Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Eftersom detta inte är en kyrka får du svära hur mycket du vill!

Det får ni inte alls !!  ;)

 

MPR-pastorn Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, men kan man ana något i framtiden som tyder på att växlingskursen skall bli gynnsammare?

Som heltidsboende i landet har jag 10 000 baht lägre pension i månaden nu än för ett år sedan - cirka...

Och det är inte så roligt - hyra för två månader t ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, men kan man ana något i framtiden som tyder på att växlingskursen skall bli gynnsammare?

Som heltidsboende i landet har jag 10 000 baht lägre pension i månaden nu än för ett år sedan - cirka...

Och det är inte så roligt - hyra för två månader t ex.

Noterade att kronan var nere på lägsta nivån sedan mot bath på över 10 år, vi gick alltså nedom dippen 2009.

 

http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=10Y

 

 

Tyvärr hoppas riksbanken på lägre kronkurs för att få upp inflationen, efter att räntan sänktes till minus 0.1%. Ingves sa att: "Sedan räntesänkningen har kronan stärkts kontinuerligt. Det är inte vad Riksbanken hoppades på". Så det finns risk att riksbanken sänker kronan ytterliggare.

 

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-beredd-med-hel-verktygslada_4383479.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterade att kronan var nere på lägsta nivån sedan mot bath på över 10 år, vi gick alltså nedom dippen 2009.

 

http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=10Y

 

 

Tyvärr hoppas riksbanken på lägre kronkurs för att få upp inflationen, efter att räntan sänktes till minus 0.1%. Ingves sa att: "Sedan räntesänkningen har kronan stärkts kontinuerligt. Det är inte vad Riksbanken hoppades på". Så det finns risk att riksbanken sänker kronan ytterliggare.

 

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-beredd-med-hel-verktygslada_4383479.svd

Därvidlag har den gode Ingves helt fel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringsbytet betyder nog en del Men klart att världens sämsta Rb chef  är mycket skyldig Men indstrin jublar

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får ni inte alls !!  :wink:

 

MPR-pastorn Fritz..

 

Det finns förvisso gränser för vad som får skrivas på MPR. Dessa regler kan dock icke definieras exakt, i värsta fall råkar man ut för en moderator som är på dåligt humör just den dagen ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns förvisso gränser för vad som får skrivas på MPR. Dessa regler kan dock icke definieras exakt, i värsta fall råkar man ut för en moderator som är på dåligt humör just den dagen :wink:

 

Herr Chang har talat.

En irriterad moderator är ingenting jämfört med Pastor Fritz vrede...

 

:diablo:

 

 

 

:wink:

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha riktigt aktuella och användbara kurser så ska du nog kolla aktuella kurser direkt på bankerna istället för index!

Så här ser det ut IRL just nu den 10 mars 2015 vid växling i ATM

 

 

Håller med och tittar man så ser man varför jag alltid tar ut pengar på ATM från Krung Thai Bank eller Bankok Bank. De har nästan alltid bäst kurs.

 

Jag har inget ICA-kort och förstår inte varför man ska ta ut pengar från den som har sämsta kursen, UOB och knappt så man kan kan få tag i deras bankomat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, men kan man ana något i framtiden som tyder på att växlingskursen skall bli gynnsammare?

Som heltidsboende i landet har jag 10 000 baht lägre pension i månaden nu än för ett år sedan - cirka...

Och det är inte så roligt - hyra för två månader t ex.

 

 

Då har du låg pension och marginaler. 20 % ner=10.000 bathx5=50.000 bath. Jag avundas inte dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterade att kronan var nere på lägsta nivån sedan mot bath på över 10 år, vi gick alltså nedom dippen 2009.

 

http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=10Y

 

 

Tyvärr hoppas riksbanken på lägre kronkurs för att få upp inflationen, efter att räntan sänktes till minus 0.1%. Ingves sa att: "Sedan räntesänkningen har kronan stärkts kontinuerligt. Det är inte vad Riksbanken hoppades på". Så det finns risk att riksbanken sänker kronan ytterliggare.

 

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-beredd-med-hel-verktygslada_4383479.svd

 

 

Karln är finlandssvensk och vet naturligtvis vad han ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du låg pension och marginaler. 20 % ner=10.000 bathx5=50.000 bath. Jag avundas inte dig!

Hoppsan, kan inte påminna mig att jag givit någon som kallar sig "Prutten" info om min ekonomiska situation i sin helhet?

Klart slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och eländet fortsätter - TT-kurs på SCB nu 3,78.

 

Är väl inte osannolikt om flera får problem med förlängningen av sitt årsvisum.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset Lo-Sap har K T vid dörren

Offe

Håller med och tittar man så ser man varför jag alltid tar ut pengar på ATM från Krung Thai Bank eller Bankok Bank. De har nästan alltid bäst kurs.

 

Jag har inget ICA-kort och förstår inte varför man ska ta ut pengar från den som har sämsta kursen, UOB och knappt så man kan kan få tag i deras bankomat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och eländet fortsätter - TT-kurs på SCB nu 3,78.

 

Är väl inte osannolikt om flera får problem med förlängningen av sitt årsvisum.

Tur man är innehavare av en STÖRRE förmögenhet och gift med en arbetsam thaikvinna.   :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur man är innehavare av en STÖRRE förmögenhet och gift med en arbetsam thaikvinna.   :good:

 

Grattis!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur man passar på att bygga om huset när kronan är som svagast :girl_dev:

 

Men men det blir nog bra i slutändan :good:

 

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, pastor Fritz har blivit bönhörd ! :good:

 

Fritz..

 

Du får slänga iväg en ny bön, -0,2% nu.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får slänga iväg en ny bön, -0,2% nu.

Jag ska strax göra det. Men om du tror att mina kommunikationer i lodrät linje med "Han däruppe" funkar lika bra som Internet så tror du helt fel. Att vara pastor på MPR ger liksom ingen förtur i den långa kö av alla människor som tillber denne allsmäktige Gud. Nu är jag sist i kön igen men ska strax "shower änd go to bed" och sen väcka hustrun med en dask i rumpan så att hon får ta ett snack med Buddha om att vi önskar en bättre kronkurs. mer kan jag inte göra just nu.

 

"Gonatt sova gott" som min kära hustru säger. :)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...