Jump to content
IGNORERAD

SAAB 9-3


hamnoi

Recommended Posts

Har du provkört en likadan så du vet hur fjädring etc är. Aero-modellerna kan vara ganska hårda om man inte gillar sådant

Vet att jag tycker min Vector med 17-tummare 225;or kan tyckas lite hård och spårkänslig ibland

Nej,det är väl det som är problemet. Aeropaketet är inte så vanligt så jag har bara kört en med Vector.

Vectorn (sedan) tyckte jag var helt ok, jag gillar lite"stötigt" :) . Hade en Z4 med 18tum och 255/35 så nog har jag åkt skumpigt innan.

Nu handlade det om 10-15 minuter jag provkörde så jag har väl ingen riktig uppfattning om det Saaben på det sättet.

Har du någon koll vad som ingår i Aeropaketet?? Det är alltså hårdare fjädring o dämpare på denna tror du?

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    40

  • Tallviking

    36

  • Inaktiv Medlem

    17

  • bond1

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

Nej,det är väl det som är problemet. Aeropaketet är inte så vanligt så jag har bara kört en med Vector.

Vectorn (sedan) tyckte jag var helt ok, jag gillar lite"stötigt" :) . Hade en Z4 med 18tum och 255/35 så nog har jag åkt skumpigt innan.

Nu handlade det om 10-15 minuter jag provkörde så jag har väl ingen riktig uppfattning om det Saaben på det sättet.

Har du någon koll vad som ingår i Aeropaketet?? Det är alltså hårdare fjädring o dämpare på denna tror du?

Mvh Hn

Kolla sidan 5:

http://www.bilpartner.se/Produktfakta%20PDF/Saab/9-3/pp_93.pdf

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Vi får se det lutar åt den nu, även fast jag har lovat mig själv att aldrig äga en svart bil igen :whoco5: .

Trevlig dag /Hn

Samtidigt är det ju den svarta lacken som gör den så extremt snygg och att den är intressant :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack :thumbsup: . Sänkt sportchassi med 235/45 kan nog bli lite hoppigt men men.

Får se om han håller den tills fredag då jag kan åka dit och eventuellt göra affär.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt är det ju den svarta lacken som gör den så extremt snygg och att den är intressant :crazy:

Visst fan är det så :thumbsup: . Jag tycker personligen att 9-3.an(sedan) är snyggast i svart eller rött.

Vitt är ok men det är ingen höjdare att hålla efter heller :not_i: .

Silver är praktiskt men lite tråkigt, gör sej inte riktigt på modellen tycker jag.

Man kan inte påverka allt när man köper begagnat,bara o gilla läget.

Trevlig dag/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Visst fan är det så :thumbsup: . Jag tycker personligen att 9-3.an(sedan) är snyggast i svart eller rött.

Vitt är ok men det är ingen höjdare att hålla efter heller :not_i: .

Silver är praktiskt men lite tråkigt, gör sej inte riktigt på modellen tycker jag.

Man kan inte påverka allt när man köper begagnat,bara o gilla läget.

Trevlig dag/Hn

Nackdelen med en svart bil är att den alltid ser smutsig ut. Den ska alltid vara nytvättad för att se ren ut, men visst är den snygg, nytvättad.

Tvärtemot med silver, den ser aldrig smutsig ut, kanske därför det är populärt med silver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen med en svart bil är att den alltid ser smutsig ut. Den ska alltid vara nytvättad för att se ren ut, men visst är den snygg, nytvättad.

Tvärtemot med silver, den ser aldrig smutsig ut, kanske därför det är populärt med silver.

Tycker det ser ut som en solid svart på bilderna, kan det vara möjligt att dom snålat med det??? Det är fan värre än svart metallic.

Svart ser knappt rent ut nytvättat. Lite dagg så ser den sketen ut igen.

Puh ,ska man bli putsbög igen :crazy: .

Silver är helt klart jävligt praktiskt.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Visst fan är det så :thumbsup: . Jag tycker personligen att 9-3.an(sedan) är snyggast i svart eller rött.

Vitt är ok men det är ingen höjdare att hålla efter heller :not_i: .

Silver är praktiskt men lite tråkigt, gör sej inte riktigt på modellen tycker jag.

Man kan inte påverka allt när man köper begagnat,bara o gilla läget.

Trevlig dag/Hn

Ja Clion-red är inte fel på en del bilar som på hans fläskmerca och nya Saab 9-3. Men på Saaben vinner ändå svart genom att det lyfter fram de fina karosslinjerna mer.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Clion-red är inte fel på en del bilar som på hans fläskmerca och nya Saab 9-3. Men på Saaben vinner ändå svart genom att det lyfter fram de fina karosslinjerna mer.

Den här var jävligt snygg i rött med, lite orange-röd i färgen, svårt o se på det kassa fotot.

Den sålde jag innan grabben kom hit, till hans stora förtret.

Han tycker jag kan köpa en likadan, när jag frågar var mamma ska få plats så svarar han att hon kan stanna hemma :rotfl: .

Det var kul o köra bil när man hade den, cabba ned o ut o glida i vårsolen. Man saknar det rejält ibland :nyam:

Mvh Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Clion-red är inte fel på en del bilar som på hans fläskmerca och nya Saab 9-3. Men på Saaben vinner ändå svart genom att det lyfter fram de fina karosslinjerna mer.

Hi hi, vilka karösslinjer? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Tycker det ser ut som en solid svart på bilderna, kan det vara möjligt att dom snålat med det??? Det är fan värre än svart metallic.

Svart ser knappt rent ut nytvättat. Lite dagg så ser den sketen ut igen.

Puh ,ska man bli putsbög igen :crazy: .

Silver är helt klart jävligt praktiskt.

Mvh Hn

Finns ju fina polermaskiner som kan hjälpa till.

Köp en sån och lär tiraken använda den så har du alltid en fin bil. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde en koll igen och jämförde försäkringar. Från 5259kr till 14607kr på helår/helförsäkring.

Hur fan kan det skilja över 9000kr. Snacka om att det lönar sej o kolla runt.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Körde en koll igen och jämförde försäkringar. Från 5259kr till 14607kr på helår/helförsäkring.

Hur fan kan det skilja över 9000kr. Snacka om att det lönar sej o kolla runt.

Mvh Hn

Ja fyfan, det låga priset är ju helt OK och det höga mer än man kan försvara. Bra att du kollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Körde en koll igen och jämförde försäkringar. Från 5259kr till 14607kr på helår/helförsäkring.

Hur fan kan det skilja över 9000kr. Snacka om att det lönar sej o kolla runt.

Mvh Hn

Glöm inte att läsa det finstilta :wink: Försäkringar kan vara lömska.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Körde en koll igen och jämförde försäkringar. Från 5259kr till 14607kr på helår/helförsäkring.

Hur fan kan det skilja över 9000kr. Snacka om att det lönar sej o kolla runt.

Mvh Hn

Brukar löna att läsa det finstilta också. Alla har inte samma villkor.

Oftast får man det man betalar för, men upptäcker det för när någon olycka hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar löna att läsa det finstilta också. Alla har inte samma villkor.

Oftast får man det man betalar för, men upptäcker det för när någon olycka hänt.

Jovisst är det så:http://www.bankforsa...bilforsakring/#.

Den regeln kan väl nästan tillämpas på alla köp

Men jag tror jag är beredd att "chansa" när det skiljer sej så jävligt :) .

Aldrig i helvete att jag skulle betala 15 loppor för o försäkra en 2 år gammal Saab.

Porsche mm ok, men en "falsk Aero" Saab 9-3? ???

Mvh Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst är det så:http://www.bankforsa...bilforsakring/#.

Den regeln kan väl nästan tillämpas på alla köp

Men jag tror jag är beredd att "chansa" när det skiljer sej så jävligt :) .

Aldrig i helvete att jag skulle betala 15 loppor för o försäkra en 2 år gammal Saab.

Porsche mm ok, men en "falsk Aero" Saab 9-3? ???

Mvh Hn

Veni vini vodka! :crazy::17: eller var det Veni Vidi Vichi?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Hi hi, vilka karösslinjer? :crazy:

Fan, det går inte att visa den direkt så ni måste klicka på länken.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

Veni vini vodka! :crazy::17: eller var det Veni Vidi Vichi?

Som vanligt en obegriplig "oneliner" :rolleyes: .

Några andra bra råd??? :wink: .

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde en koll igen och jämförde försäkringar. Från 5259kr till 14607kr på helår/helförsäkring.

Hur fan kan det skilja över 9000kr. Snacka om att det lönar sej o kolla runt.

Mvh Hn

4427 betalar jag helår/helförsäkring för min saab 9-3 aero hos länsförsäkringar.Årsmodell -09.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt en obegriplig "oneliner" :rolleyes: .

Några andra bra råd??? :wink: .

Mvh Hn

Ibland e humöret på topp! Efter att jag hittade låten med Michel Tero! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Fan, det går inte att visa den direkt så ni måste klicka på länken.

När jag ser denna film undrar jag om Audi har något med DKW (döden kommer vinglande) att göra.

Är det inte samma emblem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...