Guest Fredman Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 33 minuter sedan, skrev Tommy: I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Det du sett i Thailand är sannolikt medicinsk cannabis som varit laglig en tid. Det är inget du blir hög på, den vanligaste användningen är smärtlindring. Finns en del läkemedel i Sverige som innehåller medicinsk cannabis och är godkända. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 Precis nyss, skrev Fredman: Det du sett i Thailand är sannolikt medicinsk cannabis som varit laglig en tid. Det är inget du blir hög på, den vanligaste användningen är smärtlindring. Finns en del läkemedel i Sverige som innehåller medicinsk cannabis och är godkända. Jovisst, vitamin vatten mot stress-symptom, plantorna vet jag inte riktigt vad de var avsedda för men växter är ju trevligt... Vad som fanns i olika burkar kan jag för lite om, men turister köpte, och frugan min sa att det var dyrt... "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 Lite bilder, tror jag har fler. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 On 2022-06-24 at 12:05, skrev Swippe: Nu har han ju dock inte sålt ett endaste gram varken i Thailand eller Sverige, han har inte ens varit misstänkt för det. Men om man vill så kan man givetvis påstå att han hade tänkt tillverka och sälja narkotika och på så sätt förstöra folks liv om han inte råkat torska. Ang stämningen så är det ju inte Svenska staten han ska rikta sin kritik mot. Allt som hänt honom, om han anser att han inte begått det brott han blev dömd för i Thailand, har ju med Thailands rättsväsende att göra. Det var dom som dömde honom till döden, som omvandlades till livstid osv. Inte Svenska staten, de har inte kunnat göra ett dugg oavsett om Kim hävdar att han var oskyldig för det som han anklagades för. Han är inte förste Svensken som döms för allvarliga brott utomlands och hävdar att allt inte gått rätt till. Och Svenska staten kan inte göra ett smack åt saken. Var det inte det svenska tilläggsstraffet ? Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 4 timmar sedan, skrev Tommy: I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Att sälja för personligt bruk låter lite motstridigt.🤔 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 5 timmar sedan, skrev Tommy: I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Det finns lite olika saker i olika cannabisplantor och det är speciellt 2 saker som är intressanta, CDB och THC och det som odlas i Thailand får ha en högsta halt av THC på 0,2% så något rus får du inte om du inte rullar en joint i storlek med en telestolpe påstås det. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 2 timmar sedan, skrev Changnoi: Var det inte det svenska tilläggsstraffet ? Nej han krigar väl mot allt men det är ju inte för tilläggstraffet han vill ha 41 mille för att han suttit inne för, det är ju för att han anser att han inte fick en rättvis rättegång nere i Thailand. Men det är ju inget Svenska staten har med att göra, oavsett om han anser sig vara oskyldigt till just det brottet så ska han vara glad för att han fick komma till Sverige och numera är en fri man.Han hade lika gärna kunnat få sitta livet ut i Thailändskt fängelse. Det är svårt att hänga med i alla svängar men som jag förstod det så har han erkänt och accepterat sitt straff han fick för brotten han begick i Sverige, blev dömd för och rymde till Thailand när det var dags att sitta av det. Sen anser väl han att det straffet borde blivit inbakat i straffet han hade med sig från Thailand, han fick väl avslag först, sen rätt i en högre instans men i högsta instans så blev det fastställt att han skulle sitta av det straffet han rymde för också. Han är ju en fri man nu hur som helst så han borde blicka framåt och inte bakåt. Han blev trots allt dömd till döden först, nu lever han åtminstone. Alltid nåt att vara glad för! It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Det finns lite olika saker i olika cannabisplantor och det är speciellt 2 saker som är intressanta, CDB och THC och det som odlas i Thailand får ha en högsta halt av THC på 0,2% så något rus får du inte om du inte rullar en joint i storlek med en telestolpe påstås det. Nu har jag NOLL koll på detta ska sägas. Men känns ju lite som att de där reglerna bara är "på papper" och att folk kommer att odla och tillverka olika typer av Cannabis baserade preparat som man faktist får ett rus på= de som gjorde det olagligt och använde dessa produkter innan kan göra det "lagligt" nu utan att oroa sig för polisen. Har noll koll som sagt men har väldigt svårt att tänka mig att de åker runt till folks plantor de odlar hemma och ska kolla halter och många poliser använder säkert detta själv också så de vill inte lägga sig i vad folk gör. Känns lite som när det är alkoholförbud och alla sitter fulla och dricker alkohol ur kaffemuggar utan att snuten bryr sig... 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 8 timmar sedan, skrev Tommy: I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Men du får inte röka på joint. Det är fortfarande förbjudet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Swippe: Nu har jag NOLL koll på detta ska sägas. Men känns ju lite som att de där reglerna bara är "på papper" och att folk kommer att odla och tillverka olika typer av Cannabis baserade preparat som man faktist får ett rus på= de som gjorde det olagligt och använde dessa produkter innan kan göra det "lagligt" nu utan att oroa sig för polisen. Har noll koll som sagt men har väldigt svårt att tänka mig att de åker runt till folks plantor de odlar hemma och ska kolla halter och många poliser använder säkert detta själv också så de vill inte lägga sig i vad folk gör. Känns lite som när det är alkoholförbud och alla sitter fulla och dricker alkohol ur kaffemuggar utan att snuten bryr sig... 😛 Tveklöst är det så att reglerna missbrukas såtillvida att folk (miss)brukar produkter med högre THC-halt än den tillåtna. Ändrades Juli 1, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 21 timmar sedan, skrev Swippe: Nu har jag NOLL koll på detta ska sägas. Men känns ju lite som att de där reglerna bara är "på papper" och att folk kommer att odla och tillverka olika typer av Cannabis baserade preparat som man faktist får ett rus på= de som gjorde det olagligt och använde dessa produkter innan kan göra det "lagligt" nu utan att oroa sig för polisen. Har noll koll som sagt men har väldigt svårt att tänka mig att de åker runt till folks plantor de odlar hemma och ska kolla halter och många poliser använder säkert detta själv också så de vill inte lägga sig i vad folk gör. Känns lite som när det är alkoholförbud och alla sitter fulla och dricker alkohol ur kaffemuggar utan att snuten bryr sig... 😛 Det går givetvis bra att odla, sälja och använda vad man vill i Thailand tills fel(rätt) polis får nys om det och då blir det problem. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 On 2022-06-28 at 03:35, skrev Swippe: Jag har blivit erbjuden droger i Patong också, men inte alls lika ofta som i Pattaya. Där var det banne mig nästan lika ofta som man mötte skräddare i Patong 😮 Förmodligen ser jag väl ut som en typisk farang som kan tänkas nyttja såna saker, ingen aning. Jag vet ju att i t ex Pattaya så var det ju civilpoliser som frågade folk om de ville köpa narkotika och tackade de ja så satte polisen dit dom. Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 (ändrad) On 2022-07-01 at 03:56, skrev UglyFarang: Det finns lite olika saker i olika cannabisplantor och det är speciellt 2 saker som är intressanta, CDB och THC och det som odlas i Thailand får ha en högsta halt av THC på 0,2% så något rus får du inte om du inte rullar en joint i storlek med en telestolpe påstås det. Trodde jag också men det är en feltolkning. Du får odla cannabis med hur mycket THC du vill, men du får inte göra bi produkter typ olja som innehåller mer än 0.2%, röka delar av plantan typ budsen precis som dom är går bra. Cannabis är helt avkriminaliserat så det finns ingen lag som förbjuder dig att odla eller röka men du får inte röka på publika platser då röken kan uppfattas störande av andra. Det är alltså inget narkotika brott utan ett ordnings brott. Det kommer nog snart en ny lag som reglerar hur cannabis får användas men just nu är det fritt fram att odla och röka på hur mycket du vill. Ändrades Juli 2, 2022 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 41 minuter sedan, skrev LTD: Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Ojoj, vad besöker du för suspekta ställen nu för tiden? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 1 timme sedan, skrev LTD: Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Bortsätt från pandemi åren så har jag väl i 20 år besökt Pattaya några veckor årligen för golf och party. Har dock aldrig vad jag kan påminna mig blivit erbjuden några droger. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 36 minuter sedan, skrev Mankan: Bortsätt från pandemi åren så har jag väl i 20 år besökt Pattaya några veckor årligen för golf och party. Har dock aldrig vad jag kan påminna mig blivit erbjuden några droger. Samma här, förutom golfen då! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 2 timmar sedan, skrev LTD: Trodde jag också men det är en feltolkning. Du får odla cannabis med hur mycket THC du vill, men du får inte göra bi produkter typ olja som innehåller mer än 0.2%, röka delar av plantan typ budsen precis som dom är går bra. Cannabis är helt avkriminaliserat så det finns ingen lag som förbjuder dig att odla eller röka men du får inte röka på publika platser då röken kan uppfattas störande av andra. Det är alltså inget narkotika brott utan ett ordnings brott. Det kommer nog snart en ny lag som reglerar hur cannabis får användas men just nu är det fritt fram att odla och röka på hur mycket du vill. Som vanligt så kan man nog anta att detta är lite upp till hur en enskild polis och hans chef tolkar dessa regler, myndighetspersoner i Thailand har alltid tolkningsföreträde... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 3 timmar sedan, skrev LTD: Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Ja det är märkligt, i synnerhet eftersom det hänt på så många olika ställen i Thailand. Jag minns t ex när jag klev ur nån affär på Bangla Road för några år sen och en snubbe visade upp sin handflata med en kapsyl från Coca-Cola det stod "Coke" på och frågade om jag ville köpa och jag sa nej och det tog en stund innan jag ens förstod vad det var han egentligen ville sälja, för först så trodde jag faktist att det var den fina kapsylen han ville sälja, ha ha ha 😛 Tycker väl inte själv att jag ser ut som en typisk narkotikabrukare men hur ser en sån ut? Folk som använder narkotika finns ju i alla samhällsklasser och kan klä sig i allt från kostym till smutsiga trasor. Förmodligen så ser jag trevlig ut så de tänker att det inte skadar att fråga, att jag inte kommer börja gapa och ropa på polis om jag blir tillfrågad! 😛😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 3 timmar sedan, skrev rolba: Ojoj, vad besöker du för suspekta ställen nu för tiden? 😎 Pinkys weed bar, nytt ställe 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Som vanligt så kan man nog anta att detta är lite upp till hur en enskild polis och hans chef tolkar dessa regler, myndighetspersoner i Thailand har alltid tolkningsföreträde... Hela landet är i en stor thc dimma nu så dom verkar tolka rätt lika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 41 minuter sedan, skrev LTD: Pinkys weed bar, nytt ställe 😎 Så @rolbas affärsimperium växer /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 På 70 talet stod det försäljare utanför nästan varje bar av "självaktning" som sålde thaisticks. Den som söker han finner -- lätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juli 2, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juli 2, 2022 Måste ju även jag kommentera detta. Har varit i Thailand varje år i olika längd i snart 20 år, men har aldrig blivit erbjuden narkotika, inte ens i hembyn dör yaba är vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 13 timmar sedan, skrev Swippe: Ja det är märkligt, i synnerhet eftersom det hänt på så många olika ställen i Thailand. Jag minns t ex när jag klev ur nån affär på Bangla Road för några år sen och en snubbe visade upp sin handflata med en kapsyl från Coca-Cola det stod "Coke" på och frågade om jag ville köpa och jag sa nej och det tog en stund innan jag ens förstod vad det var han egentligen ville sälja, för först så trodde jag faktist att det var den fina kapsylen han ville sälja, ha ha ha 😛 Tycker väl inte själv att jag ser ut som en typisk narkotikabrukare men hur ser en sån ut? Folk som använder narkotika finns ju i alla samhällsklasser och kan klä sig i allt från kostym till smutsiga trasor. Förmodligen så ser jag trevlig ut så de tänker att det inte skadar att fråga, att jag inte kommer börja gapa och ropa på polis om jag blir tillfrågad! 😛😉 Du behöver inte vara brukare själv. Det räcker med att du har intresse/öppet sinne för droger så sniffar dom upp dig. Indirekt söker du kontakt och det räcker för gamla rävar att fatta poängen. Kan bero på nyfikenhet, men alla vill sälja så därav många förfrågningar tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 10 timmar sedan, skrev gst: Måste ju även jag kommentera detta. Har varit i Thailand varje år i olika längd i snart 20 år, men har aldrig blivit erbjuden narkotika, inte ens i hembyn dör yaba är vanligt Har också varit i Thailand till och från under 20 års tid. Vid ett enda tillfälle, vid en av mina otaliga cykelturer, har jag blivit erbjuden att köpa något, som jag ej vet vad det var. Kanhända hade resten av cykelturen gått mycket lättare, men jag avböjde affären bestämt. En period för många år sedan gick rykten om att personalen vid bensinmackar samarbetade med polisen. Det gick ut på att de placerade något förbjudet på din bil när du tankade. Någon mil senare blev du i poliskontroll ertappad med något som ej var tillåtet. Blev aldrig själv drabbad av detta, och jag kan inte styrka sanningshalten i detta. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu