Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev pigge01:

 

Kan du få Debut Mastercart via banken? 

Coop o ICA Banken har det inte

Finns visst fler banker än ICA och Coop. :boom:

Både ICA och Coop har det.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev pigge01:

ICA Banken har det inte

Har de visst, du behöver inte ha kredit kopplat till ditt ICA mastercard, du kan ha det endast som ett bankkort(debitkort)

 

5a687b443527f_Skarmavbild2018-01-24kl_13_22_53.png.49944e797ad0a244c840af6243832da4.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev swedenfarang:

Nja, nu har du fel igen. Mitt Swedbank är Mastercard och bara knutit till mitt lönekonto (debit).. Definitivt ingen kredit och således inget kreditkort :)

Samma här hörru du du. Jag tror att Swedbank håller på att övergå från Visa till Mastercard.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev rolba:

Och dollarn nere på 7.96 mot kronan nu.

Ahhh...då får du köpa trimdelar till din gula raggarbil :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bara trygghetsnarkomaner och noviser som kör med överföringar bank till bank eller /och uttag med kreditkort i ATM när det finns bättre alternativ :)

WorldRemit och TransferVise utklassar hela den sektorn.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Nu är kursen rekordhög mot Usd, under 32thb och landet lider stora förluster för sin export.

 

https://www.bangkokpost.com/business/finance/1399834/fear-of-fallout-over-bahts-rise#cxrecs_s

 

 

Om vi som vistas i Thailand ska få mera battingar för våra SEK så tror jag att hoppet är att Thailands riksbank skriver ner sin reporänta som nu ligger på 1,5%. Att Ingves skulle höja den svenska som ligger på -0,5% verkar inte vara aktuellt den närmaste framtiden.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Fritz:

Om vi som vistas i Thailand ska få mera battingar för våra SEK så tror jag att hoppet är att Thailands riksbank skriver ner sin reporänta som nu ligger på 1,5%. Att Ingves skulle höja den svenska som ligger på -0,5% verkar inte vara aktuellt den närmaste framtiden.

 

Fritz..

Glöm inte er frälsare Trump. 

Saliga är många i tron på undervärk ............

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev leifen:

Glöm inte er frälsare Trump. 

Saliga är många i tron på undervärk ............

Undervärk, ja, precis vad han ställer till med

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev leifen:

Glöm inte er frälsare Trump. 

Saliga är många i tron på undervärk ............

Undervärk, är det ett nytt MPR-ord?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wanchai:

Undervärk, är det ett nytt MPR-ord?

Nej, troligen inte. Det är tagits från värklighetens MPR. 

En salig blandning av alternativa sanningar och värkligheter. ;) 

Fast jag kanske var först med detta nya ord  :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

På TMB kan man ta ut 30000 Bath åt gången och då räcker pengarna längre i baren :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ahhh...då får du köpa trimdelar till din gula raggarbil :)

Nä, då måste den sjunka en spänn till först.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev leifen:

Är väl bara trygghetsnarkomaner och noviser som kör med överföringar bank till bank eller /och uttag med kreditkort i ATM när det finns bättre alternativ :)

WorldRemit och TransferVise utklassar hela den sektorn.

 

Då är jag nog både och. Skulle aldrig utnyttja den typen av företag. Dessutom är ju kursen sämre än dom alternativ jag brukar använda så det känns ganska meningslöst :)

Kurs idag:

 

WorldRemit 3,86 avgift 24 SEK.

Länsförsäkringar 3,92 avgift 50 SEK.

Kontant SuperRich 3,94 avgift 0 SEK.

 

Lite konstig utklassning.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Då är jag nog både och. Skulle aldrig utnyttja den typen av företag. Dessutom är ju kursen sämre än dom alternativ jag brukar använda så det känns ganska meningslöst :)

Kurs idag:

 

WorldRemit 3,86 avgift 24 SEK.

Länsförsäkringar 3,92 avgift 50 SEK.

Kontant SuperRich 3,94 avgift 0 SEK.

 

Lite konstig utklassning.

image.thumb.png.9fe09886994f832bdbbbe842a6062e21.png

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Då är jag nog både och. Skulle aldrig utnyttja den typen av företag. Dessutom är ju kursen sämre än dom alternativ jag brukar använda så det känns ganska meningslöst :)

Kurs idag:

 

WorldRemit 3,86 avgift 24 SEK.

Länsförsäkringar 3,92 avgift 50 SEK.

Kontant SuperRich 3,94 avgift 0 SEK.

 

Lite konstig utklassning.

Glöm inte taxikostnaden till närmaste SuperRich (för oss): 200+200 baht :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Då är jag nog både och. Skulle aldrig utnyttja den typen av företag. Dessutom är ju kursen sämre än dom alternativ jag brukar använda så det känns ganska meningslöst :)

Kurs idag:

 

WorldRemit 3,86 avgift 24 SEK.

Länsförsäkringar 3,92 avgift 50 SEK.

Kontant SuperRich 3,94 avgift 0 SEK.

 

Lite konstig utklassning.

Många som är ute och reser runt har inte egna konton att skicka till och då är det bra med alternativ till att använda MC och Visa.

Jag träffar en många sådana och dom sänder hellre till ett Western Union kontor och plockar ut cash där på några minuter än att stoppa in ett kontokort som tar dyra avgifter, valutapåslag mm.

Western Union, TransferWise och WorldRemit är populära och används av många backpackers samt de som reser runt i Asiens länder i perioder upp till ett halvår.

 

Ditt exempel med WorldRemit visar väl utklassningen mot Svenska kort i ATM. Vid banköverföring vill ju också mottagarbanken tjäna en slant.

 

Många har även svårt att få ett bankkonto som turist i SOA.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev leifen:

Många som är ute och reser runt har inte egna konton att skicka till och då är det bra med alternativ till att använda MC och Visa.

Jag träffar en många sådana och dom sänder hellre till ett Western Union kontor och plockar ut cash där på några minuter än att stoppa in ett kontokort som tar dyra avgifter, valutapåslag mm.

Western Union, TransferWise och WorldRemit är populära och används av många backpackers samt de som reser runt i Asiens länder i perioder upp till ett halvår.

 

Ditt exempel med WorldRemit visar väl utklassningen mot Svenska kort i ATM. Vid banköverföring vill ju också mottagarbanken tjäna en slant.

 

Många har även svårt att få ett bankkonto som turist i SOA.

Kan inte påstå att det är billigt. 

Screenshot_20180125-173824.thumb.jpg.fedcf9c8534b31af6258220bc5efd8f0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev leifen:

Många som är ute och reser runt har inte egna konton att skicka till och då är det bra med alternativ till att använda MC och Visa.

Jag träffar en många sådana och dom sänder hellre till ett Western Union kontor och plockar ut cash där på några minuter än att stoppa in ett kontokort som tar dyra avgifter, valutapåslag mm.

Western Union, TransferWise och WorldRemit är populära och används av många backpackers samt de som reser runt i Asiens länder i perioder upp till ett halvår.

 

Ditt exempel med WorldRemit visar väl utklassningen mot Svenska kort i ATM. Vid banköverföring vill ju också mottagarbanken tjäna en slant.

 

Många har även svårt att få ett bankkonto som turist i SOA.

 

Skicka pengar med TransferWise typ. får du samma summa som med Ica MasterCard när du vill ha Thai battingar vad är fördelen att sända !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev JJC:

Kan inte påstå att det är billigt. 

Screenshot_20180125-173824.thumb.jpg.fedcf9c8534b31af6258220bc5efd8f0.jpg

Många väljer det ändå när dom reser runt i Asien, det är stora begränsningar med tillgången på ATM i Laos, Kambodja, Vietnam och Filippinerna.

Dessutom är maxuttagen löjligt små på många ställen. 10000p (1550kr) med 250p avgift i Filippinerna. Något liknande i Vietnam där ett maxuttag ibland motsvarar 800kr.

Är inte avgifterna 220 bath numera i Thailand?

Att ha hela reskassan i kontanter är ett högrisktagande som de flesta avstår ifrån.

De som ser ut som dyrt i första ögonblicket kan ändå vara fördelaktigast eftersom omständigheterna skiftar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev leifen:

Många väljer det ändå när dom reser runt i Asien, det är stora begränsningar med tillgången på ATM i Laos, Kambodja, Vietnam och Filippinerna.

Dessutom är maxuttagen löjligt små på många ställen. 10000p (1550kr) med 250p avgift i Filippinerna. Något liknande i Vietnam där ett maxuttag ibland motsvarar 800kr.

Är inte avgifterna 220 bath numera i Thailand?

Att ha hela reskassan i kontanter är ett högrisktagande som de flesta avstår ifrån.

De som ser ut som dyrt i första ögonblicket kan ändå vara fördelaktigast eftersom omständigheterna skiftar.

 

Japp 220 Bath

Ica kortet idag 10220 Bath inkl avg. 2613:- skr

Skickar man med WorldRemit 2671:-skr för 10220 Bath  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en kurs på 3,91 på Bangkok Bank ATM igår. Har coop mastercard kort så inga valutaväxlingsavgifter eller dylikt. Om maskinen växlat åt mig hade jag fått 3,7 i kurs stod det på skärmen.

 

Man måste bara se till att man har pengar på kortet och inte ta ut på "krediten" för annars blir det dyrt.

 

 

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

vxlade i lördags på second road 25000 svenska kursen blev 3,92 bath sen in till bkk bank och stoppade in stålarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...