Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag har sagt att det är helt omöjligt att tro något i en så otroligt komplex fråga eftersom inte ens de mest extrema experterna i världen kan förklara vad som händer

 

Inser man det är det ganska uppenbart att man slutar "tro" och har en "åsikt" !

Hoppsan i didit Again 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Fritz:

"Även om växelkurser fastställs genom ett flertal komplexa faktorer som till och med de mest erfarna ekonomer kan ha svårt att begripa"

https://www.pricerunner.se/ekonomi/artiklar/6-faktorer-som-paverkar-vaxelkurser/

Vad är erfarna ekonomers kunskap jämfört med MPR:s egen valutaexpert Soengsang? :clapping:

 

Jisses, är det inget som intresserar dig, berör väl dig i högsta grad?

Visserligen kan vi inget göra åt det, men det är väl i högsta grad värt att diskutera?

Ibland gör du bottennapp....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jisses, är det inget som intresserar dig, berör väl dig i högsta grad?

Visserligen kan vi inget göra åt det, men det är väl i högsta grad värt att diskutera?

Ibland gör du bottennapp....

Ibland missar du helt poängen med mina inlägg.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det går lika bra att beställa en öl för den som vill på den största forumfesten.

 

God Jul och kram och särskilt till Herr Chang som verkar vara en mysig och fin man.

 

Hälsar Berit

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Det går lika bra att beställa en öl för den som vill på den största forumfesten.

 

God Jul och kram och särskilt till Herr Chang som verkar vara en mysig och fin man.

 

Hälsar Berit

Som tidigare påpekats,ta detta dravel i din egen tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Det går lika bra att beställa en öl för den som vill på den största forumfesten.

 

God Jul och kram och särskilt till Herr Chang som verkar vara en mysig och fin man.

 

Hälsar Berit

Sitter du ombytt till dina damkläder och surfar nu när du kallar dig Berit?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag har sagt att det är helt omöjligt att tro något i en så otroligt komplex fråga eftersom inte ens de mest extrema experterna i världen kan förklara vad som händer

 

Inser man det är det ganska uppenbart att man slutar "tro" och har en "åsikt" !

Haha, det spelar ju ingen roll om du fått frågan om din favoritöl/pizza så hade du hänvisat till någon undersökning att de flesta föredrar Falcon 

och att kebabpizza säljer bäst. Och så hade du givetvis svarat med en motfråga.

 

God Jul Viking:)

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så djäkla svårt att förstå varför Svensk växelkurs går nedåt. 

Vi som bor och lever i det svenska samhället behöver bara se oss omkring så förstår vi orsaken.

Pengar ska tas fram till försörjning av 10 % av svenska befolkningen som INTE vill eller KAN göra något produktivt.

Sedan har vi alla dessa pensionärer som inte har vett att dö, där skenar kostnaderna iväg, först pensionspengar som svenska staten inte har undanlagda därpå kommer alla dessa enorma kostnader för äldrevård/sjukvårdskostnader. Snacka om kostnader som bara skenar.

Det är så enkelt att Sverige som land inte har råd med den välfärd som erbjuds - pengarna ska tas någonstans, det urholkar värdet på den svenska kronan.

I grund och botten har vi bara EN kaka att dela på och alla slåss om att få så stor del, tyvärr tar immigranterna/kriminella på tok för stor del

Sedan kostar omställningen till ett fossilfritt samhälle pengar och där vill svenska politiker att just Sverige ska gå i bräschen, kosta vad det kosta vill.

Dessutom har mer eller mindre alla större "svenska" vinstgivande företag blivit utlandsägda. Sverige är snart sagt bara legotillverkare, därav blir vi bara tilldelade smulorna.

För tillfället flyger Sverige runt på lånta fjädrar och det värsta är att svenska politiker siktar och flyger mot solen, vilket innebär att snart smälter vaxet som håller ihop fjädrarna och vi störtar:brains...!:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev evert 1:

Är det så djäkla svårt att förstå varför Svensk växelkurs går nedåt. 

Vi som bor och lever i det svenska samhället behöver bara se oss omkring så förstår vi orsaken.

Pengar ska tas fram till försörjning av 10 % av svenska befolkningen som INTE vill eller KAN göra något produktivt.

Sedan har vi alla dessa pensionärer som inte har vett att dö, där skenar kostnaderna iväg, först pensionspengar som svenska staten inte har undanlagda därpå kommer alla dessa enorma kostnader för äldrevård/sjukvårdskostnader. Snacka om kostnader som bara skenar.

Det är så enkelt att Sverige som land inte har råd med den välfärd som erbjuds - pengarna ska tas någonstans, det urholkar värdet på den svenska kronan.

I grund och botten har vi bara EN kaka att dela på och alla slåss om att få så stor del, tyvärr tar immigranterna/kriminella på tok för stor del

Sedan kostar omställningen till ett fossilfritt samhälle pengar och där vill svenska politiker att just Sverige ska gå i bräschen, kosta vad det kosta vill.

Dessutom har mer eller mindre alla större "svenska" vinstgivande företag blivit utlandsägda. Sverige är snart sagt bara legotillverkare, därav blir vi bara tilldelade smulorna.

För tillfället flyger Sverige runt på lånta fjädrar och det värsta är att svenska politiker siktar och flyger mot solen, vilket innebär att snart smälter vaxet som håller ihop fjädrarna och vi störtar:brains...!:

Du har så rätt. Detta har man sett under ett antal år och jag gav upp, har tillhört de som betalat för detta vansinne. Så jag sa upp mig levt på besparade pengar och nu när man uppnått åldern(61 år) så tar jag ut pension och är nöjd varje månad när den dimper in på kontot. Så nu är man betungande för staten och fan vad jag är nöjd.😁 Gäller att försöka få lite tillbaka. Om vi nu skall ha lite anknytning till tråden så förde jag över pengar på fredagen fick lite över 3.60. God jul på er stollar.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Tallviking:

Min "tanke" var att redovisa att det inte är möjligt att ha en reel tanke utan möjligen känslobaserade uttalanden utan faktabakgrund. Det är din avdelning !

 

Menar du att Ingves uttalande om att kronans framtida värde kommer fortsätta vara svagt som ett "känslobaserat uttalande utan faktagrund"?

Beror det isf på att han inte har din expertis att luta sig emot och bara ägnar sig åt "kvalificerat skitsnack"?

Klart man kan ha en egen åsikt om vad man tror kommer hända ang. Sek/THB. Att man tror något på MPR innebär inte att man hänger ut sin framtida karriär och kommer doppas offentligt i tjära o fjädrar om det inte slår in med 100%. Bara fegt att inte våga ha en egen gissning. 

Själv är jag optimist och värdet kommer snurra mellan 4-4.3 inom ett till två år. Det baserar jag på hur jag sett värdet under de senaste 30 åren och tror det kommer ligga där någonstans även i framtiden. Se det var väl inte så svårt 😉 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Menar du att Ingves uttalande om att kronans framtida värde kommer fortsätta vara svagt som ett "känslobaserat uttalande utan faktagrund"?

Beror det isf på att han inte har din expertis att luta sig emot och bara ägnar sig åt "kvalificerat skitsnack"?

Klart man kan ha en egen åsikt om vad man tror kommer hända ang. Sek/THB. Att man tror något på MPR innebär inte att man hänger ut sin framtida karriär och kommer doppas offentligt i tjära o fjädrar om det inte slår in med 100%. Bara fegt att inte våga ha en egen gissning. 

Själv är jag optimist och värdet kommer snurra mellan 4-4.3 inom ett till två år. Det baserar jag på hur jag sett värdet under de senaste 30 åren och tror det kommer ligga där någonstans även i framtiden. Se det var väl inte så svårt 😉 

 

/ SatanG

Det är rätt man skall inte vara som TV stor man i orden som inte är hans. Jag står för att valutan kommer vara runt 3.8  och detta är sanning inget som jag googlat😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Som flera har sagt här, så finns många olika faktorer som påverkar valutans värde - hårda och mjuka sas. De hårda är konkreta siffror, som TV lutar sig mot och så finns det de mjuka, typ att Sverige saknar en regering. Det finns nog inte en ekonom i världen som kan översätta de mjuka till de hårda, så därför tycker jag, i motsats till TV, att vi som inte kan tolka och få ihop de hårda siffrorna mycket väl kan ha en åsikt som kan vara minst lika värdefull för bedömningen, som ekonomerna med sina siffertabeller. Kom igen TV och kasta dig in i den mjuka världen. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Menar du att Ingves uttalande om att kronans framtida värde kommer fortsätta vara svagt som ett "känslobaserat uttalande utan faktagrund"?

Beror det isf på att han inte har din expertis att luta sig emot och bara ägnar sig åt "kvalificerat skitsnack"?

Klart man kan ha en egen åsikt om vad man tror kommer hända ang. Sek/THB. Att man tror något på MPR innebär inte att man hänger ut sin framtida karriär och kommer doppas offentligt i tjära o fjädrar om det inte slår in med 100%. Bara fegt att inte våga ha en egen gissning. 

Själv är jag optimist och värdet kommer snurra mellan 4-4.3 inom ett till två år. Det baserar jag på hur jag sett värdet under de senaste 30 åren och tror det kommer ligga där någonstans även i framtiden. Se det var väl inte så svårt 😉 

 

/ SatanG

Huvudet på spiken där, men inget för de allsmäktiga TV och professor Baltazar.... Fritz hmm, Fritz menar jag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Jive:

Som flera har sagt här, så finns många olika faktorer som påverkar valutans värde - hårda och mjuka sas. De hårda är konkreta siffror, som TV lutar sig mot och så finns det de mjuka, typ att Sverige saknar en regering. Det finns nog inte en ekonom i världen som kan översätta de mjuka till de hårda, så därför tycker jag, i motsats till TV, att vi som inte kan tolka och få ihop de hårda siffrorna mycket väl kan ha en åsikt som kan vara minst lika värdefull för bedömningen, som ekonomerna med sina siffertabeller. Kom igen TV och kasta dig in i den mjuka världen. 😉

Naturligtvis beror den dåliga konkursen delvis på mjuka orsaker, som att Sverige har en mycket besvärligt period framför sig, dör inget av de politiska bocken kommer att få egen majoritet. Oavsett vilken regering vi till slut får, kommer det att vara en svag regering, och orsaken är ju att Sverige numera fått tre politiska block, där inget av blocken får egen majoritet. Ser ju tyvärr ut att bli så under ett antal år.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Menar du att Ingves uttalande om att kronans framtida värde kommer fortsätta vara svagt som ett "känslobaserat uttalande utan faktagrund"?

Beror det isf på att han inte har din expertis att luta sig emot och bara ägnar sig åt "kvalificerat skitsnack"?

Klart man kan ha en egen åsikt om vad man tror kommer hända ang. Sek/THB. Att man tror något på MPR innebär inte att man hänger ut sin framtida karriär och kommer doppas offentligt i tjära o fjädrar om det inte slår in med 100%. Bara fegt att inte våga ha en egen gissning. 

Själv är jag optimist och värdet kommer snurra mellan 4-4.3 inom ett till två år. Det baserar jag på hur jag sett värdet under de senaste 30 åren och tror det kommer ligga där någonstans även i framtiden. Se det var väl inte så svårt 😉 

 

/ SatanG

Ingves och alla hans experter befinner sig på en helt annan nivå än MPR:experterna....

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

Ser ju tyvärr ut att bli så under ett antal år.

Demokratins grundtanke kan vara jobbig, jag ser det inte som något "tyvärr"

Men tyvärr har en stor del av våra politiska ledare svårt att acceptera systemet, i och med att deras suveränitet hotas och väljer att nonchalera miljoner av Sveriges väljare......gissar att det är en stor del i den dåliga svenska valutautvecklingen, faktum är att dålig demokrati och svag valuta är synonymt, finns ju massor av exempel på det i världen, och Sverige är inte annorlunda.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Ingves och alla hans experter befinner sig på en helt annan kivå än MPR:experterna....

No shit, kom du på den åsikten själv....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Demokratins grundtanke kan vara jobbig, jag ser det inte som något "tyvärr"

Men tyvärr har en stor del av våra politiska ledare svårt att acceptera systemet, i och med att deras suveränitet hotas och väljer att nonchalera miljoner av Sveriges väljare......gissar att det är en stor del i den dåliga svenska valutautvecklingen, faktum är att dålig demokrati och svag valuta är synonymt, finns ju massor av exempel på det i världen, och Sverige är inte annorlunda.

Har väl inget med dålig demokrati att göra? Det är ju pga att vi har ett demokratiskt samhälle i Sverige som vi hamnat i den här situationen. 17% av Sveriges röstberättigade valde att rösta in ett parti som inget av de andra partierna vill samarbeta med, därav problemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev gst:

Har väl inget med dålig demokrati att göra? Det är ju pga att vi har ett demokratiskt samhälle i Sverige som vi hamnat i den här situationen. 17% av Sveriges röstberättigade valde att rösta in ett parti som inget av de andra partierna vill samarbeta med, därav problemen.

Klart det är dålig demokrati om drygt en miljon människors vilja nonchaleras.

Och dåliga demokratier har i regel svag valuta...

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

No shit, kom du på den åsikten själv....

 

RB har som uppgift att komma med prognoser och därför gör dom det. Väldigt ofta visar det sig att saker händer i världen som gör att deras prognos bli fel och det är alla medvetna om. RB skulle aldrig dock kunna säga i en prognos att det kan gå lite hur som helst beroende på vad som händer i världen och just i dessa tider händer väldigt mycket som påverkar olika valutor i världen

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Klart det är dålig demokrati om drygt en miljon människors vilja nonchaleras.

Och dåliga demokratier har i regel svag valuta...

Hur menar du att det skulle fungera? Skulle SD få bestämma i 17% av alla frågor? I en demokrati är det majoriteten som bestämmer, har ju alltid varit så att i stort sett hälften av de som röstats in inte haft något att säga till om. Om 83% tycker en sak, kan ju inte 17% få bestämma?

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Jive:

Som flera har sagt här, så finns många olika faktorer som påverkar valutans värde - hårda och mjuka sas. De hårda är konkreta siffror, som TV lutar sig mot och så finns det de mjuka, typ att Sverige saknar en regering. Det finns nog inte en ekonom i världen som kan översätta de mjuka till de hårda, så därför tycker jag, i motsats till TV, att vi som inte kan tolka och få ihop de hårda siffrorna mycket väl kan ha en åsikt som kan vara minst lika värdefull för bedömningen, som ekonomerna med sina siffertabeller. Kom igen TV och kasta dig in i den mjuka världen. 😉

Jag har många tokiga åsikter mitt problem är att jag även uttrycker dessa och det får jag ta skit för rätt eller fel. Men den jävla syltryggen TV  eller vad vi ska kalla honom han har fan ta mig ingen åsikt om något. Politikerämne😀😁😂🤣

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev gst:

Hur menar du att det skulle fungera? Skulle SD få bestämma i 17% av alla frågor? I en demokrati är det majoriteten som bestämmer, har ju alltid varit så att i stort sett hälften av de som röstats in inte haft något att säga till om. Om 83% tycker en sak, kan ju inte 17% få bestämma?

Hur tänker du nu, vad bestämma i 17% i alla frågor?

Vad jag syftar på är att några av parterna fullkomligt skiter i en stor del av väljarnas åsikt, nu när de på något sätt försöker bilda en regering.

Största svinet är en galning totalt besatt av makt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Jag har många tokiga åsikter mitt problem är att jag även uttrycker dessa och det får jag ta skit för rätt eller fel. Men den jävla syltryggen TV  eller vad vi ska kalla honom han har fan ta mig ingen åsikt om något. Politikerämne😀😁😂🤣

Han har aldrig riktigt fått av sig soldatuniformen. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...