Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Kan man hoppas på en femma tills man åker!? :)

Skickat från min HTC One_M8

Kan skicka en femma åt dig. Inga problem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kan skicka en femma åt dig. Inga problem!

Visst. Skicka du 5 tbh guld.

Skickat från min HTC One_M8

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man hoppas på en femma tills man åker!? :)

Skickat från min HTC One_M8

Än är det långt kvar så du kanske ska skjuta på resan för säkerhets skull! :haha:

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.04412 THB

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Än är det långt kvar så du kanske ska skjuta på resan för säkerhets skull! :haha:

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.04412 THB

Ett par månader typ. :)

Nej, klart jag inte tror det. Ligger den på 4 så är jag nöjd.

Skickat från min HTC One_M8

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här tänker de på Riksbanken...

"

Riksbankschefen framhöll särskilt vikten av "mycket stor vaksamhet när det gäller nedåtrisker för inflationen, till exempel som en följd av en starkare växelkurs".

 

Han betonade att växelkursen för närvarande är en central faktor, dels eftersom den är viktig för inflationen, dels eftersom den påverkas av utvecklingen i omvärlden. Han sade att ECB:s tillgångsköpprogram bidrar till att få i gång tillväxten i euroområdet, vilket är positivt för Sverige.

– Men på kort sikt riskerar kronan att stärkas till följd av ECB:s agerande, vilket skulle hålla tillbaka den inflationsuppgång som Riksbanken eftersträvar. Därför måste Riksbanken på ett eller annat sätt förhålla sig till det som sker inom euroområdet."

 

http://www.svd.se/naringsliv/oro-inom-riksbanken-for-expansiv-penningpolitik_4557618.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här tänker de på Riksbanken...

"

Riksbankschefen framhöll särskilt vikten av "mycket stor vaksamhet när det gäller nedåtrisker för inflationen, till exempel som en följd av en starkare växelkurs".

 

Han betonade att växelkursen för närvarande är en central faktor, dels eftersom den är viktig för inflationen, dels eftersom den påverkas av utvecklingen i omvärlden. Han sade att ECB:s tillgångsköpprogram bidrar till att få i gång tillväxten i euroområdet, vilket är positivt för Sverige.

– Men på kort sikt riskerar kronan att stärkas till följd av ECB:s agerande, vilket skulle hålla tillbaka den inflationsuppgång som Riksbanken eftersträvar. Därför måste Riksbanken på ett eller annat sätt förhålla sig till det som sker inom euroområdet."

 

http://www.svd.se/naringsliv/oro-inom-riksbanken-for-expansiv-penningpolitik_4557618.svd

Inflationen måste upp nu till varje pris och jag tror Ingves kommer sänka räntan redan nästa vecka. Tyvärr kommer växlingskursen sjunka igen :l
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kan man hoppas på en femma tills man åker!? :)

Skickat från min HTC One_M8

Hoppas kan man alltid, men då måste THB ner. För jag ser inte nån ljusning för SEK. Minusräntan och inflationsmålet samt oroligt kring politiken bådar inte gott.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker på att vi inte kommer att få en väsentligt starkare SEK förrän i slutet av nästa år. Räntan kommer inte att höjas förrän inflationen tar fart och det verkar avlägset just nu.

 

Vi får hoppas på att Bahten sjunker i värde mot omvärlden så länge.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag är ganska säker på att vi inte kommer att få en väsentligt starkare SEK förrän i slutet av nästa år. Räntan kommer inte att höjas förrän inflationen tar fart och det verkar avlägset just nu.

 

Vi får hoppas på att Bahten sjunker i värde mot omvärlden så länge.

 

  / Joe

Och USD åxå, då jag funderar på att dra dit (tja till ett land med USD, Cambodia). Hoppas kan man ju alltid, men jag är tveksam. Hur dom lyckas hålla upp USD vetefan, THB har jag en liten aning om - dom blöder pengar som fan. Men USD borde snart vara konkursmässiga.

 

Men inte i helvete, det är nåt som håller dessa uppe. Börjar klura på om det är Kina som faktiskt gör ett smart drag. Krig är snart obsolete - bara säg att vi vill ha tillbaka lånen så viker sig en nation som lånat för mycket.

 

Klurigt, men det verkar vara det som väntar. Om jag nu gissar rätt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och USD åxå, då jag funderar på att dra dit (tja till ett land med USD, Cambodia). Hoppas kan man ju alltid, men jag är tveksam. Hur dom lyckas hålla upp USD vetefan, THB har jag en liten aning om - dom blöder pengar som fan. Men USD borde snart vara konkursmässiga.

 

Men inte i helvete, det är nåt som håller dessa uppe. Börjar klura på om det är Kina som faktiskt gör ett smart drag. Krig är snart obsolete - bara säg att vi vill ha tillbaka lånen så viker sig en nation som lånat för mycket.

 

Klurigt, men det verkar vara det som väntar. Om jag nu gissar rätt.

 

Ja det är synd, finns många faranger som inte följer med i utvecklingen och plötsligt å märker de a tt dom år mer i plånboken för sina kronor. Sen om Stefan Ingves sänker räntan nästa vecka som kommer den sjunka djupt igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek har iallafall blivit lite bättre 25 satang mer enligt Forex idag 3,66 ett tag sedan 3.40 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek har iallafall blivit lite bättre 25 satang mer enligt Forex idag 3,66 ett tag sedan 3.40 

Offe

 

Och vi som växlar något så när vettigt får drygt 4 Baht för en krona, men lycka till med Forex :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig att jag växlar på Forex Vill bara visa att det går åt rätt håll ( Än så länge )

Och vi som växlar något så när vettigt får drygt 4 Baht för en krona, men lycka till med Forex :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi som växlar något så när vettigt får drygt 4 Baht för en krona, men lycka till med Forex :)

 

Givet. Vi som vet växlar ju längst bort bakom krönet under bron och sen på andra sidan vägen bakom det gröna skynket. Alltid minst en baht mer där än på alla andra ställen  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Givet. Vi som vet växlar ju längst bort bakom krönet under bron och sen på andra sidan vägen bakom det gröna skynket. Alltid minst en baht mer där än på alla andra ställen  :good:

Nej vi växlar i bank,

Fast det är väl okänd för en nolla och troll som du

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju lovande ut, vore ju underbart om euron först gick över 40, sen närmade sig 50 om tre månader.

Kronan har kanske också goda förutsättningar att gå mot 5.

17ec7af235cef849b293e143266fe13d.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där ja e52adf53c31601978003449da890bae9.jpg

Ditt favoställe Superrich erbjuder 4, 04.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ditt favoställe Superrich erbjuder 4, 04.

Jo såg det bra på lördag [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ligger ATM:erna till nu i Thailand angående växlingskursen?

Beror inte på dom så mycket om du har svenskt kort, bara du låter växlingen ske i din bank och inte i Thaibanken!

Har du MasterCardkort finns deras kurs angiven här!  https://www.mastercard.com/se/consumer/currencyconversion.html

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det som oftast krävs är ett arbetstillstånd.

Och dessa konton öppnas inte lokalt utan det är huvudkontoren i BKK som gör det och då kan det bli svårt utan alla dokument.

 

Men att fråga skadar ju aldrig. :D

Bankchefen på mitt BKK bank kontor frågade mig om jag ville öppna ett.Hon vet att jag inte jobbar  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...