Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev B747:

Frågan var ju enkla jobb.Dom finner du absolut inte på Ålö maskiner,Komatsu forest eller Cranab i Vindeln som du nämner.

För att få jobb där så bör du vara liscensierad svetsare eller robottekniker.Möjligen kan du få förtur där om du är en Somalisk bidragsturist utan svenska språkkunskaper och arbetslivserfarenhet om svetsloppan,miljötalibanerna och den stora landsförrädaren Annie mjöl får bestämma.

Det där med enkla jobb blir ju lite fel. men för att bli svetsar på ÅLÖ, komatsu, Cranab behöver du bara tre årig skola

och då kan man fråga vad är enkla jobb, för företagaren, svetsa eller köra en skogsmaskin, eller rita, uträkna en ny produkt

som företaget kan göra och sälja. Inget av dom är fel båda behövs

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dagens kurs på SR är 3,52  😞

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Det där med enkla jobb blir ju lite fel. men för att bli svetsar på ÅLÖ, komatsu, Cranab behöver du bara tre årig skola

och då kan man fråga vad är enkla jobb, för företagaren, svetsa eller köra en skogsmaskin, eller rita, uträkna en ny produkt

som företaget kan göra och sälja. Inget av dom är fel båda behövs

Jag orkar inte förklara för dig din träskalle! Du kan ju för helvete inte lägga ett pussel som är gjort för 5 åringar.....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev B747:

Jag orkar inte förklara för dig din träskalle! Du kan ju för helvete inte lägga ett pussel som är gjort för 5 åringar.....

Det brukar vara nördars svar när dom inte VILL förstå vad som skrivs. Nu blir det Goood Naaat

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det brukar vara nördars svar när dom inte VILL förstå vad som skrivs. Nu blir det Goood Naaat

TACK!!!!! Du går på sängen nu.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Boa52:

Skogar som finns är i norrland eller hur, vind, sol går väl inte ihop ekonomiskt, tyvärr. Då är vi där vad är kvaliceterat jobb

Du och jag som är lite tekniskt kan lära oss en del av dom jobbena på några mån beroede på vad det är, svetsa kan jag men 

inte vissa svetsjobb men kan man grunderna så kan man lära sej, inget egentligen ett högkvalificerat jobb men dom behövs

Du förstår inte att alla har inte de grunder som krävs, Många är rent av analfabeter, 

många har aldrig använd en damsugare eller, skruvdragare,  

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Det där med enkla jobb blir ju lite fel. men för att bli svetsar på ÅLÖ, komatsu, Cranab behöver du bara tre årig skola

och då kan man fråga vad är enkla jobb, för företagaren, svetsa eller köra en skogsmaskin, eller rita, uträkna en ny produkt

som företaget kan göra och sälja. Inget av dom är fel båda behövs

BARA TRE ÅRIG SKOLA 

Hur ska du skicka folk till jobb om de är analfabeter, Många nyanlända är det.

Tydligen så lyssnade du för mycket på din störa ledare Löfven och hans drängar

Läs även artiklar längre ner.

 

 

https://www.expressen.se/ledare/en-direkt-forvanskning-av-verkligheten/

 

https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Du svamlar, Enkla jobb enligt styrande i landet är jobb där man behöver inga kunskaper eller så kan man enkelt visa hur du kan skruva en skruv eller mutter,

Även städerskor har utbildning, för att använda eldrivna handverktyg på rätt sätt  behöver du kunna ta emot instruktioner. 

Mängder av folk behärskar inte språket tillräcklig för att kunna lära sig det.

Jag har praktikanter på jobbet jag vet vilket helvete är det att ha koll på de så sig inte skadar sig själva eller andra.

 

 

Boa?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Det brukar vara nördars svar

Du är så korkad så du inte ens förstår betydelsen NÖRD, ditt sätt att använda ordet visar det tydligt :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev judazzz:

Okundskap, undra om det ordet finns med i Sörlänningarnas svenska akademiens ordlista?

Är det Fredag idag eller är det svallvågor ifrån julhelgen?

Om du ska leka svensklärare och klaga på hur andra skriver så faller det platt när du inte ens vet att man inte skriver veckodagar med stor begynnelsebokstav.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Skogar som finns är i norrland eller hur, vind, sol går väl inte ihop ekonomiskt, tyvärr. Då är vi där vad är kvaliceterat jobb

Du och jag som är lite tekniskt kan lära oss en del av dom jobbena på några mån beroede på vad det är, svetsa kan jag men 

inte vissa svetsjobb men kan man grunderna så kan man lära sej, inget egentligen ett högkvalificerat jobb men dom behövs

Vilket CV. Du har alla kvalifikationer för att bli statsminister. 

 

🤣🤣🤣😆🤣😂

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev mrco:

Om du ska leka svensklärare och klaga på hur andra skriver så faller det platt när du inte ens vet att man inte skriver veckodagar med stor begynnelsebokstav.

 

//mrco

Just det där känner jag att jag gör lite som jag vill med, och jag vill Skriva veckodagars och till och med månaders namn med stora bokstäver, varför?

 

För att det känns rätt, Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag.

 

För övrigt tycker jag egentligen att idi*tin med att växla mellan stora och små bokstäver är ett slöseri på utbildningstid och tankekraft, vad är nyttan?

VARFÖR INTE SKRIVA ALLT MED TILL EXEMPEL. STORA BOKSTÄVER, FATTAR NI INTE VAD MAN SKRIVER I SÅ FALL?

 

MVH TOMMY

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Just det där känner jag att jag gör lite som jag vill med, och jag vill Skriva veckodagars och till och med månaders namn med stora bokstäver, varför?

 

För att det känns rätt, Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag.

 

För övrigt tycker jag egentligen att idi*tin med att växla mellan stora och små bokstäver är ett slöseri på utbildningstid och tankekraft, vad är nyttan?

VARFÖR INTE SKRIVA ALLT MED TILL EXEMPEL. STORA BOKSTÄVER, FATTAR NI INTE VAD MAN SKRIVER I SÅ FALL?

 

MVH TOMMY

Du har en poäng, särskilt om man skriver en del på engelska där veckodagar har versal, så är det lätt att man fortsätter så på svenska.

Gissar att det är ett problem som ligger i tiden, då mer och mer sker på engelska.

 

Personligen är jag rätt slarvig när jag skriver, men försöker rätta till de fel jag ser efteråt.... särskilt de som ordhanteraren rödmarkerar, det är ju inte så betungande att rätta till. 

Men hur Tavlefors oraklet lyckas med sin rotvälska är ett under, vissa gånger förstår man ju inte alls vad det ska betyda.

1030316024_Skarmavbild2018-12-27kl_22.59_22.png.5b0260962d0d33459c748d459d7bc305.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Helt klart mycket svammel och okundskap😣

Varför svarar du inte med din kunskap då, du neggar bara på vad andra skriver men kommer inte med ett konstruktivt svar. Jag förstår att man är efterbliven när man kommer från "norrland" ( Bara jakt och bingolotto  och hur man slaktar en älg. )

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Wangthong said:

De som satsar i Sverige är företag som kan automatisera mycket. Dvs behöver lite folk med högt tekniskt kunnande. Eftersom det inte finns så mycket av den yrkeskategorin kommer det inte att bli så många sådana.

 

Andra stora investerare är globala företag typ Amazon. Hur många jobb de skapar och hur de följer den svenska modellen är det nog lite olika synpunkter om. Det man är ganska eniga om är att dessa globala företag inte kommer att lämna några stora bidrag till den svenska välfärden. Kanske tvärt om kommer de att knappra på den svenska välfärden. 

 

 

16 hours ago, JJC said:

Facebook fick miljardbelopp i hjälp med sina server hallar i Sverige trots att de tjänar miljarder dollar årligen.

Nu ger man gratis mark värd flera hundra miljoner till Amazon som ska bygga hallar,

 KNC Miner med datahallar i Boden gick i konkurs med flera hundra miljoner i skulder till kommunen som skattebetalarna för stå för.

och som du skriver suger de ut mera ur Sverige genom subventioner och sänkta skatter.

Tyvärr inte många norrlänningar kommer att få jobb där

 

https://www.frojdh.se/2018/08/08/facebook-och-googles-svenska-serverhallar-far-hundratals-miljoner-i-skattestod-du-betalar/

 

 

 

 

Apropå Facebooks etablering :

Läs Tillväxtverkets egna utvärdering av vad investeringsstödet gett. Investeringarna i samband med byggnationen har varit nära 11 miljarder varav drygt 4 miljarder bedöms ha spenderats i Sverige.
Under byggnationen beräknas den samlade effekten av Facebooks etablering vara nära 4 700 årsarbetskrafter totalt under 2012–2016. Drygt 30 underleverantörer anlitades i var och en av de två utbyggnadsfaserna.
Anläggningens drift sysselsätter för närvarande direkt (anställda hos Facebook) och indirekt (anställda hos underleverantörer) nära 400 årsarbeten varav knappt 250 är bosatta i regionen.
I genomsnitt 40 årsarbetstillfällen i energibranschen och närliggande branscher beräknas vara en direkt effekt av bara den el Facebook köper.
Facebook har hittills betalat 125 miljoner i energiskatt. Utöver det har Facebook betalat elcertifikatsavgifter motsvarande 17 miljoner. Noteras ska att denna intäkt med anledning av den sänkta energiskatten fortsättningsvis bedöms uppgå till cirka 1,5 miljoner respektive 5 miljoner per år. Utöver detta finns en rad indirekta effekter. Och Facebook har annonserat tredje etappen som är större en de två tidigare.

 

http://www.mynewsdesk.com/se/tillvaextverket/news/datacenter-i-luleaa-skapar-jobb-och-staerker-regionalt-naeringsliv-271590

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

3.49 för SEK på TT Currency Exchange i Pattaya igår, torsdag...

Screenshot_20181228-102334_Samsung Internet.jpg

Verkar ha blivit sämre kurs på kontanter nu i förhållande till kortuttag?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Apropå Facebooks etablering :

Läs Tillväxtverkets egna utvärdering av vad investeringsstödet gett. Investeringarna i samband med byggnationen har varit nära 11 miljarder varav drygt 4 miljarder bedöms ha spenderats i Sverige.
Under byggnationen beräknas den samlade effekten av Facebooks etablering vara nära 4 700 årsarbetskrafter totalt under 2012–2016. Drygt 30 underleverantörer anlitades i var och en av de två utbyggnadsfaserna.
Anläggningens drift sysselsätter för närvarande direkt (anställda hos Facebook) och indirekt (anställda hos underleverantörer) nära 400 årsarbeten varav knappt 250 är bosatta i regionen.
I genomsnitt 40 årsarbetstillfällen i energibranschen och närliggande branscher beräknas vara en direkt effekt av bara den el Facebook köper.
Facebook har hittills betalat 125 miljoner i energiskatt. Utöver det har Facebook betalat elcertifikatsavgifter motsvarande 17 miljoner. Noteras ska att denna intäkt med anledning av den sänkta energiskatten fortsättningsvis bedöms uppgå till cirka 1,5 miljoner respektive 5 miljoner per år. Utöver detta finns en rad indirekta effekter. Och Facebook har annonserat tredje etappen som är större en de två tidigare.

 

http://www.mynewsdesk.com/se/tillvaextverket/news/datacenter-i-luleaa-skapar-jobb-och-staerker-regionalt-naeringsliv-271590

https://www.frojdh.se/2018/08/08/facebook-och-googles-svenska-serverhallar-far-hundratals-miljoner-i-skattestod-du-betalar/

Det är en svår pedagogisk uppgift att förklara för svensken varför bara elavgifterna höjs och höjs. En vanlig svensk betalar 41,38 öre/kWh medans serverhallar betalar 0,5 öre/kWh. Svenska hushåll har också fått höjningar i de fasta avgifterna ibland upp mot 50%. Detta i en tid när inte överföringskapaciteten räcker till för södra Sverige. Känns det inte lite fel att hushållen som förbrukar så pass liten del av strömmen ska stå för utbyggnadskostnaderna av elnäten. Svenska kraftnät har planer på att bygga ut kapaciteten till södra Sverige till ca 2030, där de idag har en bristsituation. 

 

Det svenska folkhemmet ska tydligen betala för industrin också.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Wangthong said:

Det är en svår pedagogisk uppgift att förklara för svensken varför bara elavgifterna höjs och höjs. En vanlig svensk betalar 41,38 öre/kWh medans serverhallar betalar 0,5 öre/kWh. Svenska hushåll har också fått höjningar i de fasta avgifterna ibland upp mot 50%. Detta i en tid när inte överföringskapaciteten räcker till för södra Sverige. Känns det inte lite fel att hushållen som förbrukar så pass liten del av strömmen ska stå för utbyggnadskostnaderna av elnäten. Svenska kraftnät har planer på att bygga ut kapaciteten till södra Sverige till ca 2030, där de idag har en bristsituation. 

 

Det svenska folkhemmet ska tydligen betala för industrin också.

Du noterade inte alls att Facebooks etablering på det stora hela  är en god affär för  landet Sverige utan skulle naturligtvis börja jämföra elpriser mellan industri och hushåll? För en del MPR medlemmar är det verkligen som i en känd trubadurs sång: "ingenting är bra"......

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Abercrombie:

3.49 för SEK på TT Currency Exchange i Pattaya igår, torsdag...

Screenshot_20181228-102334_Samsung Internet.jpg

3.54 Bkk SR

Go fortsättning o Nytt 😁

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Verkar ha blivit sämre kurs på kontanter nu i förhållande till kortuttag?

Väldigt stor skillnad idag, underligt.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Boa52:

Helt klart mycket svammel och okundskap😣

KUNNSKAP ÄR MACKT!!!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

KUNNSKAP ÄR MACKT!!!

 

 

MVH

Då är det en fördel att kunna stava till makt 😎

 

 

 

 

 

Sorry, kunde inte låta bli ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Väldigt stor skillnad idag, underligt.

 

Såg 3,44 nyss på Krungsri kontant.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...