Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Tomten kan dra åt lapphelvete!

 

Kursen just nu i Thailand.

 

Och kursen i Sverige igår. Rasar väl om 9 timmar?Screenshot_2016-12-19-08-41-58.png

 

Screenshot_2016-12-19-08-38-09.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan jag flyttade hem familjen till Sverige för 2,5 år sedan har jag faktiskt gynnats av valutakurserna, i motsats till dom flesta här. Jag tjänar mina pengar i USD och THB men spenderar det mesta i SEK, så jag är bara glad! Räntorna har också varit fördelaktiga. Tidigare hade jag huset i Sverige uthyrt och det betalade räntorna. Nu när jag själv betalar kostar lånen omkring hälften av vad dom gjorde för fem år sedan. Tack för det, Ingves!

 

Lägsta kursen under en tioårsperiod som jag såg på SEK/THB på xe.com var 3.69 för cirka två år sedan. Nu ligger vi nära den nivån. Ska jag ha sådan tur (och de flesta av er andra otur, sorry!) att kronan går ner ännu mer? THB har haft en tendens att hålla sig starkare än den "borde", så vi får se. Kronan trycker ju tydligen Riksbanken ner med avsikt och om THB håller värdet bättre mot dollarn än SEK så kommer  trenden att fortsätta i det här spåret. Inte mig emot...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Samet!

Om den svenska kronan blir svagare eller starkare, de står skrivet i stjärnorna!

I dagens världsekonom verka inte de gamla reglerna gälla.

De senaste två dagarna har den svenska kronan blivit starkare mot de flesta valutor.

 

Jag förstår inte Stefan Ingves. Han kan bara säger de ord som behövs sägas för att få upp inflationen i Sverige. Men de vågar han inte!!! Han har nog tänkt tanken..men fått huvudvärk och mardrömmar.

De han skulle behöva säga är: Jag vill att lönerna ökar med mellan 4-5% i den kommande avtalsrörelsen. 

Då minna vänner hade inflationen skenat iväg, och han hade inte behövt stöd köpa den svenska valuta eller ha en minus ränta mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Imperiale:

Hej Samet!

Om den svenska kronan blir svagare eller starkare, de står skrivet i stjärnorna!

I dagens världsekonom verka inte de gamla reglerna gälla.

De senaste två dagarna har den svenska kronan blivit starkare mot de flesta valutor.

 

Jag förstår inte Stefan Ingves. Han kan bara säger de ord som behövs sägas för att få upp inflationen i Sverige. Men de vågar han inte!!! Han har nog tänkt tanken..men fått huvudvärk och mardrömmar.

De han skulle behöva säga är: Jag vill att lönerna ökar med mellan 4-5% i den kommande avtalsrörelsen. 

Då minna vänner hade inflationen skenat iväg, och han hade inte behövt stöd köpa den svenska valuta eller ha en minus ränta mer.

 

Ja, man blir inte klok på detta!

Är som upp-å-ner-vända-välden.

 

Riksbanken vill ha en svagare krona, men kronan blir starkare, men inge nya åtgärder.

En vill köpa mer, andra vill köpa mindre. Prognosen sprack redan innan beskedet kom.

Ja, tänk om man kunde vet i förväg!

 

http://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/kronan-starks-efter-ingves-rantebesked-6813802

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev tennek:

var hittade du den kursen ..

God Jul Grabben.

Vad gör du?

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu börjar vi närma oss 4kr gränsen igen, sist vi var där var i mitten av oktober. Hoppas 2017 blir året den onda trenden vänder, så vi iallafall kan få en ny botten på 4,5kr

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lillamannen:

6 Jan 2017 03:17 UTC

SEK/THB close:3.96268

 

Vart kan du få den kursen?

 

TT på BangkokBank 3.92625

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

 

Vart kan du få den kursen?

 

TT på BangkokBank 3.92625

Den är bra mycket bättre än för några dagar sedan, TT kurserna från svensk bank brukar ju ligga några 3-5 satang under vad man ser på XE tex.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Den är bra mycket bättre än för några dagar sedan, TT kurserna från svensk bank brukar ju ligga några 3-5 satang under vad man ser på XE tex.

 

Jo jag är med på att den har blivit bättre sista dagarna.

Men vad är meningen med att redovisa en kurs som man inte kan få.

Vi är ju alla glada att bahten blir billigare, men att visa det med fakta som inte är tillämpningsbar i verkligheten förstår jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

 

Jo jag är med på att den har blivit bättre sista dagarna.

Men vad är meningen med att redovisa en kurs som man inte kan få.

Vi är ju alla glada att bahten blir billigare, men att visa det med fakta som inte är tillämpningsbar i verkligheten förstår jag inte.

 

De flesta tittar på appar som tex XE, och några satang är inte mycket att hänga upp sig på...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Momentankursen 3.957 just nu. Nu hoppas vi att det håller i sig så att TT kursen passerar 4 för första gången sedan mitten av oktober. Nästa steg 4.50 hade vi senast i oktober 2014. Dags igen ;-) 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda kursen som är av intresse for mig är den s.k TT-kursen. Dvs vad jag får när pengar skickas från Svedala till mig. SIAM Bank nu: 3.926

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev thomas001:

Den enda kursen som är av intresse for mig är den s.k TT-kursen. Dvs vad jag får när pengar skickas från Svedala till mig. SIAM Bank nu: 3.926

ligger i nivå med kontant växling.. Vasuexchange.com  ..just nu 3,92

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är kanon när man får momentankursen, så får man korrigera själv utifrån vad man behöver.

Andra kurser är också av intresse, bara man får info om vilken kurs och datum.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jo jag är med på att den har blivit bättre sista dagarna.

Men vad är meningen med att redovisa en kurs som man inte kan få.

Vi är ju alla glada att bahten blir billigare, men att visa det med fakta som inte är tillämpningsbar i verkligheten förstår jag inte.

Det är en kurs som jag får.

Om någon fifflar med din kurs byt kort.

Har avhandlats ett i ett antal trådar.

Coop medmera kort.

Inga valutapåslag. Inga uttagsavgifter (utom dom som thai automaten tar ut)

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är TT-kursen 3.947. Håller tummarna för att det fortsätter uppåt......

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev sarne:

Idag är TT-kursen 3.947. Håller tummarna för att det fortsätter uppåt......

Hej

Om det nu hade räckt att hålla tummarna när det gäller valutor så hade vi jublat men exportindustrin i Sverige håller kanske också tummarna , 

för att motverka dina tumkonster. 

Men lycka till . Under hösten tror jag på en förbättring , men om det beror på dina tummar låter jag vara osagt

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Där är inte så mycket jag följer med varje dag i nyhetsflödet, förutom ett par saker.

Den svenska valutan är en av dessa saker som jag följer blint.

Men när jag får mer THB för mina svenska kronor så får jag ett barnsligt leende i hela ansiktet. De verka som om att de inte behövs så mycket för att roa en på ålderdomen.

Men för min del så har jag nog tappat 1500-2000 THB om dagen av min reskassa från topp året 2013. Så det 40000-50000 THB mindre man har att göra av med under en och samma resa.

Raset för den svenska kronan under dessa år har inte avskräckt mig för resor till Thailand.

Bara tanken på åka till medelhavet på solsemester gör att jag får feberfrossa i hela kroppen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Imperiale:

Där är inte så mycket jag följer med varje dag i nyhetsflödet, förutom ett par saker.

Den svenska valutan är en av dessa saker som jag följer blint.

Men när jag får mer THB för mina svenska kronor så får jag ett barnsligt leende i hela ansiktet. De verka som om att de inte behövs så mycket för att roa en på ålderdomen.

Men för min del så har jag nog tappat 1500-2000 THB om dagen av min reskassa från topp året 2013. Så det 40000-50000 THB mindre man har att göra av med under en och samma resa.

Raset för den svenska kronan under dessa år har inte avskräckt mig för resor till Thailand.

Bara tanken på åka till medelhavet på solsemester gör att jag får feberfrossa i hela kroppen.

 

 

Toppåret var December 1996, 725 Baht för en svensk 100-lapp och botten var Oktober 1992 med 287 Baht för en svensk 100-lapp.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan5300!

 

1996! De är långt innan jag åkte till Thailand, som var första gången 2001.

Då måste du har varit kung i baren vid den tiden?

Jag gjorde ett uppehåll på tio år med resor till Thailand, och startade igen 2013.

Sedan dess har det blivit både en och två resor per år. 

Mitt uppehåll berodde på att jag hade tappat själv kontrollen på mitt spritdrickande.

Jag tycker att jag har bra koll på det idag, jämfört hur det såg ut för tio år sedan.

Har ej blivit nykterist!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...