Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Då är det en fördel att kunna stava till makt 😎

 

 

 

 

 

Sorry, kunde inte låta bli ;)

Kunskap kan också vara bra att kunna stava till.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev clion:

åker ner den 8 januari vad är bäst köpa från Forex eller köpa på flygplasten ( har inte följt tråden)

Som någon redan skrivit i tråden så åk ner i källaren på Suvvan dit där tågen går, så finns det flera växlingsbås där nere, Superrich Thailand brukar vara bäst kurs på men ta en titt och kolla kurserna innan du ställer dej i någon kö.

Lycka till!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Som någon redan skrivit i tråden så åk ner i källaren på Suvvan dit där tågen går, så finns det flera växlingsbås där nere, Superrich Thailand brukar vara bäst kurs på men ta en titt och kolla kurserna innan du ställer dej i någon kö.

Lycka till!

Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare?

Jag har nog inte omsatt 10000 de 7-8 senaste åren i svenska cash, och det mesta av dessa kronor har jag tagit ut i reserv och dottern snott(fått) så fort tillfälle gets

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Nicholas:

Du finner detta vara en omöjlighet?

En sorglig syn du har på befolkningen som enligt dig icke göre sig besvär att ha åsikter om något som överhögheten bestämt i sin outgrundliga Klokskap och expertis

Ser på Tv nu hur tjänstemän bombade stadskärnorna i varje liten svensk stad på 60/70talet med en Konsum och/eller tempo betong bunker.
Klokskap.... leverad av högre stående väsen.

Möjligen kanske det förvånar dig att flertalet av dom skarpaste hjärnorna faktiskt inte står på den statliga lönelistan.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Skarpa hjärnor brukar den privata sektorn suga åt sej ganska snabbt och lämna de övriga till kommuner, landsting och stat.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare?

Jag :)

Helt legitima kontanter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Skarpa hjärnor brukar den privata sektorn suga åt sej ganska snabbt och lämna de övriga till kommuner, landsting och stat.

De verkar ha missat @Tallviking :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tommy:

Hmmm, men att stava kunskap fel är helt OK? :yarr:

 

MVH

 

19 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Kunskap kan också vara bra att kunna stava till.

Man får inte bli petig ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare?

Förmodligen ganska många Thai som kommer hem med kontanter efter att jobbat i andra länder behöver nödvändigt inte va svartjobb utan bara att man får en bra växlingskurs på super rich 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Jag :)

Helt legitima kontanter.

Hur fan får du lön? kommer det en kassör från Tyskland varje gång du stiger av båten med ett kuvert?

Skaffa ett lönekonto i valfritt land :D 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev matz:

Förmodligen ganska många Thai som kommer hem med kontanter efter att jobbat i andra länder behöver nödvändigt inte va svartjobb utan bara att man får en bra växlingskurs på super rich 

Ja kärringen hade hela nessesären full varje gång, de kom från svamp o bär försäljning. men vi vanliga löneslavar?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare?

Jag har nog inte omsatt 10000 de 7-8 senaste åren i svenska cash, och det mesta av dessa kronor har jag tagit ut i reserv och dottern snott(fått) så fort tillfälle gets

Jag gissar att det tyvärr är det bästa alternativet för Clirre, annars så kommer nog hans uttag i ATM-maskinerna att bli "with conversion".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag gissar att det tyvärr är det bästa alternativet för Clirre, annars så kommer nog hans uttag i ATM-maskinerna att bli "with conversion".

Klarar man inte av att hålla reskassa så skall man nog ej resa utanför det spårvagnskortet medger

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Hur fan får du lön? kommer det en kassör från Tyskland varje gång du stiger av båten med ett kuvert?

Skaffa ett lönekonto i valfritt land :D 

 

Bonus betalas cash, allt redovisat och på kvitto.

Lön som vanligt, bank-bank månad för månad.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Bonus betalas cash, allt redovisat och på kvitto.

Lön som vanligt, bank-bank månad för månad.

Får du bonus baserat på hur fort du vågar köra i vågorna eller på hur mycket du vågar strama åt matkontot för Fillipinarna ? :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Får du bonus baserat på hur fort du vågar köra i vågorna eller på hur mycket du vågar strama åt matkontot för Fillipinarna ? :D 

Nja...

Ser det ut på mig som jag äter lite :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare?

 

Är det någon som jobbat svart de senaste åren så är det väl Negerkungen Clitte himself...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja...

Ser det ut på mig som jag äter lite :)

Fillipinarna ser dessto magrare ut :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Klarar man inte av att hålla reskassa så skall man nog ej resa utanför det spårvagnskortet medger

Nu är Clirre myndig och får resa utan övervakare trots att det skulle kanske behövas en.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske för de rör sig mer än mig

Sitter här...

15460794019418462544638362760504.thumb.jpg.5a9b18f4bfb4e10bf649f4da52b5b3f1.jpg

 

Eller där.

15460794602673121972383873575391.thumb.jpg.f30f5a6496b25377b88dbb12e8f612a1.jpg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Benriach:

Är det någon som jobbat svart de senaste åren så är det väl Negerkungen Clitte himself...

Clitte har väl kamerapengarna att lösa in?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kanske för de rör sig mer än mig

Sitter här...

15460794019418462544638362760504.thumb.jpg.5a9b18f4bfb4e10bf649f4da52b5b3f1.jpg

 

Eller där.

15460794602673121972383873575391.thumb.jpg.f30f5a6496b25377b88dbb12e8f612a1.jpg

 

Du får ta några nattpass i maskin och skyffla kol :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Boozt har utanför Ängelholm och det beskrivs som rena straffarbetet av de inhyrda, man måste stämpla ut för att gå på muggen och liknande.

Tyvärr så är artikeln delvis dold, det finns säkert mer på Flashback:

 

https://www.hd.se/2018-05-05/anstallda-pa-jattelagret-i-varalov-kanner-sig-utnyttjade

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Nu är Clirre myndig och får resa utan övervakare trots att det skulle kanske behövas en.

Nog det sannaste som någon sagt på detta forum, landa och starta i Bangkok han får väl ringa när det gått åt helvete.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Nog det sannaste som någon sagt på detta forum, landa och starta i Bangkok han får väl ringa när det gått åt helvete.

Vi kanske kan starta en insamling redan nu :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Boozt har utanför Ängelholm och det beskrivs som rena straffarbetet av de inhyrda, man måste stämpla ut för att gå på muggen och liknande.
Tyvärr så är artikeln delvis dold, det finns säkert mer på Flashback:
 
https://www.hd.se/2018-05-05/anstallda-pa-jattelagret-i-varalov-kanner-sig-utnyttjade
Annars satt dom väl på muggen, rökte, ringde eller pilla på telefonen nonstop.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...