Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen

gst

Recommended Posts

26 minuter sedan, skrev MaiChai:

Men i Thailand är brottsprovokation fullt lagligt och det var i Thailand han begick brotten.

Ingen tvingade honom att avvika från sitt straff i sverige

Ingen tvingade honom till Thailand

Ingen tvingade honom att försöka koka tvål som blev knark istället

Det var val som han själv gjorde och nu bölar han fortfarande över sina egna val. Som nam naa...

Vilket jäkla trams av dig! Vad har sakerna med varandra att göra? Och om Svensk polis var inblandad så har väl Svensk polis gjort fel eftersom man enligt Svensk lag inte får använda brottsprovokation. Eller du menar att Svensk polis kan använda det i länder där det är tillåtet? Du kan inte så mycket om juridik då...

Om du t ex blir dömd för ett skattebrott i Sverige som du vet preskriberas om 10 år så du flyr till Thailand för att slippa ta ditt straff och sen blir du ditsatt för ett mord i Thailand som du inte begått och blir dömd till livstids fängelse så får du skylla dig själv då enligt ditt sätt att resonera?

Får nästan hoppas att du får en ovän i Thailand som råkar ha gott om pengar och vara vän med en polis, så får vi kanske se dig böla i tidningarna sen och folk kan sitta här som de tangetbordskrigare de är och säga "Som nam naa!!!" 😉 

• Minus 1
  • Haha 1

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

En fablernas man som nu blivit en rättshaverist😉

Som man bäddar får man ligga 

Han har ju inget att förlora, även om han inte vinner målet och får några cash så får hans kommande bok och Tv-serie mer publicitet= mer cash till honom. Personligen så tror jag att han vet att han gjort fel, men att polisen fick en hel del hjälp på traven med att sätta dit honom inkl hjälp av Svensk polis så han är jäkligt bitter på Svenskt rättsväsende. Han säger ju själv att han drivs av hämnd.

• Ge karma 1

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

En fablernas man som nu blivit en rättshaverist😉

Som man bäddar får man ligga 

Ibland hjälper det inte hur fint man bäddar,man blir utan iaf.

• Haha 1

Måne

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Swippe:

Vilket jäkla trams av dig! Vad har sakerna med varandra att göra? Och om Svensk polis var inblandad så har väl Svensk polis gjort fel eftersom man enligt Svensk lag inte får använda brottsprovokation.

Bör väl va självklart att alla även svenskpolis måste följa lagar och förordningar som gäller i det land dom befinner sig

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Bör väl va självklart att alla även svenskpolis måste följa lagar och förordningar som gäller i det land dom befinner sig

Men om de gör det på distans då? 😉

Jag tar ju inte ställning till vad Kim påstår, jag säger ju bara att om det han påstår stämmer så har ju Svensk polis gjort fel eftersom de medverkat till brottsprovokation. Inte direkt på plats, mig veterligen så har de inte haft nån polis från Sverige på plats i Thailand för att hjälpa till att sätta dit Kim, men det var ju genom en person som hade gått till Svensk polis och sagt att han kunde hjälpa till att sätta dit Kim i Thailand så Svensk polis (enligt Kim) samarbetade ju med Amerikanska myndigheter som i sin tur samarbetade med Thaipolisen för att sätta dit Kim.

Ja det är ju en jäkla soppa helt enkelt, väldigt rörigt.

Jag är intresserad av det juridiska, jag vill veta EXAKT vad som faktist hänt. Och om Svensk polis INTE varit inblandad, varför är allt kring Kim belagt med sekretess av Svenska myndigheter?

Därför jag tycker fallet är intressant, vem ska man tro på när ingen verkar säga hela sanningen? :-P

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kan bli rätt dyrt om han förlorar, vilket jag hoppas på.

Har inget till övers för knarklangare. De kunde ha behållit han i Thailand 😉

Du har så rätt, ska inte säga för mycket men han skulle ha varit kvar i Thailand 👌

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kan bli rätt dyrt om han förlorar, vilket jag hoppas på.

Har inget till övers för knarklangare. De kunde ha behållit han i Thailand 😉

Kommer inte kosta han en spänn om han förlorar. Statens utgifter står staten för och hans advokat som stämt staten många gånger i andra mål kommer givetvis inte ta betalt från Kim om han förlorar målet.

Sen trodde jag att knarklangare sålde knark, har han gjort det? 😉

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Swippe:

Men om de gör det på distans då? 😉

Jag tar ju inte ställning till vad Kim påstår, jag säger ju bara att om det han påstår stämmer så har ju Svensk polis gjort fel eftersom de medverkat till brottsprovokation. Inte direkt på plats, mig veterligen så har de inte haft nån polis från Sverige på plats i Thailand för att hjälpa till att sätta dit Kim, men det var ju genom en person som hade gått till Svensk polis och sagt att han kunde hjälpa till att sätta dit Kim i Thailand så Svensk polis (enligt Kim) samarbetade ju med Amerikanska myndigheter som i sin tur samarbetade med Thaipolisen för att sätta dit Kim.

Ja det är ju en jäkla soppa helt enkelt, väldigt rörigt.

Jag är intresserad av det juridiska, jag vill veta EXAKT vad som faktist hänt. Och om Svensk polis INTE varit inblandad, varför är allt kring Kim belagt med sekretess av Svenska myndigheter?

Därför jag tycker fallet är intressant, vem ska man tro på när ingen verkar säga hela sanningen? :-P

Du har inte tänkt tanken,att han ljuger som en häst travar?

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Du har inte tänkt tanken,att han ljuger som en häst travar?

Du verkar inte ha läst mina inlägg alls om du ställer den frågan...

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Swippe:

Kommer inte kosta han en spänn om han förlorar. Statens utgifter står staten för och hans advokat som stämt staten många gånger i andra mål kommer givetvis inte ta betalt från Kim om han förlorar målet.

Sen trodde jag att knarklangare sålde knark, har han gjort det? 😉

Tillverka eller sälja, same same 

BTW, varför kom du inte på träffen i augusti? 🍻

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Vilket jäkla trams av dig! Vad har sakerna med varandra att göra? Och om Svensk polis var inblandad så har väl Svensk polis gjort fel eftersom man enligt Svensk lag inte får använda brottsprovokation. Eller du menar att Svensk polis kan använda det i länder där det är tillåtet? Du kan inte så mycket om juridik då...

Om du t ex blir dömd för ett skattebrott i Sverige som du vet preskriberas om 10 år så du flyr till Thailand för att slippa ta ditt straff och sen blir du ditsatt för ett mord i Thailand som du inte begått och blir dömd till livstids fängelse så får du skylla dig själv då enligt ditt sätt att resonera?

Får nästan hoppas att du får en ovän i Thailand som råkar ha gott om pengar och vara vän med en polis, så får vi kanske se dig böla i tidningarna sen och folk kan sitta här som de tangetbordskrigare de är och säga "Som nam naa!!!" 😉 

Svensk lag gäller bara i Sverige med väldigt få undantag.....

• Ge karma 1

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tillverka eller sälja, same same 

BTW, varför kom du inte på träffen i augusti? 🍻

Ja man kan tycka att det är samma, men det är två helt olika saker. Han var ju enligt egen utsaga helt torsk på meth så han kanske hade tänkt tillverka för eget bruk bara. Vet inte vad lokala knarkmaffian hade tyckt om en farang som börjat tillverka och sälja meth i deras område, hade nog blivit värre konsekvenser än vad det blev nu med polisen. Men han säger ju att han inte tillverkat nåt knark och Thaipolisen eller nån annan har aldrig anklagat honom för att ha sålt eller tänkt sälja narkotika heller. Inte för att det spelar nån större roll om man är knarktillverkare eller knarkförsäljare, uppenbarligen stränga straff i Thailand oavsett :-P

Det var synd att jag missade träffen, tjejen jobbade hela helgen och jag hade ungarna och orkade inte släpa med dom och sitta där nykter och lyssna på er andra fylltrattar då. :-P Men får försöka komma på nästa träff :-)

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Svensk lag gäller bara i Sverige med väldigt få undantag.....

Ja t ex sexköp och pedofili kan man ju dömas för i Sverige även om man begått brotten utomlands där det kanske inte ens var brottsligt... :-O 

• Minus 1
  • Haha 1

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja t ex sexköp och pedofili kan man ju dömas för i Sverige även om man begått brotten utomlands där det kanske inte ens var brottsligt... 😮

Jasså ?

Förslaget om att utöka sexköpslagen även för sexköp utomlands röstades väl ned i riksdagen om jag inte minns fel ?

Du kanske tänker på norge ?

• Ge karma 4

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jasså ?

Förslaget om att utöka sexköpslagen även för sexköp utomlands röstades väl ned i riksdagen om jag inte minns fel ?

Du kanske tänker på norge ?

Jag har för mig att det gäller även i Sverige men kan ha fel, de fall jag läst om där folk blivit dömda så har det ju handlat om sexbrott mot barn.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Swippe:

Jag har för mig att det gäller även i Sverige men kan ha fel, de fall jag läst om där folk blivit dömda så har det ju handlat om sexbrott mot barn.

Och du kritiserar andra om juridikkunskaper......

Det gäller INTE i Sverige. Möjligen kan du bli straffad och bli av med jobbet om du begår sexköp utomlands om du samtidigt representerar Sverige i någon form som FN-soldat, ambassadtjänst eller andra officiella "sverigetjänster" men inte dömas enligt sexköpslagen.

Pedofili är en annan lag.....

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Och du kritiserar andra om juridikkunskaper......

Det gäller INTE i Sverige. Möjligen kan du bli straffad och bli av med jobbet om du begår sexköp utomlands om du samtidigt representerar Sverige i någon form som FN-soldat, ambassadtjänst eller andra officiella "sverigetjänster" men inte dömas enligt sexköpslagen.

Pedofili är en annan lag.....

Sa aldrig att det gällde sexköp av vuxna, de som blivit dömda för sexköp har ju köpt sex av barn. Så du behöver inte leka bror duktig

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Swippe:

Sa aldrig att det gällde sexköp av vuxna, de som blivit dömda för sexköp har ju köpt sex av barn. Så du behöver inte leka bror duktig

Nä det är väl du som har ensamrätt om att vara bror duktig verkar det som på dina inlägg.....

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Nä det är väl du som har ensamrätt om att vara bror duktig verkar det som på dina inlägg.....

Ok, och om du kollar länken som Kenneth la ut så står det ganska tydligt att man KAN dömas för sexköp utomlands om det är olagligt att köpa sex i landet som brottet har begåtts i. 

Måste vara jobbigt att ha fel när du själv tvärsäkert påstår att jag har fel.

Så ok, jag är bror duktig och du är en "wannabee bror duktig" som tror du har rätt när du i själva verket har fel.

Tack Kenneth, du har bra koll! 😉

• Ge karma 3
  • Haha 1

Dela på andra sajter

ThailandNovise
43 minuter sedan, skrev Swippe:

Ok, och om du kollar länken som Kenneth la ut så står det ganska tydligt att man KAN dömas för sexköp utomlands om det är olagligt att köpa sex i landet som brottet har begåtts i. 

Måste vara jobbigt att ha fel när du själv tvärsäkert påstår att jag har fel.

Så ok, jag är bror duktig och du är en "wannabee bror duktig" som tror du har rätt när du i själva verket har fel.

Tack Kenneth, du har bra koll! 😉

Eftersom din idol gjorde något olagligt i Thailand så ska din idol straffas för samma sak i Sverige också. 

• Haha 1
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ThailandNovise:

Eftersom din idol gjorde något olagligt i Thailand så ska din idol straffas för samma sak i Sverige också. 

Näe jag har inga idoler faktist, tyvärr, hade varit kul att ha det. Så Kim är verkligen inte nån idol för mig. Du vet, man kan faktist vara intresserad av den juridiska biten i ett fall utan att försvara den personen. Man behöver inte ha en person som idol bara för att man är nyfiken på om allt har gått rätt till. Sen tycker jag väl förvisso att Kim är en intressant person, tycker det är intressant att läsa om honom och lyssna på det han säger. Men idol, nej. 

Och han har ju suttit av sitt straff för vad han är dömd för både i Sverige och i Thailand, det är väl inte så mycket att tjöta om, man får väl ändå säga att han avtjänat sitt straff nu oavsett om han faktist tilverkade det där knarket eller ej. Han har ju inte mördat någon, han är ingen pedofil. För i mina ögon så är det mördare och pedofiler som förtjänar att ruttna i fängelse tills de dör. Kim är inte på den "skalan" för de brott han begått, tycker jag, helt ok att du eller någon annan tycker annorlunda! :-)

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...