Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Var hittade du den kursen?

 

SCB:s bästa kurs (TT), som funkar för oss i verkligheten, har inte varit över 3,965 någon gång idag.

 

Just nu 4,0055 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 4,0055 :)

 

Var då någonstans?

 

Den bästa (TT) verkligheten för oss säger just nu 3, 97 hos SCB.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 4,0055 :)

Kolla på xe

4,0054 just nu

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Ok, men poängen med den länk jag visade var valutans prognos, vilken Ser skaplig ut för SEK vs THB, och riktigt hygglig ut för oss som har bidraget i euro. Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på xe

4,0054 just nu

 

Så du menar alltså att du kan gå till "xe" och få 4,0054 THB för en svensk krona. Hur gör man då?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Svenska Handelsbanken, vänder man på 1/,2522= 39,65107057890563 SEK

post-7521-0-32237200-1430901409.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar alltså att du kan gå till "xe" och få 4,0054 THB för en svensk krona. Hur gör man då?

Nä men det kommer ligga nära vad du får på ett uttag på ICA Banken i en ATM.

Vad kursen är och vad vi får är inte samma sak.

Banken ska också ha något.

De flesta svenska banker snor pengar av kunderna.

1,48% på beloppet du tar ut eller sänder.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men det kommer ligga nära vad du får på ett uttag på ICA Banken i en ATM.

Vad kursen är och vad vi får är inte samma sak.

Banken ska också ha något.

De flesta svenska banker snor pengar av kunderna.

1,48% på beloppet du tar ut eller sänder.

 

Det är hur lätt som helst att läsa av verkligheten för oss om man läser rätt tabeller och rätt i tabellerna. Varför hålla på att redovisa dessa för oss meningslösa siffror?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001

DEN enda intressanta siffran för mig personligen som bor i Thailand är KasikornBanks TelexTransfers-kurs. Varför:

Jag bor i Thailand.

Jag använder ovanstående bank.

Jag får mina pengar från Sverige skickade till ovanstående bank.

Det är verkliga siffror och verkligheten för mig.

Allt annat går bort för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Det är hur lätt som helst att läsa av verkligheten för oss om man läser rätt tabeller och rätt i tabellerna. Varför hålla på att redovisa dessa för oss meningslösa siffror?

Nja, att Pigge påpekar att det är ett valutapåslag på ca 1,5% hos de flesta svenska banker är knappast irrelevant.

Många har har inte koll på det!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, att Pigge påpekar att det är ett valutapåslag på ca 1,5% hos de flesta svenska banker är knappast irrelevant.

Många har har inte koll på det!

 

Jag vet inte vad du och Pigge menar med valutapåslag.

SCB har en fast kostnad för att ta  emot och växla från mitt konto i Sverige. Något procentuellt valutapåslag har jag aldrig hört talas om.

 

Jag får den kursen som redovisas i deras TT-kolumn vid varje överföringstillfälle - varken mer eller mindre. Till detta kommer en fast kostnad på, tror jag, 250 Baht.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var då någonstans?

 

Den bästa (TT) verkligheten för oss säger just nu 3, 97 hos SCB.

 

Detta är den officiella kursen. Sedan är det ju så att bankerna ska ha sin vinst när du växlar. När jag flyttar pengar från Sverige till Thailand från Nordea, brukar den kurs jag får vara ca 3 satang under denna officiella kurs. Eftersom jag vet hur mycket Nordea tar, är det ju helt relevant för mig i alla fall, att veta vad kursen ligger. Att sedan någon i stället vill veta hur mycket man får på banken, gör ju att man måste veta vilken bank, får man olika kurser beroende på om man är en viss kund mm. Detta kan ju vara olika på olika banker och för olika kunder, jag vet inte.

 

4,0105 just nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Jag vet inte vad du och Pigge menar med valutapåslag.

SCB har en fast kostnad för att ta  emot och växla från mitt konto i Sverige. Något procentuellt valutapåslag har jag aldrig hört talas om.

 

Orkar inte förklara, men googlade åt dig!

http://www.privataaffarer.se/nyheter/sa-mycket-kostar-uttaget-utomlands-92776

 

 

post-3210-0-34415900-1430903839_thumb.jp

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är den officiella kursen. Sedan är det ju så att bankerna ska ha sin vinst när du växlar. När jag flyttar pengar från Sverige till Thailand från Nordea, brukar den kurs jag får vara ca 3 satang under denna officiella kurs. Eftersom jag vet hur mycket Nordea tar, är det ju helt relevant för mig i alla fall, att veta vad kursen ligger. Att sedan någon i stället vill veta hur mycket man får på banken, gör ju att man måste veta vilken bank, får man olika kurser beroende på om man är en viss kund mm. Detta kan ju vara olika på olika banker och för olika kunder, jag vet inte.

 

4,0105 just nu :)

Läs mitt förra inlägg!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

DEN enda intressanta siffran för mig personligen som bor i Thailand är KasikornBanks TelexTransfers-kurs. Varför:

Jag bor i Thailand.

Jag använder ovanstående bank.

Jag får mina pengar från Sverige skickade till ovanstående bank.

Det är verkliga siffror och verkligheten för mig.

Allt annat går bort för mig.

Min verklighet är också liknande, men skulle tippa på att minst 90% av alla som läser denna tråd gör sina uttag i Thailand på ATM från sitt svenska bankkonto.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ok, då är jag med.

Vi talar om olika saker. Jag om TT-överföring från svenskt till thailändskt konto som ger den bästa kursen utan valutapåslag. Du och Pigge talar om uttag i Thailand med dessa typer av kort med procentuellt valutapåslag.

 

Jag hävdar dock att den bästa källan att följa bankernas rena kurser är, att kolla i just kolumnen "TT". Sedan får man ju då själv justera med påslaget beroende på vilket kort man använder.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mitt förra inlägg!

 

Vet inte vilket du menar, men när jag (och många andra i den här tråden) pratar kurser, anger vi den officiella TT-kursen, som uppdateras varje sekund. Växlar du i bankerna är nog knappast uppdateringstakten lika frekvent. det vi skriver är således inte den kurs du får i banken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då är jag med.

Vi talar om olika saker. Jag om TT-överföring från svenskt till thailändskt konto som ger den bästa kursen utan valutapåslag. Du och Pigge talar om uttag i Thailand med dessa typer av kort med procentuellt valutapåslag.

 

Jag hävdar dock att den bästa källan att följa bankernas rena kurser är, att kolla i just kolumnen "TT". Sedan får man ju då själv justera med påslaget beroende på vilket kort man använder.

 

Jag pratar om överföring från bank till bank. Eftersom jag vet hur mycket sämre kurs jag får (ca 3 satang) så kollar jag naturligtvis den officiella kursen innan jag flyttar pengar. Gör alltid överföringen i THB, så att man direkt får kursen hos Nordea.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilket du menar, men när jag (och många andra i den här tråden) pratar kurser, anger vi den officiella TT-kursen, som uppdateras varje sekund. Växlar du i bankerna är nog knappast uppdateringstakten lika frekvent. det vi skriver är således inte den kurs du får i banken.

 

Inte någon av er i denna tråden någon gång nämnt TT-kursen som uppdateras flera gånger dagligen. Om den uppdateras varje sekund vet jag inte, men den redovisas iaf med jämna eller ojämn mellanrum varje dag i resp banks tabeller.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du jag skickar via Swedbank till SCB och får ett avdrag på 0,03 på TT-kursen och gör växlingen i Sverige, så har jag inga problem att beräkna min kurs.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Goda nyheter!

 

 

Thailand takes a hammer to the baht
Leslie Shaffer

Bangkok: -- Thailand's baht has long out-muscled regional peers, but amid a stumbling economy, the central bank has pulled the plug on supporting the currency.

The Bank of Thailand (BOT) last week sent a triple whammy to the markets: In a surprise move, it cut its benchmark interest rate by 25 basis-points to 1.5 percent. In its statement, the BOT mentioned its concerns about the continued strength of the baht. That was followed up with the easing of some of the country's capital controls, which will allow more funds to flow out of the country.

"All three things marked a strong message," said Santitarn Sathirathai, an analyst at Credit Suisse, noting it's rare for the BOT to mention the currency level. "If there is appreciation in the baht again, which could happen due to the current account surplus, then the Bank of Thailand could intervene to cap appreciation and to cap outperformance over regional currencies."

Full story: http://www.cnbc.com/id/102647724

Link to comment
Dela på andra sajter

XE=4,06

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

XE=4,06

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest

Pinnar på bra uppåtf61aa78b01703b302a1a32126f3a0a46.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...