Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Påverkade inte SD M/KD-Budgeten så att den blev genomröstad i Riksdagen.

175 är väl mer än 174. Så ett förslag i Riksdagen som förlorar en omröstning med 175 för, och 174 emot är nonchalerade av vinnaren som fick 175 röster.

Hur många miljoner företräder dessa 174 röster som förlorade i detta ex.  Vi har väl en majoritets Riksdag?

 

M+kd+sd har 154 mandat i riksdagen, ingen majoritet men fler än de rödgröna som har 144.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Vad jag förstår är det sällan ledamöterna i riksbanken röstar enhälligt ang styrräntan. Är det "duvorna" eller "hökarna" som då befinner sig på MPR-nivå? 😉

 

/ SatanG 

Vad är konstigt med att de experterna inte är överens i sina åsikter om något som är så svårt att förutspå ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vad är konstigt med att de experterna inte är överens i sina åsikter om något som är så svårt att förutspå ?

Inte ens vi "experter på MPR" är överens😂🤣😂  God jul

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wanchai:

M+kd+sd har 154 mandat i riksdagen, ingen majoritet men fler än de rödgröna som har 144.

Vet att det var den fördelningen på omröstningen. Men Riksdagen har 349 mandat. 175 mandat är en majoritet. 174 mandat får bita i det sura äpplet.

Hur många procent är 174 mandat  i Riksdagen?

Läs inlägget som du svarade på så ser du att det var ett ex. ( 5 myror är fler än 4 elefanter.)

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

M+kd+sd har 154 mandat i riksdagen, ingen majoritet men fler än de rödgröna som har 144.
Vet att det var den fördelningen på omröstningen. Men Riksdagen har 349 mandat. 175 mandat är en majoritet. 174 mandat får bita i det sura äpplet.
Hur många procent är 174 mandat  i Riksdagen?
Läs inlägget som du svarade på så ser du att det var ett ex. ( 5 myror är fler än 4 elefanter.)
MP+S+C+L får 167 mandat och både Lööf och löven lovar att det skall bli något inflytande, samarbete eller förhandlingar med varken V eller SD. 167 mandat det blir en bräcklig regeringen som alltid behöver stöd (av SD?) . Ja så låter det åt andra hållet i alla fall.

Idag har vi ingen luftföroreningar i Jomtien och den lokala svartväxlaren med på gatan har tejpat upp SEK 3,54.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vad är konstigt med att de experterna inte är överens i sina åsikter om något som är så svårt att förutspå ?

 

Ja om de trots sin överlägsna tillgång till expertis, jämfört med oss MPR-are, inte kan komma till samma uppfattning om reporäntan så kunde man ju lika gärna sätta in MPR-expertisen. Krona/klave eller sax/sten/påse bäst av tre borde funka med ungefär samma resultat :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja om de trots sin överlägsna tillgång till expertis, jämfört med oss MPR-are, inte kan komma till samma uppfattning om reporäntan så kunde man ju lika gärna sätta in MPR-expertisen. Krona/klave eller sax/sten/påse bäst av tre borde funka med ungefär samma resultat :-)

 

/ SatanG

Ja. Procentuella träffsäkerheten skulle nog tyvärr inte vara så stor skillnad på eftersom det mer eller mindre är ett lotteri att förutspå kommande valutaförändringar och annat som påverkar den i realiteten mycket lilla svenska ekonomin i den enorma världsekonomins värld.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-23 at 08:09, skrev Tallviking:

Det är nog det ständiga skitkastandet på MPR som färgar mitt beteende. Inte konstigt att så många tröttnat och lämnat forumet....

Vad jag vet med säkerhet så det var i alla fall en som lämnade forumet pga att du trakasserade och mobbade honom och ifrågasatte hans kunskaper.  

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Ja. Procentuella träffsäkerheten skulle nog tyvärr inte vara så stor skillnad på eftersom det mer eller mindre är ett lotteri att förutspå kommande valutaförändringar och annat som påverkar den i realiteten mycket lilla svenska ekonomin i den enorma världsekonomins värld.

 

God Jul på dig :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev JJC:

Vad jag vet med säkerhet så det var i alla fall en som lämnade forumet pga att du trakasserade och mobbade honom och ifrågasatte hans kunskaper.  

 

Tror jag får införa en åldersgräns på ungefär 12 år eftersom det verkar ha funnits känsliga barn här, maskerade som vuxna män. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-25 at 03:26, skrev Surin P3:

 

Tror jag får införa en åldersgräns på ungefär 12 år eftersom det verkar ha funnits känsliga barn här, maskerade som vuxna män. 

Ja och för att inte tala om en och annan moderator med pms liknande syndrom.................

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Dollar v/s Euro på Samui  :waaaht:

image.png.f172031651e2523993432563537f00ce.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-23 at 02:56, skrev nissehult_13:

Du har så rätt. Detta har man sett under ett antal år och jag gav upp, har tillhört de som betalat för detta vansinne. Så jag sa upp mig levt på besparade pengar och nu när man uppnått åldern(61 år) så tar jag ut pension och är nöjd varje månad när den dimper in på kontot. Så nu är man betungande för staten och fan vad jag är nöjd.😁 Gäller att försöka få lite tillbaka. Om vi nu skall ha lite anknytning till tråden så förde jag över pengar på fredagen fick lite över 3.60. God jul på er stollar.

Är du betungande för staten för att du tar ut dina inkänande pengar i pension, enda felet det blir mot staten är att du inte

är produktiv längre

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-23 at 18:28, skrev Tallviking:

Vad är konstigt med att de experterna inte är överens i sina åsikter om något som är så svårt att förutspå ?

Du har rätt Om alla experter visste hur ekonomin i länderna skulle styras, vad enkelt. Sen lilla Sverige har väl inget mot

USA, Asien, kina te.x att göra, jämföra Thai och Sverige är bara önskningar från oss på MPR. Jag vill också gärna ha 5 Bth

för en krona men det har vårt land inget att säga till om men gnälla går bra och skylla på det en och det andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man avsiktlig sänker värdet på den svenska kronan är inget konstigt. Detta experiment har ett syfte.

Populationen i landet växer explosionsartad, vi behöver fler och fler jobb inom tillverkning och tjänstesektor / blanda ej med välfärdssektor /

Vad gör man då för att kunna exportera mera fler företag behöver anställda flera för att kunna tillverka mera och sedan kunna sälja det så billigt som möjligt.

Sverige ska bli ett lågkostnads land.

Problemet i det hela är att den nya befolkningen kan ej prestera samma resultat som övriga pga brist på utbildning, kunskaper, erfarenheter.

Alla politiker pratar om enkla jobb, men ingen säger vad ett enkelt jobb är.

Det finns nästan inga enkla jobb i Sverige. De företag som hade sådana arbetsuppgifter flyttade utomlands. Ex. Electrolux.

Idag behövs mera kunskaper än att kunna skruva en skruv resten av livet. De jobb är borta för alltid.

Detta experiment kommer att straffa sig snart mycket hård, Låg konjunktur kommer för eller senare.

Order kommer att minska, krona kommer man att spekulera än mera med. Antalet personer som jobbar inom industri och tjänstesektor är allt färre

Detta medför att man blir tvungen att minska välfärden och antal anställda inom välfärden.

Allt färre kommer att betala skatt= allt mindre pengar i statskassan.

Ni som tror att alla skapar välfärden har mycket fel. De som jobbar inom välfärden är en kostnad för staten.

Endast de som jobbar i tillverkning och tjänstesektor genererar pengar till välfärden. Alla andra bara förbrukar de.

Lite siffror  Antal företag i Sverige 1 136 132,   WOW säger de flesta, 

Inte så många säger jag då de flesta är EN MANSföretag. De anställer inte ens 2 miljoner människor som måste försörja 8 miljoner

Endast 0,1 % av alla de har fler än 250 anställda

0,5 % har mindre än 50% anställda, reste 1.

Varför är det så? förklaring till detta är enkelt, Skatter och avgifter är för höga, regler är för krångliga. 

Min prognos, Kommer det inte att hända något drastiskt med denna sociala och ekonomiska experiment som man bedriver i Sverige, kommer det att försätta

så kommer Thaibath kosta 5 kronor och inte tvärtom. Sverige kommer att sluta som Venezuela. Folk kommer att tjäna miljoner. Men det kommer inte att  finnas ens bröd att köpa för de pengarna.

Svenska kronan tappar minst 5 % i värde årligen

En hundra kronor sedel på ett år har sjunkit i värde 5 kronor på ett år alltså är bara värd 95 kronor trots att det står 100 på den.

Det som pågår sedan 7 år tillbaka har aldrig hänt förut i Sverige. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JJC:

Att man avsiktlig sänker värdet på den svenska kronan är inget konstigt. Detta experiment har ett syfte.

Populationen i landet växer explosionsartad, vi behöver fler och fler jobb inom tillverkning och tjänstesektor / blanda ej med välfärdssektor /

Vad gör man då för att kunna exportera mera fler företag behöver anställda flera för att kunna tillverka mera och sedan kunna sälja det så billigt som möjligt.

Sverige ska bli ett lågkostnads land.

Problemet i det hela är att den nya befolkningen kan ej prestera samma resultat som övriga pga brist på utbildning, kunskaper, erfarenheter.

Alla politiker pratar om enkla jobb, men ingen säger vad ett enkelt jobb är.

Det finns nästan inga enkla jobb i Sverige. De företag som hade sådana arbetsuppgifter flyttade utomlands. Ex. Electrolux.

Idag behövs mera kunskaper än att kunna skruva en skruv resten av livet. De jobb är borta för alltid.

Detta experiment kommer att straffa sig snart mycket hård, Låg konjunktur kommer för eller senare.

Order kommer att minska, krona kommer man att spekulera än mera med. Antalet personer som jobbar inom industri och tjänstesektor är allt färre

Detta medför att man blir tvungen att minska välfärden och antal anställda inom välfärden.

Allt färre kommer att betala skatt= allt mindre pengar i statskassan.

Ni som tror att alla skapar välfärden har mycket fel. De som jobbar inom välfärden är en kostnad för staten.

Endast de som jobbar i tillverkning och tjänstesektor genererar pengar till välfärden. Alla andra bara förbrukar de.

Lite siffror  Antal företag i Sverige 1 136 132,   WOW säger de flesta, 

Inte så många säger jag då de flesta är EN MANSföretag. De anställer inte ens 2 miljoner människor som måste försörja 8 miljoner

Endast 0,1 % av alla de har fler än 250 anställda

0,5 % har mindre än 50% anställda, reste 1.

Varför är det så? förklaring till detta är enkelt, Skatter och avgifter är för höga, regler är för krångliga. 

Min prognos, Kommer det inte att hända något drastiskt med denna sociala och ekonomiska experiment som man bedriver i Sverige, kommer det att försätta

så kommer Thaibath kosta 5 kronor och inte tvärtom. Sverige kommer att sluta som Venezuela. Folk kommer att tjäna miljoner. Men det kommer inte att  finnas ens bröd att köpa för de pengarna.

Svenska kronan tappar minst 5 % i värde årligen

En hundra kronor sedel på ett år har sjunkit i värde 5 kronor på ett år alltså är bara värd 95 kronor trots att det står 100 på den.

Det som pågår sedan 7 år tillbaka har aldrig hänt förut i Sverige. 

 

 

Helt klart mycket svammel och okundskap😣

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev JJC:

erkänner du din okunskap?

Ditt långa svammel bevisar väl på okunskap, såg du jag stava rätt, att du inte svammla och gnällde på det

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Ditt långa svammel bevisar väl på okunskap, såg du jag stava rätt, att du inte svammla och gnällde på det

Du måste vara en sann kommunist som förnekar sanningen om Sveriges tillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev JJC:

Att man avsiktlig sänker värdet på den svenska kronan är inget konstigt. Detta experiment har ett syfte.

Populationen i landet växer explosionsartad, vi behöver fler och fler jobb inom tillverkning och tjänstesektor / blanda ej med välfärdssektor /

Vad gör man då för att kunna exportera mera fler företag behöver anställda flera för att kunna tillverka mera och sedan kunna sälja det så billigt som möjligt.

Sverige ska bli ett lågkostnads land.

Problemet i det hela är att den nya befolkningen kan ej prestera samma resultat som övriga pga brist på utbildning, kunskaper, erfarenheter.

Alla politiker pratar om enkla jobb, men ingen säger vad ett enkelt jobb är.

Det finns nästan inga enkla jobb i Sverige. De företag som hade sådana arbetsuppgifter flyttade utomlands. Ex. Electrolux.

Idag behövs mera kunskaper än att kunna skruva en skruv resten av livet. De jobb är borta för alltid.

Detta experiment kommer att straffa sig snart mycket hård, Låg konjunktur kommer för eller senare.

Order kommer att minska, krona kommer man att spekulera än mera med. Antalet personer som jobbar inom industri och tjänstesektor är allt färre

Detta medför att man blir tvungen att minska välfärden och antal anställda inom välfärden.

Allt färre kommer att betala skatt= allt mindre pengar i statskassan.

Ni som tror att alla skapar välfärden har mycket fel. De som jobbar inom välfärden är en kostnad för staten.

Endast de som jobbar i tillverkning och tjänstesektor genererar pengar till välfärden. Alla andra bara förbrukar de.

Lite siffror  Antal företag i Sverige 1 136 132,   WOW säger de flesta, 

Inte så många säger jag då de flesta är EN MANSföretag. De anställer inte ens 2 miljoner människor som måste försörja 8 miljoner

Endast 0,1 % av alla de har fler än 250 anställda

0,5 % har mindre än 50% anställda, reste 1.

Varför är det så? förklaring till detta är enkelt, Skatter och avgifter är för höga, regler är för krångliga. 

Min prognos, Kommer det inte att hända något drastiskt med denna sociala och ekonomiska experiment som man bedriver i Sverige, kommer det att försätta

så kommer Thaibath kosta 5 kronor och inte tvärtom. Sverige kommer att sluta som Venezuela. Folk kommer att tjäna miljoner. Men det kommer inte att  finnas ens bröd att köpa för de pengarna.

Svenska kronan tappar minst 5 % i värde årligen

En hundra kronor sedel på ett år har sjunkit i värde 5 kronor på ett år alltså är bara värd 95 kronor trots att det står 100 på den.

Det som pågår sedan 7 år tillbaka har aldrig hänt förut i Sverige. 

 

 

Kan väl bara tillägga att de "Enkla jobben" som fanns i industrin förr i tiden har ersatts av robotar, som gör jobbet snabbare, bättre billigare och med ytterst få fika/pissepauser...

Dessutom slipper företaget semestrar, skatter, arbetsgivaravgifter osv.

 

Jag hade klasskamrater i 9an, som gick rakt ner till Jonsereds fabriker och byggde motorsågar efter skolavslutningen, de jobben existerar inte längre och om de gör det så är det i låglöneländer.

 

Så de där enkla jobben som Löfvén minns och yrar om, är borta.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Kan väl bara tillägga att de "Enkla jobben" som fanns i industrin förr i tiden har ersatts av robotar, som gör jobbet snabbare, bättre billigare och med ytterst få fika/pissepauser...

Dessutom slipper företaget semestrar, skatter, arbetsgivaravgifter osv.

 

Så de där enkla jobben som Löfvén minns och yrar om, är borta.

 

 

MVH

kanske hos storstäder och sörlänningar men här i norrland finns dom vi måste ju sörva sörlänningarna som inte vill ta såna jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

kanske hos storstäder och sörlänningar men här i norrland finns dom vi måste ju sörva sörlänningarna som inte vill ta såna jobb

Hur många av din ungdoms skogshuggare har ersatts av maskiner?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...