Jump to content
IGNORERAD

Jag försökte verkligen


BORN62

Recommended Posts

Det som lagas hemma (hos familjemedlemmar eller vänner) i byn tycker jag funkar, eftersom det oftast bjuds på mer än en rätt så finns det alltid nåt som funkar och mer därtill.

Däremot finns det inget i "vår" by förutom soppköken med "kwittiau" om man inte vill äta hemma. Och jag menar inget... man kanske kan hitta en grillspettvagn nån gång när det är marknad, men det finns inga restauranger över huvudtaget.

Det är det jag saknar mest när jag är där faktiskt. Någonstans att ut och äta.

Som sagt var, käket hemma är super... men ibland vill man gå och sätta sig, och vill man kanske dessutom sitta och dricka några bira och filosofera så är köttbulle- & nudelsoppa lite tjötigt.

Det är en lite liten by, och närmsta 7/11 är en 15-20 minuter med bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    6

  • scorpio63

    6

  • Surin P3

    5

  • Soengsang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Moipenyang

Själv tillbringar jag 3 månader varje vinter i thai varav 2 i byn utanför udon. Vad jag ser så är varorna färskare där än jag hittar i ica. Fisken grillas levande ofta..:) Och grönsakerna sen,purfärska o riktigt gott. Isaan maten funkar annars bra för mig,frugan har visst lärt sig laga sen hon var sex år ung. Hon gör varierande rätter och alltför ofta fixar hon till farangmat till mig. Sen kan ju hygienen variera från hushåll till hushåll men vi har det rent i köket. Brukar köpa en gris då jag kommer ner som vi styckar o fryser in,,funkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Själv tillbringar jag 3 månader varje vinter i thai varav 2 i byn utanför udon. Vad jag ser så är varorna färskare där än jag hittar i ica. Fisken grillas levande ofta.. :) Och grönsakerna sen,purfärska o riktigt gott. Isaan maten funkar annars bra för mig,frugan har visst lärt sig laga sen hon var sex år ung. Hon gör varierande rätter och alltför ofta fixar hon till farangmat till mig. Sen kan ju hygienen variera från hushåll till hushåll men vi har det rent i köket. Brukar köpa en gris då jag kommer ner som vi styckar o fryser in,,funkar bra.

Nacka fisken först innan ni slänger den på grillen, grilla levande :rules: grymt så det förslår.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Nacka fisken först innan ni slänger den på grillen, grilla levande :rules: grymt så det förslår.

Ha det

Mkt annat som är grymt där men d funkar så o har allltid gjort,man ska inte komma dit o sätta dem på plats,hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaldjur kokas eller grillas alltid levande. Men svårt att nacka en mussla.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Skaldjur kokas eller grillas alltid levande. Men svårt att nacka en mussla.

Leif

Hihi,jo d vore nått...jobbigt om inte annat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Skaldjur kokas eller grillas alltid levande. Men svårt att nacka en mussla.

Leif

Nu var det ju fisken som skulle nackas innan kremering.

Ha det

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaldjur kokas eller grillas alltid levande. Men svårt att nacka en mussla.

Leif

God kunskap salig Dumbom hade

om både människor och djur,

och märkligt var det som han sade

en gång, om kräftornas natur.

Hans ögon syntes tårar pressa

då de i kitteln sprattlade.

"Nej, ingen dör så grymt som dessa",

skrek han, "ty de dö levande."

Ur Dumboms leverne av Johan Henrik Kellgren

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lever efter mottot: Om det luktar skit, ser ut som skit, smakar skit och dessutom kommer ut ifrån ändtarmen snart, så är det förmodligen skit.

Jag lever efter mottot i min bransch. Luktar det skit så genererar det ofta pengar :crazy: .

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...