Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Swedbank till SCB var 420bath i avgifter i juli, efter att Bangkok Bank tagit sin del för att förmedla.

 

Dyrt med små belopp men bra kurs.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Forex växelkurs i dag i Sverige  1 Kr = 3,47 Thb

 

US Dollar 8,99 kr/dollar

 

Born41

Samma skit kurs som på 90-talet.

 

Man har blivit bortskämd och delar allt med 5:)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vilket är värst. Inget ICA-kort eller missbruk av caps-lock ?

 

Inget ICA-kort. Helt klart. No discussion

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Norwegian istället för Thai då?

 

Endast om man inte vill till Thailand.

CPH är inte att förglömma, även om man bor i Södertälje eller Iggesund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forex växelkurs i dag i Sverige  1 Kr = 3,47 Thb

 

US Dollar 8,99 kr/dollar

 

Born41

Vem gör affärer med Forex? :fool: .....då är man nog dum på riktigt.... :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem gör affärer med Forex? :fool: ..då är man nog dum på riktigt. :fool:

Hela den kriminella världen(gjorde det) en av Sveriges största pengatvättare.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem gör affärer med Forex? :fool: ..då är man nog dum på riktigt. :fool:

Är ju rätt praktiskt att kunna ha lite stålar i rätt valuta vid ankomst till resmålet, sparar du kvittot så kan du växla tillbaka utan kostnad. 

Usch vad korkat. Sanningen är väl att du är för snål för att lägga några % på att ha det bekvämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju rätt praktiskt att kunna ha lite stålar i rätt valuta vid ankomst till resmålet, sparar du kvittot så kan du växla tillbaka utan kostnad. 

Usch vad korkat. Sanningen är väl att du är för snål för att lägga några % på att ha det bekvämt.

 

 

Exakt, har man inte råd att "losa" några hundralappar på forex när man ska bränna 50k i Los så kan man hålla sig hemma :y2:

 

#cashisking

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju rätt praktiskt att kunna ha lite stålar i rätt valuta vid ankomst till resmålet, sparar du kvittot så kan du växla tillbaka utan kostnad. 

Usch vad korkat. Sanningen är väl att du är för snål för att lägga några % på att ha det bekvämt.

Det finns ju ATM på Suvan, sen pengarna som jag har över skänker jag till min tirak eller till övriga familjen.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju ATM på Suvan, sen pengarna som jag har över skänker jag till min tirak eller till övriga familjen.

Jodå, gott hjärta skall man ha. Har man råd att ge bort sina pengar så är väl inte några spänn till Forex så farligt?

Men stålar på fickan är bekvämt och det händer ju att man besöker något annat land än Thailand också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det finns ju ATM på Suvan, sen pengarna som jag har över skänker jag till min tirak eller till övriga familjen.

 

Klantigt.

 

Hade du sparat pengarna till nästa resa så hade du haft pengar vid ankomst och behöver inte leta efter närmaste ATM eller Forex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, gott hjärta skall man ha. Har man råd att ge bort sina pengar så är väl inte några spänn till Forex så farligt?

Men stålar på fickan är bekvämt och det händer ju att man besöker något annat land än Thailand också.

Absolut. Konstigt nog så växlar jag alltid på Forex när jag åker till andra länder, men just Thailand har blivit att jag tar ut i ATM.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut. Konstigt nog så växlar jag alltid på Forex när jag åker till andra länder, men just Thailand har blivit att jag tar ut i ATM.

Antagligen med ICA-kort eller GE Money Bank. Du är helt enkelt mprskadad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, har man inte råd att "losa" några hundralappar på forex när man ska bränna 50k i Los så kan man hålla sig hemma :y2:

 

#cashisking

 

Det är väl procenten som räknas:))

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl procenten som räknas:))

 

På spriten ja! :y14:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in en fråga här angående över föring till Thaibank. Jag förde nyligen över 5000 thb till en kompis (SICOTHBK) SIAM COMMERCIAL BANK. Vet att man bruka säga att man skall föra över svenska pengar. Men jag valde att med Nordea föra över 5000 thb dvs nordea står för växlingen och jag betalade också en avgift på 40 kr. Nu hamnade dock bara 4540 thb på kontot. Då måste ju thaibanken ha tagit 460 thb för att ta emot 5000thb. Ska det vara så?

Förde över 5000b från Swedbank till Kasikorn. Blev oxå runt 450b som försvann. Visade sig att Kasikorn tog runt 100b och Bangkok Bank tog 360b.

 

Tror Bangkok Bank`s avgift är fast, men Kasikorn har en del fast och en del procentuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju rätt praktiskt att kunna ha lite stålar i rätt valuta vid ankomst till resmålet, sparar du kvittot så kan du växla tillbaka utan kostnad. 

Usch vad korkat. Sanningen är väl att du är för snål för att lägga några % på att ha det bekvämt.

Forex är ju bra som nödlösning fast dålig kurs

 

precis brukar spara lite bahtingar ,växlar cash numera mestadels i Thailand ,är ju bra kurser numera på cashväxling

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skriver du om??? Är det din bank som satt gränsen 5000kr ? Har i och för sig inte tagit ut så stor summa på ett tag då jag använder internetbank till Thaikonto och sedan plockar ut "småsummor"

Japp, max uttag är 5000 SEK på mitt kort, Inte jag som satt limit, men normalt sett har jag inte haft ett problem med dom.

 

Nu börjar det fan vara på gränsen.20.000 var ganska lagom.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast om man inte vill till Thailand.

CPH är inte att förglömma, även om man bor i Södertälje eller Iggesund.

CPH Nej tak Fanns inget smörrebröd efter 19.00

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...