Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev hobbe:

Så 20% ska alltså få sin vilja igenom ? Dom andra 80% då ? 

Hur faan resonerar du? 

Enligt ditt sätt att se på demokrati borde alltså vi ha lite Euro eftersom det var 42% som ville ha det och 55,9% ville behålla kronan.

 

Verkar korkat .Sen tror jag inte ett jävla skit på att du skiter i om det är Jonas eller Jimmie .

Du är helt enkelt sur på att inte din linje får gehör.

Men vet du vad? Det är bara att acceptera att 20% inte har något att säga till om i en demokrati om dom resterande 80% har en annan uppfattning.

 

 

Mvh Hobbe 

Hobbe Hobbe. Du får faktiskt tro vad du vill. Vi får fortfarande tro i landet Sverige.

Tro gärna lite mera. Det är aldrig försent att börja tro

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast fungerar en undersökning (även SIFOs) att frågorna ställs på ett sådant vinklat sätt att man får fram det svaret som mest önskas.

M.a.o ledande frågor.

Man kan likna Sveriges politiker vid en stor hönsskock och alla är de livrädda för räven:)

Vad Sverige verkligen behöver är att någon dyker upp (Jimmy) och sopar bort de värsta oduglingarna.

För övrigt är många av de åsikter som Jimmy idag för fram något som både sossarna och moderaterna hade på sin agenda i slutet av 80 talet, m.a.o. inget nytt under solen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Det där resonemanget håller inte. Dom andra partierna har ju tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett om de tycker samma eller nästan samma i vissa frågor. Allianspartierna har haft alla möjligheter att med stöd av SD kunnat regera och bedriva en borgerlig politik. I stället släpper de fram sossarna tillsammans med mp för att regera  som i deras egna ögon bedriver en förkastlig vänsterpolitik. Snacka om svek mot väljarna. Sedan är jag helt övertygad om att långt ifrån 80% tycker att SD ska frysas ut . Att det är 80% som inte tänker rösta på dem är en helt annan sak.

 

Det helt enkelt det gamla rasistkortet som man använder för att frysa ut SD, å det tror jag väldigt många börjar bli innerligt trött.

Tro vi pratar om olika saker här .

 

Man kan tycka vad man vill om att dom inte vill samarbeta med SD oavsett om de tycker samma eller nästan samma i vissa frågor.

Personligen tycker jag att det är fånigt.

 

Men att det skulle vara mot folkviljan att ett parti med 20% inte skulle få något inflytande är trams.

Det var det saken gällde.

 

Har man dessutom "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" så är det väl inte heller ett svek mot sina egna väljare?

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Imperiale:

Men det är inte SD som är problemet när man pratar om demokrati, utan att allianspartierna är så fega och ynkliga att de inte vill ha makten och härligheten för sig själva. 

De lägger sig platt och sviker alla de människor som går och röstar på alliansen.

Jag kan inte förstå varför man överhuvudtaget skall lägga en röst på alliansen.

Må så vara men den springande punkten var om det är att skita i folkviljan om man inte ger ett parti med 20% inflytande eller ej .

Det övriga har jag aldrig diskuterat.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Hobbe Hobbe. Du får faktiskt tro vad du vill. Vi får fortfarande tro i landet Sverige.

Tro gärna lite mera. Det är aldrig försent att börja tro

Då tror jag att jag fortsätter att tro på det jag tror på och nöjer mig med det.

Att tro på en det ena och en det andra tror jag att jag håller mig ifrån då jag sett hur det påverkar en del.................

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev hobbe:

Tro vi pratar om olika saker här .

 

Man kan tycka vad man vill om att dom inte vill samarbeta med SD oavsett om de tycker samma eller nästan samma i vissa frågor.

Personligen tycker jag att det är fånigt.

 

Men att det skulle vara mot folkviljan att ett parti med 20% inte skulle få något inflytande är trams.

Det var det saken gällde.

 

Har man dessutom "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" så är det väl inte heller ett svek mot sina egna väljare?

 

Mvh Hobbe 

 

Ja man kan ju undra om högerväljarna verkligen välkomnar en mandatperiod till med vänsterpolitik bara för att man av att prestige, och principskäl inte vill samarbeta med SD. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev evert 1:

Oftast fungerar en undersökning (även SIFOs) att frågorna ställs på ett sådant vinklat sätt att man får fram det svaret som mest önskas.

M.a.o ledande frågor.

Absolut, även medias frågor.....allt går ut på en sak, att svartmåla och missgynna SD, men som tur är så ser folket igenom det numera, många har helt enkelt fått nog!

SD är inget perfekt parti, men det enda alternativet som det ser ut idag......och faktum är att deras ledning är skärpta politiker.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sossarna behöver väljare och nu när mindre och mindre svenskar röstar på dom hur löser dom detta problem ?

Jo vi importerar väljare och gör dom bidragsberoende då får vi deras röster.

Det är därför dom ger ut medborgarskap till kreti o pleti även om dom inte har asylskäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja man kan ju undra om högerväljarna verkligen välkomnar en mandatperiod till med vänsterpolitik bara för att man av att prestige, och principskäl inte vill samarbeta med SD.

Om man nu "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" och folk som röstar på dom tycker att det är åt helvete

så måste man väl ändå anse dom som idi*ter som röstar på dom.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hobbe:

Om man nu "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" och folk som röstar på dom tycker att det är åt helvete

så måste man väl ändå anse dom som idi*ter som röstar på dom.

 

Mvh Hobbe

Dess då större anledning att rösta på dem, de enda som vill göra skillnad i politiken.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Dess då större anledning att rösta på dem, de enda som vill göra skillnad i politiken.....

Tror du missuppfattade .

Jag påpekade att högerväljare som röstar på alliansen och inte gillar det faktum att dom inte samarbetar med SD oavsett

är idi*ter trots att alliansen "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett".

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

"tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett".

Säga en sak och sen göra en annan sak har ju på senare tid blivit en tradition bland sjuklöverns politiker, så vi får väl se hur det blir med det.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hobbe:

Om man nu "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" och folk som röstar på dom tycker att det är åt helvete

så måste man väl ändå anse dom som idi*ter som röstar på dom.

 

Mvh Hobbe

Ja att rösta på allians är nog inte vidare smart eftersom de då troligen ändå blir en rödgrön regering. Tvärt emot vad de flest vill ha som röstar på alliansen.

 

Så vad återstår om man vill ha en högerpolitik? Knappast S, MP eller V. Nej då verkar det bättre att rösta på SD och hoppas på att de blir slut på utfrysningen. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev hobbe:

Tror du missuppfattade .

Jag påpekade att högerväljare som röstar på alliansen och inte gillar det faktum att dom inte samarbetar med SD oavsett

är idi*ter trots att alliansen "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett".

 

Mvh Hobbe

Om den rödgröna sidan blir större än alliansen tror jag Kristensson kommer känna sig tvungen att förhandla med SD oavsett vad han säger idag. Alternativet är annars sätta sig på läktaren i 4 år till? 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Kristensson kommer känna sig tvungen att förhandla med SD oavsett vad han säger idag. Alternativet är annars sätta sig på läktaren i 4 år till? 

Så tror jag också, är ju inte svårare än så....och vore med all säkerhet det bästa för valutan.

Skulle åter igen den maktgalna Löfven få leda en rödgrön röra så kan man räkna med ett gigantiskt kursfall.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Esspe:

Med allt vad dom lovar nu inför valet är väl risken att det inte längre finns några problem kvar att lösa om en månad.

Ska man lägga sin röst efter dom vallöften som ges kan man lika gärna dra lott om vilket parti man ska rösta på. Enligt min mening är dom ungefär lika goda kålsupare allihop och lovar guld och gröna skogar till alla om just dom får makten. ;) 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev John Khonken:

Fritte du skriver om lekstuga. Vad gör sjuklövern när den stänger ute det åttonde partiet. I min värld är det inte folkviljan man följer. Utan det handlar bara om att klia rygg hos sju partier. Eftersom det åttonde ställdes utanför. 

Där har du pudelns kärna. Pengar och makt

Jag försöker förklara min syn på det hela med hjälp av en påhittad liknelse från värkligheten (MPR-stavning)

Säg att jag utestängs från gemenskapen i kvarteret där jag bor och ingen vill ha med mig att göra.

Då kan jag ju sätta mig ner och lipa över detta djupt odemokratiska handlande av dom andra eller också rannsaka mig själv och mitt beteende och söka felet där. Jag skulle definitivt välja det senare alternativet.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
14 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag försöker förklara min syn på det hela med hjälp av en påhittad liknelse från värkligheten (MPR-stavning)

Säg att jag utestängs från gemenskapen i kvarteret där jag bor och ingen vill ha med mig att göra.

Då kan jag ju sätta mig ner och lipa över detta djupt odemokratiska handlande av dom andra eller också rannsaka mig själv och mitt beteende och söka felet där. Jag skulle definitivt välja det senare alternativet.

 

Varför måste man rannsaka sig själv?

 

Felet kan ju lika gärna lika hos någon annan som farit runt och spridit dynga om dig i kvarteret.

 

Bättre att rannsaka sin omgivning först och sen möjligen sig själv.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ingen vill samarbeta med SD är väl inte konstigt. Bara att se på vilka personer som de har på valbara platser [emoji20] Man blir ju bara mörkrädd [emoji20]
Du menar att som Moderaterna, Sossarna och Centern har Islamister som vurma för sharialagar i sina partier?





Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag försöker förklara min syn på det hela med hjälp av en påhittad liknelse från värkligheten (MPR-stavning)

Säg att jag utestängs från gemenskapen i kvarteret där jag bor och ingen vill ha med mig att göra.

Då kan jag ju sätta mig ner och lipa över detta djupt odemokratiska handlande av dom andra eller också rannsaka mig själv och mitt beteende och söka felet där. Jag skulle definitivt välja det senare alternativet.

Fritte visst kan du ha en poäng där. Helt klart. Jag tror dock att min teori är troligare. Att sju partier är rädda om syltburken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan varannan Alliansväljare vill att Alliansen regerar med stöd av SD.

Men splittringen är djup mellan partierna.

Medan 72 procent av KD-väljarna vill se ett sådant samarbete, är motsvarande siffra hos C-väljarna bara åtta procent.

– Det här speglar den spänning som finns inom Alliansen, säger Karin Nelsson, Inizios opinionschef.

Hur många det sedan är av de som röstar på sossarna som har samma tankegång finns det ingen uppgift om.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Du menar att som Moderaterna, Sossarna och Centern har Islamister som vurma för sharialagar i sina partier?





Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk
 

Återigen, blir två fel ett rätt? Varför är alla försvar för SD, anklagelse mot andra partier? Finns det inget annat sätt att försvara partiets politik och politiker än att komma med motanklagelser?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Ska man lägga sin röst efter dom vallöften som ges kan man lika gärna dra lott om vilket parti man ska rösta på. Enligt min mening är dom ungefär lika goda kålsupare allihop och lovar guld och gröna skogar till alla om just dom får makten. ;) 

Nja..

 

IMG_20180903_080253.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

Finns det inget annat sätt att försvara partiets politik och politiker än att komma med motanklagelser?

Den var lite rolig, har ju vart sjuklöverns och medias ledstjärna i flera år, gjort allt för att smutskasta SD.....med det har ju slagit tillbaka duktigt ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Du menar att som Moderaterna, Sossarna och Centern har Islamister som vurma för sharialagar i sina partier?





Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk
 

Shhhh, inte prata om såna obekväma frågor! Det är nazist-fascist-rasisterna som ska lyftas fram, alltid!

 

Har missat några utfrågningar, men tar för givet att Annie,Lövet o co fick stå till svars för islamisterna och de brottsdömda som de har på sina vallistor, eller?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...