Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

54 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tänk om Lövet gjorde samma sak. Framförallt administrationen. Ta bort minst 50% AV BYRÅKRATIN. Lägg ner landstinget. Och sluta med minusränta. Så ska vi se om inte svenska kronan ökar.  Att saga att sverige då skulle gå åt helvete är en myt. Vågar Lövet pröva. Riksbanken är fri. Det är rätt och ska så vara . Men ändra inriktningen borde man kunna komma överens om. Detta med 2% diskuterar man just nu. Siffran är tagen I luften.

Man får vara glad över att du inte är finansminister eller sitter i riksbankens styrelse i alla fall. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritte helt klart. Maggan är ju så bra . Där kan jag aldrig konkurera. Den kvinnan är super på att hitta nya skatter för att finansera invandringen och sig själva. Du som är pensionär. Tycker du att ni ska ha högre skatt. Många andra lander gör tvärtom. Sänker skatten för pensionärer som tack för troget arbete att bygga upp det samhälle som dom lever i

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:


Även om bahten inte är knuten till dollarn, så följer ju den.....det är bara o konstatera.
Danska kronan har ju faktiskt inte försvagats mot bahten lika mycket som euron.
Personligen gjorde jag bort mig för 5 år sedan då jag valde eurolön istället för dollar, iaf kortsiktigt....typ 20-30% lönetapp :(

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Nja den danska kronan är låst mot euron sedan drygt 30 år och får inte fluktuera med än 2% så det är nog ingen större skillnad mot bahten. 

Vare sig bahten följer dollarn eller inte, själv anser jag inte det då bahten gått mellan 28-36 de senaste åren. Alltså en förändring på 30% i runda slängar. Vilket som så anser jag det vara snett att skylla kronans svaga värde på Trump.

 

Tråkigt när man har otur med växlingskursen men det kunde nog vara värre, du klarar dig va :-) 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som tror på skitsnacket att vi måste ha en inflation.

Det är bara en till skatt på som dom redan rånar oss på. 

Inflation är när man ökar penningmängden och då kommer priserna att öka som ett brev på posten.

USA hade en deflation under 100 år innan bankmaffian satte upp Federal reserve.

Då fanns det vägar, sjukhus, armeer, tunnelbanor, skolor, etc. utan att det fanns en inkomstskatt.

Samtidigt blev USA nummer 1 i världen.

 

Centralbankerna runt världen som inte ens ägs av länderna sänker valutorna genom att öka penningmängden.

Eftersom alla räknar med att US-dollar är safe haven, så då blir det också det automatiskt.

Det har inte med Trump att göra. Men allt måste skyllas på Trump eftersom eliten äger median.

US-dollarns värde kommer att till en början sjunka mindre än dom andra valutorna. Men ALLA länders valutors värde går ner i världen.

Senare så måste dollarns värde sjunka extremt mycket.

FIAT-valutorna är inflatoriska, men Bitcoin är deflatoriskt därför kommer den fortsätta att gå som tåget.

Bitcoins värde har gått upp bara dom senaste 5 åren med cirka 26000% och innan det ännu mera.

Men sätt gärna in pengar på banken för att köpa deras fonder eller sätta in pengar till era barns sparkonton.

 

 

Bitcoin von anka.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte helt klart. Maggan är ju så bra . Där kan jag aldrig konkurera. Den kvinnan är super på att hitta nya skatter för att finansera invandringen och sig själva. Du som är pensionär. Tycker du att ni ska ha högre skatt. Många andra lander gör tvärtom. Sänker skatten för pensionärer som tack för troget arbete att bygga upp det samhälle som dom lever i

Nån sån diskussion tänker jag inte ge mig in på, inte i denna tråd i alla fall som handlar om SEK vs THB.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mr atm:

Många som tror på skitsnacket att vi måste ha en inflation.

Det är bara en till skatt på som dom redan rånar oss på. 

Inflation är när man ökar penningmängden och då kommer priserna att öka som ett brev på posten.

USA hade en deflation under 100 år innan bankmaffian satte upp Federal reserve.

Då fanns det vägar, sjukhus, armeer, tunnelbanor, skolor, etc. utan att det fanns en inkomstskatt.

Samtidigt blev USA nummer 1 i världen.

 

Centralbankerna runt världen som inte ens ägs av länderna sänker valutorna genom att öka penningmängden.

Eftersom alla räknar med att US-dollar är safe haven, så då blir det också det automatiskt.

Det har inte med Trump att göra. Men allt måste skyllas på Trump eftersom eliten äger median.

US-dollarns värde kommer att till en början sjunka mindre än dom andra valutorna. Men ALLA länders valutors värde går ner i världen.

Senare så måste dollarns värde sjunka extremt mycket.

FIAT-valutorna är inflatoriska, men Bitcoin är deflatoriskt därför kommer den fortsätta att gå som tåget.

Bitcoins värde har gått upp bara dom senaste 5 åren med cirka 26000% och innan det ännu mera.

Men sätt gärna in pengar på banken för att köpa deras fonder eller sätta in pengar till era barns sparkonton.

 

Cool story. Relevant med SEK vs THB hur?

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frason:

Cool story. Relevant med SEK vs THB hur?

 

Ja, det är relevant. Speciellt för den som har följt dom senaste inläggen och inte bara suttit och...

tajar.gif.baa331ea0bcf69c82bb1619c85fb10f1.gif

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mr atm:

Ja, det är relevant. Speciellt för den som har följt dom senaste inläggen och inte bara suttit och...

tajar.gif.baa331ea0bcf69c82bb1619c85fb10f1.gif

 

 

Du är inte frisk, sök för det

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Om -4 öre på kursen gör att du inte åker till Thailand skall du nog satsa på Ullared eller lokala ICA som semestermål i år och framtiden, eller

enda bättre stanna hemma i soffan.

 

Vet inte var du får 4 öre ifrån, jag kan ju jämföra med vilken tidigare kurs jag vill.

Varför inte 5.20?
De kunskaper om ekonomi du ventilerar i tråden får mig att tro att ni skulle tjäna på
att din fru tar hand om din plånbok både på ICA och Ullared :-)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herluf:

Kronan har fått betong skor......snart under 3.80.....

hqdefault.jpg

 

Stämmer det. Kom just från banken efter att ha köpt kronor för 3.87 baht/krona, jättebilligt.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-25 at 16:56, skrev Tallviking:

 

Det är nog snarare Donald Trump hånleende du skall se för det är hans orsak att dollarna gick upp och därav skillnaden med svenska kronan mot bahten

 

On 2017-01-26 at 11:19, skrev Tallviking:

 

Ju mer Trumpen klampar runt i klaveret desto mer faller USD och drar med sig Thai Baht ner

Ha ha ha ja jag tror de flesta har förstått vad du tycker om Trump

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Ha ha ha ja jag tror de flesta har förstått vad du tycker om Trump

 

Som jag skrev i en annan tråd

 

Det Trumpen gör nu är populärt hos amerikanska företag och därför går dollarn upp

 

Problemet är att det han gör är populistiskt och ger bara kortsiktiga fördelar. Lite som att pinka på sig när man fryser. Det blir skönt och varmt en stund men blir sedan riktigt illa

 

När Trumpens åtgärder slår långsiktigt slår det stenhårt tillbaka på de amerikanska företagen och medborgarna och går det riktigt illa blir resultatet samma som när USA förde exakt samma politik på trettiotalet. Total börskrasch och enorma problem i landet

Och då lär dollarn sjunka som en sten och dra ner många andra valutor i världen som hänger på USA-dollarn, däribland thai-bahten

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎27 at 03:57, skrev Moritz:

 

Vet inte var du får 4 öre ifrån, jag kan ju jämföra med vilken tidigare kurs jag vill.

Varför inte 5.20?
De kunskaper om ekonomi du ventilerar i tråden får mig att tro att ni skulle tjäna på
att din fru tar hand om din plånbok både på ICA och Ullared :-)

 

 

Har aldrig varit i Ullared och ICA har jag aningen långt till. Och ja du kan referera till vilken kurs du vill men runt 4 är väl

mer relevant än 5,20. Så ta du dina ekonomikunskaper och göm dom.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
21 timmar sedan, skrev Mankan:

 

Ha ha ha ja jag tror de flesta har förstått vad du tycker om Trump

Dvs. repeterar det media säger, inte det Trump verkligen har fått till stånd på kort tid.

Han har varit med om att verka på många områden positivt på kort tid som inte media har skrivit om alls.

Om man vet vem som äger media,n så är det inte alls så konstigt att dom alla svartmålar honom.

 

what terrosim means.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog benägen att hålla med  Mr atm. Den s.k. inflationpolitik som regeringarna fått hållas med är till syvende och sist bara bra för de redan besuttna, det är de lågavlönade som betalat priset, vilket med tiden blivit högt.

Dessa s.k procentuella löneförhöjningar är av ondo för de lågavlönade och avståndet mellan fattig och rik bara ökar.

För övrigt är det väldigt bra för Sverige som land så länge Stefan Ingves kan hålla ned värdet på kronan. Tyvärr är det inte hållbart i långa loppet med den konstgjorda andning som nu bedrivs.

Hur framtiden kommer att gestalta sig för Sverige men för Europa återstår att se, direkt lovande verkar det ändå inte att bli.

Vi får nog vänja oss vid dagens bahtkurs - eller ännu sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-01 at 10:18 PM, evert 1 said:

Är nog benägen att hålla med  Mr atm. Den s.k. inflationpolitik som regeringarna fått hållas med är till syvende och sist bara bra för de redan besuttna, det är de lågavlönade som betalat priset, vilket med tiden blivit högt.

Dessa s.k procentuella löneförhöjningar är av ondo för de lågavlönade och avståndet mellan fattig och rik bara ökar.

För övrigt är det väldigt bra för Sverige som land så länge Stefan Ingves kan hålla ned värdet på kronan. Tyvärr är det inte hållbart i långa loppet med den konstgjorda andning som nu bedrivs.

Hur framtiden kommer att gestalta sig för Sverige men för Europa återstår att se, direkt lovande verkar det ändå inte att bli.

Vi får nog vänja oss vid dagens bahtkurs - eller ännu sämre.

Ja, de forna glansdagarna med 5Batht per sek kan man glömma. Långsiktigt får man nog basera sin budget på ca 4baht per sek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att inse att vi inte är ett av världens rikaste länder längre.......

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kenneth4618

Satt in lite slantar på thaikontot och huvvaligen för det blev till kursen 3,80 :(

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Fick en betalning idag från en thai tjej på 2,500 bath. Blir dock inte klok på kursen. Fick 602 kr på Western Union idag. Hon frågade mig om kursen, men hade inget bra svar.

2500/602=4,15

0,2408 x 602= 602 kr 

 

Gör jag en tanke vurpa här?

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Fick en betalning idag från en thai tjej på 2,500 bath. Blir dock inte klok på kursen. Fick 602 kr på Western Union idag. Hon frågade mig om kursen, men hade inget bra svar.

2500/602=4,15

0,2408 x 602= 602 kr 

 

Gör jag en tanke vurpa här?

 

 

 

Nä men det gjorde nog den som använde miniräknaren.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...