Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Då är det kanske läge att köpa BitCoins om kursen är låg,

eller ska man avvakta?

Ingen som vet med säkerhet. Tvåsiffrigt är teoretiskt inte en omöjlighet, men personligen ser jag den som översåld redan.

Har en bekant som har blivit rik på Bitcoin. Han har lagt ut sitt slott i Estland för försäljning nu och jag är ganska säker att han köper på sig mera bitcoins. 

Förra gångens säljzon låg på höga hundratal, nära 1000 dollar hösten 2013. Så att göra ett antagande på att ett köppris borde ligga på en 10x-20 lägre för dom flesta som sålde då för att köpa tillbaka samma mängd eller mera, så borde botten ligga lägre än nu.

Långsiktigt bra att gå in nu hur som helst, är mitt sätt att se det. Men det är dina pengar.  

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxelkursen i dag 3,91 Thb per krona vid uttag i ATM.

Born41

Nyfiken i en strut.

Hur vet du det?

Jag trodde alla banker tillämpade preliminär kurs, men det finns ju alternativ att låta ATM banken växla och då brukar det bli lite sämre.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga om alla atm i Thailand har sin egen kurs nu.Förr kunde man välja svensk kurs men inte nu i Hua-hin, Cha-am och Petchaburi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga om alla atm i Thailand har sin egen kurs nu.Förr kunde man välja svensk kurs men inte nu i Hua-hin, Cha-am och Petchaburi.

Nja, inte i Udon i alla fall där har du valmöjlighet! Hoppas dom inte driver igenom detta, då blir det ytterligare "lönesänkning"

Jag har kommit på ett sätt att slippa ATM avgiften i liten skala i alla fall, betalar på BigC med ICA kortet när vi veckohandlar, inga 180 THB i onödan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ungefär 3 veckor sedan första gången då en atm erbjöd 4,20ca och bredvid 3,93.Det gick inte att protestera annat än genom att avstå.

Jag som är en argsint djävel när det gäller ruffel o

båg vände på klacken i Cha-am fast siktet var inställt på macro i Hua-hin.

Jag har sedan dess prövat 7-8 i hua-hin o Petchaburi med samma resultat 

och är intresserad om det är lika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lider inte då jag skickar bath till mitt thaikonto men förstår inte dom som säger att skicka kronor

kan man blåsa via atm kan man nog blåsa vid växling på samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inte i Udon i alla fall där har du valmöjlighet! Hoppas dom inte driver igenom detta, då blir det ytterligare "lönesänkning"

Jag har kommit på ett sätt att slippa ATM avgiften i liten skala i alla fall, betalar på BigC med ICA kortet när vi veckohandlar, inga 180 THB i onödan!

Har du kredit på Ica kortet eller bara cash eler IRONI

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kredit på Ica kortet eller bara cash eler IRONI

Offe

Hej, jag har två, ett med kredit som är i min kontroll och ett utan som hustrun slösar med utan kredit!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattade inte att jag kunde valja kurs i den gula uttagsautomaten men det ar mojligt att jag led av tillfalligt nedsatt fattningsformaga.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det går inte längre att göra.Inte i petchaburi,cha-am eller hua-hin.Skandal!

Alla banker har inte detta lurendrejerisystem, ex. vis Bangkok bank ger inga sådana alternativ utan där är det kortutställarens bank som sköter valutan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla banker har inte detta lurendrejerisystem, ex. vis Bangkok bank ger inga sådana alternativ utan där är det kortutställarens bank som sköter valutan!

i Pattaya får man alternativ iallafall.

 

idag provade jag att ta ut 20000 baht i 3 olika banker "invalid amount" stod det då, provade inte att ta ut till lurendrejerikursen!

Link to comment
Dela på andra sajter

i Pattaya får man alternativ iallafall.

 

idag provade jag att ta ut 20000 baht i 3 olika banker "invalid amount" stod det då, provade inte att ta ut till lurendrejerikursen!

Det hade inget att göra med att 20000 baht blir mer än 5000 sek nu och därför är för högt belopp att ta ut? För ICA-kort finns en gräns på 5000 sek/uttag, men det kanske inte är aktuellt i ditt fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade SCB 100 skr = 406 thb på mörra.

 

 

20180 / 4 = 5045 sek

 

Kursen är kring 4 i dag

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

20180 / 4 = 5045 sek

Kursen är kring 4 i dag

Helt rätt i runda slängar.

Knappt 4bth för 1sek

6c758193f81f36e61395d9dc3aa8f76a.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade inget att göra med att 20000 baht blir mer än 5000 sek nu och därför är för högt belopp att ta ut? För ICA-kort finns en gräns på 5000 sek/uttag, men det kanske inte är aktuellt i ditt fall?

tack, det måste vart det som var felet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du muck på deg så kan du slå en signal  :im_happy:

skicka allt du kan avvara o så bokar vi om limmon till april istället!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nädå vi ska ju äta lite gott tillsammans på fredag!  :give_rose: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte kul nu, och mindre kul ändå att ha glömt ICA kortet hemma! :girl_dev:

 

Belopp: -5135,11 SEK Belopp i annan valuta: -20180,00 THB Valutakurs: 0,25446   Vid köp/uttag i utländsk valuta ingår växlingspåslag motsvarande 1,55%   av det svenska beloppet.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte kul nu, och mindre kul ändå att ha glömt ICA kortet hemma! :girl_dev:

 

Belopp: -5135,11 SEK Belopp i annan valuta: -20180,00 THB Valutakurs: 0,25446   Vid köp/uttag i utländsk valuta ingår växlingspåslag motsvarande 1,55%   av det svenska beloppet.

Hemma i Sverige?

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

i Pattaya får man alternativ iallafall.

 

idag provade jag att ta ut 20000 baht i 3 olika banker "invalid amount" stod det då, provade inte att ta ut till lurendrejerikursen!

 

 

 

19000 per uttag gick alldeles utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...