Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev dtbkk:

Svårt att veta. Jag vet inte vad som gäller brottslingar som suttit av sina straff och vill bosätta sig i dessa länder. Men de gånger jag träffade honom på Klong Prem och Bangkwang så måste jag säga att han verkar inte helt korkad i alla fall, även om han verkar ha gjort en del korkade saker. Han kanske redan undersökt möjligheterna bosätta sig i HK eller sing. Andra jag besökt i finkan och brottsoffer jag mött i LOS har tyvärr verkat helt blåsta. Svårt att avgöra på de korta minuter man oftast har, men efter första intrycket på vissa undrar man ju hur de ens kunde ta sig till Thailand.

 

Sen vet man ju inte från texten i AB vad den är i för sammanhang. Ska nog kolla upp boken vid tillfälle.

Ja de flesta man stött på i spjället där är brukar inte precis vara kandidater till den lokala mensa föreningen.

 

Mest förvånad över hans "rättshaverism" som han lagt så mycket tid på, som att han tyckte att hans straff i sverige som han smet ifrån skulle strykas då preskriptionstiden på brottet var 10 år. Alternativt att han suttit i fängelse i Thailand länge utan varken saft eller bullar.

 

Hans advokat borde upplyst honom att straffet inte preskriberas bara för att han smiter innan det börjar avtjänas.

 

Till och med  tjyvajanne fick ju avtjäna sitt gamla traff när han återvände till Sverige. Tror visserligen det omvandles till villkorlig dom eller böter av rätten. Nu kränger han bilar i Mörarp...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev frogfish:

Det här har du ingen aning om, om du inte är Kim, eller (tror att du) känner honom. Och iom att du bestämt hävdar att du inte är han, eller känner honom, så sitter du bara och gissar (eller ÖNSKAR tycker jag är mer passande). Ditt idoliserande av denna knarktillverkare är i sig ganska fascinerande.

 

Om en straffskytt i fotboll satt de sista 10 straffarna till höger, var tror du han skjuter sin elfte? Jag skulle gissa till höger, men jag antar att du skulle gissa vänster om det var Kim som sparkade på bollen. Du skulle kunna få rätt, men jag är tveksam....

 

Och som sagts tidigare, ingen vet vad som kommer hända. Men de flesta här ser till historiskt beteende i sina gissningar, du verkar skriva en önskelista till tomten. Framtiden får utvisa om dina önskningar slår in, själv tror jag inte på tomten...

Men du har ju heller ingen som helst aning, du gissar ju precis lika mycket som jag! Du drar alla över en kant och du jämför på fullaste allvar Kim med genomsnitts knarklangaren. Kim är dömd för ETT brott relaterat till narkotika, ett narkotikabrott som han dessutom förnekar. Det är inte en snubbe som gång på gång blivit dömd att att ha sålt narkotika osv. Övriga brott är ju rena skitbrott han begick i 20-års åldern, tror inte det går att applicera hans ungdomssynder på honom när han är 40+ med familj när han kommer ut i friheten igen.

 

Om en snubbe blivit dömd för t ex 10 brott relaterat till narkotika så är det inte så svårt att gissa att nästa gång han blir dömd för ett brott så kommer det vara nåt som har med narkotika att göra. Då passar din jämförelse med en straffskytt i fotboll in bra. 

 

Men om en snubbe blir dömd mot sitt nekande till att ha byggt ett knarklabb och får sitta av ett jäkla långt straff. På vilket sätt går det att dra slutsatsen att han även efter avtjänat fängesestraff kommer att fortsätta med nån verksamhet där han riskerar ett långt fängelsestraff? Väldigt långsökt tycker jag.

 

De flesta som suttit inne länge har kass ekonomi när de kommer ut och då blir svårt att börja om och leva hederligt när du i bästa fall får gå till socialen för att försöka få pengar till mat och käder osv. Men jag är övertygad om att Kim sitter på tillgångar på några mille när han kommer ut. Räckte med att han placerade nån mille på börsen innan han torskade så bör de bara värda några mille nu om de gått genomsnittligt som börsen gått.

 

Idoler är såna man ser upp till såna som gjort något man själv inte lyckats med. Jag vet inte på vilket sätt jag skulle ha Kim som idol när jag själv lyckats skrapa ihop en mindre förmögenhet UTAN att ha suttit i fängelse? Om jag skulle berätta min historia för honom så är det nog han som skulle sagt "fan, jag skulle gjort som du gjorde istället" 😉

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
25 minutes ago, MaiChai said:

Ja de flesta man stött på i spjället där är brukar inte precis vara kandidater till den lokala mensa föreningen.

 

Mest förvånad över hans "rättshaverism" som han lagt så mycket tid på, som att han tyckte att hans straff i sverige som han smet ifrån skulle strykas då preskriptionstiden på brottet var 10 år. Alternativt att han suttit i fängelse i Thailand länge utan varken saft eller bullar.

 

Hans advokat borde upplyst honom att straffet inte preskriberas bara för att han smiter innan det börjar avtjänas.

 

Till och med  tjyvajanne fick ju avtjäna sitt gamla traff när han återvände till Sverige. Tror visserligen det omvandles till villkorlig dom eller böter av rätten. Nu kränger han bilar i Mörarp...

 

Så här skriver Tvål-Kim från sitt enkelrum på Mariefredsanstalten: 

”Om fem år bor jag det varma halvåret i Sverige och det kalla halvåret i ett exotiskt land. Jag planerar att flytta halvtid till exempelvis Singapore eller Hong Kong.

Han fattar inte att han inte får visum till Hong Kong eller Singapore med sin bakgrund.  Med lite tur kan han kränga begagnade bilar i Hagfors.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Swippe:

Men du har ju heller ingen som helst aning, du gissar ju precis lika mycket som jag! Du drar alla över en kant och du jämför på fullaste allvar Kim med genomsnitts knarklangaren. Kim är dömd för ETT brott relaterat till narkotika, ett narkotikabrott som han dessutom förnekar. Det är inte en snubbe som gång på gång blivit dömd att att ha sålt narkotika osv. Övriga brott är ju rena skitbrott han begick i 20-års åldern, tror inte det går att applicera hans ungdomssynder på honom när han är 40+ med familj när han kommer ut i friheten igen.

 

Om en snubbe blivit dömd för t ex 10 brott relaterat till narkotika så är det inte så svårt att gissa att nästa gång han blir dömd för ett brott så kommer det vara nåt som har med narkotika att göra. Då passar din jämförelse med en straffskytt i fotboll in bra. 

 

Men om en snubbe blir dömd mot sitt nekande till att ha byggt ett knarklabb och får sitta av ett jäkla långt straff. På vilket sätt går det att dra slutsatsen att han även efter avtjänat fängesestraff kommer att fortsätta med nån verksamhet där han riskerar ett långt fängelsestraff? Väldigt långsökt tycker jag.

 

De flesta som suttit inne länge har kass ekonomi när de kommer ut och då blir svårt att börja om och leva hederligt när du i bästa fall får gå till socialen för att försöka få pengar till mat och käder osv. Men jag är övertygad om att Kim sitter på tillgångar på några mille när han kommer ut. Räckte med att han placerade nån mille på börsen innan han torskade så bör de bara värda några mille nu om de gått genomsnittligt som börsen gått.

 

Idoler är såna man ser upp till såna som gjort något man själv inte lyckats med. Jag vet inte på vilket sätt jag skulle ha Kim som idol när jag själv lyckats skrapa ihop en mindre förmögenhet UTAN att ha suttit i fängelse? Om jag skulle berätta min historia för honom så är det nog han som skulle sagt "fan, jag skulle gjort som du gjorde istället" 😉

Nu spelar det ingen roll hur många A4-långa inlägg du skriver, du tillför inget nytt. Det är nästan lite sött, påminner om en tonårsflicka som skriver om nån pojkbandsmedlem och at alla som inte är kära i honom har fel, eller kanske mer passande i sammanhanget, en halvtokig kvinna som skriver kärleksbrev till kriminella i fängelset.

 

Jag hoppas att dina önskningar slår in, och att det kommer gå bra för Kim. Dock är oddsen kassa för återfallsförbrytare, särskilt med långa straff och inom drogrelaterade saker.

 

Tror inte vi kommer längre här. Din tro på Kims framtid är betydligt mer optimistisk än min. Men för hans familjs skull hoppas jag han börjar syssla med saker hans dotter kan vara stolt över istället för skiten han hållit på med hittills. Tror att hon hellre har en far som jobbar med nåt (hederligt) skitjobb, än att ha en farsa som sitter större delen av sitt liv på kåken.

 

Så vi får helt enkelt enas om att ha olika tro på Kims framtid, det får du nog leva med. Men hoppas du får en god jul och att dina önskningar slår in.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ja de flesta man stött på i spjället där är brukar inte precis vara kandidater till den lokala mensa föreningen.

 

Mest förvånad över hans "rättshaverism" som han lagt så mycket tid på, som att han tyckte att hans straff i sverige som han smet ifrån skulle strykas då preskriptionstiden på brottet var 10 år. Alternativt att han suttit i fängelse i Thailand länge utan varken saft eller bullar.

 

Hans advokat borde upplyst honom att straffet inte preskriberas bara för att han smiter innan det börjar avtjänas.

 

Till och med  tjyvajanne fick ju avtjäna sitt gamla traff när han återvände till Sverige. Tror visserligen det omvandles till villkorlig dom eller böter av rätten. Nu kränger han bilar i Mörarp...

Förklaringen är nog tämligen enkel, han hade väl inget bättre för sig i Fängelset? Dessutom så fick han ju rätt i en instans så helt ute och cyklade var han ju inte så varför skulle hans advokat säga att det inte var nån ide´att ens försöka tjafsa om det? Det handlade ju inte om att brottet skulle preskriberas utan att det borde ha bakats in i hans totala straff han hade med sig från Thailand. Säg att han blivit dömd till livstid för ett brott i Sverige och sen flytt landet och begått ett nytt brott i ett annat land och sen fått livstid för det och blivit förflyttad till Sverige, då skulle han ju knappast fått sitta av 2 livstidsstraff. Det är ju inte USA han befinner sig i.

 

Hade han då fått sitt första livstidsstraff tidsbestämt och skulle släppas fri efter t ex 25 år, då hade han knappast fått fortsätta avtjäna sitt andra livstidsstraff om han blivit benådad i det landet där han blev dömd till livstid. Men juridiskt sett så kom man ju fram till att straffet från Thailand inte skulle bakas ihop med straffet i Sverige han flydde ifrån. Vilket blir lite galet i mina ögon eftersom han blev benådad för det straffet ganska snabbt när han kom till Sverige så då borde ju hans Svenska straff han flydde ifrån börjat avtjänas dagen efter han blev benådad. Benådad betyder ju att man anses ha avtjänat sitt straff 😛 Men Svenska myndigheter var ju envisa, först skulle han sitta av hela straffet från Thailand trots att han blivit benådad för det, sen när han suttit av det så skulle han sitta av sitt straff han flydde ifrån. Kan förstå att han är frustrerad över detta.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu spelar det ingen roll hur många A4-långa inlägg du skriver, du tillför inget nytt. Det är nästan lite sött, påminner om en tonårsflicka som skriver om nån pojkbandsmedlem och at alla som inte är kära i honom har fel, eller kanske mer passande i sammanhanget, en halvtokig kvinna som skriver kärleksbrev till kriminella i fängelset.

 

Jag hoppas att dina önskningar slår in, och att det kommer gå bra för Kim. Dock är oddsen kassa för återfallsförbrytare, särskilt med långa straff och inom drogrelaterade saker.

 

Tror inte vi kommer längre här. Din tro på Kims framtid är betydligt mer optimistisk än min. Men för hans familjs skull hoppas jag han börjar syssla med saker hans dotter kan vara stolt över istället för skiten han hållit på med hittills.

 

Så vi får helt enkelt enas om att ha olika tro på Kims framtid, det får du nog leva med. Men hoppas du får en god jul och att dina önskningar slår in.

Nej jag vet inte vad nytt mina inlägg tillför, varken mer eller mindre än dina antar jag? Jag tror inte Kim blir dömd till en långt fängelsestraff igen, tror han har lärt sig en läxa och vill ha lugn och ro med sin familj nu när han kommer ut. Har han mycket cash vilket jag tror så ökar det chanserna att han ska kunna leva ett bra liv utan att begå nya brott. Åtminstone inte brott där han riskerar ett långt fängelsestraff igen.

 

Du tror att han blir en kåkfarare igen. Men som sagt, han har bara blivit dömd till ett enda brott relaterat till narkotika så tycker dina argument är dåliga.

 

Jag påstår väl inte att du eller nån annan som ogillar Kim och som tycker att han förtjänar att sitta inne har fel, det är ju era åsikter precis som jag har mina åsikter. Så handlar inte om vem som har rätt eller fel. Jag tycker han fick ett för hårt straff och har förklarat varför jag tycker det. 

 

Du blandar nog ihop mitt intresse för kriminella med att jag beundrar dom. Jag tycker folk som drar in mycket cash är intressanta personer helt enkelt, sen är det av mindre intresse om det sker på ett lagligt sätt eller på ett olagligt sätt eller i en "gråzon". Att begå brott för att tjäna pengar och sen få sitta i fängelse halva livet är väl inte så mycket att vara beundrad av. Vem som helst kan åka till Colombia och fylla reseväskan med narkotika och hoppas på det bästa. Men ingen skulle tycka att de var smarta, jag skulle inte tycka det i alla fall 😛 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Men jag är övertygad om att Kim sitter på tillgångar på några mille när han kommer ut. Räckte med att han placerade nån mille på börsen innan han torskade så bör de bara värda några mille nu om de gått genomsnittligt som börsen gått.

 

Isf lär han ju inte vara oskyldig eller hur? Han har ju knappast stått på verkstadsgolvet på Volvo och fått ihop det men du bryr dig inte om hur han tjänat sina pengar.

 

Tycker det är märkligt hur du med stor frenesi försvarar alla inlägg som är kritiska mot honom.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Isf lär han ju inte vara oskyldig eller hur? Han har ju knappast stått på verkstadsgolvet på Volvo och fått ihop det men du bryr dig inte om hur han tjänat sina pengar.

 

Tycker det är märkligt hur du med stor frenesi försvarar alla inlägg som är kritiska mot honom.

 

Suck, oskyldig till vad? Han påstår att han är oskyldig till att ha tillverkat meth i sitt labb men han är ju dömd i Sverige för att ha tillverkat och sålt anabola steroider, där han fått sina cash ifrån. På den tiden då Kim höll på med den verksamheten så tror jag maxstraffet för grovt dopingbrott var 4 års fängelse. Med andra ord, man kunde tjäna mycket cash men riskerade inte speciellt hårda straff.

 

Nej jag bryr mig inte om han sålt steroider för att tjäna pengar. Lika lite som jag hade brytt mig om han hade dragit in sina cash på att sälja smuggelsprit ifrån Tyskland, skillnaden hade väl varit att då hade nog inte du och alla andra brytt er heller. 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag hört, har han sysslat med en hel del "fuffens" ,som i Sverige inte ger så långa fängelsestraff, men i det allmänna rättsmedvetande betraktas som förfärligt.

Jag tror inte, att hans kompass för vad som är rätt o fel kommer att ändras.

Vi har ju en kändisboxare som är ett varnande exempel.

En del påstår att undrens tid inte är förbi, vi får hoppas på att han blir drabbad av ett under.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Swippe:

Har Kim satt på din fru

Är du svartsjuk, du verkar ju onekligen gå igång på han?

Men ingen fara, hon är inte särskilt förtjust i knarklangare som fördärvar människor, så var inte orolig 😉

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Är du svartsjuk, du verkar ju onekligen gå igång på han?

Men ingen fara, hon är inte särskilt förtjust i knarklangare som fördärvar människor, så var inte orolig 😉

Knark ger tydligen mera deg än kränga husvagnar 😉

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev born41:

Vad jag hört, har han sysslat med en hel del "fuffens" ,som i Sverige inte ger så långa fängelsestraff, men i det allmänna rättsmedvetande betraktas som förfärligt.

Jag tror inte, att hans kompass för vad som är rätt o fel kommer att ändras.

Vi har ju en kändisboxare som är ett varnande exempel.

En del påstår att undrens tid inte är förbi, vi får hoppas på att han blir drabbad av ett under.

 

Born41

Menar du Paolo och hans sexköp? Då är det nog en och annan fler på det här forumet som också har fel på kompassen 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Enis:

Knark ger tydligen mera deg än kränga husvagnar 😉

 

enis

Husvagnar?

Nu känner jag mig som Tavelbäck-Tarzan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Swippe:

Jasså, vad vet du om det då? Han är ju inte dömd för att ha sålt ett enda gram knark i hela sitt liv så han har garanterat inte gjort en enda människa illa eller någon som dött pga av honom som vi vet i alla fall. Lite som att polisen tar dig med en pistol och 100 skott och så döms du för att ha planerat att du skulle döda 100 pers men du hävdar bestämt att du bara skulle öva lite prickskytte och enbart borde dömas för olaga vapeninnehav.

 

Jag respekterar din inställning till droger till 100% men problemet är ju att du som tillbringar så mycket tid i Thailand garanterat har träffat massor med människor som är inblandade i droghantering på något sätt med tanke på hur vanligt droger är nere i Thailand. Vore konstigt om du verkligen inte känner någon nere i Thailand som inte håller på med droger fast du vet inte om det bara. Nån gång borde du väl sitta och festa med massa Thaiare på nån byfest med folk du tycker är reko folk men nån i byn säljer ju droger och chansen är nog stor att den personen är någon du uppfattar som en reko snubbe.

 

Skulle du verkligen uttrycka sig så som du uttrycker dig om Kim om dessa människor du känner om du visste att de krängde droger, inte en chans att du skulle göra det för då skulle det bli rätt dålig stämning i byn 😮 

 

 

 

 

Du skojar på oss nu va?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Är du svartsjuk, du verkar ju onekligen gå igång på han?

Men ingen fara, hon är inte särskilt förtjust i knarklangare som fördärvar människor, så var inte orolig 😉

Nej jag är inte lagd åt det hållet, men hade jag varit det så hade jag nog blivit svartsjuk kanske. Han anses nog se ganska bra ut i såväl kvinnors som mäns ögon. 😛 

 

Men din fru tycker säkert du är jäääääätemycket snyggare 😉

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/14/2020 at 4:30 AM, Swippe said:

Nej jag är inte lagd åt det hållet, men hade jag varit det så hade jag nog blivit svartsjuk kanske. Han anses nog se ganska bra ut i såväl kvinnors som mäns ögon. 😛 

 

Men din fru tycker säkert du är jäääääätemycket snyggare 😉

Jag tycker att du generellt sett verkar vara en skön snubbe; du uttrycker dig väl, är skönt liberal och bryr dig inte om den generella MPR-PK åsikten. Känns dock som att du borde varit Asiat eller född 20 år senare i Västvärlden för att dina åsikter skulle passa in; en tid och plats där rikedom och skönhet trumfar allt oavsett hur den uppstått. 

 

Jag är väl ungefär ett halvt decennium äldre än dig och delar de flesta av dina liberala ideal men är nog något mer konservativ när det kommer till hur man bedömer framgång. Jag är drogliberal men så länge droger är illegala så kommer jag aldrig acceptera någon som gjort sig rik på droger som framgångsrik; precis som anabola steroider är illegala och jag därför aldrig kan se Ben Johnson eller Johann Muhlegg som stora sportsmän. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
56 minutes ago, Atom said:

Jag tycker att du generellt sett verkar vara en skön snubbe; du uttrycker dig väl, är skönt liberal och bryr dig inte om den generella MPR-PK åsikten. Känns dock som att du borde varit Asiat eller född 20 år senare i Västvärlden för att dina åsikter skulle passa in; en tid och plats där rikedom och skönhet trumfar allt oavsett hur den uppstått. 

 

Jag är väl ungefär ett halvt decennium äldre än dig och delar de flesta av dina liberala ideal men är nog något mer konservativ när det kommer till hur man bedömer framgång. Jag är drogliberal men så länge droger är illegala så kommer jag aldrig acceptera någon som gjort sig rik på droger som framgångsrik; precis som anabola steroider är illegala och jag därför aldrig kan se Ben Johnson eller Johann Muhlegg som stora sportsmän. 

Liberala ideal bör absolut implementeras i de fall medborgarna kan förväntas klara av att hantera en utvidgad personlig frihet. Kan de?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Captain Morgan said:

Liberala ideal bör absolut implementeras i de fall medborgarna kan förväntas klara av att hantera en utvidgad personlig frihet. Kan de?

I vissa fall ja, i många fall nej.

 

Samtidigt; om vi sätter krav på intellektuell förmåga för att förstå personlig frihet; var stannar vi? På MPR skulle jag vilja påstå att runt 30% verkar så korkade att de i så fall inte borde få uttrycka sig på sociala media och inte få rösta; helst heller inte få föröka sig. Ytterligare runt 50% känns som att det är osannolikt att de har förmågan att fullt ut värdera de olika demokratiska alternativen. Det innebär att vi (där givetvis du och jag ingår) bara är runt 20% som borde få rösta och då kan vi nog vara ganska säkra på att L växer från 3 till 60% och Westerberg eller Leijonborg dyker upp som Statsminister 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tycker att du generellt sett verkar vara en skön snubbe; du uttrycker dig väl, är skönt liberal och bryr dig inte om den generella MPR-PK åsikten. Känns dock som att du borde varit Asiat eller född 20 år senare i Västvärlden för att dina åsikter skulle passa in; en tid och plats där rikedom och skönhet trumfar allt oavsett hur den uppstått. 

 

Jag är väl ungefär ett halvt decennium äldre än dig och delar de flesta av dina liberala ideal men är nog något mer konservativ när det kommer till hur man bedömer framgång. Jag är drogliberal men så länge droger är illegala så kommer jag aldrig acceptera någon som gjort sig rik på droger som framgångsrik; precis som anabola steroider är illegala och jag därför aldrig kan se Ben Johnson eller Johann Muhlegg som stora sportsmän. 

Det var fina ord om mig! Jag är född -76 så jag är rätt gammal beroende på vem man jämför med så klart😛 Jag tycker allt man kan vara framgångsrik även om man blivit det genom att bryta mot lagen, det är ju en bedrift i sig själv att klara sig undan lagens långa arm. Sen är det givetvis skillnad på brott och brott, jag skulle givetvis inte tycka att en "hitman" var framgångsrik bara för att hen blivit rik på att mörda människor eller på någon som blivit rik genom traficking osv. 😮

 

Men som Kim, om han nu har dragit in sina millar genom att kränga ryssfemmor, vem fasiken bryr sig? För mig är det ett skitbrott. Hade han blivit rik på att sälja meth så hade jag inte tyckt att det var ett skitbrott, för jag vet mycket väl vilken skit det ställer till med, folk som tvingas sälja sex osv för att ha råd med sitt missbruk + 100 andra dåliga saker. Men om jag utgår ifrån att hans plan bara var att sälja kunskapen hur man bygger ett knarklabb så är det inte ett brott man förtjänar att sitta halva sitt liv i fängelse för i mina ögon. Det vi tjafsar om i tråden tycks ju vara om Kim säger sanningen när han påstår att han inte hade för avsikt att tillverka och sälja knark. Hade det bevisats att han sålt narkotika så hade jag inte lagt tid på att försvara honom, är man så dum så att man sysslar med droghandel i Thailand så får man skylla sig själv. Men folk är så jäkla insnöade på att knark är skit och då är det inte så noga med bevis och sånt, vissa tycker till och med det är ok att det planteras egna bevis för att sätta dit nån. Skrämmande att folk har en sån inställning tycker jag 😮 

 

Steroider i idrottssammanhang är ju fusk, det ger den tävlande en fördel jämfört med alla andra som följer lagar och regler. De är fuskare och så gör ingen stor idrottsman oavsett vad fusket består i. När vi pratar om de idrottsmän du nämner så klart. Jag är övertygad om att du ser Ronnie Coleman och andra framgångsrika bodybuilders som stora sportsmän trots att de använt steroider, eftersom det knappast är fusk om alla andra medtävlande också använder det. Sen är jag själv inget stort fan av bodybuildingtävlingar så stora sportsmän är kanske fel ordval av mig, men visst tränar de lika hårt osv som andra idrottsmän som tävlar i nån annan mer vanlig sport.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Många blir rika på legal illegal verksamhet. 

 

Dvs helt moraliskt förkastligt men lagligt. 

 

Finansindustrin och livsmedelsindustrin. 

2 exempel. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Många blir rika på legal illegal verksamhet. 

 

Dvs helt moraliskt förkastligt men lagligt. 

 

Finansindustrin och livsmedelsindustrin. 

2 exempel. 

 

Jag hänger inte med, illegal verksamhet men laglig?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, Fredman said:

Jag hänger inte med, illegal verksamhet men laglig?

Jag tror att "legal illegal verksamhet" innefattar allting som  Nicholas personligen inte gillar. Det blir en mycket lång lista....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/20/2020 at 9:02 AM, spooncreek said:

Jag tror att "legal illegal verksamhet" innefattar allting som  Nicholas personligen inte gillar. Det blir en mycket lång lista....

Sms lån till 40% ränta. 

 

Online spel där man lurar pengarna av gravt förståndshandikappade. 

 

Illegal legal verksamhet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
48 minuter sedan, skrev Nicholas:

Sms lån till 40% ränta. 

 

Online spel där man lurar pengarna av gravt förståndshandikappade. 

 

Illegal legal verksamhet. 

 

Det är tyvärr inte illegalt. Gränsen för ockerränta ligger på 40 procentenheter över referensräntan. Sedan tycker även jag att det borde vara illegalt men det är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...