Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det kan hända så otroligt mycket i framtiden som på olika sätt som kan påverka både och/eller SEK och BAHT med bl.a Brexit, Trump. ASEAN, Kina och EU som dessutom på OLIKA sätt påverkar SEK eller BAHT så det vore kvalificerat bullshitsnack att hävda att man tror att det ena eller andra skall hända. Det enda de flesta experter är överens om är att ALLT kan hända de närmaste åren

Men människa, för böveln......törs du inte ha en åsikt eller egen tanke?

DET är inte farligt, det är trotts allt bara ett svammelforum inget på liv och död, om du har en åsikt idag och om 3 veckor ändrar dig pga ny fakta, så är inte det är inte livsfarligt!

 

Tror du SEK kommer att stärkas eller försvagas mot THB de närmaste åren?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men människa, för böveln......törs du inte ha en åsikt eller egen tanke?

DET är inte farligt, det är trotts allt bara ett svammelforum inget på liv och död, om du har en åsikt idag och om 3 veckor ändrar dig pga ny fakta, så är inte det är inte livsfarligt!

 

Tror du SEK kommer att stärkas eller försvagas mot THB de närmaste åren?

Eftersom jag jobbar där jag jobbar har jag alldeles för bra insyn i bakgrunden till de saker som påverkar SEK och BAHT och inser hur otroligt omöjligt det är att sia om den frågan. Du som enbart är känslomässigt styrd kan nog med bättre samvete yttra dig i den frågan. Vad jag anser om din yttran då blir ganska uppenbart....

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men människa, för böveln......törs du inte ha en åsikt eller egen tanke?

DET är inte farligt, det är trotts allt bara ett svammelforum inget på liv och död, om du har en åsikt idag och om 3 veckor ändrar dig pga ny fakta, så är inte det är inte livsfarligt!

 

Tror du SEK kommer att stärkas eller försvagas mot THB de närmaste åren?

Det beror ju på hur brexit,Asean,Trump,Brezjnev,Mao Tse Tung....bla bla bla........Bulgarien,Ungern..............Innersta Kongo,Madagascar.............Nya Zeeland  på olika sätt påverkar :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Du som enbart är känslomässigt styrd

Vad fan vet du om det?

 

Svagt att du inte klarar att ha en åsikt...

 

 

Det enda känslomässiga jag har är att om kronan sjunker ned till bottennivåer, vilket jag tror så kommer det att påverka mina framtidsplaner, dvs jag kanske får jobba några(flera) år till.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Eftersom jag jobbar där jag jobbar har jag alldeles för bra insyn i bakgrunden till de saker som påverkar SEK och BAHT och inser hur otroligt omöjligt det är att sia om den frågan. Du som enbart är känslomässigt styrd kan nog med bättre samvete yttra dig i den frågan. Vad jag anser om din yttran då blir ganska uppenbart....

 

Naturligtvis är det så, då du har varit med och tagit fram den nya budgeten så har du ju en helt annan insyn, det borde ju vi vanligt dödliga ha förstått :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad fan vet du om det?

 

Svagt att du inte klarar att ha en åsikt...

 

 

Det enda känslomässiga jag har är att om kronan sjunker ned till bottennivåer, vilket jag tror så kommer det att påverka mina framtidsplaner, dvs jag kanske får jobba några(flera) år till.

Du brukar ju jämt tjata om att du tror den svenska kronan kommer sjunka jämfört med thaibahten......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du brukar ju jämt tjata om att du tror den svenska kronan kommer sjunka jämfört med thaibahten......

Till skillnad mot dig så vågar han ha en egen åsikt, och just sek vs baht har han ju spått ganska bra de sista 10åren :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

 

Så det handlar nog mest om hur man vill att sitt hemlands rykte skall vara och du är som vanligt en STOR "Sverigevän" !

Du vill gärna glida in på SD gissar jag, men vi skiter i det i denna tråd.....patetiskt försök.

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du brukar ju jämt tjata om att du tror den svenska kronan kommer sjunka jämfört med thaibahten......

Voff, voff...

Har jag haft fel, åt vilket håll har det gått det senaste året?

 

Jag ger upp, omöjligt att få något vettigt ur någon som inte har egna åsikter.....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du vill gärna glida in på SD gissar jag, men vi skiter i det i denna tråd.....patetiskt försök.

Voff, voff...

Har jag haft fel, åt vilket håll har det gått det senaste året?

 

Jag ger upp, omöjligt att få något vettigt ur någon som inte har egna åsikter.....

Enda åsikten jag har är att det inte går att sia något om hur det kommer att gå i förhållandet framöver mellan SEK och BAHT

Att du inte gillar den åsikten är inte mitt problem.....

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men människa, för böveln......törs du inte ha en åsikt eller egen tanke?
DET är inte farligt, det är trotts allt bara ett svammelforum inget på liv och död, om du har en åsikt idag och om 3 veckor ändrar dig pga ny fakta, så är inte det är inte livsfarligt!
 
Tror du SEK kommer att stärkas eller försvagas mot THB de närmaste åren?
Jag TROR att TV är lite allergisk mot just ordet tro, kanske för att vi alla använder det lite olika, för vissa är att tro om något att hitta på för vissa lika med tro på gud några få lägger in en mindre akademisk analys i det. För TV kan man kanske behöva omformulera frågan, typ "vilken är din analys och bedömning om sek baht kursen det närmaste kvartalet"?

Jag tror inte utan att jag vet att jag gillar TVs ibland knastertorra kommentarer helt utan egen, just, tro. Fast ibland måste man kunna säga "what the fuck" kommer ni ihåg Risky Business eller Föräldrar Fritt på svenska med Tom Cruise......

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Enda åsikten jag har är att det inte går att sia något om hur det kommer att gå i förhållandet framöver mellan SEK och BAHT

Plötsligt så händer det....

 

1X2 är rätt smidigt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Enda åsikten jag har är att det inte går att sia något om hur det kommer att gå i förhållandet framöver mellan SEK och BAHT

Att du inte gillar den åsikten är inte mitt problem.....

 

Att sia går ju utmärkt, och där är ju @Soengsang ett bra exempel med SEK vs BAHT.

Det går ju även att sia om allt möjligt, om man sen får rätt eller ej är ju en annan sak.

Jag siar att TV inte kommer att erkänna ett enda fel han gjort under hela 2019 :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Jag TROR att TV är lite allergisk mot just ordet tro, kanske för att vi alla använder det lite olika, för vissa är att tro om något att hitta på för vissa lika med tro på gud några få lägger in en mindre akademisk analys i det. För TV kan man kanske behöva omformulera frågan, typ "vilken är din analys och bedömning om sek baht kursen det närmaste kvartalet"?

Så är det, personligen tycker jag det är rätt intressant att läsa "analyser" och tankar från div medlemmar ang dessa valutors troliga utveckling, för det berör många av oss rätt mycket.

Att bara se en radda länkar, och knastertorra kommentarer är föga givande och rätt lamt, lär ju till och med finnas google nord om Njurundabommen har jag hört.

Det enda man kan slå fast just nu är att det gått utför med SEK, har inte lyckas finna några artiklar eller skrifter på att det är på väg att vända.

 

Jag TROR att hoppet står till att korthuset i Thailand rasar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det går ju även att sia om allt möjligt, om man sen får rätt

Jag kan inte tvinga alla att ha rätt....men de kan åtminstone ha en åsikt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Jag kan inte tvinga alla att ha rätt....men de kan åtminstone ha en åsikt :)

Hur många gånger tror du TV kommer att erkänna att han haft fel 2019?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte tvinga alla att ha rätt....men de kan åtminstone ha en åsikt [emoji4]
Får man tro att man har en åsikt?

Hehe kunde inte låta bli! Nu är det lördagkväll i Jomtien skål på er!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så är det, personligen tycker jag det är rätt intressant att läsa "analyser" och tankar från div medlemmar ang dessa valutors troliga utveckling, för det berör många av oss rätt mycket.

Att bara se en radda länkar, och knastertorra kommentarer är föga givande och rätt lamt, lär ju till och med finnas google nord om Njurundabommen har jag hört.

Det enda man kan slå fast just nu är att det gått utför med SEK, har inte lyckas finna några artiklar eller skrifter på att det är på väg att vända.

 

Jag TROR att hoppet står till att korthuset i Thailand rasar.

Så vad är din förklaring till att kronan sjönk mot bahten första halvåret 2018 och sedan har legat still det senaste halvåret ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så vad är din förklaring till att kronan sjönk mot bahten första halvåret 2018 och sedan har legat still det senaste halvåret ?

Att räntan behölls till -0,5%(sedan 16 någon gång?) och en senare förväntad höjning av styrräntan tror jag var förklaringen, eller rättare sagt att botten var nådd med -0,5%

 

Vad tror du själv?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Att räntan behölls till -0,5%(sedan 16 någon gång?) och en senare förväntad höjning av styrräntan tror jag var förklaringen, eller rättare sagt att botten var nådd med -0,5%

 

Vad tror du själv?

Har inte hört någon kunna förklara detta så jag var mer intresserad av vad du i din iver skulle dra till med.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har inte hört någon kunna förklara detta så jag var mer intresserad av vad du i din iver skulle dra till med.....

Så du har ingen egen åsikt, tanke?

Tror du saker bara sker utan anledning?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Så du har ingen egen åsikt, tanke?

Tror du saker bara sker utan anledning?

Nej. Men saker sker på grund av otroligt många olika påverkande faktorer så att påstå en viss faktor är att uppenbart inte inse komplexiteten i frågan....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Nej. Men saker sker på grund av otroligt många olika påverkande faktorer så att påstå en viss faktor är att uppenbart inte inse komplexiteten i frågan....

Där är vi nog överens, även om jag tror att de flesta spelare ansåg att botten var nådd då det gäller räntesänktingar, och givetvis påverkar det kursen.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Där är vi nog överens, även om jag tror att de flesta spelare ansåg att botten var nådd då det gäller räntesänktingar, och givetvis påverkar det kursen.

 

 

Märkligt att Euro sjunkit mot Baht under samma period men inte dollarn !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej. Men saker sker på grund av otroligt många olika påverkande faktorer så att påstå en viss faktor är att uppenbart inte inse komplexiteten i frågan....

Vad Tror Du Själv inte Hänvisa hela tiden Vad Tror Du ????!!

Under dessa år jag läst Dina inlägg har Du alltid hänvisat vidare med tabeller eller andras Åsikter Du har aldrig gett Din egen uppfattning Är Du Mörkrädd ?

Go Jul på Dig som inte Finns !

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev svampen:

Vad Tror Du Själv inte Hänvisa hela tiden Vad Tror Du ????!!

Jag har sagt att det är helt omöjligt att tro något i en så otroligt komplex fråga eftersom inte ens de mest extrema experterna i världen kan förklara vad som händer

 

Inser man det är det ganska uppenbart att man slutar "tro" och har en "åsikt" !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...