Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Riksbanken, den Svenska centralbanken, har nästa penningpolitiska möte den 19:e December 2018 och besked över reporänta lämnas dagen efter. Den 20:e December 2018 lämnas alltså nästa reporäntebesked. Beskedet lämnas på förmiddagen klockan 9.30.

https://www.fxforex.se/viktiga-datum.html

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fritz:

Riksbanken, den Svenska centralbanken, har nästa penningpolitiska möte den 19:e December 2018 och besked över reporänta lämnas dagen efter. Den 20:e December 2018 lämnas alltså nästa reporäntebesked. Beskedet lämnas på förmiddagen klockan 9.30.

https://www.fxforex.se/viktiga-datum.html

Man kan ju hoppas på en liten julklapp då.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Tvärt om gubbe här:

 

SCB 75 000 THB till SEB 20 387 SEK eller kurs 0,272, tar normalt ett par timmar från Thailand till Sverige.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai

 

 

Jo det är det hållet man ska skicka nu. Önskar jag haft nåt här att skicka bara :) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev chevrolet-48:

TransferWise  Hej prova dom,funkar klockrent för mig ,tar bara en dag så är dom inne på banken i th från Sverige 👍

Är det lönsamt? Dom tar ju ganska mycket i avgift?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja avgifter slipper man inte undan ,du kan ju jämföra olika sätt att sända så får du mer kött på benen .Testa så vet du .

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Är det lönsamt? Dom tar ju ganska mycket i avgift?

Gör väl alla?

 

Cash is King, oavsett!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att kunna föra över 25 000 kronor och sedan få betala 50-60 kronor för den servicen är ju rent ut sagt för djävligt:rotfl::rotfl::rotfl:🙄.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Jive:

Bra kurs och en dag kortare tid än det brukar ta för mig från SHB till SCB

SHB och Swedbank överför direkt till Bangkok bank, sedan överför Bankok bank till andra banker. Det är väl den överföringen som tar tid och pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Gör väl alla?

 

Cash is King, oavsett!

Nja jag tycker inte 50 kr är en mycket. Nordea tar 50 kr oavsätt summa. Med Transferwise ökar avgiften med summan och dom tar exempelvis 125 kr för att föra över 20000 kr. Då undrar jag om det ändå är mer lönsamt att använda transferwise som ju många rekommenderar. Var det en konstig fråaga?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Nja jag tycker inte 50 kr är en mycket. Nordea tar 50 kr oavsätt summa. Med Transferwise ökar avgiften med summan och dom tar exempelvis 125 kr för att föra över 20000 kr. Då undrar jag om det ändå är mer lönsamt att använda transferwise som ju många rekommenderar. Var det en konstig fråaga?

En fördel är ju att man får den rätta kursen direkt, inte preliminär kurs.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Nja jag tycker inte 50 kr är en mycket. Nordea tar 50 kr oavsätt summa. Med Transferwise ökar avgiften med summan och dom tar exempelvis 125 kr för att föra över 20000 kr. Då undrar jag om det ändå är mer lönsamt att använda transferwise som ju många rekommenderar. Var det en konstig fråaga?

Dom gånger jag kollat har kursen efter avgifter varit sämre hos Transferwise. Däremot verkar det gå fortare men vem har bråttom?

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med lite tur kanske kronan ger över 3,60 igen efter nästa räntebesked, nu går det sakta och stadigt nedåt....mest pga att THB stärks.

Screenshot_20181203-130024.thumb.jpg.cfdc3ac4a23d8d5f72fe1938818b37a0.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

sjunkit lite

Nja, snarare tvärt om sen igår..

2 satang upp på Suvvan

489192139_Skarmavbild2018-12-04kl_03_18_02.thumb.png.3863db6b0ff14743f874a98107ab1d87.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort en överföring vilket brukar innebära att inom ett par dagar kommer kursen att göra ett skutt uppåt. :wild:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag bett Pensionsmyndigheten att sätta in pensionen på mitt thaikonto istf bankkontot på SHB. Ska bli intressant att se hur det kommer att funka.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade 111000 baht i fredags från Swedbank kostnad 30852 kr och 110722 baht landade på kontot idag.

Så det blev 3.5888 i växelkurs ink alla avgifter.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu har jag gjort en överföring vilket brukar innebära att inom ett par dagar kommer kursen att göra ett skutt uppåt. :wild:

Skickar du i SEK eller THB?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu har jag gjort en överföring vilket brukar innebära att inom ett par dagar kommer kursen att göra ett skutt uppåt. :wild:

Har du tur, så kan du få nytta av dagens lilla skutt. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jive:

Nu har jag bett Pensionsmyndigheten att sätta in pensionen på mitt thaikonto istf bankkontot på SHB. Ska bli intressant att se hur det kommer att funka.

Ha Ha Hoppas Du skojar 😀

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev svampen:

Ha Ha Hoppas Du skojar 😀

Nä, jag är gravallvarlig. Förklara!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Nä, jag är gravallvarlig. Förklara!

Kan inte tänkte på Gamla Damen som flyttade ner till sin Son Ja Du Vet ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...