Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev GreenValley:

Hon hade garantipension som man inte kan ta med sig utanför EU, en helt annan sak.

https://www.pensionsmyndigheten.se/for-pensionarer/anmala-andringar/andra-bankkonto-for-din-pension

 

Sorry visste inte Vilken Pension Du Har Solly igen 🙇

Och tack för lektionen 👍

Ha Det Gött Gamle Man ✌

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev svampen:

Kan inte tänkte på Gamla Damen som flyttade ner till sin Son Ja Du Vet ?

Nä, jag vet inte.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Skickar du i SEK eller THB?

Har Swedbank, fyller i ett belopp och kryssar sen i en ruta att jag menar SEK. Tror inte att det har nån betydelse om jag kryssar i THB i rutan. Växlingen sker väl hos Swedbank i alla fall...tror jag.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Har Swedbank, fyller i ett belopp och kryssar sen i en ruta att jag menar SEK. Tror inte att det har nån betydelse om jag kryssar i THB i rutan. Växlingen sker väl hos Swedbank i alla fall...tror jag.

Jaha, det är så det är. Jag trodde att om man kryssar i rutan THB, så kommer pengarna att gå ner i SEK och att växlingen sker här nere.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Jaha, det är så det är. Jag trodde att om man kryssar i rutan THB, så kommer pengarna att gå ner i SEK och att växlingen sker här nere.

Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Esspe:

Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell.

Var det någon skillnad hur lång tid resp överföring tog?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Jive:

Var det någon skillnad hur lång tid resp överföring tog?

Det minns jag inte men tror inte det var det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell.

Det där är ju en intresant fråga vad som är bättre i SEK eller THB. Men du minns inte riktigt så ditt inlägg är väl noll

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell.

Samma som jag hört,men bra att få höra av någon som testat iaf.jag har skickat i sek, svenska banken tar svenska avgifter och thaibanken tar resten. Rätt eller fel....? 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Det där är ju en intresant fråga vad som är bättre i SEK eller THB. Men du minns inte riktigt så ditt inlägg är väl noll

Prova själv då, om det nu är så intressant för dig! :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev berlitz:

Samma som jag hört,men bra att få höra av någon som testat iaf.jag har skickat i sek, svenska banken tar svenska avgifter och thaibanken tar resten. Rätt eller fel....? 

Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 

200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 

200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg

Han sade ju marginell skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 

200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg

Det Swedbank jag använder tar 50:-

Så du vet ju inte heller så ditt inlägg är lika med noll noll 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickar från SHB till Bangkok bank.

Kostnaden är 60 sek i avgift till SHB + 0,25% av överförd summa i avgift till Bangkok bank (min 200 baht).

Dvs upp tom 80 000 baht kostar det 60 sek + 200 baht. Över det 60 sek + 0,25% av överförd summa.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Men du minns inte riktigt så ditt inlägg är väl noll

 

1 timme sedan, skrev Boa52:

Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, ....................men gossen kominte riktigt ihåg

I say no more :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 

200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg

Skickat olika summor men lika avgift per gång typ. 500 bath,

 

Skickar till Kasikorn Bank

 

Mvh. Dollemon 

Link to comment
Dela på andra sajter

vill man skicka sek med swedbank maste man anvanda telefonbanken  och det blir hogre avgift 100 sek tror jag 

det var manga ar sedan jag gjorde det 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev thaiola:

vill man skicka sek med swedbank maste man anvanda telefonbanken  och det blir hogre avgift 100 sek tror jag 

det var manga ar sedan jag gjorde det 

Prexis så har jag också för mig att det är. Det kostar 50 spänn extra att använda telefonbanken hos Swedbank vilket det inte är värt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thaiola:

vill man skicka sek med swedbank maste man anvanda telefonbanken  och det blir hogre avgift 100 sek tror jag 

det var manga ar sedan jag gjorde det 

 

1 timme sedan, skrev Fritz:

Prexis så har jag också för mig att det är. Det kostar 50 spänn extra att använda telefonbanken hos Swedbank vilket det inte är värt.

Går bra att skicka Sek med internetbanken. 

Jag gör så för det mesta.

Och kursen får man direkt om man skickar när banken är öppen.

50 kr kostar det även om Boa tror något annat.

Ändrades av rolba
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 

200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg

Sorry visste inte att du läste tråden.

 

Marginell betyder att skillnaden är väldigt liten eller försumbar. Ooops, försumbar betyder negligerbar. Ooops, negligerbar betyder obetydlig. Njaa obetydlig fixar du va?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

 

Går bra att skicka Sek med internetbanken. 

Jag gör så för det mesta.

Och kursen får man direkt om man skickar när banken är öppen.

50 kr kostar det även om Boa tror något annat.

Där är kanske en kryssruta "Hur mycket vill du betala i avgift" 50 eller 60 eller 70 som man ska kryssa i?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

 

Går bra att skicka Sek med internetbanken. 

Jag gör så för det mesta.

Och kursen får man direkt om man skickar när banken är öppen.

50 kr kostar det även om Boa tror något annat.

Hos Swedbank kan jag i alla fall bara välja mellan att skicka THB, Euro, eller USD via internetbanken. Att jag sen kan kryssa i att summan som jag fyller i är SEK är en annan sak, växlingen sker hos Swedbank. Varför kan man annars se kursen direkt?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Hos Swedbank kan jag i alla fall bara välja mellan att skicka THB, Euro, eller USD via internetbanken. Att jag sen kan kryssa i att summan som jag fyller i är SEK är en annan sak, växlingen sker hos Swedbank. Varför kan man annars se kursen direkt?

Ok, beror ju på hur man ser det. Jag skickar tex 1000 sek men de växlas hos Swedbank så du har nog rätt där.

Lite morgontrött.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Ok, beror ju på hur man ser det. Jag skickar tex 1000 sek men de växlas hos Swedbank så du har nog rätt där.

Lite morgontrött.

Är det inte större misstag än det ovan begår när du är lite groggy så har du inget att oroa dig för. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Är det inte större misstag än det ovan begår när du är lite groggy så har du inget att oroa dig för. ;)

Tack. Nu känns det bättre. :go:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...