Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Den var lite rolig, har ju vart sjuklöverns och medias ledstjärna i flera år, gjort allt för att smutskasta SD.....med det har ju slagit tillbaka duktigt ;)

Att smutskasta SD gör de ju så bra själva, så det behöver de ingen hjälp med

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev gst:

Att smutskasta SD gör de ju så bra själva, så det behöver de ingen hjälp med

Nja.....är ju det parti som överlägset kommer att mest förbättra resultatet från 2014, medans S är det som kommer att mest förlora sen 2014, det säger väl egentligen allt.

Visar hur skicklig Jimmie är och hur satans oduglig Löfven är, han har sämre resultat än Juholt som ni mobbade ut.

Jag begriper bara inte hur Löfven kan få 20% 2018, 5-10% kanske vore mer realistiskt?

 

Och ni hävdar ändå att SD misslyckas, makalöst.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

Och ni hävdar ändå att SD misslyckas, makalöst.

Jag har aldrig sagt att SD misslyckats. De har ju lyckats mycket bra med att dupera folk, för jag kan ju aldrig tro att så många verkligen håller med om deras politik :(

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-01 at 06:00, skrev Jive:

Ingvesdoktrinen.                                        Må snart den mannen gå i pension.

 

Nej

 

Han ska utvisas till Finland och Åbo

Han är född där

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen, blir två fel ett rätt? Varför är alla försvar för SD, anklagelse mot andra partier? Finns det inget annat sätt att försvara partiets politik och politiker än att komma med motanklagelser?
Varför ska man inte komma med motanklagelser? Man bemöter väl med samma argument, eller är det inte lika roligt när man får samma skit tillbaks? Tycker väl Jimmy har rensat ut så gott det går. Varför ska alltid SD bara attackeras om samma saker gång på gång? När dom andra partierna själva inte har rent i sitt parti?

Tror jag att SD har drägg i sitt parti? Ja, det tror jag precis som med alla andra partier.

Jag försvara väl inte SD, men jag blir trött på denna ensidiga debatten om att SD skulle vara ett Nazistparti.

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev gst:

Jag har aldrig sagt att SD misslyckats. De har ju lyckats mycket bra med att dupera folk, för jag kan ju aldrig tro att så många verkligen håller med om deras politik :(

Jag tror deras grundfråga, integration och flyktingmottagande är den fråga som är viktigast för de flesta av dess väljare.

Bara dem som är och har vart tydliga och pålitliga där, resten av sjuklövern har ju till stora delar kopierat deras politik där, som de tidigare kallade rasistisk och gud vet allt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag tror deras grundfråga, integration och flyktingmottagande är den fråga som är viktigast för de flesta av dess väljare.

Bara dem som är och har vart tydliga och pålitliga där, resten av sjuklöverns har ju till stora delar kopierat deras politik där, som de tidigare kallade rasistisk och gud vet allt.

Och invandringen (inte integrationen för SD) är så viktig att man struntar i resten? Jag säger då det :(

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

Och invandringen (inte integrationen för SD) är så viktig att man struntar i resten? Jag säger då det :(

Så länge du inte kan skilja på invandring och flyktingmottagande, så är det inte ens lönt att diskutera.

Och ja, flyktingmottagandent styr det mesta som händer i politiken, det vårdslösa invällandet av "flyktingar" från mena-länder har påverkat både skolan och välfärden, så det är den viktigaste frågan år 2018.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så länge du inte kan skilja på invandring och flyktingmottagande, så är det inte ens lönt att diskutera.

Och ja, flyktingmottagandent styr det mesta som händer i politiken, det vårdslösa invällandet av "flyktingar" från mena-länder har påverkat både skolan och välfärden, så det är den viktigaste frågan år 2018.

SD skiljer knappast på invandring och flyktingmottagande. Alla som kommer från utomeuropeiska (och även många europeiska) länder betraktas lika. Tro inte att de betraktar en thailändska med blidare ögon än någon från Afghanistan.

 

Jag håller med dig att integrationen är en av de viktigaste punkterna i valet (dock inte den enda), men jag är samtidigt helt övertygad att SD är det parti som har minst möjligheter att få till en lyckad integrationspolitik.

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev gst:

SD skiljer knappastinvandring och flyktingmottagande

Jo det gör de verkligen.

Citat ang invandring från partiprogrammet:

Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hål- las på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet.

 

Citat ang flyktingmottagande från partiprogrammet:

Sverigedemokraterna värnar om asylrätten, men vill samtidigt betona att rätten att söka asyl inte är detsamma som rätten att bli beviljad asyl. Flyktinginvandringen bör vara begränsad till en mindre mängd flyktingar som uppfyller kraven i FN:s flyktingkonvention och som endast beviljas tillfälliga uppehållstillstånd under den period som de livshotande kon- sekvenserna av den konflikt eller naturkatastrof man har flytt ifrån varar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev gst:

Jag håller med dig att integrationen är en av de viktigaste punkterna i valet (dock inte den enda), men jag är samtidigt helt övertygad att SD är det parti som har minst möjligheter att få till en lyckad integrationspolitik.

Nja alla dom andra har ju under många år tydligt bevisat att dom inte klarar av det, därom råder väl ingen tvekan. Enda sättet att komma tillrätta med integrationen är att vi har en invandring som är hanterbar. Då kan vi kanske hitta rätt om 10-20 år. Det innebär näst intill nollad invandring under lång tid framöver, inte 20-30 tusen om året som det ser ut nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jo det gör de verkligen.

Citat ang invandring från partiprogrammet:

Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hål- las på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet.

 

Citat ang flyktingmottagande från partiprogrammet:

Sverigedemokraterna värnar om asylrätten, men vill samtidigt betona att rätten att söka asyl inte är detsamma som rätten att bli beviljad asyl. Flyktinginvandringen bör vara begränsad till en mindre mängd flyktingar som uppfyller kraven i FN:s flyktingkonvention och som endast beviljas tillfälliga uppehållstillstånd under den period som de livshotande kon- sekvenserna av den konflikt eller naturkatastrof man har flytt ifrån varar.

Personligen har jag väldigt svårt att tro att Mattias Karlsson,Richard Jomshof,Björn Söder och tvillingarna Ekeroth mm gör det .

Deras uttalanden samt agerande tyder på samma åsikter som fanns på 30-talet.

Naturligtvis är inte alla inom SD av den åsikten .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Att smutskasta SD gör de ju så bra själva, så det behöver de ingen hjälp med

Du är ju rätt duktig på det i div forum. Så tydligen behöver de din hjälp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

SD skiljer knappast på invandring och flyktingmottagande. Alla som kommer från utomeuropeiska (och även många europeiska) länder betraktas lika. Tro inte att de betraktar en thailändska med blidare ögon än någon från Afghanistan.

 

Jag håller med dig att integrationen är en av de viktigaste punkterna i valet (dock inte den enda), men jag är samtidigt helt övertygad att SD är det parti som har minst möjligheter att få till en lyckad integrationspolitik.

De andra har redan haft chansen men misslyckats totalt. Har du verkligen missat det?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Den var lite rolig, har ju vart sjuklöverns och medias ledstjärna i flera år, gjort allt för att smutskasta SD.....med det har ju slagit tillbaka duktigt ;)

Regeringarna i Sverige har infört en ny sorts demokrati som innebär att frysa ut vissa riksdagspartier. 

Moderaterna har sin slogan Nya arbetarpartiet.

Socialdemokraterna lever upp till slogan Nya diktatorerna. Rösta på S sedan DÖ.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag har jag frågat min Norske vän vad hans teori var om varför även deras valuta går kräftgång VS THB. Jämfört med Sverige så är ju deras flyktingmottagande mycket mindre, deras Reporänta ligger på +0,5% medan våran ligger på -0,5 och slutligen har priset på olja gått upp med dryga 74% senaste året. Detta sammantaget borde ju enligt MPR-logik leda till en kurs skyhögt över den Svenska men så är ju inte fallet, runt 3,90 får dom nu. "Jag har ikke pejling" var svaret jag fick och sedan en liten utläggning om att det kunde till en del ha att göra med USA:s höjning av sin ränta men hur det resonemanget gick ihop hängde jag inte riktigt med på. Jag förstår normalt Norska väldigt bra men när dom pratar dialekt så blir det problem ibland.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

I dag har jag frågat min Norske vän vad hans teori var om varför även deras valuta går kräftgång VS THB. Jämfört med Sverige så är ju deras flyktingmottagande mycket mindre, deras Reporänta ligger på +0,5% medan våran ligger på -0,5 och slutligen har priset på olja gått upp med dryga 74% senaste året. Detta sammantaget borde ju enligt MPR-logik leda till en kurs skyhögt över den Svenska men så är ju inte fallet, runt 3,90 får dom nu. "Jag har ikke pejling" var svaret jag fick och sedan en liten utläggning om att det kunde till en del ha att göra med USA:s höjning av sin ränta men hur det resonemanget gick ihop hängde jag inte riktigt med på. Jag förstår normalt Norska väldigt bra men när dom pratar dialekt så blir det problem ibland.

För mig är det en stor skillnad på 3.90 och 3.50.

Det är inte så jätte länge sedan den Norska kronan var lika mycket värd som den Svenska.

Så något har ju hänt med Sverige på sista tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

I dag har jag frågat min Norske vän vad hans teori var om varför även deras valuta går kräftgång VS THB. Jämfört med Sverige så är ju deras flyktingmottagande mycket mindre, deras Reporänta ligger på +0,5% medan våran ligger på -0,5 och slutligen har priset på olja gått upp med dryga 74% senaste året. Detta sammantaget borde ju enligt MPR-logik leda till en kurs skyhögt över den Svenska men så är ju inte fallet, runt 3,90 får dom nu. "Jag har ikke pejling" var svaret jag fick och sedan en liten utläggning om att det kunde till en del ha att göra med USA:s höjning av sin ränta men hur det resonemanget gick ihop hängde jag inte riktigt med på. Jag förstår normalt Norska väldigt bra men när dom pratar dialekt så blir det problem ibland.

Ikke pejling, standard svar från en bagge 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag har jag frågat min Norske vän vad hans teori var om varför även deras valuta går kräftgång VS THB. Jämfört med Sverige så är ju deras flyktingmottagande mycket mindre, deras Reporänta ligger på +0,5% medan våran ligger på -0,5 och slutligen har priset på olja gått upp med dryga 74% senaste året. Detta sammantaget borde ju enligt MPR-logik leda till en kurs skyhögt över den Svenska men så är ju inte fallet, runt 3,90 får dom nu. "Jag har ikke pejling" var svaret jag fick och sedan en liten utläggning om att det kunde till en del ha att göra med USA:s höjning av sin ränta men hur det resonemanget gick ihop hängde jag inte riktigt med på. Jag förstår normalt Norska väldigt bra men när dom pratar dialekt så blir det problem ibland.
Globalisering.
Orelaterat till invandring, även om det eldar på problemet i marginalen.
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Ken:

För mig är det en stor skillnad på 3.90 och 3.50.

Det är inte så jätte länge sedan den Norska kronan var lika mycket värd som den Svenska.

Så något har ju hänt med Sverige på sista tiden.

En fluga gör ingen sommar. Här har du statistik för NOK VS SEK under dom 10 senaste åren. En snabb titt på den får mig att göra bedömningen att skillnaden mellan valutorna nu är något mindre nu än snittet för hela perioden, vad tycker du?  https://www.xe.com/currencycharts/?from=NOK&to=SEK&view=10Y

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

En fluga gör ingen sommar. Här har du statistik för NOK VS SEK under dom 10 senaste åren. En snabb titt på den får mig att göra bedömningen att skillnaden mellan valutorna nu är något mindre nu än snittet för hela perioden. https://www.xe.com/currencycharts/?from=NOK&to=SEK&view=10Y

Här har du kurvan jag tänker på.

https://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=NOK&to=SEK&view=1Y

Jag var i Thailand i början på året och då var det nästan jämt skägg mellan den Norska och Svenska kronan.

Något är mycket sjukt med den Svenska ekonomin och detta är bara början.

Sossarna har alltid devalverat sig ur alla problem på den tiden det gick.

Nu går men genom den så "självständiga" :-) riksbanken istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Ken:

Här har du kurvan jag tänker på.

https://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=NOK&to=SEK&view=1Y

Jag var i Thailand i början på året och då var det nästan jämt skägg mellan den Norska och Svenska kronan.

Något är mycket sjukt med den Svenska ekonomin och detta är bara början.

Sossarna har alltid devalverat sig ur alla problem på den tiden det gick.

Nu går men genom den så "självständiga" :-) riksbanken istället.

Nu var jag ju intresserad av varför även NOK går kräftgång VS THB, jag tyckte att det framgick tydligt i mitt tidigare inlägg. Vad orsaken till att SEK gör det har jag läst minst femtielva ggr här på forumet.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu var jag ju intresserad av varför även NOK går kräftgång VS THB, jag tyckte att det framgick tydligt i mitt tidigare inlägg. Vad orsaken till att SEK gör det har jag läst minst femtielva ggr här på forumet.

Hjälper kanske att gå in på något norsk -thai forum och fråga, så får du kanske femtielva svar 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...