Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Inte i Thailand kl 11:30

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 3.916625 THB

 

kursen på den sidan ligger nära vad ICA-banken drar

på den tidpunkten uttaget göras.

 

banker brukar vara dyrare.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kursen på den sidan ligger nära vad ICA-banken drar

på den tidpunkten uttaget göras.

 

banker brukar vara dyrare.

ICA följer MC kursen och drar beloppet c:a 3 bankdagar efter uttag och då gäller det datumets MC kurs!

 

 

Just nu den 29 jan är den 3,907, detta är vad som reserveras, sedan justeras till bokföringsdatums kurs!

 

Så här ser det ut!

Belopp: 20 180,00 THB Belopp i kr: -4 880,00 kr Växelkurs: 0,241823 Köpdatum: 2014-12-26 Bokföringsdatum: 2014-12-30 Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlade i gar for 4750Thb och man har reserverat 1211 kr

 

Tog ut 10 000 Thb inne pa scb med icakortet i dag och dom reserverade 2530Thb

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Driver du med mig? Uggly F

Offe

 

Jepp, men du får hålla med om att jag var lite snäll som lade till: "skojar bara" på slutet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 12 feb kommer räntebeskedet från Riksbanken, om de shocksänker räntan så kommer kronan garanterat att störtdycka. Om de däremot lämnar räntan oförändrad kanske kronan t.o.m stärks???

Ändrades av Devlin
Link to comment
Dela på andra sajter

Den 12 feb kommer räntebeskedet från Riksbanken, om de shocksänker räntan så kommer kronan garanterat att störtdycka. Om de däremot lämnar räntan oförändrad kanske kronan t.o.m stärks???

 

Hur "chocksänker" man en ränta som ligger på 0% redan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade hotellet med Swedbankkortet idag och fick kursen 3.95

Har Swedbank direktväxling?

Båda mina banker ger en preliminär kurs som justeras på konteringsdagen, kan ju skilja en del ibland så visst vore det bra med direktkurs!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Swedbank direktväxling?

Båda mina banker ger en preliminär kurs som justeras på konteringsdagen, kan ju skilja en del ibland så visst vore det bra med direktkurs!

Har ingen aning faktiskt utan jag räknade på hur många baht rummet kostade och vad hotellet drog från kontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, snart får man inte ens ut 18.000 THB på kortet med uttagsgräns på 5000 SEK

Eller är den tiden kommen  redan, skall lufsa iväg och testa innan fanstyget ligger på 3...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se på torsdag vilket besked som ges ang styrräntan, sänks den till minusränta så lär kronan störtdyka, men vad många "förståsipåare" tror kommer besked lämnas om att räntan blir oförändrad, det kan åtminstone stabilisera kronan som den är nu, och kanske med lite tur stärkas något.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se på torsdag vilket besked som ges ang styrräntan, sänks den till minusränta så lär kronan störtdyka, men vad många "förståsipåare" tror kommer besked lämnas om att räntan blir oförändrad, det kan åtminstone stabilisera kronan som den är nu, och kanske med lite tur stärkas något.

Tror inte att dom sänker till minus ränta så här kort efter 0 räntan, minst 3 mån till tar det. Men hela europa drabbas ju av greksvinen nu och konjunkturen i usa är för stark. Höjer usa räntan vilket dom snart måste stärks dollarn ännu mer och bahten är ju i princip peggad till dollar så då är vi snart neråt 3.50.

Men det här kommer ställa till problem för Thailand med allt för stark baht så det kan inte vara i evighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...