Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines


gst

Recommended Posts

Flugit 3 gånger med tk jätte bra vänte tid runt 2a 3 timmar .Men se upp med vilken gate som e den rätta :har två gånger upptakt att gate nr varit fel 11tusen 600 Sveriges fram sida bankok.Och skulle det vara något fel så får ni väl hetsa mot Thaksin. Mvh Godiva

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    6

  • gst

    6

  • leifen

    5

  • khun-petch

    4

Mest aktiva i denna tråd

Kanske beror det på hur man själv behandlar människor .Om man läser vad många på detta forum anser om detta lands folk och sedan behandlar turkiska arbetare lika dant så kan man nog bli snorkigt behandlad.

Men ni kan väl kanske skylla det på den före detta pm eller den nya.det verkar ju vara populärt.Mvh Godiva

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med TK nu i april hem från Bangkok och jag fick inte ha mera än 20 kg bagage (ekonomi klass): Många säger att det är 30 kg men jag kan inte hitta den info. Business klass har 30 kg

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Turkarna flyger normalt 2 avgångar från Bangkok till IST per dag.

Den ena går runt lunch och den andra strax före midnatt. Så man får ju boka den flight som passar mot flyget vidare. Så ex för oss i GBG är det bara 23:45 flighten som gäller.

Sedan går ju dessa platser åt först så det gäller att hänga på låset.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med TK nu i april hem från Bangkok och jag fick inte ha mera än 20 kg bagage (ekonomi klass): Många säger att det är 30 kg men jag kan inte hitta den info. Business klass har 30 kg

På min biljett, ARN-BKK BKK-ARN, stod det klart och tydligt 20 kg, det gick inte att missa.

Vid incheckningen i Bangkok körde jag en fuling och sa att jag blivit lovad 30 kg av Turkish, vilket jag inte blivit men hade hört lite rykten om att det skulle vara så.

De ville se min biljett som jag självklart inte visade utan hänvisade till Internet och e-biljett. :crazy:

De gick och kollade upp det och överraskad fick jag veta att med min biljett fick jag ta med mig 30 kg. Lillkrabban däremot som hade en dyrare enkelbiljett än min T.o.R-biljett fick bara ta med sig 20 kg på sin biljett, där var de hårda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reste med TurkAir nu senast, de var billigast.

Ditresan var det ca 3 timmar på flygplatsen, vilket är helt OK på en fin flygplats med bra shopping och mat å pilsner till hyfsade priser.

Vid hemresan fick vi vänta lite drygt 5 timmar, OK och som sagt flygplatsen är bra, bara man inte lämnar shopping och restaurang området för fort, ute vid de avlägsna gaterna finns inte mycket att göra.

Blev förresten positivt överaskad att det gick att boka om en biljett, som köpts i absolut billigaste klass för bara 50 Euro i tillägg, biljetten som var på 30 dagar blev plötsligt en 1-års biljett och går inte ut förrän i februari 2013, det är fantastiskt!

Vi bokade om den på Turkish Airs kontor i Bkk, vid Silom.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Du kan antagligen fått en betald övernattning på hotel, fick det för i tiden ialla fall. Tror att Lamai fick det för något år sedan

Ja, så verkar det vara.

Det tycks i alla fall vara ganska lätt att tjata sig till ett uppehåll på hotell vid längre väntetider på Istanbuls flygplats.

Eftersom jag hade bokat min resa redan i september förra året blev min hemresa nu i maj flyttad till en senare tid pga justeringar i tidtabellerna. Självklart fick jag ett erbjudande att tillbringa väntetiden på ett lyxhotell mitt i Istanbul. Direkt efter ankomsten till Istanbul åkte jag med flygbolagets 'hotell-shuttle' till detta anrika hotell (Akgün) med härlig utsikt över bl.a. 'blå mosken' på andra sidan. Även en omfattande turkiskt frukost ingick och lagom inför vidareresan till Göteborg blev jag åter transporterad till flygplatsen igen.

Jag har då träffat på resenärer som hävdar att hotellövernattning ingick i biljettpriset pga lång väntetid, tex över natten. Nu undrar jag bara vad som händer när man avsiktligen bokar en resa med lång väntetid (och billig pris). Som jag förstår är det bara att ta ut en hotell-voucher vid ankomsten till Istanbul. I så fall tycker jag att det låter väldigt lockande att tillbringa en spännande natt i Istanbuls innerstad på flygbolagets bekostnad...

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så verkar det vara.

Det tycks i alla fall vara ganska lätt att tjata sig till ett uppehåll på hotell vid längre väntetider på Istanbuls flygplats.

Eftersom jag hade bokat min resa redan i september förra året blev min hemresa nu i maj flyttad till en senare tid pga justeringar i tidtabellerna. Självklart fick jag ett erbjudande att tillbringa väntetiden på ett lyxhotell mitt i Istanbul. Direkt efter ankomsten till Istanbul åkte jag med flygbolagets 'hotell-shuttle' till detta anrika hotell (Akgün) med härlig utsikt över bl.a. 'blå mosken' på andra sidan. Även en omfattande turkiskt frukost ingick och lagom inför vidareresan till Göteborg blev jag åter transporterad till flygplatsen igen.

Jag har då träffat på resenärer som hävdar att hotellövernattning ingick i biljettpriset pga lång väntetid, tex över natten. Nu undrar jag bara vad som händer när man avsiktligen bokar en resa med lång väntetid (och billig pris). Som jag förstår är det bara att ta ut en hotell-voucher vid ankomsten till Istanbul. I så fall tycker jag att det låter väldigt lockande att tillbringa en spännande natt i Istanbuls innerstad på flygbolagets bekostnad...

//Singha711

För oss hände det att vi fick övernattning utan problem.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så verkar det vara.

Det tycks i alla fall vara ganska lätt att tjata sig till ett uppehåll på hotell vid längre väntetider på Istanbuls flygplats.

//Singha711

Inget med tjat att göra, det ingår enl denna länk som jag lade upp tidigare i tråden .Har svårt att tro man kan tjata sig till fri hotellnatt med något bolag om det inte ingår.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget med tjat att göra, det ingår enl denna länk som jag lade upp tidigare i tråden .Har svårt att tro man kan tjata sig till fri hotellnatt med något bolag om det inte ingår.

Stort tack, Lamai,

detta öppnar ju utan tvekan för nya kvalitetsperspektiv på de allra billigaste resorna.

En långresa med betalt övernattning mitt i hjärtat av en av världens mest spännande metropoler får väl anses som bra mycket större prestation än ett ytterst jobbigt direktflyg. Att då även få med sig som fickpengar en näve med tusenlappar i form av väsentlig billigare biljettpris bäddar ju utan tvekan för en spännande natt...

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu känner man sig lite blåst på konfekten :kort:

Bokade i januari med långt stopp på hemvägen och fixade hotellrum själv som kostade 900:-. Fan att man aldrig läser det finstilta :read:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Måste man inte skaffa visum innan man ger sig ut på stan - åtminstone om man är Thai?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man inte skaffa visum innan man ger sig ut på stan - åtminstone om man är Thai?

Inget problem om man är svensk eller tysk (som jag). Man får en stämpel i passet, that's all.

Vet inte hur det fungerar om man är thai. Kanske man kan få ett 'visum on arrival' för en kortare tid eller så får man övernatta på ett hotell inne i det internationella området.

Det senare är kanske inte så lockande som en övernattning på stan med kvällspromenad längs Bosporus.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Inget problem om man är svensk eller tysk (som jag). Man får en stämpel i passet, that's all.

Vet inte hur det fungerar om man är thai. Kanske man kan få ett 'visum on arrival' för en kortare tid eller så får man övernatta på ett hotell inne i det internationella området.

Det senare är kanske inte så lockande som en övernattning på stan med kvällspromenad längs Bosporus.

//Singha711

Att gå på stan i Istanbul med frugan kvar i det internationella området låter mera lockande än realistiskt.

Edit:

Kollade precis upp det på Ministry of Foreign Affairs ...

Thailand: Ordinary passport holders are required to have visa to enter Turkey.

They can get their one month period visas from Turkish diplomatic representations abroad.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Edit:

Kollade precis upp det på Ministry of Foreign Affairs ...

Thailand: Ordinary passport holders are required to have visa to enter Turkey.

They can get their one month period visas from Turkish diplomatic representations abroad.

Läser man på turkiska ambassadens hemsida i Stockholm ( http://stockholm.emb...vices.aspx?ID=6 ) under avsnitt 'Transit Visas' lite längre ner står det följande:

Note: Passengers who will have to wait at the Turkish International Airports for their next connecting flights are not required to have an “Airport Transit Visa (ATV)”. However, should those passengers wish to take a tour at the city or stay over, they have to either obtain their transit visas at the Turkish Embassies/Consulates in advance or they should ask for a “permission document” from the Turkish border security officials upon their arrival. Please be informed that the Turkish border security officials have the authority to grant or deny permission.

Det låter ju som att man kan få ett 'permission document on arrival' för sin thailändska fru/vän direkt på Istanbuls flygplats. Kanske värt att kolla upp närmare iaf.

Vill man vara säker kan man ju alltid ansöka om ett transit visum innan resan.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

http://ttgnordic.com/news/item/2927-cyber-attack-hits-airline-150-flights-cancelled

Turkish Airlines was forced to cancel 149 flights on Tuesday, after staff reported sick in protest at a draft law that would make it illegal for aviation workers to strike. Turkish Airlines said in a written statement said the action by ground handlers, technicians and other workers at Istanbul Ataturk Airport was illegal. The airline management is reported to have called some employees to tell them that their employment contract was terminated.

Turkish Airlines’ website was also hit by a cyber attack and was not working. Transport Minister Binali Yildirim said he would take “necessary steps” if the issue was not resolved quickly.

“If the government passes the law banning the strike rights of the union, it is possible that the union goes on a full strike within a month,” Alper Ozdemir from Oyak Securities said.

Reuters

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bidde Turkish i vinter.. Bra pris tycker jag!

Reseinformation

Arlanda - Stockholm - Bangkok

Bangkok - Arlanda - Stockholm

Flyg med Turkish Airlines

30 oktober 2012 - 20 april 2013

2 Vuxna, 1 Barn, 1 Spädbarn Pris:

Per person: 4108 kr

Totalt: 16431 kr

Utresa 30 oktober 2012

Avgång Ankomst Flight Från Till

30/10-12 12:15 30/10-12 16:40 TK1794 Arlanda - Stockholm Istanbul

30/10-12 19:50 31/10-12 09:45 TK64 Istanbul Bangkok

Utresa 20 april 2013

Avgång Ankomst Flight Från Till

20/4-13 10:55 20/4-13 17:10 TK65 Bangkok Istanbul

20/4-13 21:00 20/4-13 23:30 TK1791 Istanbul Arlanda - Stockholm

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...