Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Grevenigrevie

Då får du nog prova igen för jag testade precis och fick följande kurs...

 

   

24,37 SEK   ger dig   100,00 THB   

   

100,00 SEK   ger dig   410,34 THB   

Forex tar inga avgifter för växlingen, mer än att de har fruktansvärt dålig kurs !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ganska ny medlem får jag uppfattningen att de flesta medlemmar på MPR verkar

vara ganska beresta och framför allt kunniga gällande Thailand.

Kan därför inte förstå varför Forex så ofta anges som referens av växlingskurs. 

Det måste ju ändå vara det sämsta sätter av alla att växla till Baht.  :wacko:

Ok, att växla till Zimbabwe dollar först och sedan till Baht må vara till och med sämre -

inflationen i Zimbabwe är nu 231 miljoner %...  :crazy:

(Källa: The Guardian http://www.guardian.oct/09/zimbabwe )

100 miljarder dollar sedel - värde mindre än en svensk krona...  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag växlar aldrig pengar utan jag har Skandia visakort när jag är i Thailand, dom har inga uttagsavgifter utan man betalar årshyra. Så länge man inte får 4 kr på en Bath fortsätter jag åka till  LOS .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag växlar aldrig pengar utan jag har Skandia visakort när jag är i Thailand, dom har inga uttagsavgifter utan man betalar årshyra. Så länge man inte får 4 kr på en Bath fortsätter jag åka till  LOS .


ICA same same
Coop inga påslag men en uttags avg. per gång på 10:-från Bankomat,Atm
Men betalar man får man poäng per Skr och ingen avg.

Mvh.Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då får du nog prova igen för jag testade precis och fick följande kurs...



 

   

24,37 SEK   ger dig   100,00 THB   



   

100,00 SEK   ger dig   410,34 THB   





Forex tar inga avgifter för växlingen, mer än att de har fruktansvärt dålig kurs !!


Jag ber om ursäkt, när jag tittade på Den Forexsida jag hade så var det datum 2008-09-06 och då var kursen fortfarande 530,79 THB, nu när jag ändrade datum till dagens så fick även jag 410,34 THB

Hälsningar

  :jester: gubben  :jester:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ok, att växla till Zimbabwe dollar först och sedan till Baht må vara till och med sämre -

inflationen i Zimbabwe är nu 231 miljoner %...   :crazy:

(Källa: The Guardian http://www.guardian.oct/09/zimbabwe )



100 miljarder dollar sedel - värde mindre än en svensk krona...  :D

[attachment=1]


Kan man lägga om huslånen till Zimbabwiska dollar? De skulle vara avbetalda i ett nafs med den inflationen..
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det tar sig för kronan mot Bathen!

1 Sek ger 4,54 Bath idag, på riktiga banker, antar att "Dyrex" (Forex) ger 4,30 eller nåt :nono:

Bra för Farsan och Brorsan som Reser ner om 10 dagar!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4,49 kl. 12. 09 på Siam Com. bank och de brukar ha bra kurs för oss.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

100 SEK = 414,59 THB enligt FOREX växlingskurs igår, de har inte fått dagens ännu.

 

:kort: gubben  :kort:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att tendensen håller på att brytas nu, många ekonomiexperter är ju eniga om att den Svenska kronan är omotiverat låg.081218.jpg 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Har för mig att detta diskuterats tidigare, men lägger ändå in det igen...

http://www.gemoneyba...ge____1319.aspx

Ett bättre alternativ än ICA-kortet på sätt å vis eftersom man slipper årsavgiften här !

Dock kvarstår fördelen med ICAs kort, med att man kan gå in på en ICA-butik med kontanter

och sätta in på sitt konto utan att bli ifrågasatt var pengarna kommer ifrån.

Detta kan man inte göra på vanliga banker eftersom man då måste uppge var man fått pengarna ifrån.

Allt för de vill försöka stävja omloppet av svarta pengar !

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem fan växlar på Forex?


Dom som inte lärt sig att det finnes ATM på flygplatsen och att ICA-Banken är billigast!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Dom som inte lärt sig att det finnes ATM på flygplatsen och att ICA-Banken är billigast!!



pigge01


Läste du inte mitt inlägg precis innan ditt eget...  ;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem fan växlar på Forex?


Kanske den som i ett svagt ögonblick lämnat över sitt ICA-kort till sin kära thaidam ;-)

Herr Chang har talat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Hej Greven, om du skulle lyfta in 50 000 SEK i kassan på ICA, så skulle dom gå i mål...



Mvh anders


Kan jag inte svara på eftersom jag bara tagit med mig 10 och 10 åt gången...  :whistle:

Dock svarade de på Icas kundtjänst att 100000:- var max tydligen,
för jag ringde och frågade där innan jag skulle sätta in första gången.

Alltså borde inte 50 vara några problem...  ;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har för mig att detta diskuterats tidigare, men lägger ändå in det igen...



http://www.gemoneyba...ge____1319.aspx



Ett bättre alternativ än ICA-kortet på sätt å vis eftersom man slipper årsavgiften här !





Dock kvarstår fördelen med ICAs kort, med att man kan gå in på en ICA-butik med kontanter

och sätta in på sitt konto utan att bli ifrågasatt var pengarna kommer ifrån.

Detta kan man inte göra på vanliga banker eftersom man då måste uppge var man fått pengarna ifrån.

























































































































sämre ränta en ica och endast 12 fria uttag om året verkar som ica vinner lätt här



Fakta ( dec -08):

Köp och uttag dras direkt från kontot

Max sparbelopp: 100 000 kr

Insättningsräntan är rörlig, fn 3%

Årsavgift för kortet: 0 kr

Valutaväxlingspåslag: 0% (utomlands)

12 fria bankautomatuttag/år, sedan 15 kr per uttag

Reseförsäkring ingår inte

Inga kontoutdrag skickas

Allt för de vill försöka stävja omloppet av svarta pengar !
Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Nope 113BOM... nu bommade du en sak...  ;)

ICAs ränta är idag bara 1.55% faktiskt... mot GEs 3% som du själv skriver...

För det andra så räcker 12 uttag ganska långt om man pratar om att ha kortet för semestern.

ICAs 240:- i årsavgift krävs ganska många uttag för att tjäna in trots allt...

Närmare bestämt 16st utöver de 12 fria innan du är uppe i de 240:-.

:whistle:;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem fan växlar på Forex?


Fickpengar tror jag de flesta växlar till på Forex så man klarar sig första dan ifall.
Tror inte heller att de har större belopp i lager då de har fått kolla när jag växlade till lite mera bath en helg när vi fick äka på stört pga ett dödsfall inom familjen.
Det var så pass att vi kunde betala anslutningsflyg från Bangkok och alla eventuellantier under dit resan.
Skulle aldrig blivit förlåten om jag sumpade något en sådan resa :kort:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fickpengar tror jag de flesta växlar till på Forex så man klarar sig första dan ifall.

Tror inte heller att de har större belopp i lager då de har fått kolla när jag växlade till lite mera bath en helg när vi fick äka på stört pga ett dödsfall inom familjen.

Det var så pass att vi kunde betala anslutningsflyg från Bangkok och alla eventuellantier under dit resan.

Skulle aldrig blivit förlåten om jag sumpade något en sådan resa :kort:


Har trots 12 års flitigt resande till Sydostasien aldrig behövt använda mig av Forex växlingsservice. Och varför skulle jag det när man kan ta ut pengar ur en ATM direkt man fått sina väskor på ankomstflygplatsen, alternativt växla in en resecheck/kontanter i någon av dom otaliga "exchange" ställen som finns vart man än tittar på ankomstflygplatserna.
Resecheck var det dock ett antal år sedan jag använde, men för 12 år sedan, när mitt resande startade så var det dessa som gällde. Nu är det bara ATM och 2 olika bankkort som gäller för säkerhetens skull.
12 år, runt 16-18 långresor, 7 besökta sydostasiatiska länder och ännu aldrig varit nödd att använda mig av Forex med sin usla växlingskurs.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med kim där, inte behöver man handla valuta på Forex.men för mej är det jäkligt bra att köpa upp

lite Bath när kursen är skaplig...och det infaller ju ibland på sommaren...passerar jag en Forex så köper jag

kanske 10 000 - 15 000 ..sen när man reser ner så kan det hända att man har 100 000 Bath...

det är goa pengar att putta in på thaikontot + att det "känns" inte så dyrt när man spritt ut inköpen

under året.. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...