Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Soengsang

38 Baht - POKS!!!

Yes, nu går vi för 40, som jag tycker är ok, och 1eur/40thb känns faktiskt rimligare inom en nära framtid än 1sek/5bth :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Yes, nu går vi för 40, som jag tycker är ok, och 1eur/40thb känns faktiskt rimligare inom en nära framtid än 1sek/5bth :)

Jag fick kursen 34,81 på BKK Bank när jag växlade pengar från min bostadsförsäljning i Los till Euro  :yahoo:

Fick sjukt mycket Euro.Lite tur med i spelet också.

Nu hoppas jag att kunna växla tillbaka senare till en betydligt högre kurs. 50 baht för Euro skulle smaka. :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Växlingskurser från Superrich Thailand.

 

EURO 37,85

DKK      5,02

NOK     4,45

SEK      4,01

 

PS Dom kurser som redovisas i diverse "appar" är Thailändska Riksbankens kurs (Bank Of Thailand) dom kurserna får man aldrig på ett bank/växlingskontor.

 

http://superrichthai.com/exchange.aspx

Link to comment
Dela på andra sajter

Mediankurs just nu 4.10 sek  :good:

Fantastiskt! Jag var rädd att vi var på väg till 3.50, men nu tågar vi rakt upp!

 

Nästa 4.20 tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inte är han rikskändis, men på lokalplanet är han ganska välkänd

 

Amatörkändisen Baa.  

 

OBS Baa stavas med stort B i början, slarva inte med stavningen!

 

dessutom ett litet påpekande till er som tror ICA har egen kurs, så är det inte alls, ICA använder sig av MC,s (master card) växelkurs!

Sant, blir fel ibland. Men att tomrduk anspela på att du var en anonym stolle var lite magstarkt, så i upprördheten blev B b.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det har ju alltid Pigge sagt :wink:

 

Men ärligt så tror jag ett par till mindre "halvbanker" ger liknande villkor, kan ju bli en slant för de som har sitt bidra via Sverige.

 

Mitt bidrag kommer ju från annat europeiskt land, och får värdelös växlingskurs på mina surt förvärvade euro till bath, kanske de gör fel när de betalar ut bidraget, de kanske har några alternativ med växlingen?

Eller kanske man borde fixa ett eurokonto i Thailand, och växla där?

Hur gör andra som har bidraget i euro?

När jag hade eoro i lön så fick jag rådande överföringskurs

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Aldrig trott att ICA har en egen kurs, men avgifterna är låga. 240kr/år och sen 180THB per uttag. Inget mer.

är du i bkk så kan du slippa dom 180 bahten om du tar ut på citibanks atm vid asoke

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, blir fel ibland. Men att tomrduk anspela på att du var en anonym stolle var lite magstarkt, så i upprördheten blev B b.

Ja det va elakt av Tomurdoc, kalla lokalkändisar för anonyma hur som helst utan urskilnad, och i en så viktig tråd dessutom, SKÄMS TAMEFAN!

 

I alla fall ser det ljusare ut för oss med ICA kort, nu kan vi ta ut 20 lax igen!

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.054996 THB 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

När jag hade eoro i lön så fick jag rådande överföringskurs

 

Jo.

 

Men det är väl en skildnad på kursen i den avsändande banken och kursen man får i mottagande banken.

Typ samma när man tar ut från ett svenskt ATM-kort och väljer var växlingen ska utföras?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

här kan du läsa lite vom avgifter osv ,som sagt ica är bland dom bättre korten

 

 

 

http://www.privataaffarer.se/nyheter/sa-mycket-kostar-uttaget-utomlands-521001

 

Det finns ju två världar här.

 

Det stora och överväldiga gänget som använder sina olika kort med sina olika avgifter när de turistar här och så finns det vi, ett fåtal som har konto i en thailändsk bank och gör våra kontantuttag med denna banks kort och utan avgift.

 

När jag tittar på växlingskurser mellan SEK och THB så är jag inte intresserad av vilka uttags - och andra avgifter era kort påverkar kursen  utan enbart en ren TT-kurs som är "naken" utan diverse påhäng.

 

Det är det som vissa personer har så svårt med - att titta på och snacka om en realistisk växlingskurs som är fri från div procentuella kostnadsuttag och årsavgifter.

 

Jag vet vad jag håller på med och det räcker egentligen gott för mej.

 

Over and out!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom växlingskontor jag nyss knatat förbi här i Pattaya erbjöd 4.02

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det finns ju två världar här.

 

Det stora och överväldiga gänget som använder sina olika kort med sina olika avgifter när de turistar här och så finns det vi, ett fåtal som har konto i en thailändsk bank och gör våra kontantuttag med denna banks kort och utan avgift.

 

När jag tittar på växlingskurser mellan SEK och THB så är jag inte intresserad av vilka uttags - och andra avgifter era kort påverkar kursen  utan enbart en ren TT-kurs som är "naken" utan diverse påhäng.

 

Det är det som vissa personer har så svårt med - att titta på och snacka om en realistisk växlingskurs som är fri från div procentuella kostnadsuttag och årsavgifter.

 

Jag vet vad jag håller på med och det räcker egentligen gott för mej.

 

Over and out!

japp det är turistens värld ,ville bara ge dig en förklaring på dom olika korten och avgifter  ,själv så växlar jag alltid cash numera eftersom det är förmånligast för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom växlingskontor jag nyss knatat förbi här i Pattaya erbjöd 4.02

 

Fritz..

 

Det är ju en riktigt bra kurs för att vara såhär tidigt i uppgången.

Kan man månne se det som deras tro om den närmaste framtiden?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jo.

 

Men det är väl en skildnad på kursen i den avsändande banken och kursen man får i mottagande banken.

Typ samma när man tar ut från ett svenskt ATM-kort och väljer var växlingen ska utföras?

dom överförde valutan euro till mig och så växlades det på vägen och jag fick nästan rådande växlingskurs enl xe då

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en riktigt bra kurs för att vara såhär tidigt i uppgången.

Kan man månne se det som deras tro om den närmaste framtiden?

Det kan man nog om man är optimistiskt lagd, är man däremot pessimist är det som en våg, den är störst i början sen ebbar den ut!

 

Optimisten Baa som håller på 4,25 inom 1 månad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en riktigt bra kurs för att vara såhär tidigt i uppgången.

Kan man månne se det som deras tro om den närmaste framtiden?

Ingen aning, men jag vet vad min hustru tror i alla fall. Jag gjorde misstaget att berätta om kronans uppgång för henne och fick direkt ordern att beställa en tripp till Koh Chang med familjen vilket jag just gjort.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det svaret!  Det ställer ju ICA i en klass för sej. :good:

 

Nej, men i samma klass som GE Moneybanks kort ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det som vissa personer har så svårt med - att titta på och snacka om en realistisk växlingskurs

 

Visst är det ett helvete att alla andra har fel. De fattar ju ingenting. . .. :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen

Nej, men i samma klass som GE Moneybanks kort :wink:

Är inte det Santanders kort, eller är det en annan Bank?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju alltid Pigge sagt :wink:

 

Men ärligt så tror jag ett par till mindre "halvbanker" ger liknande villkor, kan ju bli en slant för de som har sitt bidra via Sverige.

 

Mitt bidrag kommer ju från annat europeiskt land, och får värdelös växlingskurs på mina surt förvärvade euro till bath, kanske de gör fel när de betalar ut bidraget, de kanske har några alternativ med växlingen?

Eller kanske man borde fixa ett eurokonto i Thailand, och växla där?

Hur gör andra som har bidraget i euro?

 

Jag får betalt i danska kronor som är peggade till Euron. Allt förs över till min svenska bank, därifrån för jag över lite pengar när kursen är dålig och större summor när kursen är bättre.

Jag är tämligen säker på att du kan öppna eurokonto hos de flesta thaibanker och sen växla över till Baht när du tycker det känns ok.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning, men jag vet vad min hustru tror i alla fall. Jag gjorde misstaget att berätta om kronans uppgång för henne och fick direkt ordern att beställa en tripp till Koh Chang med familjen vilket jag just gjort.

 

Fritz..

 

Att du aldrig lär dej!

Jag har tidigare delat denna sortens glädjerapporter  med min hustru, men det har fanimej kostat mer än rapportens innehåll.

Numera är jag knäpptyst och har allt sjå i världen att hålla färgen framför datorn.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...