Jump to content
IGNORERAD

SAAB 9-3


hamnoi

Recommended Posts

http://www.blocket.s...6.htm?ca=11&w=1

Den här är ju ett kanonpris på! Skulle köpt den direkt men är luspank desvärre.

Combi,diesel,mycket mil...lite för mycket som inte stämmer för min del :) .

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    40

  • Tallviking

    36

  • Inaktiv Medlem

    17

  • bond1

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inaktiv Medlem

När jag ser denna film undrar jag om Audi har något med DKW (döden kommer vinglande) att göra.

Är det inte samma emblem?

Audi har nog rötterna i Deka. Men Audi gör ju fina och bra bilar numer.

Link to comment
Dela på andra sajter

4427 betalar jag helår/helförsäkring för min saab 9-3 aero hos länsförsäkringar.Årsmodell -09.Mvh bajen

6700 får jag upp på mig när jag kollar.

Aktsam är billigast än så länge. får kolla mer om jag köper den.

Köper till en prova på försäkring för 1500 första halvåret om det blir affär.

Då har jag tid o kolla i lugn o ro innan det är dags att byta.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

6700 får jag upp på mig när jag kollar.

Aktsam är billigast än så länge. får kolla mer om jag köper den.

Köper till en prova på försäkring för 1500 första halvåret om det blir affär.

Då har jag tid o kolla i lugn o ro innan det är dags att byta.

Mvh Hn

Jag bytte till Moderna för en månad sen. Jag fick halva priset jämfört med If.

Link to comment
Dela på andra sajter

hamnoi.kolla upp med Aktsam vad försäkringen gäller...har en kompis som skulle försäkra bilen där men ångra sig när han läst igenom allt.var bara han som skulle få köra bilen...fick inte ens låna ut bilen till frugan.om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

vaddå är ni färgblinda allihopa... Saaben passar absolut bäst som vit... Ja jo eller Offwhite...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

vaddå är ni färgblinda allihopa... Saaben passar absolut bäst som vit... Ja jo eller Offwhite...

jag håller med men jävligt drygt att hålla ren.Jag har en grå metallic lättskött och bra.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår så bestämde vi oss för att köpa Saab Aeron. Jag skulle upp på fredag för o göra klart affären.

Idag var det en härlig o go dag med "göteborgväder", dvs blåste och regnade som fan.

Parkerade min mazda utanför jobbet på lindholmen, fick inte min vanliga plats då jag var lite sen och fick ställa mig lite längre fram.

Ca 8,30 stod jag i telefonkö till gatukontoret för att dubbelkolla att saaben gick som miljöbil med tillhörande parkeringstillstånd.

Medans jag stod o väntade tittade jag ut genom fönstret, vad fan är det tänkte jag. EN STOR JÄVLA BUCKLA PÅ MIN BAKDÖRR. :shout:

Nä, det måste var glasrutan som spelar mina ögon ett spratt, gick ut till bilen och ser en halvt intryckt bakdörr och en nästan lika intryckt bakskärm.

Nedanför ligger en 22mm plyfa på 1x1m. På något sätt har vinden fått tag i plyfaskivan och skickat in den i min bil. :13: .

Kul, en nästan ny bil som behöver riktas o lackas. Ringer försäkringsbolaget och får den glada nyheten att jag endast har 6000 i självrisk :ahh: .

Jag trodde att jag hade 3000, fy fan.

Ringer Saab handlaren och berättar vad som har hänt.

Han trodde säkert jag ljög iom att förra köparen på saben, krockade sin bil innan det hann bli affär.

Åker ut till verkstaden för besiktning av skadan= Byta bakdörr och rikta o lacka bakskärm.

Dom lovade att ha den klar senast 1/6 vilket var positivt.

Lämnar in den den 23/5.

Kommer tillbaka till jobbet och snackar med platschefen, han har fixat så jag får 3000kr genom byggaren. Alltid något :) .

Så om det blir bilbyte vetefan nu, väntar på svar om han håller saaben tills min är färdig.

Min prutmån på den nya lär väl försvinna när jag kommer med ett nylagat inbyte.

Ja det var min roliga måndag det, jag ska nog inte ha nya bilar :_fool: .

Ny BMW 320= Påbackad på en parkering av en smitare 2 veckor efter jag hämtade ut bilen

Ny Peugeot 207= Snö/isras över halva bilen .Ny huv o tak +omlackad bil efter ca 1 år.

Ny Mazda 2= Plyfaskiva i dörr och skärm efter 3 månader

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

4427 betalar jag helår/helförsäkring för min saab 9-3 aero hos länsförsäkringar.Årsmodell -09.Mvh bajen

Försäkringsbolagen är väl inte dummare än att dom vet att bajare kör bil bättre än götlaborgare, därav lägre försäkringspremie :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ord. VW Scirocco. (Hemligt budskap, Du får ligga som rocco scifredi med en sådan bil.) Färgen bör vara VIT!!.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Igår så bestämde vi oss för att köpa Saab Aeron. Jag skulle upp på fredag för o göra klart affären.

Idag var det en härlig o go dag med "göteborgväder", dvs blåste och regnade som fan.

Parkerade min mazda utanför jobbet på lindholmen, fick inte min vanliga plats då jag var lite sen och fick ställa mig lite längre fram.

Ca 8,30 stod jag i telefonkö till gatukontoret för att dubbelkolla att saaben gick som miljöbil med tillhörande parkeringstillstånd.

Medans jag stod o väntade tittade jag ut genom fönstret, vad fan är det tänkte jag. EN STOR JÄVLA BUCKLA PÅ MIN BAKDÖRR. :shout:

Nä, det måste var glasrutan som spelar mina ögon ett spratt, gick ut till bilen och ser en halvt intryckt bakdörr och en nästan lika intryckt bakskärm.

Nedanför ligger en 22mm plyfa på 1x1m. På något sätt har vinden fått tag i plyfaskivan och skickat in den i min bil. :13: .

Kul, en nästan ny bil som behöver riktas o lackas. Ringer försäkringsbolaget och får den glada nyheten att jag endast har 6000 i självrisk :ahh: .

Jag trodde att jag hade 3000, fy fan.

Ringer Saab handlaren och berättar vad som har hänt.

Han trodde säkert jag ljög iom att förra köparen på saben, krockade sin bil innan det hann bli affär.

Åker ut till verkstaden för besiktning av skadan= Byta bakdörr och rikta o lacka bakskärm.

Dom lovade att ha den klar senast 1/6 vilket var positivt.

Lämnar in den den 23/5.

Kommer tillbaka till jobbet och snackar med platschefen, han har fixat så jag får 3000kr genom byggaren. Alltid något :) .

Så om det blir bilbyte vetefan nu, väntar på svar om han håller saaben tills min är färdig.

Min prutmån på den nya lär väl försvinna när jag kommer med ett nylagat inbyte.

Ja det var min roliga måndag det, jag ska nog inte ha nya bilar :_fool: .

Ny BMW 320= Påbackad på en parkering av en smitare 2 veckor efter jag hämtade ut bilen

Ny Peugeot 207= Snö/isras över halva bilen .Ny huv o tak +omlackad bil efter ca 1 år.

Ny Mazda 2= Plyfaskiva i dörr och skärm efter 3 månader

Trevlig kväll/Hn

Kan det vara högre makter som inte vill att Saaben blir såld! :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man varit i Tidaholm och provkört Saaben idag. Den var riktigt go o köra med bra drag i motorn.

Hmmm får nog passa körkortet med den

Lite hård och stötig (som TV sa) var den, men va fan. Snygg ,snabb,säker, välutrustad och miljöklassad med automatlåda.

Finns ju även 2st "mini paddlar" på ratten om man vill leka racerförare. Tror inte att jag kommer använda det så mycket

Skicket var utmärkt med tanke på 2år och 3700 mil så där var inget större att anmärka på.

Har även tagit ut en carfax rapport på den och säljaren verkade vara en ärlig prick. Så man får väl hoppas på turen att den funkar fint i framtiden

72.000 får jag lägga emellan.

Så förhoppningsvis åker jag och gör bytet 1/6 när min bil är färdig.

Blir en betydligt trevligare hemfärd än den man hade idag :) .

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lycka till med Saaben. Här är mitt nyförvärv :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med Saaben. Här är mitt nyförvärv :thumbsup:

Ser fin ut :thumbsup: , gjorde du dig av med gamla bettan för o kapa soppa räkningarna?

Lycka till med ditt nyförvärv då.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo det är sopparäkningen som spökar.. Jag kommer sakna min gamla trotjänare men det är inte ekonomiskt försvarbart att sitta och åka i den :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Sålde min 9-3:a igår. Känns lite mycket med 3 bilar och bara ett körkort i familjen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Skrollat lite i tråden .och ja nu e det nån som käfftar med Tallen och tråden i Topp hela tiden . :pray2: Men va fan hur kan en saab 9-3 skapa sånt kaos.Harmoni köp en å va glad. DS Jag gillar9-3

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Sålde min 9-3:a igår. Känns lite mycket med 3 bilar och bara ett körkort i familjen

Ja det kan jag förstå.

Vad har du kvar, subarun och?

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja det kan jag förstå.

Vad har du kvar, subarun och?

Mvh Hn

En VW Touran diesel automat 07:a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

En VW Touran diesel automat 07:a

Subaru, en av de bästa bilar som rullar på svenska vägar. :thumbsup: Bra statistik från alla instanser. Varför är de inte större i Sverige? Beror kanske på svenska oseriösa biljournalister, som t.ex Robert Collin, sponsrad av fransk bilindustri.

Verkar finnas en motstånd mot asiatiska bilar från svenska biljournalister. Ungefär som svenska tjejer inte gillar asiatiska tjejer. Tror de känner ett hot från någonting som är bättre, speciellt kvalite och driftsäkerhet. Gäller både bilar och tjejer. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Kul att se att så fort någon nämner kvalite, så är alla tysta, varför?

Är det så, som jag misstänker, att Volvo och Saab är bara stora i Sverige, bara för att de förknippas med Sverige. :crazy:

Kom igen grabbar.

T.o.m Tallviking har sålt sin Saab, eller tror ni att allt från Sverige är bättre, hehe?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se att så fort någon nämner kvalite, så är alla tysta, varför?

Är det så, som jag misstänker, att Volvo och Saab är bara stora i Sverige, bara för att de förknippas med Sverige. :crazy:

Kom igen grabbar.

T.o.m Tallviking har sålt sin Saab, eller tror ni att allt från Sverige är bättre, hehe?

Tja tråden heter saab 9-3. Varför ska man kommentera att subaru gör bättre bilar?

Är du full o tjötsugen :wink: eller bara full av konspirationsteorier ?

Jag håller med dig utan att ägt en subaru eller en saab. Det är väl inte svenskt man förknippar med driftsäkerhet och kvalitet.

Tyskt och japanskt smäller högre då

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Subaru, en av de bästa bilar som rullar på svenska vägar. :thumbsup: Bra statistik från alla instanser. Varför är de inte större i Sverige? Beror kanske på svenska oseriösa biljournalister, som t.ex Robert Collin, sponsrad av fransk bilindustri.

Verkar finnas en motstånd mot asiatiska bilar från svenska biljournalister. Ungefär som svenska tjejer inte gillar asiatiska tjejer. Tror de känner ett hot från någonting som är bättre, speciellt kvalite och driftsäkerhet. Gäller både bilar och tjejer. :crazy:

Det där var ett tamt försök. Var finns det motståndet? Alla vet att om man vill ha en problemfri bil kan man köpa en japan. Men är dom roliga? Inte mycket du.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Det där var ett tamt försök. Var finns det motståndet? Alla vet att om man vill ha en problemfri bil kan man köpa en japan. Men är dom roliga? Inte mycket du.

Jag trodde alla ville ha en problemfri bil. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Tja tråden heter saab 9-3. Varför ska man kommentera att subaru gör bättre bilar?

Är du full o tjötsugen :wink: eller bara full av konspirationsteorier ?

Jag håller med dig utan att ägt en subaru eller en saab. Det är väl inte svenskt man förknippar med driftsäkerhet och kvalitet.

Tyskt och japanskt smäller högre då

Mvh Hn

Varför ska någon köpa en svensk bil då?

I min ungdom hette det ,köp "svensk kvalite".

Varför köpa nåt som inte är kvalite och driftsäkerhet? Förstår inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...