till Pattaya och Udon om året.

Vi pensionärer skall hålla ihop och jag håller med dig det räcker med ett par resor om året. Behöver inte bara vara Pattaya utan det finns andra ställen här som är värda uppmärksamhet: Ta med dig frugan och kom hit så tar vi en tur uppåt landet.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Vi pensionärer skall hålla ihop och jag håller med dig det räcker med ett par resor om året. Behöver inte bara vara Pattaya utan det finns andra ställen här som är värda uppmärksamhet: Ta med dig frugan och kom hit så tar vi en tur uppåt landet.

Frugan vill aldrig åka någon stans, sedan nu när kursen är så dålig så håller jag igen på resandet men det blir resa till konsulatet i Pattaya i Mars.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Och det skall du säga din feluppfattande papegoja. Inte redan full men du är redan dum.

Det är väl ditt talesätt eller hur, läs vad du skrivit istället, du är inte med på banan en enda gång läs läs

sen att du altid är otrevlig och fantiserar en massa säger en del om dej. Inte undra på att thaifolket begär

en dj massa pengar för att bygga hos dej, dom VILL inte bara problem

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Du har nu gått från 7000 till 25000, man skall inte argumentera med en dåre för då är risken att man sänker sig till deras nivå. Du är dum på riktigt fatta det. Bilder från senaste resa och inte google så kan jag ta lite hänsysn. 

Läs Läs

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Nej men jag citerade BTT trodde jag. Men fel av mig svaret var till BTT.

 

Inte ens det var rätt, huva. Sluta med lao kao så vi förstår dej

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte ens det var rätt, huva. Sluta med lao kao så vi förstår dej

Har aldrig druckit lao kao det räckte med att lukta på den så sluta fantisera. Att du är dum utom all hjälp har jag förstått länge men du blir trots allt bara dummare o dummare. Det är en prestation även för en idi*t.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Har aldrig druckit lao kao det räckte med att lukta på den så sluta fantisera. Att du är dum utom all hjälp har jag förstått länge men du blir trots allt bara dummare o dummare. Det är en prestation även för en idi*t.

 

Dricker inte hellre Lao kao, spyr direkt. Läser du alldrig vad du skriver här ,jag skulle , vet inte vad, men skämmas

skulle jag. Du läser alldrig eller förstår inte inlägget du citerar nån gång. Utan bara spyr galla

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Dricker inte hellre Lao kao, spyr direkt. Läser du alldrig vad du skriver här ,jag skulle , vet inte vad, men skämmas

skulle jag. Du läser alldrig eller förstår inte inlägget du citerar nån gång. Utan bara spyr galla

Att du är ett stort jävla skämt har jag begripit men har du läst vad du själv har skrivit? Jag framstår som en nobelpristagare jämte dina kommentarer du är o förblir  idi*t

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Frugan vill aldrig åka någon stans, sedan nu när kursen är så dålig så håller jag igen på resandet men det blir resa till konsulatet i Pattaya i Mars.

 

Lite känsligt det där med att resa till Pattaya för många frugor.

 

Och det gäller ju även västerländska fruar och flickvänner.

 

Minns pappa med sambo en gång när han skulle ta taxin på beach Road och han gick ner till beachen via Soi 8.  Sambon vågade inte titta varken åt höger eller vänster och gissa om hon hade bråttom till taxin?:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Lite känsligt det där med att resa till Pattaya för många frugor.

 

Och det gäller ju även västerländska fruar och flickvänner.

 

Minns pappa med sambo en gång när han skulle ta taxin på beach Road och han gick ner till beachen via Soi 8.  Sambon vågade inte titta varken åt höger eller vänster och gissa om hon hade bråttom till taxin?:)

 

BTT

och hur påverkar det bahtkursen???

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 minuter sedan, skrev acarls:

och hur påverkar det bahtkursen???

 

Tja troligen har ju inte gubbarna lika mycket stålar att vara otrogna för i Pattaya så nåt gott har det väl fört med sig att kronan tappat i styrka.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja troligen har ju inte gubbarna lika mycket stålar att vara otrogna för i Pattaya så nåt gott har det väl fört med sig att kronan tappat i styrka.

 

BTT

 

Men vi vars fruar har lön i starka thb, bör vi bli oroliga istället då.😉

När du börjar tjänsten som Director för Chulalongkorn Uni kommer nog Berit bli orolig. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...