Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev HighWai:

Förtydligande verkar krävas. Nå dåså utopi betyder idealsamhälle och ett samhälle  utan alkohol är och kan inte vara ett idealsamhälle, tycker jag då alltså tillskillnad mot tydligen soengsang. 

utopi kan också betyda outförbart, ouppnåeligt.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Matilda

Har läst flera sidor 😃 Huh! Blir lite off topic....

År 2006 gjorde jag en "visa run" till Kambodja. Satt och pratade med en trevlig amerikanare under några timmar under tiden de gjorde i ordning mitt turistvisum. Strax innan jag skulle gå in i Thailand igen frågade amerikanaren mig om jag kunde ta två av hans limpor med cigaretter. "Det var så besvärligt med tullen" sa han. Snäll som jag var tog jag två limpor och han hade två. I gränsen i Thailand tackade han mig och tog sina cigaretter. Några år senare har det slagit mig.... Besvärlig tull i Thailand? har aldrig varit med om det. Vet inte om han lurade mig med annat i, men dumsnäll som man var då 😃. Kom bara att tänka på det när några tog upp om e.v. oskyldighet kring vissa smugglare och drogförsäljare. 😃

Vet inte om Kim satt i thailändskt fängelse i 8 år? väldigt länge sovandes på ett betong golv. Kanske är tillräckligt straff nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Absolut det är, men en utopi att det kommer att försvinna.

Men att använda alkohol som en ursäkt för narkotiska droger är en väldigt dålig ursäkt.....men vanligt bland de drogliberala.

Känns som du moralpredikar lite efter dina egna intressen, då du i detta ämne, är en stor motståndare till droger, vilket jag egentligen inte har några problem med, men sen ser du mellan fingrarna, när det kommer till köra berusad, vilket har väldigt många dödsoffer....

 

Rock on! 

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Sangwal:

men sen ser du mellan fingrarna, när det kommer till köra berusad,

Vart har jag sagt det, att köra på några öl är inom 0,5 promille(vilket är lagligt i Thailand), vilket jag inte anser är att vara berusad....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Men va fan.

Har för mig att du va en hyfsat klarsynt person, men dina argument om alkoholen ger inte ett uns lindring av det som knarklangande  gangsters sysslar med, 

Lika korkat som att tro att du inte kan drunkna för att din granne redan gjort det...

Eller att du kan köra hur fort du vill eftersom alla F1 förare klarar krasher i 200..

Att alkohol är skadligt skriver jag under på. Men det gör inte din skyddsling till mindre skyldig.

Ha ha ha, ja jag tror mig vara en ganska klarsynt person och just därför så förstår jag inte hur man kan tycka att en drog är ok medans alla andra droger som råkar vara narkotikaklassade ska vara typ livstidsfängelse för om man befattar sig med dom. Det är ju hyckleri.  Alkohol är den drog som ställer till med mest jävelskap för Svenska samhället men den säljs av bl a staten i deras Systembolag. Men gud nåde den som befattar sig med lite gräs, då jävlar ska de buras in de kriminella gangsters som de är. 

 

Du verkar ju inte riktigt förstå vad jag menar, alkohol är mer skadligt än vissa narkotikaklassade droger, både för de som använder dom och de som råkar komma i närheten av dessa påverkade personer. Folk kör bil på fyllan, folk misshandlar folk när de är fulla osv. Men ändå är det dessa "milda" droger som är förbjudna att använda medans det är fritt fram att berusa sig och ställa till med jävelskap. Det går inte ihop för mig. Varför inte förbjuda alkohol också i så fall, eller släpp de lätta drogerna fria, klassa dom som alkohol= t ex att bara vissa butiker/ställen med tillstånd får sälja dom. Det är ju så det funkar i många andra länder.

 

På vilket sätt är det korkat att jämföra lätta droger med alkohol. Det vore korkat att jämföra tyngre droger med alkohol, då snackar vi helt olika saker.

 

Sen vet jag inte om Kim är min skyddsling, jag är intresserad av juridik helt enkelt och tycker att saker ska gå rätt till bara. Och det verkar det inte ha gjort i Kims fall. Men en gangster är (var) han ju hur som helst så det han lyckades komma undan ifrån fick han kanske betala dubbelt för i slutändan.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vart har jag sagt det, att köra på några öl är inom 0,5 promille(vilket är lagligt i Thailand), vilket jag inte anser är att vara berusad....

Men bara för att nåt är lagligt så betyder det väl inte att det är ok? Jag menar du hatar droger och besöker du ett ställe där droger är lagliga så skulle väl inte du använda droger för det? Antar att du skulle gå runt och kalla alla som sålde dessa droger helt lagligt för svin som borde buras in för allt elände de ställer till med? 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swippe:

Men bara för att nåt är lagligt så betyder det väl inte att det är ok?

Viss skillnad på några öl och narkotiska droger.

Du diskuterar galet då du ursäktar en dålig sak med en annan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Matilda:

Har läst flera sidor 😃 Huh! Blir lite off topic....

År 2006 gjorde jag en "visa run" till Kambodja. Satt och pratade med en trevlig amerikanare under några timmar under tiden de gjorde i ordning mitt turistvisum. Strax innan jag skulle gå in i Thailand igen frågade amerikanaren mig om jag kunde ta två av hans limpor med cigaretter. "Det var så besvärligt med tullen" sa han. Snäll som jag var tog jag två limpor och han hade två. I gränsen i Thailand tackade han mig och tog sina cigaretter. Några år senare har det slagit mig.... Besvärlig tull i Thailand? har aldrig varit med om det. Vet inte om han lurade mig med annat i, men dumsnäll som man var då 😃. Kom bara att tänka på det när några tog upp om e.v. oskyldighet kring vissa smugglare och drogförsäljare. 😃

Vet inte om Kim satt i thailändskt fängelse i 8 år? väldigt länge sovandes på ett betong golv. Kanske är tillräckligt straff nog.

Det var väldigt naivt gjort, vilken tur att det gick bra! :-) Men det kan stämma att tullen kan vara besvärliga, jag torskade med 50 limpor cigg när Kambodjanska tulltjänstemän grep mig, de beslagtog 49 limpor eftersom det var lagligt med 1 limpa och jag fick inga andra påföljder, inga böter eller så. Men de sa att jag skulle vara VÄLDIGT glad för att de stoppade mig innan Thailändska tulle stoppade mig för de sa att de hade inte nöjt sig med att bara beslagta ciggaretterna, jag hade fått böta en himla massa pengar sa dom 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Viss skillnad på några öl och narkotiska droger.

Du diskuterar galet då du ursäktar en dålig sak med en annan.

Ja det är viss skillnad, det har du rätt i :-) För kör du bil berusad så ökar risken några hundra procent att du dödar eller skadar någon men sitter du och knarkar utan att köra ett fordon så ökar knappast risken att du har ihjäl någon. Så det känns som en dålig ursäkt från dig för att få fortsätta köra bil full med gott samvete. Om promillegränsen var t ex 2 promille så betyder det inte att man är lämplig att köra bil för det men med din inställning så hade det ju varit ok, för enligt lagen så är det ju ok. 😉

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja det är viss skillnad, det har du rätt i :-) För kör du bil berusad så ökar risken några hundra procent att du dödar eller skadar någon men sitter du och knarkar utan att köra ett fordon så ökar knappast risken att du har ihjäl någon. Så det känns som en dålig ursäkt från dig för att få fortsätta köra bil full med gott samvete. Om promillegränsen var t ex 2 promille så betyder det inte att man är lämplig att köra bil för det men med din inställning så hade det ju varit ok, för enligt lagen så är det ju ok. 😉

Full?

Fan du diktar och vränger saker värre än den värste sossen ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Matilda
7 minuter sedan, skrev Swippe:

Det var väldigt naivt gjort, vilken tur att det gick bra! :-) Men det kan stämma att tullen kan vara besvärliga, jag torskade med 50 limpor cigg när Kambodjanska tulltjänstemän grep mig, de beslagtog 49 limpor eftersom det var lagligt med 1 limpa och jag fick inga andra påföljder, inga böter eller så. Men de sa att jag skulle vara VÄLDIGT glad för att de stoppade mig innan Thailändska tulle stoppade mig för de sa att de hade inte nöjt sig med att bara beslagta ciggaretterna, jag hade fått böta en himla massa pengar sa dom 😮 

Det var väldigt naivt gjort av mig :boulay:. Jag var 22 år och tänkte inte längre än så. Idag är man 35 år och tänker alldeles för mycket 🤭

Tur att de gick bra dig.  ❤️

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Full?

Fan du diktar och vränger saker värre än den värste sossen ;)

Ja, i Sverige så räknas du som full och olämplig att köra om du har 0,5 promille men du kanske tål mer alkohol när du är i Thailand så då är det lugnt så klart... 😉  Ska vi konstatera då att köra bil med 0,5 promille har du inga som helst problem med, det är ok för du tycker att det är ok, du känner dig inte full då och du kör som en kung. Men om nån röker gräs och i synnerhet om en person säljer gräs, då ska den personen buras in för gott för såna personer gör samhället till en farligare plats för alla oss andra som inte röker gräs? 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Swippe:

Ja, i Sverige så räknas du som full och olämplig att köra om du har 0,5 promille

Ok, men nu var det Thailand vi talade om.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ok, men nu var det Thailand vi talade om.....

Ja ok, saker är lämpliga/olämpliga i vissa länder alltså? Jag trodde man hade samma moralkompas oavsett vart man befann sig. Bara för att du befinner dig i Thailand så betyder väl inte det att det är mer ok att köra bil full där än om du befunnit dig i Sverige? Skitsamma, är inte ute efter att "sätta dit dig", har själv inte kört bil påverkad i Thailand överhuvudtaget men det beror nog främst på att jag inte kör mycket bil i Thailand. Kör moppe till 99%. Jag menar bara att du har en väldigt hård syn på allt som rör droger som är narkotikaklassade, du säger att du har det just eftersom de är olagliga. Men nu är det ju stor chans/risk (beroende på hur man ser det) att vissa droger blir lagliga i t ex Thailand, kommer din syn på dessa droger att ändras då när de går från olagliga till lagliga eller kommer du fortfarande tycka att alla som befattar sig med narkotika borde spärras in för gott? Tycker du borde inse att allt är inte svart eller vitt, det finns förhållandevis harmlösa droger som går att likställa med alkohol som du uppenbarligen tycker är ok att använda själv och sen finns det droger som är livsfarliga. Varför så negativ till allt bara för att det råkar vara narkotikaklassat?

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Vart har jag sagt det, att köra på några öl är inom 0,5 promille(vilket är lagligt i Thailand), vilket jag inte anser är att vara berusad....

 

On 2019-12-24 at 12:33, skrev Soengsang:

Eftersom att forumets medlemmar verkar vara praktexemplar då det gäller att inte ta snedsteg så undrar jag hur det är med körvanorna?

Personligen så kan jag säga det har hänt hemma i byn, försöker undvika det...men händer att jag kör på ett par öl.

Undanber moralpredikningar, då de flesta vet att det är otroligt korkat att köra full.

Känns som det går att tolka detta lite som man vill...

 

Men med din retorik, så kan du röka på fritt i Amsterdam, då det är lagligt där i vissa områden...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med i dessa diskussioner i 3 decennier nu, förutsatt att ni läser detta imorgon, sedans Soi Sixten-tiden. Min uppfattning har inte ändrats; hårda straff för tillverkning och distribuering av tunga droger men inga straff för lätta droger där alkohol och maja hamnar. Dessutom höga skatter på de lätta droger dom orsakar mest skada, alltså tobak och socker.

 

Maja har inte mer med heroin att göra än vad cigaretter och öl har; det är bara gamla anti-knarkdagar från högstadiet i Sverige som etsat sig fast hos vissa då maja och heroin klumpades ihop som ”knark”. Jag skulle uppskatta att 99.9% av alla heroinister har gått socker-tobak-alkohol vägen och att max 0.1% hoppat över tobak och alkohol och istället gått socker-maja vägen.

 

Jag har inte rökt maja på 25 år och kommer nog inte göra det om det legaliseras i Thailand heller; jag gillar mina IPA’s allt för mycket.  När min dotter om 3-4 år gör sin drogdebut hoppas jag dock hon väljer maja istället för alkohol och att hennes kompisar gör detsamma; jag skulle vara en betydligt mindre orolig far i så fall.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har varit med i dessa diskussioner i 3 decennier nu, förutsatt att ni läser detta imorgon, sedans Soi Sixten-tiden. Min uppfattning har inte ändrats; hårda straff för tillverkning och distribuering av tunga droger men inga straff för lätta droger där alkohol och maja hamnar. Dessutom höga skatter på de lätta droger dom orsakar mest skada, alltså tobak och socker.

 

Maja har inte mer med heroin att göra än vad cigaretter och öl har; det är bara gamla anti-knarkdagar från högstadiet i Sverige som etsat sig fast hos vissa då maja och heroin klumpades ihop som ”knark”. Jag skulle uppskatta att 99.9% av alla heroinister har gått socker-tobak-alkohol vägen och att max 0.1% hoppat över tobak och alkohol och istället gått socker-maja vägen.

 

Jag har inte rökt maja på 25 år och kommer nog inte göra det om det legaliseras i Thailand heller; jag gillar mina IPA’s allt för mycket.  När min dotter om 3-4 år gör sin drogdebut hoppas jag dock hon väljer maja istället för alkohol och att hennes kompisar gör detsamma; jag skulle vara en betydligt mindre orolig far i så fall.

Så du vill se din dotter död med en kanyl i venen på ett smutsigt dass  mao👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, hamnoi said:

Så du vill se din dotter död med en kanyl i venen på ett smutsigt dass  mao👍

Japp, för det händer alla som röker på. Medvetslös på billigt vin och gruppvåldtagen i en förortshyresrätt händer dock inte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Japp, för det händer alla som röker på. Medvetslös på billigt vin och gruppvåldtagen i en förortshyresrätt händer dock inte.

Precis, rök ”narkotika” o allt skiter sig, drick sprit o livet svävar på rosa moln👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-30 at 08:56, skrev Swippe:

Fast det är ju din högst personliga åsikt. Om det vore fakta så hade ju inte fler och fler länder börjat legalisera vissa lättare droger. Jag vågar nog påstå att skulle alla som dricker alkohol sluta med det och börja röka Marijuana istället så hade skadan för samhället överlag minskat. Nu är jag absolut ingen drogförespråkare, men jag tycker det är lite konstigt att folk tycker det är så hemskt med allt som är klassat som narkotika men alkohol ser de inga större problem med.  Det är en viss skillnad på att röka t ex Marijuana och att vara heroinmissbrukare så att säga, precis som att alla som tar sin första fylla inte slutar som alkisar så slutar ju inte alla som börjar med lättare droger med en överdos med tyngre droger. Men självklart så vore det bästa att aldrig börja med varken alkohol eller narkotika för vem som trillar dit ordentligt vet man aldrig, så varför chansa om man vill vara på den säkra sidan.

Du har klart för dig till 100Procent

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkohol är den farligaste drogen.No.2 Heroin. 3 Amfetamin.No3 och framåt är beroende på användaren.Alkohol är den som skapar mest skit i världen familj,ekonomi,sjukdomar,våld mm för dom som blir beroende  ett helvete om om du börjar med det.blir beroende.Kolla bara på flera rockband genom tiderna.Men valet är ditt att börja med heroin.Amfetamin är ganska likt som förstör hela ditt liv om du blir beroende vilket är ganska sanolikt.Kokain är en partydrog som är harmlös om du inte blir beroende av det likt marujana.Alla som börjar med "knark" vet detta.Finns tom mediciner som är narkotikaklassade som många behöver för att kunna leva ett normalt liv.Alkohol som dom flesta mäniskor dricker vet inte   om dom blir beroende av det.Jag blev det börja dricka lite öl och lite "negerblandning" vid 13års ålder,kunde inte tro att jag skulle bli beroende.Tog mång år innan jag fatta det,som har förstört mycket i mitt liv,har haft jävligt kul också med spriten.Att bara dricka öl istället för sprit hjälper inte,om man är beroende man dricker till man blir full punkt slut.Det är verken alkoholens och "knarkets"fel om man blir beroende,utan den som tar det.Många kan dricka och knarka utan att bli beroende,upp till dom.Jag har rökt maja,brass,tagit kokain och amfetamin men sluta innan jag blev beroende av det (Aldrig med spruta).Det blev alkohol som jag blev fast i.Att vara aktiv alkohollist är bland det värsta som finns även om man vill sluta,det är det svåraste jag gått igenom.Jag är nykter dricker ingen alkohol överhuvet taget numera det bästa jag gjort.Jag har idag ett fantastiskt liv jobb,hem.kontakt med min dotter och mina vänner.Jag kan gå på fest där dom dricker och "partydrogar med kokain"utan tt bli sugen lr döma de som tar koks,vilket är en underbardrog om man inte blir beroende.Det är det det handlar om BEROENDE AV …...Se jag sattn kanske många borde sluta dricka pga andra saker.Vissa ska alltid slåss,vissa blir sentimentala och pratar bara om sin tex taskiga barndom,vissa blir lättkränkta,vissa ska göra galenskap tex klättra upp i en lyktstolpe lr hoppa i poolen från hotellet mm.Jag blev bara glad när jag drack,social kunde ta kontakt med tjejer mm.Innan jag satt där själv och drack 12 stora strarköl om dagen,ibland mer lr sprit.Jag hade tur att sluta innan jag dog,har varit nära många gånger.Nog om mig nu Kim tex gör säljer knark för pengarnas skull,man kan tjäna mycket och snabbt.Vilket medför stora risker åka fast,bli själv bli beroende,lr som Scarface fick tips om "Dont get high on your own supply"är ett lysande exempel.Knark går aldrig att stoppa finns förmycket pengar att tjäna.Som under USA på 30talet när alkohol blev förbjudet,lr som alla skjutningar i Sverige nu.Det ska vara hårda straff tycker jag,men legalisera maja och medicinsk canabis.Legalisering av dessa preparat minskar brott.Men tunga droger ska jagas tills döden skiljer dem åt.Tyvärr så överlever inte fattiga bönder utan att odla dessa grönsaker,gäller i Sydamerika och stora delar av Asien ink.Thailand.Vad gör då? för det kommer alltid att finnas.Få bönderna att odla annat alternativ låt Regerigen avlöna dem.Stoppa uppköparna ink snuten som tex i Thailand tjänar pengar på knark.Taksins krig gick sådär,tanken var god men....I Phillipinerna funkar det bättre,men ...Hjälp narkomanerna istället.Narkomanvården Sverige även Norge är katastrof folk dör utan att få rätt hjälp.Lägg pengar på det så löser sig mycket av skjutnigar i Sverige.Tex brass är dyrt nu i Malmö så nya aktörer vill ta andras område att sälja,vad händer då?Jo ett skott i huvudet tex för 16åringen vi Pizzastället.Många kulturberikare dödar för ett par tusen spänn.Hur funtad är man då?Enligt säkra källor så i Malmö är det uteslutande Araber med Syrier som är mest lättlurade att tjäna en liten slant.Staffen är för låga och det tar för lång tid att döma dom.Vissa är inte straffmyndiga,smart av uppdragsgivaren,på din höjd några månader på ett "Ungdomshem"där dom får ännu mer tips och kontakter.Plus att åklagare vågar inte döma pga "Hämd"detta är vår verkliglighet.Ja jag röstar på SD har varit gift med en invandrare,är inte rasist för dom som sköter sig,har många invandrarvänner tom som är muslimer men icke radikalmuslimer.Mycke text blev det.Slutsats Droger är bajs och spola kröken,om ni inte kan hantera den. puss o kram Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kungotto:

Alkohol är den farligaste drogen.No.2 Heroin. 3 Amfetamin.No3 och framåt är beroende på användaren.Alkohol är den som skapar mest skit i världen familj,ekonomi,sjukdomar,våld mm för dom som blir beroende  ett helvete om om du börjar med det.blir beroende.Kolla bara på flera rockband genom tiderna.Men valet är ditt att börja med heroin.Amfetamin är ganska likt som förstör hela ditt liv om du blir beroende vilket är ganska sanolikt.Kokain är en partydrog som är harmlös om du inte blir beroende av det likt marujana.Alla som börjar med "knark" vet detta.Finns tom mediciner som är narkotikaklassade som många behöver för att kunna leva ett normalt liv.Alkohol som dom flesta mäniskor dricker vet inte   om dom blir beroende av det.Jag blev det börja dricka lite öl och lite "negerblandning" vid 13års ålder,kunde inte tro att jag skulle bli beroende.Tog mång år innan jag fatta det,som har förstört mycket i mitt liv,har haft jävligt kul också med spriten.Att bara dricka öl istället för sprit hjälper inte,om man är beroende man dricker till man blir full punkt slut.Det är verken alkoholens och "knarkets"fel om man blir beroende,utan den som tar det.Många kan dricka och knarka utan att bli beroende,upp till dom.Jag har rökt maja,brass,tagit kokain och amfetamin men sluta innan jag blev beroende av det (Aldrig med spruta).Det blev alkohol som jag blev fast i.Att vara aktiv alkohollist är bland det värsta som finns även om man vill sluta,det är det svåraste jag gått igenom.Jag är nykter dricker ingen alkohol överhuvet taget numera det bästa jag gjort.Jag har idag ett fantastiskt liv jobb,hem.kontakt med min dotter och mina vänner.Jag kan gå på fest där dom dricker och "partydrogar med kokain"utan tt bli sugen lr döma de som tar koks,vilket är en underbardrog om man inte blir beroende.Det är det det handlar om BEROENDE AV …...Se jag sattn kanske många borde sluta dricka pga andra saker.Vissa ska alltid slåss,vissa blir sentimentala och pratar bara om sin tex taskiga barndom,vissa blir lättkränkta,vissa ska göra galenskap tex klättra upp i en lyktstolpe lr hoppa i poolen från hotellet mm.Jag blev bara glad när jag drack,social kunde ta kontakt med tjejer mm.Innan jag satt där själv och drack 12 stora strarköl om dagen,ibland mer lr sprit.Jag hade tur att sluta innan jag dog,har varit nära många gånger.Nog om mig nu Kim tex gör säljer knark för pengarnas skull,man kan tjäna mycket och snabbt.Vilket medför stora risker åka fast,bli själv bli beroende,lr som Scarface fick tips om "Dont get high on your own supply"är ett lysande exempel.Knark går aldrig att stoppa finns förmycket pengar att tjäna.Som under USA på 30talet när alkohol blev förbjudet,lr som alla skjutningar i Sverige nu.Det ska vara hårda straff tycker jag,men legalisera maja och medicinsk canabis.Legalisering av dessa preparat minskar brott.Men tunga droger ska jagas tills döden skiljer dem åt.Tyvärr så överlever inte fattiga bönder utan att odla dessa grönsaker,gäller i Sydamerika och stora delar av Asien ink.Thailand.Vad gör då? för det kommer alltid att finnas.Få bönderna att odla annat alternativ låt Regerigen avlöna dem.Stoppa uppköparna ink snuten som tex i Thailand tjänar pengar på knark.Taksins krig gick sådär,tanken var god men....I Phillipinerna funkar det bättre,men ...Hjälp narkomanerna istället.Narkomanvården Sverige även Norge är katastrof folk dör utan att få rätt hjälp.Lägg pengar på det så löser sig mycket av skjutnigar i Sverige.Tex brass är dyrt nu i Malmö så nya aktörer vill ta andras område att sälja,vad händer då?Jo ett skott i huvudet tex för 16åringen vi Pizzastället.Många kulturberikare dödar för ett par tusen spänn.Hur funtad är man då?Enligt säkra källor så i Malmö är det uteslutande Araber med Syrier som är mest lättlurade att tjäna en liten slant.Staffen är för låga och det tar för lång tid att döma dom.Vissa är inte straffmyndiga,smart av uppdragsgivaren,på din höjd några månader på ett "Ungdomshem"där dom får ännu mer tips och kontakter.Plus att åklagare vågar inte döma pga "Hämd"detta är vår verkliglighet.Ja jag röstar på SD har varit gift med en invandrare,är inte rasist för dom som sköter sig,har många invandrarvänner tom som är muslimer men icke radikalmuslimer.Mycke text blev det.Slutsats Droger är bajs och spola kröken,om ni inte kan hantera den. puss o kram Otto

Intressant historia, tack!

 

Har halva släkten full😉 med alkoholister, några döda, några aktiva och någon nykter.

Växt upp med det hela min barndom. Tror att det är det som räddat mig faktiskt + att jag blir för nervsvag efter några dagars krök.

 

Behöver inte gjort bort mig, bränt massa kulor osv. Ångesten kommer som ett brev på posten🙈

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-30 at 14:00, skrev Guest Matilda:

Har läst flera sidor 😃 Huh! Blir lite off topic....

År 2006 gjorde jag en "visa run" till Kambodja. Satt och pratade med en trevlig amerikanare under några timmar under tiden de gjorde i ordning mitt turistvisum. Strax innan jag skulle gå in i Thailand igen frågade amerikanaren mig om jag kunde ta två av hans limpor med cigaretter. "Det var så besvärligt med tullen" sa han. Snäll som jag var tog jag två limpor och han hade två. I gränsen i Thailand tackade han mig och tog sina cigaretter. Några år senare har det slagit mig.... Besvärlig tull i Thailand? har aldrig varit med om det. Vet inte om han lurade mig med annat i, men dumsnäll som man var då 😃. Kom bara att tänka på det när några tog upp om e.v. oskyldighet kring vissa smugglare och drogförsäljare. 😃

Vet inte om Kim satt i thailändskt fängelse i 8 år? väldigt länge sovandes på ett betong golv. Kanske är tillräckligt straff nog.

En sådan där förfrågan fick jag när jag var i Manilla.
Jag skulle ta med någon slags hudsalva till en släkting tyckte en för mig totalt okänd person.
Jag tvärnekade givetvis.
Folk blev sura, men hellre det än risken att hamna i Filippinskt fängelse.

När ämnet ändå är uppe så undrar jag lite över tullen på Arlanda.
Finns det någon här som fått visa upp sin väska?
När jag kom hem nu för några dagar sedan så verkade de helt slagit igen butiken.
Jag kom hem klockan tio på kvällen, och det är tydligen för sent för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, Kungotto said:

Alkohol är den farligaste drogen.No.2 Heroin. 3 Amfetamin.No3 och framåt är beroende på användaren.Alkohol är den som skapar mest skit i världen familj,ekonomi,sjukdomar,våld mm för dom som blir beroende  ett helvete om om du börjar med det.blir beroende.Kolla bara på flera rockband genom tiderna.Men valet är ditt att börja med heroin.Amfetamin är ganska likt som förstör hela ditt liv om du blir beroende vilket är ganska sanolikt.Kokain är en partydrog som är harmlös om du inte blir beroende av det likt marujana.Alla som börjar med "knark" vet detta.Finns tom mediciner som är narkotikaklassade som många behöver för att kunna leva ett normalt liv.Alkohol som dom flesta mäniskor dricker vet inte   om dom blir beroende av det.Jag blev det börja dricka lite öl och lite "negerblandning" vid 13års ålder,kunde inte tro att jag skulle bli beroende.Tog mång år innan jag fatta det,som har förstört mycket i mitt liv,har haft jävligt kul också med spriten.Att bara dricka öl istället för sprit hjälper inte,om man är beroende man dricker till man blir full punkt slut.Det är verken alkoholens och "knarkets"fel om man blir beroende,utan den som tar det.Många kan dricka och knarka utan att bli beroende,upp till dom.Jag har rökt maja,brass,tagit kokain och amfetamin men sluta innan jag blev beroende av det (Aldrig med spruta).Det blev alkohol som jag blev fast i.Att vara aktiv alkohollist är bland det värsta som finns även om man vill sluta,det är det svåraste jag gått igenom.Jag är nykter dricker ingen alkohol överhuvet taget numera det bästa jag gjort.Jag har idag ett fantastiskt liv jobb,hem.kontakt med min dotter och mina vänner.Jag kan gå på fest där dom dricker och "partydrogar med kokain"utan tt bli sugen lr döma de som tar koks,vilket är en underbardrog om man inte blir beroende.Det är det det handlar om BEROENDE AV …...Se jag sattn kanske många borde sluta dricka pga andra saker.Vissa ska alltid slåss,vissa blir sentimentala och pratar bara om sin tex taskiga barndom,vissa blir lättkränkta,vissa ska göra galenskap tex klättra upp i en lyktstolpe lr hoppa i poolen från hotellet mm.Jag blev bara glad när jag drack,social kunde ta kontakt med tjejer mm.Innan jag satt där själv och drack 12 stora strarköl om dagen,ibland mer lr sprit.Jag hade tur att sluta innan jag dog,har varit nära många gånger.Nog om mig nu Kim tex gör säljer knark för pengarnas skull,man kan tjäna mycket och snabbt.Vilket medför stora risker åka fast,bli själv bli beroende,lr som Scarface fick tips om "Dont get high on your own supply"är ett lysande exempel.Knark går aldrig att stoppa finns förmycket pengar att tjäna.Som under USA på 30talet när alkohol blev förbjudet,lr som alla skjutningar i Sverige nu.Det ska vara hårda straff tycker jag,men legalisera maja och medicinsk canabis.Legalisering av dessa preparat minskar brott.Men tunga droger ska jagas tills döden skiljer dem åt.Tyvärr så överlever inte fattiga bönder utan att odla dessa grönsaker,gäller i Sydamerika och stora delar av Asien ink.Thailand.Vad gör då? för det kommer alltid att finnas.Få bönderna att odla annat alternativ låt Regerigen avlöna dem.Stoppa uppköparna ink snuten som tex i Thailand tjänar pengar på knark.Taksins krig gick sådär,tanken var god men....I Phillipinerna funkar det bättre,men ...Hjälp narkomanerna istället.Narkomanvården Sverige även Norge är katastrof folk dör utan att få rätt hjälp.Lägg pengar på det så löser sig mycket av skjutnigar i Sverige.Tex brass är dyrt nu i Malmö så nya aktörer vill ta andras område att sälja,vad händer då?Jo ett skott i huvudet tex för 16åringen vi Pizzastället.Många kulturberikare dödar för ett par tusen spänn.Hur funtad är man då?Enligt säkra källor så i Malmö är det uteslutande Araber med Syrier som är mest lättlurade att tjäna en liten slant.Staffen är för låga och det tar för lång tid att döma dom.Vissa är inte straffmyndiga,smart av uppdragsgivaren,på din höjd några månader på ett "Ungdomshem"där dom får ännu mer tips och kontakter.Plus att åklagare vågar inte döma pga "Hämd"detta är vår verkliglighet.Ja jag röstar på SD har varit gift med en invandrare,är inte rasist för dom som sköter sig,har många invandrarvänner tom som är muslimer men icke radikalmuslimer.Mycke text blev det.Slutsats Droger är bajs och spola kröken,om ni inte kan hantera den. puss o kram Otto

 

Allt handlar inte endast om beroende. Även om man skulle klara sig från ett beroende av narkotika genom att endast partyröka och kanske provsniffa lite då och då så kan oförutsedda omständigheter göra att man är på fel plats vid fel tillfälle.
En ung person kan f
örstöra hela sin framtid genom att hamna i brottsregistret för ett narkotikabrott som hon kanske egentligen inte var riktigt ansvarig för men hon var ju där eller det var ju hennes lägenhet.
Hon kommer att f
å svårt att få ett bra jobb, omöjligt att få vissa jobb och kan exempelvis bli nekad inresevisum till många länder. Ånger vrider inte tiden tillbaka. 


Det är fyra straffskalor för narkotikabrott i Sverige och ingen av dem är speciellt imponerande på ett CV:

1. Ringa narkotikabrott: Böter eller fängelse i upp till och med sex månader.

2. Narkotikabrott av normalgraden: Fängelse i minst 14 dagar och som mest tre år.

3. Grovt narkotikabrott. Fängelsestraff i lägst två år och som högst sju år.

4. Synnerligen grovt narkotikabrott. Fängelsestraff i lägst sex år och som högst tio år.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Batting:

En sådan där förfrågan fick jag när jag var i Manilla.
Jag skulle ta med någon slags hudsalva till en släkting tyckte en för mig totalt okänd person.
Jag tvärnekade givetvis.
Folk blev sura, men hellre det än risken att hamna i Filippinskt fängelse.

När ämnet ändå är uppe så undrar jag lite över tullen på Arlanda.
Finns det någon här som fått visa upp sin väska?
När jag kom hem nu för några dagar sedan så verkade de helt slagit igen butiken.
Jag kom hem klockan tio på kvällen, och det är tydligen för sent för dem.

Jodå jag brukar allt få visa upp min väska nästan varenda gång som jag går förbi. Måsta vara något med min övervikt eller eller mitt sätt att gå. De brukar vara noggranna med medicinpåsen samt ficklampan som jag alltid har med mig. Den är i metall och visar en fin siluett i kameran och de vill förvissa sig om att det inte är en el sappare. Har hänt att de plockat ner den fullständigt. Skulle aldrig ta med något som klassas som vapen då åklagare strikt följer paragrafer för då kan jag lika gärna ha med en pistol! Det blir samma sak.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...