Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Den som väntar på något gott, väntar på min semester.

Brukar ha oförskämt mycket tur, men jag undrar om jag har det den här gången.

Count down CA 2 veckor. Kolla kursen då. Samtidigt kommer NOK att gå upp som en raket

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Vad for man för kurs i Thailand på Svenska kronan VS Thai baht.någon som har växlatt i Thailand


Brukar i regel vara sämre att växla till sig baht i Thailand än att ta ut med kort eller växla här hemma.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Brukar i regel vara sämre att växla till sig baht i Thailand än att ta ut med kort eller växla här hemma.


Stämmer bra det! Idag 4.32 på Visa. Men 4.17 på den bästa banken här! Dvs cash då.

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Stämmer bra det! Idag 4.32 på Visa. Men 4.17 på den bästa banken här! Dvs cash då.


...och 4.47 med ICA-kort...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...och 4.47 med ICA-kort...


Har du tagit ut idag eller vet du det ifrån en sida? Tog ut för ett par dagar sen med mitt Ge moneybank kort och det skillde inte något direkt!!
Det skall ju vara samma som Ica kortet om jag förstått rätt?

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Notice: The THB rate shown below is the international rate. Rates used within Thailand may vary.

100.00 SEK = 449.333 THB

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Notice: The THB rate shown below is the international rate. Rates used within Thailand may vary.



100.00 SEK = 449.333 THB



  :wai: gubben  :wai:


Pricis!
Detta är ju knappast den kursen som matercard ger!?

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Har du tagit ut idag eller vet du det ifrån en sida? Tog ut för ett par dagar sen med mitt Ge moneybank kort och det skillde inte något direkt!!

Det skall ju vara samma som Ica kortet om jag förstått rätt?


Jag har fått höra att Mastercards kurs ska vara motsvarande den på följande sida, så det var där jag kollade.

http://www.gcitradin...CFQFhQgodMDIW-A

Hur det sen stämmer till 100% kan jag inte garantera.

Dock använder GE Money bank samma kurs som Mastercard precis som du skriver.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har fått höra att Mastercards kurs ska vara motsvarande den på följande sida, så det var där jag kollade.



http://www.gcitradin...CFQFhQgodMDIW-A



Hur det sen stämmer till 100% kan jag inte garantera.



Dock använder GE Money bank samma kurs som Mastercard precis som du skriver.


Det är samma kurs här http://www.thailandg...n.se/valuta.php
Man måste jämföra vid samma tillfälle, kursen rör sig ganska snabbt både upp och ner nu. :wai:

Forex är ändå ett av dom sämsta alternativen tänk på det vad dom än själva säger. :grrrrrr:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

5000 Baht =1174:- skr reserverat på ICA kontot just nu.


Kurs på 4.25. inget vidare men bättre än Forex som fortsätter sitt malande med att rekommendera folk att ta med sig 75% i kontanter växlade hos dem och 25% i resecheckar...

Båda dessa alternativ är de sämsta möjliga !

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ju mer de bråkar i Thailand - ju bättre växelkurs för oss svenskar.

Kursen var nere på 4.19 för några dagar.

SEK THB=X 1 Nov 26 4.4420 4.4420

Låt de bråka ett tag till så har vi snart tillbaka en växlingskurs runt 5.0 Bath för 1 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara bra att Bahten blir starkare mot kronan, har min lön i Baht = Mera kr när jag skyfflar över dem till Sverige!!

Jag lider inte...

Jag hoppas att alla semesterfirare också får det bra även om ölen är 25% dyrare än för ett år sedan.

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kurs på 4.25. inget vidare men bättre än Forex som fortsätter sitt malande med att rekommendera folk att ta med sig 75% i kontanter växlade hos dem och 25% i resecheckar...



Båda dessa alternativ är de sämsta möjliga !


Generellt så är Forex inte bra :diablo::diablo: .ocker 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag och min familj skall åka till Thailand i början av jan-09 och har lite funderingar på vad ni skulle rekomendera när vi ska växla pengar.

Växla hemma via forex? Växla på plast i Thailand. Jag har läst att man får bättre växlingskurs via ica kort är det värt att öppna ett konto i ica banken enbart för att växla pengar? Är det någon som kan förklara hur växlingen med ica kort fungerar.

Tacksam för all hjälp och synpunkter.

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa alternativet är iregel att ta ut i bankomat (ATM) på plats, ang ICA-kort / ICA-banken de ger bra kurs, och har fria uttag utomlands, ingen uttagnings avgift mao.

Jag tar vanligtvis ut på ICA-kort men har även mitt normala bankkort med, bra att ha en reserv om det skulle strula med något av korten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om oroligheterna i Bkk drar ner Bathn, Men jag såg nyss att Japans Yen sjunker den också, så jag vet inte säkert...

Trist för Mange, men ok för mig och många andra!

100 Sek ger 445 Bath, just nu på www.xe.com , en sida som tydligen stämmer hyfsat med den kurs man får på ICA-kortet vid uttag i Thailand.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kursen Dollar-Baht är oförändrad sedan oroligheterna började.

Kronan har däremot blivit starkare mot både Dollar och Baht senaste dagarna.

Även om kronan stärkts lite så är den fortfarande svagare än den varit på länge.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens denna händelse får den urstarka bahten att vika sig! Man kan ju undra vad som hade hänt med kronan om några hade spärrat av Arlanda och sen militären beordrat nyval

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan även meddela att mjölkpriset som flukturerade lite i början på veckan nu återgått till den tidigare formationen. Stiger det över trendlinjen så väntas ett kraftig prishöjning som då även skulle dra med sig bregott och grädde upp på nya årshögstanivåer.

Råd: Tag förtillfället inga större positioner i mejeriprodukter.

[move]Hobbyhandlaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...