Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev JJC:

Sverige klättrar uppåt. Från att vara en av världens starkaste valutor till en av världens svagaste.

DkgMZZOXcAABzRI.thumb.jpg.9304c7c70baf4de36566778b986cecac.jpg

Fint gäng Sverige tävlar med. Det går bra för Sverige. I alla fall till den 10 sept eller veckan senare

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu fick jag inte upp artikeln som TV hänvisade till men jag såg i alla fall att det var en artikel från Svenska Dagbladet som rapporterede om vad en del ekonomer anser om framtiden. Finns det någon media i din värld som du anser som pålitlig och inte är PK? Alltså som du tycker att du kan lita på även om du inte gillar vad som skrivs eller sägs?

Fritte du är en bra människa. Ett enskild media bolag är inget att ha. Kontrollera flera olika om samma sakfråga. Både vänster och högermedia. Sedan lägg dig mittemellan. Då är du troligtvis väldigt nära saningen

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte du är en bra människa. Ett enskild media bolag är inget att ha. Kontrollera flera olika om samma sakfråga. Både vänster och högermedia. Sedan lägg dig mittemellan. Då är du troligtvis väldigt nära saningen

Så är det, tyvärr är politiker, journalister är med i samma exklusiva grupp som tycker sig stå över allmänheten , de kan utåt se seriösa ut när de argumenterar, senare på kvällen frotterar de sig på frimurarna och liknande, de gör allt för att stå där på "toppen".

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fint gäng Sverige tävlar med. Det går bra för Sverige. I alla fall till den 10 sept eller veckan senare

Var du glad att vi fortfarande HAR en valuta! De flesta andra europeiska länder har valt bort det alternativet och självmant satt sig i knät på den ekonomiska överhögheten i Brussel.

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte du är en bra människa. Ett enskild media bolag är inget att ha. Kontrollera flera olika om samma sakfråga. Både vänster och högermedia. Sedan lägg dig mittemellan. Då är du troligtvis väldigt nära saningen

När det gäller svenska tidningar så tror jag inte att det är någon större, om ens någon, skillnad i nyhetsrapporteringen mellan dom som finns att tillgå. Man får nog gå in på ledarsidorna och en del krönikor för att se vilken politisk riktning en tidning har.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så är det, tyvärr är politiker, journalister är med i samma exklusiva grupp som tycker sig stå över allmänheten , de kan utåt se seriösa ut när de argumenterar, senare på kvällen frotterar de sig på frimurarna och liknande, de gör allt för att stå där på "toppen".

Är Sveriges journalister unika eller typiska för det beteendet, jämfört med andra länder alltså?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju förstå om Kristersson blir statsminister om det borgliga blocket blir större än dom röd-gröna.

Men han säger också att han ska bli statsminister även om borgarna blir mindre än dom röd-gröna utan stöd från SD.

Kommer mp eller v stötta han då? Han måste väl ha majoriteten på sin sida?

Centern och Liberalerna har ju klart tagit avstånd från SD. KD är nog splittrat i frågan om SD.

Efter valet vet vi ju hur det blir med den saken.

Kan ju också bli en stor överraskning i regeringsbildningen.

 

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Fritz:

Är Sveriges journalister unika eller typiska för det beteendet, jämfört med andra länder alltså?

Ja definitivt jämfört med våra granländer....

Vill du fortsätta diskussionen ta det i typ älgtråden....

 

Nu konstaterar vi att den Thailändska valutan stärks mot SEK, men inte bara mot sek, euron har också tappat en del den sista tiden mot THB.....så träligt är detQ

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Därför kan SD:s framgång vara ett bakslag för kronan

Ett valresultat som ger en svag minoritetsregering och ett starkt SD kan sänka kronan, säger flera ekonomer till SvD.
– När SD nyligen sa att de ville ha en folkomröstning om euron så försvagades kronan och SD ser ut att kunna segla upp över 20 procent, säger Stefan Mellin, senior analytiker på Danske Bank.
 
https://www.svd.se/darfor-kan-sds-framgang-vara-ett-bakslag-for-kronan



Ja, hur kan man ha lyckats få folk att rösta på SD?
Det är väl folk som är ”regeringstrogna” som är SD’s bästa valarbetare. Totalt otänkande och okritiska till all skit som kommer från överheten.
Även då Stefan Löfven fiser så tycker folk att det doftar ljuvligt, bara för att det kommer från en socialdemokrati, som tyvärr har gått vilse i sig själv.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu fick jag inte upp artikeln som TV hänvisade till men jag såg i alla fall att det var en artikel från Svenska Dagbladet som rapporterede om vad en del ekonomer anser om framtiden. Finns det någon media i din värld som du anser som pålitlig och inte är PK? Alltså som du tycker att du kan lita på även om du inte gillar vad som skrivs eller sägs?


Nu är jag inte Soengsang, men svarar ändå.

Läser jag media eller ser på TV, så har jag numera ett inbyggt filter som sorterar ut den mesta bullshit som kommer därifrån.
Det är väl inte direkta osanningar, men man är väldigt kreativa med omskrivningar och vinklingar som gagnar åsiktskorridoren.
Nu har det iofs blivit bättre på senare tid, då media inser att deras sätt att jobba får motsatt verkan.

”Svensk skjuten i Somalia”
Sådana rubriker fungerar inte längre, då det finns folk som gräver upp den fullständiga informationen bakom rubriken.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Så är det, tyvärr är politiker, journalister är med i samma exklusiva grupp som tycker sig stå över allmänheten , de kan utåt se seriösa ut när de argumenterar, senare på kvällen frotterar de sig på frimurarna och liknande, de gör allt för att stå där på "toppen".

Inte frimurarna Soengsang, det är sedan länge fastlagt att det är utifrån Illuminati som eliten styr världen. Du får uppdatera dina kunskaper.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
När det gäller svenska tidningar så tror jag inte att det är någon större, om ens någon, skillnad i nyhetsrapporteringen mellan dom som finns att tillgå. Man får nog gå in på ledarsidorna och en del krönikor för att se vilken politisk riktning en tidning har.


Nej, då media har gått från bred rapportering till att rapportera samma sak, med samma ord, så blir det ingen skillnad.
För min del så läser jag nyheterna i de svenska medierna och sedan läser jag samma nyheter i de norska medierna.

Samma nyhet, annorlunda information ofta.
Skulle jag även läsa samma nyheter i dansk media så skulle bilden klarna lite mer.

Media idag är utformad i den trånga korridoren och därav har ”alternativ media” uppstått. Dessa har dock ofta en del ”extra sanningar” inbäddade, så de är inte helt trovärdiga dom heller.
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 


Nej, då media har gått från bred rapportering till att rapportera samma sak, med samma ord, så blir det ingen skillnad.
För min del så läser jag nyheterna i de svenska medierna och sedan läser jag samma nyheter i de norska medierna.

Samma nyhet, annorlunda information ofta.
Skulle jag även läsa samma nyheter i dansk media så skulle bilden klarna lite mer.

Media idag är utformad i den trånga korridoren och därav har ”alternativ media” uppstått. Dessa har dock ofta en del ”extra sanningar” inbäddade, så de är inte helt trovärdiga dom heller.

 

Visserligen samma nyheter, men både Norsk, Finsk och Dansk media mörkar inte på samma sätt som svensk media.

Läste just på text-tv ang KD:s enorma uppgång på 0.9% som rubrik i den senaste Sifo mätningen, även MP nämns i texten.

Men när man ser Sifos mätning så visar den att SD ökat hela 1.9%, men det nämns det inget om i SVT:s text.......så tragiskt hur styrd media är

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-16 at 09:07, skrev Soengsang:

Fattas väl bara under den högkonjunktur som varit och den guldsits de fick serverat av hästsvansen.

Trots det har den svenska kronan värderas extremt lågt och vi är på samma lista som riktiga kalleanka länder.

Ekonomin har stimuleras genom att enkelt förklarat "trycka mer pengar" och det i högkonjunktur, vad kommer att hända när vi går in i lågkonjuktur?  

Det får vi veta i samma sekund som Borgarna vinner ett riksdagsval. Då blir det genast lågkonjunktur. Så blir det ju alltid. Jag skönjer ett samband :54:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Visserligen samma nyheter, men både Norsk, Finsk och Dansk media mörkar inte på samma sätt som svensk media.

Läste just på text-tv ang KD:s enorma uppgång på 0.9% som rubrik i den senaste Sifo mätningen, även MP nämns i texten.

Men när man ser Sifos mätning så visar den att SD ökat hela 1.9%, men det nämns det inget om i SVT:s text.......så tragiskt hur styrd media är

Nu tror jag inte så mycket på den beskrivningen, men egentligen borde det väl inte så konstigt om Journalister skulle ställa sig lite negativa till folk som beskriver deras yrkeskår på ditt vis?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Batting:

Det får vi veta i samma sekund som Borgarna vinner ett riksdagsval. Då blir det genast lågkonjunktur. Så blir det ju alltid. Jag skönjer ett samband :54:

Inte undra på att du är gråsosse om du tror på vad du skriver..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Soengsang:

Inte undra på att du är gråsosse om du tror på vad du skriver..

Spelar väl inte så stor roll vad jag tror. Det är har varit Borgarnas beskrivning av verkligheten i åratal.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, Soengsang said:

Visserligen samma nyheter, men både Norsk, Finsk och Dansk media mörkar inte på samma sätt som svensk media.

Läste just på text-tv ang KD:s enorma uppgång på 0.9% som rubrik i den senaste Sifo mätningen, även MP nämns i texten.

Men när man ser Sifos mätning så visar den att SD ökat hela 1.9%, men det nämns det inget om i SVT:s text.......så tragiskt hur styrd media är

555, du måste skämta? Det finns väl ingenting som diskuteras så mycket i alla svenska medier just nu som SD, deras politik, deras framgångar i opinionen och det inflytande de kan komma att ha efter valet? Hur läser du media, man blir ju lite nyfiken på det...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Spelar väl inte så stor roll vad jag tror. Det är har varit Borgarnas beskrivning av verkligheten i åratal.

Så du menar att det inte var en lågkonjunktur större delen av tiden de sist de satt vid makten?

Det behöver man inte tro något om, är väl rätt uppenbart....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

555, du måste skämta? Det finns väl ingenting som diskuteras så mycket i alla svenska medier just nu som SD, deras politik, deras framgångar i opinionen och det inflytande de kan komma att ha efter valet? Hur läser du media, man blir ju lite nyfiken på det...

Nja, nu vet jag inte hur du läser nyheter, men det är väldigt sällan positiva nyheter om SD, de ska hållas nere, det är agendan.

 

De stiger 1.9% i senaste Sifo, det nämns det inget om, medan KD får rubriken för 0,9%, det var bara ett exempel på hur de undviker positiva nyheter om SD.

Även att MP ökar 0.9% nämns i texten, detta är ett typiskt exempel på hur vinklad PK-media är.

2129277472_Skarmavbild2018-08-18kl_11_16_07.png.9037a93730fb40094ce6b2ca9b70af07.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, nu vet jag inte hur du läser nyheter, men det är väldigt sällan positiva nyheter om SD, de ska hållas nere, det är agendan.

 

De stiger 1.9% i senaste Sifo, det nämns det inget om, medan KD får rubriken för 0,9%, det var bara ett exempel på hur de undviker positiva nyheter om SD.

Även att MP ökar 0.9% nämns i texten, detta är ett typiskt exempel på hur vinklad PK-media är.

2129277472_Skarmavbild2018-08-18kl_11_16_07.png.9037a93730fb40094ce6b2ca9b70af07.png

Här är det väl partier som ligger nära spärren.

Vad står det på sidan 160-161?

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ladorna var tomma enligt Magdalena .

är ju en internät sanning. Att erkänna att man har fel finns tydligen inte på världskartan. Oavsett varifrån man hämtar sin info ifrån.

Gratismat är ju förkastligt trots att den är hårt beskattad. En Adobo gryta borde vara kostnadsfri...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, Soengsang said:

Nja, nu vet jag inte hur du läser nyheter, men det är väldigt sällan positiva nyheter om SD, de ska hållas nere, det är agendan.

 

De stiger 1.9% i senaste Sifo, det nämns det inget om, medan KD får rubriken för 0,9%, det var bara ett exempel på hur de undviker positiva nyheter om SD.

Även att MP ökar 0.9% nämns i texten, detta är ett typiskt exempel på hur vinklad PK-media är.

2129277472_Skarmavbild2018-08-18kl_11_16_07.png.9037a93730fb40094ce6b2ca9b70af07.png

 

Statistiskt säkerställda ökningar på två småpartier som riskerar åka ut riksdagen, vilket skulle påverka det parlamentariska läget väsentligt mer än den 1,9%-iga ökningen för SD. Jag skulle nog gjort samma nyhetsvärdering som den journalist som skrev den nyhetssnutten.

För övrigt visade samma undersökning att Moderaterna, Centern och Liberalerna backade 0,9 % vilket inte heller nämns i nyhetsnotisen. Ska jag som borgerlig väljare bli upprörd över det och gapa över mörkläggning och det vinklade PK-media, eller vad tycker du?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Ska jag som borgerlig väljare bli upprörd över det och gapa över mörkläggning och det vinklade PK-media, eller vad tycker du?

Det tycker jag faktiskt, gång efter gång så gynnas tex MP i media.....

Tycker du inte att en uppgång på 1,9% vore värd att nämna i nyhetsrapportering ?

Hade S ökat 1,9% så kan jag garantera att det nämnts!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Vill du fortsätta diskussionen ta det i typ älgtråden....

 

Var det bara mig men inte dig den kommentaren gällde ?  :sure:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...