Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev JJC:

Stämmer bra, Vi har en kille från Syrien på jobbet som praktiserar hos oss.

Han betalade motsvarande 75000 för att ta sig till Grekland via Turkiet, Sedan ytterligare 100000 för att komma till Sverige.

Just nu fick han PUT så tanken är att han vill köpa hus och ny bil, KONTANT.

Han var inte fattig heller i Syrien utan verkligen hade råd att fly, Tyvärr så var det vi skattebetalare som betalade så att hans fru och fyra barn kunde komma till Sverige.

Skriv inte sånt, då blir svennebanan ledsen att han inte är så godhjärtad som han inbillar sig.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev evert 1:

Efter vad många anser så är Thai några av de största rasisterna.

M.a.o. är också min fru rasist.

Tror t.o.m att hon röstar på SD om det inte blir M.

M.a.o. är hon mindre vetande.

När hon kom till Sverige var hon "nästan" analfabet, bara gått 4 år i skola

Ändå har hon lyckats skaffa ett jobb här i Sverige där 50 tkr/mån räknas som låg lön.

Hur kan detta gå ihop?

Skulle vilja säga att svenskar är nog dom som är minst rasistiska på tellus.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev soi covboy:

OCH HAR BAHTEN SJUNKIT ELLER STIGIT SENASTE TIDEN ??????? . LITE SVÅRT ATT SE MED ALLT POLITIK SVAMMEL:waaaht: 

Thb ner 1,5% mot SEK

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

De goda som vill sätta stopp för SD de goda som skriver på listor, Är de verkligen de goda eller allt är bara spel för publiken?

"Du är någon jävla importerad kinesisk skvallerkäring. " 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev JJC:

De goda som vill sätta stopp för SD de goda som skriver på listor, Är de verkligen de goda eller allt är bara spel för publiken?

"Du är någon jävla importerad kinesisk skvallerkäring. " 

 

Man tror att man är god bara man lindar in något med vackra ord som är positivt laddade. 

 

Tror fanimej den rödgröna röran skulle kunna bota cancer bara dom väljer rätt ord. 

På rent vänsterpartistiskt sätt så skulle man kunna ge alla cancer, för att ingen ska ha det bättre än någon annan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du måste ha verkligen kastat stenar på skolan.
Mellan Ryssland och Sverige ligger Finland. De skulle Finland vara det första EU landet man ska söka asyl.


Norge gränsar mot Ryssland, inte Sverige.
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Norge gränsar mot Ryssland, inte Sverige.

 

555

 

Norge gränsar allt mot både Sverige och Ryssland. 

 

Ryssland däremot gränsar av dessa två endast mot Norge... 

 

:big_smile:

 

PS. Jag behövde inte Wikipedia DS. 

 

 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
555

 

Norge gränsar allt mot både Sverige och Ryssland. 

 

Ryssland däremot gränsar av dessa två endast mot Norge... 

 

big_smile.png

 

PS. Jag behövde inte Wikipedia DS. 

 

 

 

 

Haha.

Fan så fel det blev.

Ska ju själv klart stå att Ryssland gränsar mot Norge men inte mot Sverige.

 

 

 

Edit:

Fan vad trött jag är. Blev det rätt [emoji51]

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev soi covboy:

OCH HAR BAHTEN SJUNKIT ELLER STIGIT SENASTE TIDEN ??????? . LITE SVÅRT ATT SE MED ALLT POLITIK SVAMMEL:waaaht: 

Finns säkert minst 8999 webbsidor du kan se det på....... Ett lands politik styr kurserna, undrar vad anledningen är till att THB stärks och SEK rasar, även om den stärkts något de senaste dagarna.

Fritz en länkade till en intressant sida i några inlägg tidigare, där kan man se mycket om länders ekonomier och prediktions. Tex att Thailands ränta förväntas höjas, och då förmodligen THB stärkas ännu mer mot SEK.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Finns säkert minst 8999 webbsidor du kan se det på....... Ett lands politik styr kurserna, undrar vad anledningen är till att THB stärks och SEK rasar, även om den stärkts något de senaste dagarna.

Fritz en länkade till en intressant sida i några inlägg tidigare, där kan man se mycket om länders ekonomier och prediktions. Tex att Thailands ränta förväntas höjas, och då förmodligen THB stärkas ännu mer mot SEK.

En kurs styrs av otroligt mycket mer än ett lands politik. Omvärlden är en betydligt viktigare faktor

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

En kurs styrs av otroligt mycket mer än ett lands politik. Omvärlden är en betydligt viktigare faktor

Naturligtvis så påverkar omvärldens politik.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Fritz en länkade till en intressant sida i några inlägg tidigare, där kan man se mycket om länders ekonomier och prediktions. Tex att Thailands ränta förväntas höjas, och då förmodligen THB stärkas ännu mer mot SEK.

Har jag gjort det? Då är mitt minne ännu sämre än vad jag befarade.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Fritz:

Anser man att man måste höja räntan för att dämpa inflationen som är 1,62%? Det var som tusan. :ahh:

https://tradingeconomics.com/Thailand/inflation-cpi?continent=america

 

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Har jag gjort det? Då är mitt minne ännu sämre än vad jag befarade.

Det var en intressant sida, den sparade vi i länkssmlingen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Det var en intressant sida, den sparade vi i länkssmlingen.

Ja den la jag in, mest för att visa att Thailands inflation är låga 1,62%. Var står det där att man tänker höja räntan? Möjligt att jag missat det, min dåliga skolengelska räcker inte till på långa vägar att förstå allt som skrivs, och inte allt som sägs heller för den delen.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Finns säkert minst 8999 webbsidor du kan se det på....... Ett lands politik styr kurserna, undrar vad anledningen är till att THB stärks och SEK rasar, även om den stärkts något de senaste dagarna.

Fritz en länkade till en intressant sida i några inlägg tidigare, där kan man se mycket om länders ekonomier och prediktions. Tex att Thailands ränta förväntas höjas, och då förmodligen THB stärkas ännu mer mot SEK.

Kanske dax för militärstyre i Sverige med.

Så det blir någon ordning på landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Ja den la jag in, mest för att visa att Thailands inflation är låga 1,62%. Var står det där att man tänker höja räntan? Möjligt att jag missat det, min dåliga skolengelska räcker inte till på långa vägar att förstå allt som skrivs, och inte allt som sägs heller för den delen.

Kollar man på Thailand så är prediktionen höjd ränta nästa kvartal.

Var en intressant sida för övrigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Se på denna video när du lika är på hugget.

https://www.svt.se/nyheter/darfor-vill-nastan-alla-lander-ha-svag-valuta

Mmm....tyvärr så tror jag SVT är ett av

av S proppagandaorgan, så fäster ingen större vikt vid dem för mina egna spekulationer.

 

Konstaterar bara att det är billigt att handla i Sverige nu med euroinkomst, så rent privat så är det helt ok om kronan snart går 1:15 mot euron.

 

Och kan inte tänka mig att det kan vara bra att gå in i en lågkonjunktur med låg ränta?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att räkna med en starkare THB framöver, de förväntas höja sin ränta rätt snart......medans Ingves gång på gång säger vi höjer sen.

https://tradingeconomics.com/forecasts

THB

1531662349_Skarmavbild2018-09-06kl_12_21_08.png.95adfeed86dd9ab07f84f71bf5197a66.png

 

Deras prognos för SEK är lite dystrare, 0,5% först år 2020.

1148558462_Skarmavbild2018-09-06kl_12_25_39.png.3b9f7cd935bab2271a9b6c7f94b8fa63.png

 

Sen om denna sida är något att fästa någon större vikt vid vet man ju inte, men mycket intressanta lättförståeliga siffror om länder iaf.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Bara att räkna med en starkare THB framöver, de förväntas höja sin ränta rätt snart......medans Ingves gång på gång säger vi höjer sen.

https://tradingeconomics.com/forecasts

THB

1531662349_Skarmavbild2018-09-06kl_12_21_08.png.95adfeed86dd9ab07f84f71bf5197a66.png

 

Deras prognos för SEK är lite dystrare, 0,5% först år 2020.

1148558462_Skarmavbild2018-09-06kl_12_25_39.png.3b9f7cd935bab2271a9b6c7f94b8fa63.png

 

Sen om denna sida är något att fästa någon större vikt vid vet man ju inte, men mycket intressanta lättförståeliga siffror om länder iaf.

 

 

Hmm, att höja räntan med 0,25 procentenheter nästan varje kvartal känns ganska våldsamt. 

Ja, det kan vara Q4 2020 som avses och då är det väl ok takt......kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Se på denna video när du lika är på hugget.

https://www.svt.se/nyheter/darfor-vill-nastan-alla-lander-ha-svag-valuta

Tack Fritte

Det var en del saker som var väldigt bra. Pungt 5 som jag hela tiden talar om. Pungt 7 rätt. men punkt 8 är vad vi har att vänta oss. Och folk förstår inte det. 

 

MAN MÅSTE ALLTID BETALA TILLBAKA SINA LÅN. ÄR DU I SKULD ÄR DU INTE FRI.

 

Ps hade du lånat 1miljard I Usa dollar och ska betala tillbaka det idag kostar det nästan 250 miljoner mer. Bra vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
25 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tack Fritte

Det var en del saker som var väldigt bra. Pungt 5 som jag hela tiden talar om. Pungt 7 rätt. men punkt 8 är vad vi har att vänta oss. Och folk förstår inte det. 

 

MAN MÅSTE ALLTID BETALA TILLBAKA SINA LÅN. ÄR DU I SKULD ÄR DU INTE FRI.

 

Ps hade du lånat 1miljard I Usa dollar och ska betala tillbaka det idag kostar det nästan 250 miljoner mer. Bra vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

 

Hade en amerikan lånat 1miljard i Sverige och betalade tillbaka idag, så skulle han sitta på en förmögenhet. 

Bra vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Mmm....tyvärr så tror jag SVT är ett av

av S proppagandaorgan, så fäster ingen större vikt vid dem för mina egna spekulationer.

Intressant, nu är jag lite på pikkalurven efter en tuff middag och ids inte gå i polemik just nu mot den åsikten men är det OK om jag startar en ny tråd i morgon med ditt ovanstående påstående som första inlägg och att jag kallar tråden typ "Är SVT ett propagandaorgan för (S) eller inte ?

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...