Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Fritz:

Intressant, nu är jag lite på pikkalurven efter en tuff middag och ids inte gå i polemik just nu mot den åsikten men är det OK om jag startar en ny tråd i morgon med ditt ovanstående påstående som första inlägg och att jag kallar tråden typ "Är SVT ett propagandaorgan för (S) eller inte ?

Gör det gärna som en omröstning ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Fritz said:

Intressant, nu är jag lite på pikkalurven efter en tuff middag och ids inte gå i polemik just nu mot den åsikten men är det OK om jag startar en ny tråd i morgon med ditt ovanstående påstående som första inlägg och att jag kallar tråden typ "Är SVT ett propagandaorgan för (S) eller inte ?

Ett tips är att du då kan använda dig av en räcka exempel där Soengsang använder SVT och annan Public Service som källa när det passar hans egen åsiktskorridor.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Ett tips är att du då kan använda dig av en räcka exempel där Soengsang använder SVT och annan Public Service som källa när det passar hans egen åsiktskorridor.

Tack för ditt tips men jag tror nog att jag har koll på vad jag snackar om trots att jag är lite på pikkalurven efter en tuff middag, ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Intressant, nu är jag lite på pikkalurven efter en tuff middag och ids inte gå i polemik just nu mot den åsikten men är det OK om jag startar en ny tråd i morgon med ditt ovanstående påstående som första inlägg och att jag kallar tråden typ "Är SVT ett propagandaorgan för (S) eller inte ?

Mmm intressant.....spännande om du ska försvara att SVT och även kanske SR är politiskt oberoende.

Den journalisten som låg bakom filmen är ju en kille som verkligen springer sossarnas ärenden.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Mmm intressant.....spännande om du ska försvara att SVT och även kanske SR är politiskt oberoende.

Den journalisten som låg bakom filmen är ju en kille som verkligen springer sossarnas ärenden.

Villken media är den rätta då?

Kan du ge förslag om media med svenska nyheter som vi ska titta på och även läsa i så vi får rätt information?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökt läsa lite här i tråden, men svårt att sålla. Vad tror man kommande månader? Stor förändring kronan vs bathen? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Villken media är den rätta då?

Kan du ge förslag om media med svenska nyheter som vi ska titta på och även läsa i så vi får rätt information?

 

Det finns nog ingen som är den ”rätta” median, tyvärr. 

SVT och SR ska vara opartisk, men intervallerna mellan den ”färgade” rapporteringen blir allt tätare. 

 

Jag gillar framför allt ”En stor ledare har gått ur tiden”. 

Man undrar ju vilken stat som har anställt dessa folk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev MiloB:

Försökt läsa lite här i tråden, men svårt att sålla. Vad tror man kommande månader? Stor förändring kronan vs bathen? :)

En kraftig dip direkt efter valet och sedan tillbaka till dagens kurs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tror inte det hander något med kursen . Allt inprisat tror jag

 

Jag kan hålla med dig. Om valet går som analytikerna tror. Alltså enligt väljarundersökningarna. 

 

Avviker det för mycket blir det oroligt och dippen är ett faktum. Får vi ett osäkert läge där det inte finns något klart regeringsalternativ tror jag också på en dipp. Både på valuta och börs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Jag kan hålla med dig. Om valet går som analytikerna tror. Alltså enligt väljarundersökningarna. 

 

Avviker det för mycket blir det oroligt och dippen är ett faktum. Får vi ett osäkert läge där det inte finns något klart regeringsalternativ tror jag också på en dipp. Både på valuta och börs. 

Ett osäkert läge får vi säkert men det har vi ju sett i alla opinionsundersäkningar sedan SD växte till sig så det är väl det nya normala. Gissar att det kan bli en kort inte så stor dipp efter valet och sedan tillbaks till där vi befinner oss nu. Den enda större rörelsen jag tror kan inträffa är om vi får ett resultat som gör att ena sidan kan bilda majoritetsregering men det lär ju inte hända. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valet är I år väldigt ovisst. Lyckas sjuklövern ta tillbaka några av sina väljare eller vinner SD stort. Jag gissar att Sossarna får max 20%. Sedan är resten skrivet I stjärnorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎09‎-‎06 at 15:55, skrev Fritz:

Se på denna video när du lika är på hugget.

https://www.svt.se/nyheter/darfor-vill-nastan-alla-lander-ha-svag-valuta

Det blev ingen ny tråd i ämnet utan jag skriver mina åsikter nedan, till vilken nytta är frågan?

On ‎2018‎-‎09‎-‎06 at 16:08, skrev Soengsang:

Mmm....tyvärr så tror jag SVT är ett av

av S proppagandaorgan, så fäster ingen större vikt vid dem för mina egna spekulationer.

 

Men SVT har ju skrivit under ett avtal med staten om att vara opartiska och sakliga. Sedan finns en opolitisk granskningsnämnd tillsatt att hålla koll på att detta avtal följs. Om det nu var så att videon jag länkade till inte var saklig och opartisk utan sossepropaganda varför fick inte denna granskningsnämnd in femtielva anmälningar mot programmet? Varför skrek inte dom borgliga medierna ut sin avsky och sist men inte minst. Varför regerade inte oppositionen i riksdagen med kraft mot detta och andra flagranta brott mot SVT:s avtal med staten? Dom borde väl för tusan stått i kö till talarstolen och dunkat så hårt i den att det hörts ända till Bastuträsk!

22 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ett tips är att du då kan använda dig av en räcka exempel där Soengsang använder SVT och annan Public Service som källa när det passar hans egen åsiktskorridor.

Hihi hoho där ser man, Jag nöjer mig med att skriva att jag har stor respekt för människor som kan erkänna att dom har fel och absolut noll respekt för dom som aldrig har fel. enligt dom själva alltså.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag nöjer mig med att skriva att jag har stor respekt för människor som kan erkänna att dom har fel och absolut noll respekt för dom som aldrig har fel. enligt dom själva alltså.

Jag erkänner att jag har haft fel. En gång. Det var när jag felaktigt trodde det fanns någon som var smartare än mig. 

Tur att jag hade fel. 😄😁 555

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Ursäkta ot.

Skickade lite slantar idag till Bangkok Bank idag.

Fick kursen 3.58 efter alla avgifter.

Varför skriver du om sådana oväsentligheter i en valtråd?  😣

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Ursäkta ot.

Skickade lite slantar idag till Bangkok Bank idag.

Fick kursen 3.58 efter alla avgifter.

 

Det är okay. Jag fick 3.53 i måndags. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fritz:

Men SVT har ju skrivit under ett avtal med staten om att vara opartiska och sakliga. Sedan finns en opolitisk granskningsnämnd tillsatt att hålla koll på att detta avtal följs

Jomenvisst är SVT/SR opartiska.    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/jan-scherman-det-ar-hapnadsvackande/

 

Den politiskt mentala tvångströjan verkar sitta tajtare än någonsin på farbrorn...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benriach:

Jomenvisst är SVT/SR opartiska.    https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/jan-scherman-det-ar-hapnadsvackande/

 

Den politiskt mentala tvångströjan verkar sitta tajtare än någonsin på farbrorn...

Så att Jan Schermans åsikterar är facit för dig var något överraskande för mig. Om man läser längre ner i artikeln så hittar man tex.

Tomas Ramberg, politisk kommentator på Sveriges Radio, skriver via Twitter:

”SVT har ju tidigare fällts i Granskningsnämnden för att inte leva upp till sändningstillståndet på just denna punkt. Det var när Mattias Karlsson generaliserade utan att programledaren tog avstånd. Så de följer ett regelverk som inte är internt utan en del av tillståndet.”

 

samt "Erik Fichtelius, tidigare chef vid utbildningsradion och programledare under SVT:s partiledarutfrågningarna mellan 1998 och 2002, vill varken kritisera eller berömma SVT:s beslut. 

– Det finns ett sändningstillstånd som säger att man ska ta avstånd från rasism och antidemokratiska uttalanden så det finns en skyldighet för SVT att göra det enligt sändningstillstånd och det är väl så de har bedömt det, säger han."

 

Själv tycker jag att SVT nog gjorde fel när dom tog avstånd från hans uttalande i och med att han minsann fick mothugg från andra i debatten och det hela borde fått stanna därvid.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Fritz:

 Men SVT har ju skrivit under ett avtal med staten om att vara opartiska och sakliga. Sedan finns en opolitisk granskningsnämnd tillsatt att hålla koll på att detta avtal följs.

Jag hoppas att du fortfarande inte vidhåller vid ovanstående, gårdagens debatt/efterspel var ju det mest träffande på länge att SVT inte på nått sätt är opartisk.

Jimmie säger en obekväm sanning, "utlandsfödda har svårt att få jobb, just pga att de är invandrare", så vet ju de flesta att det verkligen är(tyvärr)...och sen hur SVT beter sig är ju helt horribelt.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jrk:

3.56 nu vid lunch

Notes, TT eller atm?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag hoppas att du fortfarande inte vidhåller vid ovanstående, gårdagens debatt/efterspel var ju det mest träffande på länge att SVT inte på nått sätt är opartisk.

Jimmie säger en obekväm sanning, "utlandsfödda har svårt att få jobb, just pga att de är invandrare", så vet ju de flesta att det verkligen är(tyvärr)...och sen hur SVT beter sig är ju helt horribelt.

 

Hade han sagt så så är efterspelet lika absurt som du påstår. Men enligt Expressen sa han något annat, jag citerar: "Jimmie Åkesson menade att anledningen till att invandrare har svårt att få jobb är för att de inte ”passar in i Sverige”. Då blir det ju annorlunda men jag anser fortfarande att SVT överreagerade. Att det skulle ha med (o)partiskhet att göra ser jag inte utan det handlar ju om en helt annan del av avtalet mellan SVT och staten. Det tog jag upp i mitt tidigare inlägg och ids inte göra det ännu en gång.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...