Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Oavsett vilket land forumet handlar om har ingen insyn för att kunna delge dig svar. Om någon ändå hade insyn hade de ändå inte fått delge dig svar.

 

Och det vet du? Flera personer från forumet har ju träffat Kim i verkligheten, Kim har dessutom varit aktiv här på forumet. Jag förväntar mig givetvis inte att nån myndighetsperson med direkt insyn i fallet ska sitta här och delge sekretessbelagd information, men det finns uppenbarligen gott om personer här som kan spekulera om olika orsaker och det är väl kul. För så mycket annat finns det ju inte att gå efter. Är man som jag nyfiken så får man sitta och spekulera tills vi får veta sanningen om den nu nån gång kommer fram. Är väl inget fel i det, man brukar sitta och spekulera om saker på forum när det inte finns så mycket säkra fakta att gå efter.

Ändrades av Swippe
  • Ge karma 4

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Nicholas:

sannolikheten att svensk polis åker till Thailand för att plantera falska bevis hos en småtjuv är ju fullständigt bisarr. 

 

Det är helt löjligt på så många plan. 

 

Hur skrev dom i sin reseräkning? 

Vem godkände den reseräkningen? 

Vem godkände plantering av falska bevis. 

Vem godkände operation på främmande mark. 

 

Helt stört-löjligt. 

 

De två första kan du ju få svar på redan nu, INGEN Svensk polis har ju varit på plats i Thailand för att genomföra denna (påstådda) operationen, det var ju Kims vän som redan var på plats som ska ha genomfört brottsprovokationen på uppdrag av Svensk polis eller CIA eller vad nu Kim och hans advokat påstår.

 

De två sista frågorna är ju dom intressanta i så fall, Kims advokat säger ju att de har namn på den/de som är ansvariga men att de är belagda med sekretess och inte får avslöja den informationen, att de två förhandlingar som redan varit har varit med stängda dörrar för att inte sekretessbelagd information ska komma ut.

 

Löjligt är kanske fel ord, osannolikt är kanske bättre. Men konstigare saker har ju hänt förr. :-P :-P :-P 

  • Ge karma 1

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Swippe:

De två första kan du ju få svar på redan nu, INGEN Svensk polis har ju varit på plats i Thailand för att genomföra denna (påstådda) operationen, det var ju Kims vän som redan var på plats som ska ha genomfört brottsprovokationen på uppdrag av Svensk polis eller CIA eller vad nu Kim och hans advokat påstår.

 

De två sista frågorna är ju dom intressanta i så fall, Kims advokat säger ju att de har namn på den/de som är ansvariga men att de är belagda med sekretess och inte får avslöja den informationen, att de två förhandlingar som redan varit har varit med stängda dörrar för att inte sekretessbelagd information ska komma ut.

 

Löjligt är kanske fel ord, osannolikt är kanske bättre. Men konstigare saker har ju hänt förr. 😛 😛 😛

okej. 

 

Så det skedde emot betalning med bitcoin? 

 

lite som när polischefen lindström köpte tavlor, med skillnaden att han själv tjänade en hacka och således var motiverad. 

 

Svensk polis går inte utanför regelverket ens i Sverige, sista gången var väl baseboll ligan på VD1. 

 

länge sen nu. 

Lite smisk i hissen, inget avancerat som plantering av bevis direkt. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

okej. 

 

Så det skedde emot betalning med bitcoin? 

 

lite som när polischefen lindström köpte tavlor, med skillnaden att han själv tjänade en hacka och således var motiverad. 

 

Svensk polis går inte utanför regelverket ens i Sverige, sista gången var väl baseboll ligan på VD1. 

 

länge sen nu. 

Lite smisk i hissen, inget avancerat som plantering av bevis direkt. 

 

Bitcoin kan vi nog glömma, knappt nån som visste vad det var vid den tidpunkten. :-P  Men att det förekommer skumma saker inom polisen i Sverige är ju dokumenterat i några fall, infiltratören Peter Rätz t ex hade ju en del saker att berätta och "Operation Playa" visade också att polisen kanske inte alltid jobbar enligt regelboken... :-O 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan gott och väl tänka mig att svenska polisen (eller annan passande myndighet) krypit för yttre påverkan.

 

Se bara på Julian Assange. Mycket konstigt i det fallet.

 

Ett senare fall är hur Aron Flams bok, Det här är en svensk tiger, hamnade i fängelse, är också mycket intressant.

 

Att tro att svenska polisen eller myndigheter är korruptionsfria, låter dumt tycker jag.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Swippe:

Det är lite kul för jag vet ju att så fort jag skriver nåt i denna tråden så kommer jag få en hel svärm med arga tangetbordskrigare emot mig som konstant kommer skriva nåt i sil med "knark är skit, alla som tjänar pengar på sån skit ska ruttna i fängelse, han ska bara vara tacksam att han är fri!!!"

 

Forumet består ju främst av äldre män och då har man lärt sig just det, att knark är skit och de som tjänar pengar på sånt må ruttna i h-vetet. Då är det inte så konstigt att man tolkar mina inlägg som att jag försvarar Kim eller det som han gjort eller påstås ha gjort. Majoriteten av er verka ju till och med att det är hemskt att röka lite Majja, undrar om ni går runt arga i Thailand nu när det rökas överallt och typ 10 000 butiker säljer det helt öppet 😮

 

Men det är lite synd att ni snöar in på den biten, just det där mantrat som upprepas "knark är skit, han ska ruttna i fängelse". För det är ju inte det jag försöker diskutera. Jag är ju nyfiken på vad som ligger bakom att han åkte dit, vilka var inblandade och varför? Är Svensk polis inblandad, har de i så fall följ regelboken?

 

Det är väl det som är det intressanta, för om Svensk polis myglat i detta fallet så kan man ju undra i vilka mer fall de varit runt och myglat med? Vi ska ju vara säkra på att vi lever i ett rättssäkert samhälle, man ska inte bli ditsatt för brott som man med lagliga medel INTE kan bevisa att man faktist begått. Hellre fria än fälla som det heter. För börjar polisen mygla, precis som man gör i många andra länder där rättssäkerheten är lite si så där, ja då är vi ute på tunn is.

 

Och kom inte och säg nu, "han begick brott i Thailand, han blev dömd för brott i Thailand". Ja det vet vi ju redan, men frågan är ju som sagt om Svensk polis hade ett finger med i spelet, var de orsaken till att Kim åkte dit?

Jag följer tråden och tycker faktiskt att du har bra uppslag. Naturligtvis har jag min uppfattning, det är ändå lite skillnad på tvål och knark. Oavsett vad du vill diskutera handlar ändå tråden om Kim har han gjort ett labb för tvål, så är ju det en skandal. Har han gjort labb för knark är det en annan skandal.  Det är väl ändå så att Thailand har stora problem med jabaa? 

Ändrades av Wangthong
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag kan gott och väl tänka mig att svenska polisen (eller annan passande myndighet) krypit för yttre påverkan.

 

Se bara på Julian Assange. Mycket konstigt i det fallet.

 

Ett senare fall är hur Aron Flams bok, Det här är en svensk tiger, hamnade i fängelse, är också mycket intressant.

 

Att tro att svenska polisen eller myndigheter är korruptionsfria, låter dumt tycker jag.

 

Vet inte vad för "yttre påverkan" som fått svenska polisen att lägga ner miljontals kronor på att få en dopingdömd på 3 år som avvikit från sitt straff i Sverige dömd till livstid i Thailand?

 

Vem skulle vilja få svenska polisen att göra det och framförallt varför?

 

Hans tidigare domar i Sverige, knark och dopingbrott, lyser det ju inte precis Pablo Escobar eller Clark Olofsson om?

 

En misslyckad småkriminell? Köper inte att någon bigshot velat sätta dit honom, så jävla stor är tvålkokaren inte...

 

 

Ändrades av MaiChai
  • Ge karma 8

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Vet inte vad för "yttre påverkan" som fått svenska polisen att lägga ner miljontals kronor på att få en dopingdömd på 3 år som avvikit från sitt straff i Sverige dömd till livstid i Thailand?

 

Vem skulle vilja få svenska polisen att göra det och framförallt varför?

 

Hans tidigare domar i Sverige, knark och dopingbrott, lyser det ju inte precis Pablo Escobar eller Clark Olofsson om?

 

En misslyckad småkriminell? Köper inte att någon bigshot velat sätta dit honom, så jävla stor är tvålkokaren inte...

 

 

 

Jag är förmodligen lika säker som du på att Kim inte är oskyldig och att han fick det han förtjänade.

 

Mitt påpekande var helt enkelt att polisen och åklagare i många fall lagt ner en himla massa tid och pengar på fall som enligt varit pga yttre påverkan eller rena förföljelsefasoner inom Sverige.

 

Med andra ord litar jag inte på vare sig svenska polisen eller rättsväsendet så mycket som vore önskvärt.

 

I Kims fall så kan det självklart också ha hänt att ivriga och klåfingriga poliser gjort nåt snedsteg i 'rättvisans namn'. Det återstår att se vad som händer.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Kim verkar vara en öm tå för dig?

 

Kim hävdar att det varit en svensk polis som utsatt honom för brottsprovokation i Thailand.

 

Fine, inser du hur korkat det låter och vilka enorma resurser svensk polis måste lagt ner för att få fast en dömd dopinglangare som Kim var när han avvek? Vi pratar flera månaders utlandstationering och dess kostnader här.

 

Det är ju knappast så att infiltratören åkte ner på fredagen, övertygade Kim om att snickra ihop ett methlabb under helgen och sen dök upp med polisen på måndagen. 

 

Svensk polis har hyrt in "CIA agenter" för att sätta dit en eftersökt doping/knark langare. Tja, men vad får CIA i utbyte då? Det är ingen agentur där man kan gå in och hyra infiltratörer precis.

 

Det svensk polis har gjort är att de informerat polisen i Thailand om att det finns en efterlyst, dömd svensk doping/narkotika langare på rymmen i Thailand, han var ju inte precis diskret, och då börjar ju givetvis de kolla vad han pysslar med i sitt hus, garage, här i Thailand. De hade bara behövt hämta honom och skicka honom till sverige för att sitta sina 3 år på kåken. Varför lägga ner enorma resurser på att få en misslyckad småkriminell dömd till livstid?

 

Är det brottsprovokation för polisen att avslöja var efterlysta befinner sig så vet inte jag?

 

Jag jobbade med Källman om detta när det var färskt och även om det finns en del tveksamheter i materialet från thailands sida så är Kims försvar ihåligare än en schweizerost. När han väl sen kom till sverige har han utvecklats till en första klassens rättshaverist.

 

Dina förhoppningar om mig för stå för dig själv och ditt eget sinne.

En öm tå? Varför skulle det vara det? Men ca 95% av de trådar som skrivs här inne intresserar mig överhuvudtaget inte, så när jag väl hittar nåt ämne som jag faktist tycker är intressant så lägger jag min energi på att skriva där. Jag skriver ju att en jäkla massa saker som Kim påstår låter helt osannolikt, varför Svensk polis skulle bry sig ett dugg om honom nere i Thailand t ex. De hade ju bara kunnat sitta och vänta på att han nån gång skulle komma hem igen så kunde de gripa honom på flygplatsen och sätta honom i fängelse de 3,5 år han redan var dömd för. Dopingbrott är ju inget speciellt allvarligt brott, vid den tidpunkten så tror jag det var 4 år som max på straffskalan. Kanske för "lindrigt" brott för att få han utlämnad till Sverige av Thaipolisen men att hjälpa till att få han dömd till döden för att ha tillverkat meth verkar ju minst sagt långsökt.

 

Som du redan vet så skulle ju brottsprovokationen bestå i att Svensk polis hjälpt till eller i vart fall varit medvetna/inblandade i att knark placerades hemma hos Kim. INGEN påstår att det skulle vara brottsprovokation att säga till Thaipolisen eller nån annan att de de borde kolla upp en skum snubbe som bor i ett fint hus i Thailand. Som du själv skriver, han var ju inte direkt diskret, han gömde sig inte.

 

Jag kan inte läsa någonstans i alla inlägg jag skrivit under åren att jag vet att Kim är oskyldig eller att de som påstår att han är skyldig är dumma. Men det finns så mycket oklarheter i detta fallet, därför jag ifrågasätter så mycket.

 

Precis som dig så tycker jag att snacket om CIA låter fantasifullt, varför skulle de bry sig om Kim? Köper inte riktigt Kims förklaringar där, minst sagt.

 

Men som sagt, Kims advokat påstår ju tvärsäkert att det FINNS bevis för att CIA var inblandat, liksom att Svensk polis var inblandade och antingen själva såg till att en brottsprovokation genomfördes eller åtminstone var väl medvetna om att det skulle ske. Eftersom de säger att de inte får ge ut mer info så får vi väl hoppas att de nån gång när allt är klart, när rättegången varit osv, kan säga allt. Exakt vad har Svensk polis gjort och på vilket sätt har de samarbetat med CIA, som de nu påstår har skett.

 

Bara för att jag återger Kims version så betyder väl inte det att jag tror på honom eller att jag försvarar allt han gjort. Men för mig så är det mer intressant att ifrågasätta uppgifter och försöka hitta svar än att följa stimmet och skriva "rätt åt pundaren, må han ruttna i fängelset". 

 

Vem vet. en vacker dag så har du kanske fått saftiga uppgifter som nån journalistkollega till dig rotat fram och kan komma med ny intressant information i tråden. För tråden kommer leva i många år till, åtminstone till 2025 då det verkar som det ska avgöras om Kim ska få några cash eller ej. Sen kan det överklagas oavsett hur det går där så klart. Så du får nog dras med mina inlägg ett bra tag till! 😉😉😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wangthong:

Jag följer tråden och tycker faktiskt att du har bra uppslag. Naturligtvis har jag min uppfattning, det är ändå lite skillnad på tvål och knark. Oavsett vad du vill diskutera handlar ändå tråden om Kim har han gjort ett labb för tvål, så är ju det en skandal. Har han gjort labb för knark är det en annan skandal.  Det är väl ändå så att Thailand har stora problem med jabaa? 

Ja Kim har ju ändrat sin version en del under årens lopp, ena stunden skulle han tillverka tvål, sen skulle han lära sig hur man byggde ett knarklabb för att sen kunna tjäna pengar på att lära upp andra i sin tur hur man bygger ett sånt labb. Och även om den biten låter fantasifull så finns det säkert folk på denna gjord som hjälper folk mot ersättning att bygga saker som man sen kan använda till att begå brott. Om nån får 1000 kr för att stå bredvid och instruera mig hur jag bygger en hembrännare så har ju inte den personen begått nåt brott, det är ju jag som begår brottet :-P

 

Men det är ju massa saker andra saker han påstår som låter väldigt osannolikt också.

 

Det är ju inte det som i mina ögon är det intressanta för 5 öre, jag skiter i ifall han byggde ett tvål-labb eller ett meth-labb. Det som jag är nyfiken på är ju om nåt av det han säger stämmer när det gäller om Svensk polis var inblandad och om CIA var inblandade och i så fall varför?

 

Det är nog många här som skriver i tråden som sett dokumentären "Operation Playa", då är det lite konstigt att inte fler ifrågasätter saker i detta fallet. Istället så avfärdar man allt som Kim säger som lögner och trams. Jag tycker ju också att mycket av det som Kim påstår verkar vara lögner och trams, men jag avfärdar det inte helt, jag vill veta exakt allt om det nu går att få reda på vad som faktist hänt. För har Svensk polis fifflat förut för att sätta dit nån så kan det ha skett i andra fall också.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Swippe:

 det säkert folk på denna gjord som hjälper folk mot ersättning att bygga saker som man sen kan använda till att begå brott. Om nån får 1000 kr för att stå bredvid och instruera mig hur jag bygger en hembrännare så har ju inte den personen begått nåt brott, det är ju jag som begår brottet 😛

 

 

 

 

 

Min bedömning är att medhjälparen kan äka dit för just medhjälp, detta då innehav av hembrännare olagligt. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Min bedömning är att medhjälparen kan äka dit för just medhjälp, detta då innehav av hembrännare olagligt. 

 

Nej helt omöjligt. Man får inte tillverka eller inneha en hembrännare, men man får lära ut hur man bygger en hembrännare. Därför går t ex denna boken fortfarande att köpa, den visar just hur man bygger en hembrännare osv. Om jag läser högt ur den medans du bygger brännaren så är det du som kan få problem, inte jag 😉 

hembrännarboken.jpg

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Swippe:

 

Nej helt omöjligt. Man får inte tillverka eller inneha en hembrännare, men man får lära ut hur man bygger en hembrännare. Därför går t ex denna boken fortfarande att köpa, den visar just hur man bygger en hembrännare osv. Om jag läser högt ur den medans du bygger brännaren så är det du som kan få problem, inte jag 😉 

hembrännarboken.jpg

Nja tryckfriheten är starkare så det fria ordet har man inte förbjudit helt.

 

Innehav av maskin är dock förbjudet, kan fängelse, så då kan medhjälp, råd och dåd, aktualiseras.

 

Sen ska det styrkas också med det gäller alla brott.

 

"Den som främjar en handling som är brottslig (enligt BrB eller annan lagstiftning om handlingen kan leda till fängelse) genom råd eller dåd också dömas till ansvar. Otillåten tillverkning av destillationsapparat kan leda till fängelse och därför kan ansvar för medhjälp bli aktuellt"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev apknug:

Nja tryckfriheten är starkare så det fria ordet har man inte förbjudit helt.

 

Innehav av maskin är dock förbjudet, kan fängelse, så då kan medhjälp, råd och dåd, aktualiseras.

 

Sen ska det styrkas också med det gäller alla brott.

 

"Den som främjar en handling som är brottslig (enligt BrB eller annan lagstiftning om handlingen kan leda till fängelse) genom råd eller dåd också dömas till ansvar. Otillåten tillverkning av destillationsapparat kan leda till fängelse och därför kan ansvar för medhjälp bli aktuellt"

Jo jag har ju själv åkt dit för hembränning för många år sen så jag är hyfsat insatt i vad som gäller den biten :-P 

 

Blir ju väldigt svårt att sätta dit nån för medhjälp för även om jag skulle erkänna att jag hjälpt dig med råd hur man bygger en hembrännare så skulle jag ju säga att jag visste väl inte att du tänkte bygga den i Sverige där det är olagligt att tillverka en hembrännare utan jag trodde ju att du skulle bygga den i t ex Ulan Bator där det är lagligt (bara exempel, kanske inte alls är lagligt där heller). :-P 

 

Man kan ju egentligen dra det hur långt som helst annars, om jag ger dig boken och säger läs den och följ instruktionerna, så vore det ju indirekt medhjälp till att bygga en hembrännare för hade jag inte gett dig boken så hade du kanske inte kunnat bygga den :-O

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
44 minuter sedan, skrev apknug:

Min bedömning är att medhjälparen kan äka dit för just medhjälp, detta då innehav av hembrännare olagligt. 

Är det innehav av en hembrännare som medhjälparen gör sig skyldig till, pga. personen instruerar byggaren av hembrännare enligt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Swippe:

Jo jag har ju själv åkt dit för hembränning för många år sen så jag är hyfsat insatt i vad som gäller den biten 😛

 

Blir ju väldigt svårt att sätta dit nån för medhjälp för även om jag skulle erkänna att jag hjälpt dig med råd hur man bygger en hembrännare så skulle jag ju säga att jag visste väl inte att du tänkte bygga den i Sverige där det är olagligt att tillverka en hembrännare utan jag trodde ju att du skulle bygga den i t ex Ulan Bator där det är lagligt (bara exempel, kanske inte alls är lagligt där heller). 😛

 

Man kan ju egentligen dra det hur långt som helst annars, om jag ger dig boken och säger läs den och följ instruktionerna, så vore det ju indirekt medhjälp till att bygga en hembrännare för hade jag inte gett dig boken så hade du kanske inte kunnat bygga den 😮

 

 

Ja men nu var frågan om medjälp till att bygga apparaten var kriminellt, och det är det. 

 

Mer intressant är om medhjälp till tillverkning av ett metlab är kriminellt. Kanske inte då Kim verkat fokusera på just det. Om det finns legitim laglig användning så torde det inte vara förberedelse till Narkotika brott att inneha ett.

 

Jag kommer ihåg.den där "leksaksasken" den lille kemisten. Det kanske räcker med den? Hehe.

 

images.jpeg.2163986b0f4d28e2f6378835884417af.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Surin P3:

Ett senare fall är hur Aron Flams bok, Det här är en svensk tiger, hamnade i fängelse, är också mycket intressant.

 

 

Vare sig Aron Flam eller hans bok, Det här är en svensk tiger, har hamnat i fängelse.

Hovrätten friar Aron Flam för En svensk tiger | SVT Nyheter

  • Ge karma 3

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Ja men nu var frågan om medjälp till att bygga apparaten var kriminellt, och det är det. 

 

Mer intressant är om medhjälp till tillverkning av ett metlab är kriminellt. Kanske inte då Kim verkat fokusera på just det. Om det finns legitim laglig användning så torde det inte vara förberedelse till Narkotika brott att inneha ett.

 

Jag kommer ihåg.den där "leksaksasken" den lille kemisten. Det kanske räcker med den? Hehe.

 

images.jpeg.2163986b0f4d28e2f6378835884417af.jpeg

Ja men vad är medhjälp då, om jag läser högt för dig ur en bok som man lagligt kan köpa där det beskrivs i detalj hur man bygger en hembrännare som ju är olagligt att bygga, har jag då hjälp dig bygga hembrännaren= kan jag bli straffad? 

 

För jag kan ju säga att jag inte hjälpt till att bygga den, men en åklagare skulle givetvis påstå att jag hjälpt till att bygga den.

 

Finns nog inte ens nåt som heter "medhjälp till att bygga en hembrännare", eller kanske mer korrekt "medhjälp till brott mot alkohollagen". För antingen så har man ju begått ett brott mot alkohollagen eller så har man det inte.

 

Men det är ju struntsamma, som du skriver så är det är ju mer intressant det du spekulerar i. Vart den lagliga gränsen går för att bygga ett labb som rent teoretisk kan användas till att göra knark. Har noll kunskaper när det gäller kemi, men jag kan ju tänka mig att ett labb kan användas till mycket saker, både väldigt lagliga och väldigt olagliga. Precis som "råvarorna" till t ex meth var för sig säkert är lagliga, men när man värmer upp dom och "processar" dom i labbet så de blandas osv så får man en produkt som är knark. 

 

Och detta är ju det mest intressanta i så fall, Kim sa ju först att han byggde ett labb som man skulle kunna tillverka knark i, men att han aldrig tillverkade nåt knark= förmodligen väldigt svårt för polisen att bevisa att syftet var att tillverka just knark i så fall= de hjälpte till lite genom att placera lite crystalmeth där så var den saken löst.

 

Men det faller lite på sin egen orimlighet också, Kim och hans medhjälpare borde ju velat vara 100% säker på att labbet inte bara fungerade i teorin utan även i praktiken, man borde vilja tillverka en liten mängd meth för att se att man verkligen gjort allt rätt. Och Kim säger ju att han vid denna tidpunkten var ordentligt fast i ett methmissbruk så nog fasiken borde han om nån vara sugen på att testa lite av sitt nyproducerade knark :-P

 

Ja det är ju mycket som låter som rena lögner och fantasier ifrån Kims sida helt enkelt. Så att folk kallar han lögnare är inte så konstigt, men jag funderar ju mest på om NÅT av det han säger faktist stämmer.

 

 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja men vad är medhjälp då, om jag läser högt för dig ur en bok som man lagligt kan köpa där det beskrivs i detalj hur man bygger en hembrännare som ju är olagligt att bygga, har jag då hjälp dig bygga hembrännaren= kan jag bli straffad? 

 

För jag kan ju säga att jag inte hjälpt till att bygga den, men en åklagare skulle givetvis påstå att jag hjälpt till att bygga den.

 

Finns nog inte ens nåt som heter "medhjälp till att bygga en hembrännare", eller kanske mer korrekt "medhjälp till brott mot alkohollagen". För antingen så har man ju begått ett brott mot alkohollagen eller så har man det inte.

 

Men det är ju struntsamma, som du skriver så är det är ju mer intressant det du spekulerar i. Vart den lagliga gränsen går för att bygga ett labb som rent teoretisk kan användas till att göra knark. Har noll kunskaper när det gäller kemi, men jag kan ju tänka mig att ett labb kan användas till mycket saker, både väldigt lagliga och väldigt olagliga. Precis som "råvarorna" till t ex meth var för sig säkert är lagliga, men när man värmer upp dom och "processar" dom i labbet så de blandas osv så får man en produkt som är knark. 

 

Och detta är ju det mest intressanta i så fall, Kim sa ju först att han byggde ett labb som man skulle kunna tillverka knark i, men att han aldrig tillverkade nåt knark= förmodligen väldigt svårt för polisen att bevisa att syftet var att tillverka just knark i så fall= de hjälpte till lite genom att placera lite crystalmeth där så var den saken löst.

 

Men det faller lite på sin egen orimlighet också, Kim och hans medhjälpare borde ju velat vara 100% säker på att labbet inte bara fungerade i teorin utan även i praktiken, man borde vilja tillverka en liten mängd meth för att se att man verkligen gjort allt rätt. Och Kim säger ju att han vid denna tidpunkten var ordentligt fast i ett methmissbruk så nog fasiken borde han om nån vara sugen på att testa lite av sitt nyproducerade knark 😛

 

Ja det är ju mycket som låter som rena lögner och fantasier ifrån Kims sida helt enkelt. Så att folk kallar han lögnare är inte så konstigt, men jag funderar ju mest på om NÅT av det han säger faktist stämmer.

 

 

 

 

Medhjälp är "råd och dåd" så jag skulle inte läsa.högt ur boken för nån som samtidigt bygger en hembrännare. 

 

Som godnattsaga för barnen helt ok.

 

När.det gäller meth labbet så kommer man vid nån tidpunkt att uppnå förberedelse stadiet. Oklart när.

 

Eventuell när man samtidigt har både labb och alla ingredienser.

 

Försök om man gör ett misslycket kok.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
19 timmar sedan, skrev Swippe:

 

Och det vet du? Flera personer från forumet har ju träffat Kim i verkligheten, Kim har dessutom varit aktiv här på forumet. Jag förväntar mig givetvis inte att nån myndighetsperson med direkt insyn i fallet ska sitta här och delge sekretessbelagd information, men det finns uppenbarligen gott om personer här som kan spekulera om olika orsaker och det är väl kul. För så mycket annat finns det ju inte att gå efter. Är man som jag nyfiken så får man sitta och spekulera tills vi får veta sanningen om den nu nån gång kommer fram. Är väl inget fel i det, man brukar sitta och spekulera om saker på forum när det inte finns så mycket säkra fakta att gå efter.

Det är ytterst osannolikt att någon på forat skulle ha insyn i vad polisen har gjort eller inte har gjort. Och om någon trots allt har det, så får de med största sannolikhet inte berätta. 

Spekulera går bra, men svar på dina frågor får du inte här.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Medhjälp är "råd och dåd" så jag skulle inte läsa.högt ur boken för nån som samtidigt bygger en hembrännare. 

 

Som godnattsaga för barnen helt ok.

 

När.det gäller meth labbet så kommer man vid nån tidpunkt att uppnå förberedelse stadiet. Oklart när.

 

Eventuell när man samtidigt har både labb och alla ingredienser.

 

Försök om man gör ett misslycket kok.

Fegis! Ha ha ha 😉 

 

Jo men precis, det där är nog nåt som en åklagare och den åtalades försvarsadvokat skulle ha lite olika synpunkter på en rättegång.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Det är ytterst osannolikt att någon på forat skulle ha insyn i vad polisen har gjort eller inte har gjort. Och om någon trots allt har det, så får de med största sannolikhet inte berätta. 

Spekulera går bra, men svar på dina frågor får du inte här.

Nej men jag nöjer mig med spekulationer så länge ingen kan komma med säkra svar. Det finns ju redan folk i tråden som påstår sig veta väl vem Kim är och gett en annan bild av Kim än den man läst om och den bilden Kim själv har gett av sig själv t ex. Sen får man ta vad anonyma folk skriver på ett forum på nätet med en stor nypa salt så klart, men jag är nyfiken som en strut. Det är ju precis samma sak med massa brottsfall, folk sitter och spekulerar på nätet utan att ha säkra svar. En del har det som intresse helt enkelt. Att jag skriver om det här beror ju på att tråden fanns redan och det har anknytning till Thailand. Skulle Kim ha gjort detta i t ex Colombia så skulle självklart tråden aldrig ha startats här från början.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...