Jump to content
IGNORERAD

SAAB 9-3


hamnoi

Recommended Posts

Guest Khun Lung Pung

Det där var ett tamt försök. Var finns det motståndet? Alla vet att om man vill ha en problemfri bil kan man köpa en japan. Men är dom roliga? Inte mycket du.

Menar du att charmen ligger i att bilen står på verkstaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    40

  • Tallviking

    36

  • Inaktiv Medlem

    17

  • bond1

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag trodde alla ville ha en problemfri bil. :crazy:

Nja jo men gärna roliga med lite liv också :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Att tro att Volvo och Saab är svenska bilar i en global ekonomi, är att tro som att kinesiska regeringen är kapitalistisk! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tro att Volvo och Saab är svenska bilar i en global ekonomi, är att tro som att kinesiska regeringen är kapitalistisk! :crazy:

Inte nu men det var svenska bilar utvecklade av svenskar. Det kan vi vara stolta över.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Inte nu men det var svenska bilar utvecklade av svenskar. Det kan vi vara stolta över.

Stolta för Saab- skämtar du eller? Jag är stolt för min fru och hon är från Thailand!!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Inte nu men det var svenska bilar utvecklade av svenskar. Det kan vi vara stolta över.

Fortsätt att vara stolt!

Hoppas att verkstadsräkningen är lika rolig när du får den! :ok:

Glöm allt vad svenskt heter, det finns inte längre, tack och lov!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stolta för Saab- skämtar du eller? Jag är stolt för min fru och hon är från Thailand!!

Stolta kan vi väl vara över det svenska industriundret efter 2:a världskriget? Konstigt vore väl annars.

Handlar väl inte om att vara stolt eller inte om sina nära och kära. Sen att hon är från Thailand är väl inget att vara stolt över? Det är väl människan man kan vara stolt över.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätt att vara stolt!

Hoppas att verkstadsräkningen är lika rolig när du får den! :ok:

Glöm allt vad svenskt heter, det finns inte längre, tack och lov!

Själv åker jag inte svenskt, aldrig. Men fattar fortfarande inte varför inte vi ska vara stolta över att ha producerat två bilmärken i vårt lilla land?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Stolta kan vi väl vara över det svenska industriundret efter 2:a världskriget? Konstigt vore väl annars.

Handlar väl inte om att vara stolt eller inte om sina nära och kära. Sen att hon är från Thailand är väl inget att vara stolt över? Det är väl människan man kan vara stolt över.

Har du tänkt vad detta svenska undret bestod av?

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag menar bara att jag har svårt att känna riktig stolthet för materiella saker. En saaab har jag svårt att gå i gång på.om den inte är grön-vit :-)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tänkt vad detta svenska undret bestod av?

Och just därför kör du en japan och känner att du hatar SAAB och Volvo?

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Och just därför kör du en japan och känner att du hatar SAAB och Volvo?

Hatar är ett väldigt starkt ord!

Vad jag menar är att alla ska tänka ett varv till!

Hur många norska, danska och finska människor fick sätta livet till för att den svenska °neutraliteten" skulle få bli en svensk stolthet?

Efter kriget hade Sverige en industri som kunde leverera, pga att grannarna tog fajten, som aldrig Sverige gjorde, och tog hem "krigsvinsten".

När Marshallplanen från USA tog skruv i Europa så kunde Sverige leverera, stål, trävaror och högteknologiska produkter pga att Sverige hade en industri som inte hade blivit bombad som grannländerna.

Detta har i många sammanhang tagits upp som en svensk stolthet av många statsministrar i Sverige. Jag anser att detta är en stor skam för Sverige och inte det motsatta!

Ja, jag vet att det är OT och skulle tro att moddsen har raderat detta skamliga inlägg i morgon, men det gör det inte mera sant eller osant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hatar är ett väldigt starkt ord!

Vad jag menar är att alla ska tänka ett varv till!

Hur många norska, danska och finska människor fick sätta livet till för att den svenska °neutraliteten" skulle få bli en svensk stolthet?

Efter kriget hade Sverige en industri som kunde leverera, pga att grannarna tog fajten, som aldrig Sverige gjorde, och tog hem "krigsvinsten".

När Marshallplanen från USA tog skruv i Europa så kunde Sverige leverera, stål, trävaror och högteknologiska produkter pga att Sverige hade en industri som inte hade blivit bombad som grannländerna.

Detta har i många sammanhang tagits upp som en svensk stolthet av många statsministrar i Sverige. Jag anser att detta är en stor skam för Sverige och inte det motsatta!

Ja, jag vet att det är OT och skulle tro att moddsen har raderat detta skamliga inlägg i morgon, men det gör det inte mera sant eller osant!

Visst är det så och att den enes bröd är den andres död stämmer in på det mesta i mänsklighetens historia. Tragiskt att såna som du anser sig ha mer rätt än andra och med den sprida negativitet. men du kanske tror i din naivitet att du vet och kan rätt.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Visst är det så och att den enes bröd är den andres död stämmer in på det mesta i mänsklighetens historia. Tragiskt att såna som du anser sig ha mer rätt än andra och med den sprida negativitet. men du kanske tror i din naivitet att du vet och kan rätt.

Sanningen är ofta grym!

Dags att svenska folket vaknar upp och lär sig sin historia. Den är inte så stolt till alla sina delar som alla vill tro!!!!

Det är vinnaren som skriver historien, men vad ska man kalla Sverige? Sverige var ju inte vinnare eller förlorare, vad kallar man det då?

Ändrades av Khun Lung Pung
Link to comment
Dela på andra sajter

Sanningen är ofta grym!

Dags att svenska folket vaknar upp och lär sig sin historia. Den är inte så stolt till alla sina delar som alla vill tro!!!!

Det är vinnaren som skriver historien, men vad ska man kalla Sverige?

Vinnare om du kikar historia.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu ger jag upp. Trött som en gammal xxx.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Vinnare om du kikar historia.

Yes, men ärorik, tveksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kul att se att så fort någon nämner kvalite, så är alla tysta, varför?

Är det så, som jag misstänker, att Volvo och Saab är bara stora i Sverige, bara för att de förknippas med Sverige. :crazy:

Kom igen grabbar.

T.o.m Tallviking har sålt sin Saab, eller tror ni att allt från Sverige är bättre, hehe?

Kvalitet kan definieras på många sätt. Svenska och Tyska bilar är kända världen över för sin kvalitet. Vissa japanska är också kända för kvalitet men är också extremt välkända för sin tråkighet och anonymitet, brist på körglädje och förarupplevelse

Jag köper och säljer bilar hela tiden och har de senaste åren haft mestadels svenska bilar och det är för att dom är bra allround-bilar avseende kvalitet, prisvärdhet, upplevelse etc etc etc

Japanska bilar saknar flera av de faktorer jag tycker är viktigt i en bil och är tyvärr svårsålda av samma anledning. Om man BARA väljer bil på kvalitets-faktorn och skiter i resten är japanska bilar bra men så fungerar inte människor generellt tyvärr. Finns naturligtvis undantag men är inte så vanliga vad jag har fått erfara av egen erfarenhet

Kommer till exempel ett par och skall titta på en bil och frun inte gillar färgen så är det tvärkört att sälja bilen. Spelar inte roll vad mannen ger för argument till frun. Dom hör aldrig av sig igen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hatar är ett väldigt starkt ord!

Vad jag menar är att alla ska tänka ett varv till!

Hur många norska, danska och finska människor fick sätta livet till för att den svenska °neutraliteten" skulle få bli en svensk stolthet?

Efter kriget hade Sverige en industri som kunde leverera, pga att grannarna tog fajten, som aldrig Sverige gjorde, och tog hem "krigsvinsten".

När Marshallplanen från USA tog skruv i Europa så kunde Sverige leverera, stål, trävaror och högteknologiska produkter pga att Sverige hade en industri som inte hade blivit bombad som grannländerna.

Detta har i många sammanhang tagits upp som en svensk stolthet av många statsministrar i Sverige. Jag anser att detta är en stor skam för Sverige och inte det motsatta!

Ja, jag vet att det är OT och skulle tro att moddsen har raderat detta skamliga inlägg i morgon, men det gör det inte mera sant eller osant!

Vilka "industrier" bombades i Danmark, Norge och Finland mer än enstaka krigsindustrier som Telemarks-fabriken etc ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En VW Touran diesel automat 07:a

Undrar om inte det står nån cadilack gömd :ahh::fan1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Herre jösses nu är tallen i högvarv07.15 .isan lover har semester så vem får pullsen tll å gå upp på tallen :y13:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar, nu kan man inte köpa en Saab utan att läsa historieböckerna först. Eller gilla Svenska bilar överlag.

Jappsens bombningar av pearl habor?? Usas atombomber?? Tyskarnas världskrig?? Italien med mussolini??

Får bli koreanskt,engelskt eller franskt då. Men vissa fransoser sympatiserade med nassarna, kanske står det någon ättling och skruvar på en sån nu??

Engelskt= dålig kvalitet om man inte går högt i pris +deras behandling av Irland och Skottland genom historien

Återstår koreanskt då(utan att kunna sydkoreas historia)

Kia och Hyandai till folket :av-109998:

Jag ringer och häver köpet bums.Det är mycket att ta hänsyn till i ett bilköp, mer än vad jag hade räknat med :heat:

Mvh snart stolt Saabägare/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Undrar om inte det står nån cadilack gömd :ahh::fan1:

Jag är tyvärr utan en Cadillac (just nu) men man vet aldrig vad som händer

Är extremt sugen på nya CTS-V Kombin

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag är tyvärr utan en Cadillac (just nu) men man vet aldrig vad som händer

Är extremt sugen på nya CTS-V Kombin

[media=]

Låter inte som någon bil du skulle rekommendera. Den har ju inte ens dieselknack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Låter inte som någon bil du skulle rekommendera. Den har ju inte ens dieselknack!

Nej. Den låter desto bättre på höga varv

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...